Thursday 29 January 2009

Αλμυρή τάρτα

Όπως έχω αναφέρει και στο παρελθόν η ''αλμυρή τάρτα'' είναι πολύ καλή πρόταση για εορταστικά και μη τραπέζια. Μπορείτε να την σερβίρετε και κρύα χωρίς κανένα πρόβλημα. Την συνταγή μου την έχει δώσει η συνάδελφος μου η Αγγελικούλα.
Υλικά:
Για την ζύμη
1 ποτήρι του νερού, σπορέλαιο ή κάποιο άλλο ελαφρύ λάδι
(εάν δοκιμάσετε με ελαιόλαδο, ενημερώσατε για τα αποτελέσματα)
1 ποτήρι του νερού, νερό
½ κιλό αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (φαρίνα)
(ίσως χρειαστούμε και λίγο ακόμη)
μια σταλίτσα αλάτι
για την γέμιση:
1 αυγό ολόκληρο και 1 ασπράδι
250 – 300 γρ φέτα
λίγο άνηθο
πιπεριά
ντομάτα
Εκτέλεση
Ζύμη
Ζυμώνουμε όλα τα υλικά ώσπου να πάρουμε μια μαλακιά και ωραία ζύμη.
Λαδώνουμε καλά το ταψί μας και τα πλαϊνά του, πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι και βάζουμε την ζύμη την οποία έχουμε ανοίξει σε φύλλο μετρίου πάχους ή με τα δάχτυλά μας. Προσοχή πρέπει να κρατήσουμε λίγη ζύμη για να φτιάξουμε τα κορδόνια της τάρτας.
Γέμιση
Επάνω στην ζύμη στρώνουμε την φέτα χτυπημένη με το αυγό και τον άνηθο.
Πλάθουμε κορδόνια και δημιουργούμε τετράγωνα από πάνω (σαν την τάρτα) αφού τα τοποθετήσουμε, τα περνάμε με την μαρέγκα που έχουμε κάνει απο το ένα ασπράδι.
Τέλος, στο κενό που υπάρχει ανάμεσα στα τετράγωνα βάζουμε ντομάτα κομμένη σε ροδελίτσες (τις μεγάλες ροδέλες τις κόβουμε στη μέση) και από πάνω βάζουμε κομματάκια πιπεριάς.Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στον αέρα στους 160-180 βαθμούς για μια -μιάμιση ώρα ή ώσπου να πάρει ένα ωραίο χρυσαφί χρώμα και να είναι ψημένη μέσα η ζύμη.ΤΙΡ:
Η ζύμη να μην είναι πολύ χοντρή γιατί κρατάει υγρασία.
Από συζητήσεις του παρελθόντος είχε προκύψει ότι μπορούμε να εμπλουτίσουμε την επιφάνεια με διάφορες άλλες νοστιμιές της αρεσκείας μας.
Καλή επιτυχία.

29 comments:

"ζαχαρούλα.." said...

η φέτα με χαλάει λίγο... αλλά όλο καικάπως θα το βολέψω.. χαχα!!

φιλάκια πολλά πολλά πολλά... καλημέρες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Amali said...

Τώρα μάλιστα!!!!!!!!!!!!!!!!!
μπορώ να το φάω και όλο χωρίς να αφήσω ούτε ένα ψιχουλάκι!!!!!!!!!αλλά επειδή έχετε κόσμο θα αρκεστώ σε ένα ποταπό κομματάκι...κλάψ κλάψ...
Λοιπόν φοβερό χωρίς πολλά πολλά λόγια
φιλιά

Amali said...

Τώρα μάλιστα!!!!!!!!!!!!!!!!!
μπορώ να το φάω και όλο χωρίς να αφήσω ούτε ένα ψιχουλάκι!!!!!!!!!αλλά επειδή έχετε κόσμο θα αρκεστώ σε ένα ποταπό κομματάκι...κλάψ κλάψ...
Λοιπόν φοβερό χωρίς πολλά πολλά λόγια
φιλιά

Amali said...

αααααα κάτι παίζει και μου τα στέλνει τελευταία 2 φορές!!!!!!!!!!!
Αρα καταλαβαίνετε πόσο πολύ μου άρεσε σήμερις η συνταγή σας!!!!

BIKY said...

ΠΙΤΑ ΠΙΤΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΟΙ ΠΙΤΕς Η ΦΕΤΑ ΓΕΝΙΚΩς ΤΑ ΑΛΜΥΡΑ
ΣΑΝ ΠΙΤΣΑ ΕΙΝΑΙ
ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ ΜΕ ΞΕΛΙΓΩΣΑΤΕ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ

Anonymous said...

Πολύ εύκολη φαίνεται η συνταγή σου Μαρία. Θα την κάνω βάζοντας και μανιτάρια που μας αρέσουν πολύ.
Καλημέρα!

Anonymous said...

Είναι πολύ ωραία τάρτα. Την έχω φτιάξει από παλιότερη ανάρτηση. Γίνεται πανεύκολα μια ευκολόπλαστη ζύμη και στη γέμιση μπορεί κανείς να αυτοσχεδιάσει αν δεν θέλει την φέτα. Εγώ είχα προσθέσει ανθότυρο και λίγο ρεγκάτο. Σας την συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Maria B. said...

Ζαχαρούλα, κάνε ότι προτείνει η Ειρήνη, σίγουρα ετσι θα σου αρέσει.


Εντάξει Αμαλίτσα μου το καταλάβαμε ότι αυτη η πιτούλα σου αρέσει !!! χιχιχιχιχιχι είδες τι σου κάνει ο δαίμων των σχολίων !!! χιχι

Maria B. said...

ΜαμαΒίκυ, και εμένα μου αρέσει η φέτα στην συγκεκριμένη πιτουλα ! ειναι πιο ωραία απο πιτσα, δοκιμασέ την και θα δείς!

Χριστινάκι ειναι πολύ εύκολη και σίγουρα θα της πηγαίνουν τα μανιτάρια. Αμα την φτιάξεις να μας πεις σε παρακαλώ τι έβαλες για να έχουμε ποικιλία.

Maria B. said...

Ειρηνούλα μου, χαίρομαι που την εχεις φτιάξει και σου άρεσε.

Σ'ευχαριστώ για τις προτάσεις σου, σίγουρα θα βοηθήσουν κάποιον που δεν του αρέσει η φέτα ή κάτι αλλο απο τον ''διάκοσμο''.

ΕΛΕΝΑ said...

Aφήστε κανένα κομματάκι και για μένα βρε κορίτσια;-)
Κι εγώ με μανιτάρια σαν την Χριστίνα θέλω.
Μοιάζει δηλαδή με πίτσα στη γεύση??
Γιατί οπτικά μοιάζει αρκετά.
Γεια στα χεράκια σου Μαριώ μου:))

Giorgos Varvakis said...

Απλά υπέροχη!!(όπως οι οικοδέσποινες).
Μπήκε στο book :)
Φιλιά

marian said...

Καλησπέρα!!!!!!!!
Πολύ εντυπωσιακή η σημερινή σας τάρτα!!
Μπράβο Μαρία!!
Η ζύμη (αφού την διάβασα προσεκτικά), μου θυμίζει την ζύμη που φτιάχνω για τις πίτσες!
Μόνο που βάζω και λίγο γάλα!
Και το λέω αυτό γιατί εγώ εκεί βάζω ελαιόλαδο!
Γίνεται πολύ ωραίο και νόστιμο ζυμάρι!
Υποθέτω ότι και αυτό κάπως έτσι θα βγει,γιατί μόλις το είδα μου θύμισε το ζυμάρι της πίτσας!!
Πάντως το Σαββατο, που θα έχω φίλους για κρασάκι το βράδυ,λέω να την δοκιμασω!Θα σας πω εντυπώσεις!!
Φυσικά η πρόσκληση ισχύει και για σας φίλοι μου!!!
Φιλιά!!Καλό απόγευμα!!:)

Maria B. said...

Ελενακι μου η γεύση δεν μοιάζει της πιτσας γιατι η ζύμη έρχεται λίγο σαν κουρού. μπορείς όμως να την εμπλουτίσεις σαν μια πιτσα και αμα θελεις δεν βαζεις τα κορδονακια και την κανεις στο σχεδιο σαν την πιτσα, για δοκίμασε και πες μας. ειμαι σίγουρη ότι θα την κάνεις απίθανη.

Maria B. said...

gvarvakis, η φιλοφρόνησή σου, μας κάνει και κοκκινίζουμε.

σ'ευχαριστούμε πολύ για τα γλυκά σου λόγια.

Maria B. said...

Marian κουκλίτσα μου καλά να περάσετε το σάββατο!! για δοκίμασέ την με τις δικές σου τσαχπινιές και πες μας τα αποτελέσματα!!

Ελενάκι πάμε αγκαζέ στην Μαριαν το σαββατόβραδο, να της φάμε την ταρτα και τα αλλα καλούδια που θα έχει ???????? χιχιχιχι !!!
ευχαριστούμε πολύ για την προσκληση!!

Μαριλένα said...

το 'γραψα και στην Κικη (μονο που το διατύπωσα λάθος, γιατι έγραψα για φυλλο, εννοώντας οποιοδήποτε αλέύρι στο φουρνο)
: τρελλαίνομαι γι' αυτά, τρελλαίνομαι.
και δεν μπορω να τα φαω, γιατι μου δημιουργουν προβλημα στο στομαχι!

ειμαι όμως τοσο λαιμαργη, που δεν τα κανω καν
γιατι αν τα κανω για τους αλλους, σιγουρααα θα τα εξαφανίσω εγω :))

σας φιλω και σας καλησπεριζω :))

eirini said...

Πω πω!!!!!!!! Τρελλάθηκα!
Τί ωραίο πράγμα είναι αυτό ρε παιδιά!
Ότι έχει μέσα το τρώω... και άνετα την τρώω όλη στην καθισιά!

Δημιουργία said...

Αχ Μαρία, άλλη φορά δεν προκειται να ξανανοίξω βράδυ τον υπολογιστή (και ειδικά το blog σας!). Δεν είναι πραγματα αυτα που βλέπω, δέκα και μισή το βράδυ!

ILive2LoveMe said...

Την είδα και τη λιγουρευτήκα, δεν την έφτιαξα ακόμη. Αλλά γενικώς ότι είναι με ζύμη κτλ μου αρέσει πολύ. Υλικά μπορούν να προστεθούν κι άλλα ή να αφαιρεθούν. Μια χαρά και εύκολη. Θα τη τολμήσω! Κορίτσια με βλέπω να θέλω διαιτολόγο σύντομα με τις λαχταριστές συνταγές σας!
Φιλιά πολλά!

Unknown said...

κάθε μέρα και ωραία...
σήμερα πολύ εντυπωσιακή...
ευχαριστω....
γευσεις υπέροχες...
ε..ρε γλέντια....

Peter M said...

Elena, mia "almyri", ena leyko kai ligo salata sthn akri, parakalo!

Maria B. said...

Μαριλένα μου, ούτε ενα μικρό κομματάκι δεν κάνει να φάς ? εχεις τόσο μεγάλη ευαισθησία ? φταίει το αλεύρι ?

Maria B. said...

Eιρήνη μια απο τα ιδια και εγω.
ολη μπορω να την φάω, αμα ξεκινήσω τσουκου τσουκου .... αστα να πάνε!

Maria B. said...

Δημιουργία μου στο εχω πει παιδάκι μου μην μπαίνεις τετοια ώρα, δεν μ'ακους εμένα. χιχιχιχιχι!

Maria B. said...

Ιlive2love, χαχααχα! θα κάνουμε την δίαιτα της Παναγίας, δηλαδή θα τρώμε μεχρι σκασμού και μετά θα λέμε - Ωχ ! βόηθα Παναγιιιιά μου!!

Maria B. said...

homemade, παρτε ενα κομματάκι, μην την κοιτάτε μόνο!

Maria B. said...

Peter, έχουμε βάλει στον πάγο το κρασάκι σου και σε περιμένουμε!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, το κρασάκι σου σε περιμένει όπως λέει η Μαρία, αλλά αυτή είναι η οικοδέσποινα που σερβίρει την τάρτα, όχι εγώ. Εγώ σήμερα απλά κόβω τις σαλάτες;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...