Friday 16 January 2009

Κριτσινάκια καρότου

Τα κριτσινάκια αυτά, πανεύκολα και πολύ νόστιμα, θα συνοδεύσουν το ποτό σας, το κρασάκι σας ή και την μπυρίτσα σας το καλοκαίρι.
Ακόμα και σκέτα τρώγονται ….. μετά μανίας!!!
Τα έφτιαξα κάποια φορά που βρέθηκα με πολλά καρότα, αυτοσχεδιάζοντας. Ευτυχώς σημείωσα τα υλικά, γιατί άρεσαν τόσο πολύ σε όλους μας, που μου τα ζητούσαν ξανά και ξανά να τους τα φτιάξω.

Πριν όμως σας δώσω την συνταγή τους, θα ήθελα να πω δυο λόγια.
Την συνταγή αυτή είχα αναρτήσει στο blog που ήμασταν παλαιότερα με την Μαρία.
Την συνταγή μου αυτή καθώς και καμιά τριανταριά άλλες, είδα δημοσιευμένη σε μαγειρικό site (το τονίζω site και όχι blog), αυτούσια. Μάλιστα δεν είχαν καν την ευαισθησία να μην βάλουν την φωτογραφία μου. Χρησιμοποίησαν και αυτήν.
Εκτός από τις δικές μου συνταγές, ανακαλύψαμε στο ίδιο site συνταγές της Κικής και πολλών άλλων ακόμα.
Φυσικά παραπονεθήκαμε εγγράφως για παράβαση του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας, και μετά από αρκετό χρόνο αποσύρθηκαν από το site οι φωτογραφίες μας και η εκτέλεση των συνταγών. Τα υλικά τους εξακολουθούν και παραμένουν.
Ο λόγος που αναφέρομαι στο περιστατικό αυτό, είναι γιατί τα κριτσινάκια καρότου εξακολουθούν και παραμένουν δημοσιευμένα στο site αυτό, χωρίς (ευτυχώς) την φωτογραφία μου. Φαίνεται τους άρεσαν πολύ.
Δεν ισχυρίζομαι ότι καμιά συνταγή είναι μοναδική. Ο κόπος μας όμως να μαγειρέψουμε ένα φαγάκι, το στήσιμο του πιάτου μας για να το φωτογραφίσουμε, το σερβίτσιο ή το πιάτο που φαίνονται στις φωτός μας, είναι δικά μας και μοναδικά, και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τα χρησιμοποιεί χωρίς την άδειά μας.

Συγγνώμη που σας κούρασα, ελπίζω να σας αποζημιώσω με κριτσινάκια καρότου, στα οποία την νοστιμιά νομίζω έδωσε η μπόλικη φετούλα που έβαλα.
Χρειάστηκα
260 γρ. αλεύρι φαρίνα (που φουσκώνει μόνο του)
200 ml ηλιέλαιο (ή άλλο ελαφρύ λάδι)
1 μεγάλο καρότο τριμμένο
160 γρ. φέτα τριμμένη στο χοντρό του τρίφτη
1-2 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
1,5 κουταλάκι ρίγανη
1 κουταλιά άνηθο ψιλοκομμένο
λίγο πιπέρι
Η παρασκευή απλούστατη
Σε βαθύ μπολ ανακάτεψα όλα τα υλικά μου.
Τελευταίο έβαλα το ηλιέλαιο.
Πιθανόν να χρειαστεί ελάχιστο αλευράκι παραπάνω μέχρι να πετύχετε μια μαλακιά ζύμη που να πλάθεται εύκολα, συνήθως εμένα δεν μου χρειάζεται.
Έπλασα μπαστουνάκια λεπτά, που τα αράδιασα σε ταψάκι που το είχα στρώσει με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος.
Έψησα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 175 βαθμούς Κελσίου, για 20-30 λεπτά, ψήσιμο πάντα ανάλογα με τον φούρνο μας.
Έτοιμα και πεντανόστιμα τα κριτσινάκια!
Καλή επιτυχία.

42 comments:

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ said...

καλημερα, και με τον καφε θα ειναι φανταστικα, μην ξεχναμε τον καφε , αγαπημενο ροφημα ,και συντροφια ρε κοριτσια ε?
θα τα φτιαξω το Σ/Κ , μαζι μετον μπακλαβα και θα σου πω
φιλια καλο Σ/Κ

BIKY said...

ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΕΛΕΙΑ!!
ΘΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΩ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΟΛΑΣ
ΚΑΛΗΜΕΡΟΥΔΙΑ ΕΛΕΝΑ ΜΟΥ

BIKY said...

ΑΝ ΒΑΛΩ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΠΕΙΡΑΖΕΙ?

Anonymous said...

'Ελενα καλημέρα!Μόλις αναρρώσω θα την κάνω σίγουρα,γιατί φαίνεται πολύ εύκολη.Σε ευχαριστούμε..Να σε ρωτήσω κάτι?Αν-στην νηστεία-δεν βάλω φέτα?..Όλγα

Maria B. said...

Λατρεύω τα κριτσινια και ιδιαίτερα τα δικά σου Λενιώ μου. Αντε βρε!! ζωγράφισες πάλι!!!

Anonymous said...

Αχ αυτά τα κριτσίνια, αχ αυτά τα κριτσίνια!
Τα έχω κάνει απειρες φορές, έχω δώσει σε κόσμο και ντουνιά την συνταγή, απο τον Πειραιά εως την Πάρο, απο την Ραφήνα ώς την Πτολεμαίδα, απο την Ν. Ερυθραία ώς την Ελασόνα , όλοι πλάθουν κριτσινάκια με τα δυο τους τα χεράκια!Εχει γίνει κάτι σαν το εθνικό μας κριτσίνι, ενα κριτσινι χωρίς σύνορα!
Εγω τα έχω κανει και χωρίς φέτα για τον κουμπάρο τον περίεργο και τα έχω κανει και με ρεγκάτο διότι μια μέρα βαριομουν να παω σούπερ.
Η κορυφαία εκτέλεση ειναι με την φέτα, αλλα και με τα άλλα μια χαρά ειναι.
Μπράβο Ελενάκι, κριτσινιασε μας και άλλο!

lila said...

Γεια σου Έλενα.
Ήθελα να κάνω ένα σχόλιο πάνω σε αυτό που είπες στον πρόλογο.
Κι εγώ έχω παρατηρήσει,σε κάποιο site(όχι blog) να έχουν κάνει copy-paste συνταγή δημοσιευμένη, κανονικά και επώνυμα σε άλλο site.Χωρίς να αναφέρουν την πηγή ή τον εμνευστή της συνταγής.Αντιγραφή κανονικη δηλαδη.
Και είχα αναρωτηθεί,καλά δεν το βλέπει κανείς,να τους βάλει στην θέση τους;Ευτυχώς υπάρχoυν κάποιοι τελικά,όπως εσύ,που αντιδρούν.

Τα κριτσινάκια τέλεια.Θα εκτελεστούν λίαν συντόμως!
Καλό μεσημέρι

Μαριλένα said...

απαράδεκτο! απλώς απαράδεκτο! η κλοπη πνευματικής ιδιοκτησίας, ειναι κατι παραπανω απο αισχρή.
(το εχω βιωσει και το ξερω καλά)

ωραιοτατα τα κριτσινάκια.
ευχαριστουμε πολυ!
:))

ΑΧΤΙΔΑ said...

Αχ! πολύ ωραία συνταγή αν και με τον δακτύλιο μου λέει να αποφεύγω κάθε τι το κριτσανιστό ..Θα το κάνω στα σίγουρα , μπορεί και αύριο αν είμαι καλύτερα.Έχω και πολύ φρέσκα καρότα και τα εγγόνια μου τα αγαπούν πολύ!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Αυτή τη στιγμή ο άνδρας μου κάνει μια πίτα δικής του έμπνευσης και μου ζήτησε να σας τη δείξω όταν τελειώσει και να σας γράψω τη συνταγή.Θέλεις να σου στείλω μια συνταγή τούρτα κάστανο που την διασκεύασα εγώ όπως νόμιζα καλύτερα , την δοκίμασα και έγινε υπέροχη;

ΕΛΕΝΑ said...

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ
Σαν το καφεδάκι μας τίποτα!!!
Να έρχεσαι να τον πίνουμε παρείτσα, αν και τις ώρες που ξυπνάω εγώ, ,μάλλον μεσημεριανό τρώνε οι υπόλοιποι;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Βικάκι καλή επιτυχία.
Και με ελαιόλαδο μια χαρά θα είναι πιστεύω. Αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις ηλιέλαιο, μπορείς να βάλεις κάποιο άλλο ελαφρύ λάδι ή ελαιόλαδο όπως λες.
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγα μου περαστικά σου!!!
Δεν την γλίτωσες την ίωση κι εσύ??
Τι πράγμα αυτό το καιρό, όλοι άρρωστοι κυκλοφορούμε.
Στα κριτσινάκια αυτά, η φέτα είναι το must τους.
Για τη νηστεία θα ετοιμάσουμε άλλα κριτσινάκια νηστίσιμα και θα δώσουμε οπωσδήποτε συνταγή.

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου:)))
Ελπίζω σύντομα να βγάλω μια φωτογραφία της προκοπής και από τα άλλα μου κριτσινάκια, τα τυρένια, τα οποία είχαν και γκραν σουξέ;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλα μου, πως είσαι σήμερα?? Νοιώθεις λίγο καλύτερα??
Τα κριτσινάκια είναι η αδυναμία μου όπως ξέρεις, σύντομα ακολουθούν και τα τυρένια, όπως έλεγα στη Μαριώ μας.
Θα σας κριτσινιάσω δηλαδή για τα καλά:P

ΕΛΕΝΑ said...

Lila μου
το θέμα copy paste είναι πολύ πονεμένη ιστορία.
Κανονικά η απλή αναφορά στην πηγή δεν αρκεί. Απαιτείται και έγγραφη συγκατάθεση του δημιουργού.
Ποιος από αυτούς που επιδίδονται στο copy paste το έχει κάνει??
Οι ευθύνες δε, είναι όπως διαπιστώσαμε ποινικές, αστικές και απαιτείται και αποζημίωση.
Ειδικά για τις φωτογραφίες, υπάρχει μεγάλο θέμα.
Το συγκεκριμμένο site είχε χρησιμοποιήσει και τις φωτογραφίες μας, δηλαδή τον κόπο μας.
Τις αφαιρέσανε όπως είπα μετά από αρκετό καιρό και μόνο που δεν μας ζητήσανε και τα ρέστα.
Από τις δικές μου, έχουν κρατήσει μόνο τα κριτσινάκια (αυτά δεν ξέρω γιατί δεν τα αφαιρέσανε)αλλά έχουν κρατήσει τα υλικά από τις υπόλοιπες, τα οποία όπως μου είπαν ΘΑ τα αφαιρέσουν εν καιρώ.
Εν πόσω καιρώ δεν ξέρω, μιας και έχουν περάσει μήνες από τότε.

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλένα μου το χεις περάσει κι εσύ?? Απαράδεκτο πραγματικά, αλλά δυστυχώς φαινόμενο με μεγάλη έξαρση.
Φιλάκια πολλά πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτιδούλα μου να τα φτιάξεις στα εγγονάκια, είναι νόστιμα και ξέρεις και τι τρώνε.
Και το ρωτάς για την τούρτα??
Την περιμένουμε με μεγάλη μας χαρά, είναι σίγουρο ότι από τα χεράκια σου θα είναι τέλεια!!!!!
Και σε ευχαριστούμε πολύ για την ευγενική σου σκέψη:)

eleni said...

Έλενα,μας τρελαίνετε με τις συνταγές σας!Τα κριτσινάκια μ΄αρέσουν,φτιάχνω συχνά.Με καρότο μόνο από φούρνο έχω δοκιμάσει,είναι νοστιμότατα.
Να βάλω και σουσαμάκι που λατρεύω;
Φιλιά!

cook said...

κατ'αρχην να πω κι απο εδω τιςε ευχες μου για μια γλυκια(σαν τις οικοδεσποινες εδώ) και γεματη υγεια χρονια....τι φαγακια και γλυκα βλεπουν τα ματια μου εδω....μμμμμμμμμμμμ.....για ποιο να πρωτοπω...
τελος παντων,το εχω παθει κι εγω αυτο που λες ελενα,όχι με συνταγες αλλα με φωτο απο το άλλο μου μπλογκ,το φωτογραφικό...βρηκα φωτο μου σε άλλα μπλογκς στα οποια τις χρησιμοποιούσαν ακομη και για να κανουν slideshow,ουτε που ανεφεραν οτι δεν ηταν δικες τους φυσικα ,ούτε καποιοι μπηκαν στον κόπο να μου απαντησουν σε σχετικο μου σχολιο...καποιοι άλλοι δε, ήταν της λογικης οτι στο ιντερνετ ειναι ολα ελευθερα...τι να πει κανεις...
στα κριτσινακια τωρα...θα κρατησω τη συνταγη να τα φτιαξω γιατι ο καλος μου ειναι μεγας λατρης του ειδους!
φιλακια και στις δυο σας!

marian said...

Καλησπέρα κι από μένα!
Τρέλλλλλλαααα το γαλακτομπούρεκο κορίτσια!!!!!
Έλενα το κομμάτι σου σε περιμένει!!
Δεν σου εγγυώμαι γωνίτσα γιατί όλοι τις γωνίες κυνηγάνε!(γιατί άραγε;)
Άντε Μαρία μου θα σου δώσω και σένα να μην παραπονιέσαι(το δικαιούσαι άλλωστε)..
Τα κριτσινάκια μούρλια φαίνονται, και το καρότο τέλειο,πρέπει να είναι φοβερός συνδυασμός με το τυρί!!
Μόλις είδε η μικρή μου η κόρη τα κριτσίνια, "αντε βρε μαμά κάνε κανένα τέτοιο,όλο γλυκά κάνεις"
Υπόσχομαι τα αλμυρά σας από δω και πέρα θα έχουν την τιμητική τους!!!

...Να κάνω μια ερώτηση κρίσεως... μήπως τα κριτσινάκια είναι.... διαίτης;;;;(χι χι χι χι)

Δημιουργία said...

Αντεγραψα τη συνταγη και αυριο μαζι με τα παξιμαδακια που θα κανω θα γινουν και αυτα, γιατι μας αρεσουν πολυ τα κριτσινια με καροτο!

ILive2LoveMe said...

Τι νοστιμιές είναι αυτές βρε κορίτσια! Οτιδήποτε είδους ορεκτικό είναι η αδυναμία μου. Για να κάνω κι εγώ λοιπόν σύντομα τα όμορφα κριτσινάκια. Μια ερώτηση. Μπορούν τα ίδια να γίνουν με φέτα και ρίγανη χωρίς καρότο? Τι λέτε εσείς?
Φιλάκια.

kiki said...

Καροτοπαίρνω και φεύγω!

Unknown said...

Ωραία ...θα βάλω τη ρακί
και θα τα φάω όλα...
νοστινότατα ...
νάσαι καλά...

Αγγελική Ν said...

Τα ωραιότατα κριτσινάκια σου θα τα ξαναφτιάξω αύριο τώρα που μου τα θύμισες!
Σχετικά με το κλόπυ ράιτ το μπλογκ που αναφέρεσαι έχει και δική μου συνταγή. Τον σολομό ποσέ... Μαζευόμαστε να του (της Φ) απολύσουμε καμιά μήνυση?

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

Ω!ΠΑΛΙ ΘΑ ΦΑΜΕ ΩΡΑΙΑ.ΔΙΝΩ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΤΗ ΜΑΜΑ.

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι, να βάλεις και σουσαμάκι που σου αρέσει. Πιο πολύ βέβαια το σουσαμάκι πάει στα άλλα κριτσινάκια, ξερεις τα τυρένια, που είναι πιο "λεία" και στέκεται.
Αυτά είναι κάπως πιο "ανώμαλα", αλλά πιστεύω ότι και σε αυτά θα πηγαίνει.

ΕΛΕΝΑ said...

Μπισκοτένια μου:))))
Καλή χρονιά και σε σένα και να το ξέρεις μας έλειψες πολύ!!!
Για το ... clopy, τι να πω??
Είναι και θρασύτατοι, έτσι και τους πεις τίποτα παίρνεις απάντηση του τύπου τι θέλεις και μας ενοχλείς. Μέχρι που αρχίζεις και αναρωτιέσαι μήπως φταις τελικά εσύ.
Αστα να πάνε.
Φιλάκια πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Marian
Eννοείται ότι τα κριτσινάκια είναι διαίτης;-)
Οχι τόσο διαίτης όσο το γαλακτομπούρεκο, αλλά ... ας είναι, θα τα φάμε κι αυτά!!
Ωραίο σου έγινε το γαλακτομπούρεκο?? Σ ευχαριστώ για το κομμάτι μου, ας μην είναι κα γωνία:)

ΕΛΕΝΑ said...

Δημιουργία μου με τις νοστιμιές σου, καλό και όμορφο Σαββατοκύριακο σου εύχομαι!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ιlive2loveme
Μπορείς βέβαια να τα κάνεις και χωρίς καρότο, αλλά το καροτάκι τους πάει πολύ.
Ξαναλέω ότι σύντομα θα δώσω πολύ ωραία συνταγή για τυρένια κριτσινάκια.
Καλό και όμορφο ΣΚ να έχεις:)

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα, πάρε μπόλικα, ε??
Φιλάκια!!

Homemade, καλώς όρισες!!
Βάλε τη ρακή εσύ και άσε τ' άλλα σε μας:)

Σκρουτζάκο μου, καλό και όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις:))

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλα μέλι, καλή χρονιά!!
Μου έλειψες!!! Ελπίζω να είστε όλοι καλά:)

Eίναι σίγουρο ότι θα είχε και δική σου συνταγή, δεν άφησαν συνταγή για συνταγή μας.
Τις οποίες εμφάνιζαν κανονικότατα σαν δικές τους και μάλιστα με το όνομά τους.
Η απάβτησή τους ήταν ότι δεν ευθύνονται για τα μέλη τους.
Τώρα ποιος ακριβώς ευθύνεται, τι να σου πω?? Σκοπός είναι να υπάρχει λίγη ευαισθησία και να μην έχει κάποιος το θράσσος να παρουσιάζει κάτι για το οποίο κοπίασε κάποιος άλλος σαν δικό του.
Φιλάκια πολλά:)

elie said...

Είναι πραγματικά πολύ νόστιμα, γίνονται και με ελαιόλαδο που ρώτησε κάποια φίλη όπως επίσης και με μίγμα φέτας-κίτρινου τυριού.
Να τα βάζεις 10-10 μπροστά σου και να μην μπορείς να σταματήσεις!!

ΕΛΕΝΑ said...

Elie μου πράγματι, δεν σταματάς με τίποτε αν τα ξεκινήσεις;-)
Με μείγμα φέτας-κίτρινου τυριού είναι κα-τα-πλη-κτι-κά, περιμένω να τα φωτογραφίσω για να βάλω επιτέλους κι αυτή τη συνταγή:)

Anonymous said...

Πολύ ωραία φαίνεται η συνταγή! Μπράβο Έλενα!
Να ρωτήσω κάτι: όταν λες μέτριο φούρνο, στους πόσους βαθμούς δηλαδή;;; Αν μπορείς να μου πεις και θα το προσαρμόζω κι εγώ στη δική μου κουζίνα, ανάλογα με τη δυναμική της... Ευχαριστώ!!!!

Αγγελική

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελική μέτριο φούρνο, εννοώ στους 175 βαθμούς Κελσίου.
Αύριο με το καλό, θα το διορθώσω και στο κείμενο, έχεις δίκιο να ρωτάς.
Καλό βράδυ και καλή επιτυχία αν τα κάνεις!

Anonymous said...

Ευχαριστώ! Και κάτι ακόμα, πόσο διατηρούνται λόγω του ότι έχουν φέτα; Θέλουν ψυγείο αν δεν καταναλοθούν άμεσα; Αύριο λέω να τα δοκιμάσω.

Καλό Μήνα κιόλας!

Anonymous said...

* καταναλωθούν

ΕΛΕΝΑ said...

Για 3-4 μέρες μπορείς άνετα να τα φυλάξεις εκτός ψυγείου, σε δροσερό μέρος, κλεισμένα σε κουτί μπισκότων ή σκεπασμένα.
Συνήθως ποτέ δεν μένουν τόσες μέρες, εξαφανίζονται πολύ πιο γρήγορα.
Αν όμως σου περισσέψουν, μετά τις 3-4 μέρες φύλαξέ τα στο ψυγείο.

Anonymous said...

Και πάλι ευχαριστώ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...