Thursday 5 March 2009

Η μπουγάτσα της τεμπέλας

Η φίλη μας η Μαρία (Matriga) μας ζήτησε συνταγή για μπουγάτσα.
Έτσι ας μας συγχωρέσουν όσοι νηστεύουν που θα τους βάλουμε σε ….πειρασμό, αλλά σήμερα σερβίρουμε τεμπελομπουγάτσα για την Μαρία.
Σίγουρα δεν είναι μια ….original μπουγάτσα. Είναι όμως το ίδιο νόστιμη και πανεύκολη. Η μπουγάτσα της τεμπέλας ή τεμπελομπουγάτσα ή αλλιώς γλυκιά πατσαβουρόπιτα.
Ζεστή ζεστή είναι σκέτη απόλαυση. Πάμε λοιπόν να την φτιάξουμε.
Τι θα χρειαστούμε:
μισό κιλό φύλλο κρούστας
250 γρ. φρέσκο βούτυρο (ή 150 γρ. φρέσκο και 100 γρ. βιτάμ)
2 κουτιά ζαχαρούχο γάλα
3 αυγά
2-3 βανίλιες άρωμα
80 γρ. σιμιγδάλι ψιλό (περίπου μισή κούπα)
ζάχαρη άχνη και κανέλα για το πασπάλισμα
Πως την φτιάχνουμε
Λιώνουμε το βούτυρο. Αλείφουμε καλά το ταψί μας ή ένα μεγάλο πυρέξ.
Απλώνουμε ένα φύλλο στον πάγκο εργασίας μας και το βουτυρώνουμε ελαφρά. Το σουρώνουμε σαν βεντάλια και το τοποθετούμε στο ταψί μας. Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία για όλα τα φύλλα κρούστας. Με το βούτυρο που περίσσεψε, περιχύνουμε τα φύλλα στο ταψί.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω-κάτω, στους 180 βαθμούς, μέχρι να ροδίσουν τα φύλλα (περίπου μισή ώρα),
Σε βαθύ μπολ αδειάζουμε τα 2 ζαχαρούχα και προσθέτουμε τα αυγά και τις βανίλιες. Τα χτυπάμε καλά να ομογενοποιηθεί το μείγμα. Προσθέτουμε το σιμιγδάλι και λίγο νερό (υπολογίστε μισό κουτάκι από το ένα ζαχαρούχο) και ανακατεύουμε καλά.
Μόλις βγάλουμε το ταψί από το φούρνο, περιχύνουμε τα φύλλα με το μείγμα που ετοιμάσαμε και το ξαναβάζουμε στον φούρνο, στους 180 βαθμούς με αέρα, μέχρι να πήξει η κρέμα, περίπου 25-30 λεπτά.
Όταν το βγάλουμε από τον φούρνο, το αφήνουμε λίγα λεπτά να «ανασάνει» και το πασπαλίζουμε με μπόλικη ζάχαρη άχνη και κανέλα.
Καλή επιτυχία.Πληροφορίες για την ιστορία της μπουγάτσας μπορείτε να δείτε στο blog της Μαρίας, εδώ.

38 comments:

Maria B. said...

Ελενάκι μου καλημέρα, αυτή είναι η καταπληκτική σου μπουγάτσα που την είχα δοκιμάσει παλαιότερα και δεν την αλλάζω με τίποτα!! την φτιάχνω συνήθως πριν ξεκινήσουμε το φαγητό και όταν τελειώσουμε είναι έτοιμη, το τι γίνεται για το ποιός θα σερβιριστεί πρώτος?? δεν μπορώ να στο περιγράψω. Βάζω δε στην μισή κρυσταλλική ζάχαρη και στην άλλη μισή άχνη, όπως καταλαβαίνεις έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις!!

Για την παρουσίασή σου τι να πω?? άψογη όπως πάντα- βεβαίως - βεβαίως!!!!

Giorgos Varvakis said...

Μια γλυκιά καλημέρα κι από μένα σαν την υπέροχη μπουγάτσα που μας σερβίρισες!
Φιλιά

Anonymous said...

Τι έμπνευση έχεις βρε Ελενα?Μπράβο κοριτσάκι, γειά στα χέρια σου!!!!

Anonymous said...

Kι εγώ που δεν νηστεύω πάντως, μπήκα σε πειρασμό να την φτιάξω και να την δοκιμάσω βεβαίως.
Κορίτσια δεν φαντάζομαι να τρώμε μόνο νηστίσιμα μέχρι το Πάσχα?
Να μας σερβίρετε και καμιά τέτοια λιχουδιά παρακαλούμε!
Ελενα πολύ δελεαστική η τεμπελομπουγάτσα σου!

Anonymous said...

Καλημέρα!! Πολύ ωραία και πολύ εύκολη συνταγή! Θα την κάνω το απόγευμα να τσεκάρω και τη γεύση! Σας διαβάζω εδώ ακι αρκετό καιρό, ευχαριστούμε για τις ωραίες συνταγές σας!!

eleni said...

Έλενα,μας τρελαίνεις μ΄αυτά τα γλυκά!Δεν πειράζει που δεν είναι νηστίσημα-είμαστε κι εμείς που δε νηστεύουμε.
Την έκανα πολύ παλιά,είχα χάσει τη συνταγή-ευχαριστώ που μου τη θύμισες πάλι!
Φιλιά!

Anonymous said...

Καλημέρα στα γλυκά κορίτσια!..Όλγα

Rena said...

Καλημέρα. Ωραίο το σημερινό κερασματάκι σου Έλενα :))

Μαριλένα said...

κάνω πως δεν την είδα :ΡΡ
αλλά κρατώ σημειωση, να τη φτιάξω οπωσδήποτε, μετά το Πάσχα.
την έφτιαχνε η μανουλα μου, θυμαμαι..

φιλια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου αυτή είναι η πασίγνωστη πατσαβουρόπιτα, δεν είναι καμιά δική μου έμπνευση:))
Γίνεται και σε αλμυρή εκδοχή, με τυριά διάφορα, επίσης πάρα πολύ νόστιμη!!
Επρεπε να φτιάξω μια να σου φέρω τις προάλλες.

ΕΛΕΝΑ said...

Γλυκιά καλημέρα Γιώργο μου κι από εμάς:)))
Να είσαι καλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Χαρούλα μου, πολύ το χαίρομαι που μπαίνεις στα σχόλια!!
Πάντα χαιρόμαστε να βλέπoυμε καλούς φίλους:)

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι μου εννοείται ότι δεν θα βάζουμε μόνο νηστίσιμα μέχρι το Πάσχα.
Θα προσπαθήσουμε να σας ευχαριστήσουμε όλους, νηστεύοντες και μη!!
Αφού το ξέρεις ότι από συνταγές είμαστε ... ανεξάντλητες;-)
Φιλάκια!

kiki said...

Σχεδόν έτσι την κάνω κι εγώ. Πολύ αγαπημένο γλυκάκι!

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Λαχανάκι, καλώς μας όρισες:)
Τσεκάρισε και την γεύση και πες μας, η παρασκευή του πάντως είναι απλούστατη, μες την τεμπελιά μας πετυχαίνεις!!
Αλλά από γεύση, καθόλου τεμπέλικη δεν είναι, νομίζω θα σου αρέσει:)

ΕΛΕΝΑ said...

Elenaki μου είναι πασίγνωστη η συνταγή της τεμπελομπουγάτσας, χαίρομαι που στην ξαναθύμισα.
Να σου πω την αλήθεια κι εγώ μόνο μιαν εβδομάδα το Πάσχα νηστεύω, όσο για τους άντρες μου .... έκανα μία νύξη να νηστέψουμε φέτος και κόντεψαν να φάνε εμένα;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Γλυκιές καλημέρες Ολγίτσα μας, όλα καλά??

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου τι κάνεις??
Δεν τα καταφέραμε τελικά να βρεθούμε την Δευτέρα, συνωστισμός μεγάλος στης Μαρίας.
Θα το κανονίσουμε όμως οπωσδήποτε:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου μα δέστην, δέστην σε παρακαλώ. Μια ματίτσα μόνο ρίξε!!
Κι εγώ από την μανούλα μου την ξέρω την συνταγή, που μας την έκανε συχνά και μας άρεσε!
Πολλά φιλάκια:))

Matriga said...

Γλυκιά μου Έλενα, σ΄ ευχαριστώ διπλά και τρίδιπλα!! Πολύ ωραία η συνταγή σου και σκέφτομαι να τη δοκιμάσω και με παραλλαγή... αλμυρή, όπως λες. Να είσαστε καλά και συ και η Μαρία και ειλικρινά με έχετε σκλαβώσει τώρα. Τι να πω φιλενάδα. Το πες και το έκανες με τον καλύτερο τρόπο... Μέχρι και link για το blog μου έβαλες. Είσαι αστέρι και δεν είναι τυχαίο που τόσοι εδώ βρισκόμαστε κάθε μέρα για να σας λέμε ότι είσαστε καταπληκτικές σαν τις απίθανες συνταγές σας! Φιλάκια πολλά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Kικίτσα παλιό και αγαπημένο γλυκάκι όπως λες!!
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια:))
Σιγά το σπουδαίο που έκανα δηλαδή!
Γίνεται πολύ ωραία και αλμυρή με τριμμένα τυριά ανάμεσα στα φύλλα.
Ελπίζω να σου αρέσει, πάντως η παρασκευή της έχει βαθμό δυσκολίας ... 0!!
Φιλάκια πολλά:)

marian said...

Κοιτάχτε να δείτε, αν συνεχίσετε έτσι θα είναι η πιο δύσκολη νηστεία που έχω κάνει στην ζωή μου!!!
Τι να κάνουμε όμως είναι και οι φιλενάδες μας που δεν νηστεύουν!!!
Αντε χαλάλι τους!!!
Αχ και έχω μια αδυναμία στην μπουγάτσα!!!
Θα κρατηθώ τι να κάνω!!
Πάντως Ελενάκι μου μούρλια φαίνεται!!!
Θα την έχω στα υπόψη για αργότερα!!!

φιλάκια πολλά!!
Καλό απόγευμα!!
Πάω να κάνω χαλβά για παρηγοριά!!!:)

Peter M said...

AHA! Dembelissa! The cake looks fab...want some now but I'm fasting until Saturday.

Unknown said...

αμάν ένα γλυκάκι ότι πρέπει...
εγω δεν νυστεύω επομένως και κατι άλλο να φτιάξεται εδω είμαι...
ναστε καλά

ΕΛΕΝΑ said...

Marian μου, αύριο το μενού έχει νηστίσιμο πάντως:)
Θα νηστέψεις όλες τις μέρες?? Πολύ θαυμάζω όσους τα καταφέρνουν, σαν το Μαριλενάκι που κρατάει όλες τις νηστείες και μπράβο της!!
Ωραίος πάντως και ο χαλβάς!!
Φιλιάαααααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, εγώ το λέω, είμαι μια ... τεμπέλισσα;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Παναγιώτη μου καλώς τον:))
Και για την περίπτωσή σου, εδώ είμαστε, μην σε νοιάζει!!
Καλό βράδυ!

lila said...

Έλενα κι εγώ νηστεύω μέχρι το Σάββατο,αλλιώς θα την τσάκιζα την τεμπελομπουγάτσα σου!
Είναι ότι πρεπει για πρωινό,έμενα τουλάχιστον σαν πρωινό μου αρέσει πολύ.
Να είσαι καλά να μας γλυκαίνεις!:-)

Anonymous said...

Τελευταία και καταϊδρωμένη. Περίσσεψε καθόλου μπουγάτσα ή την κέρασες όλη;
Βέβαια τέτοια ώρα! τί να έχει μείνει;!
Φιλάκια σας πολλά, πάντως. (ψιλομουτρωμένα)

Rena said...

Έλενα μου δυστυχώς, μας χτύπησαν οι ιώσεις. Σε πρώτη ευκαιρία όμως σίγουρα θα βρεθούμε :))

πουαντερι said...

Τελεια η μπουγατσα αυτη! την φτιαχνω συνεχεια στα παιδια για απογευματινο μονο που παραλειπω τα αυγα.

Ασχετο αλλά θα το πω γιατι ειναι για γελια....
μεχρι τωρα οσες φορες μπηκα στο blog δεν ειχα προσεξει ποτε οτι γραφετε δυο ατομα μεχρι που διαβασα για το ταπερακι της Μαριας στην αναρτηση με τις σουπιες.
Ειμαι παιδι μου εγω....για γελια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιλάκι και για πρωινό και για απογευματινό, ότι πρέπει είναι!!
Αλήθεια, γιατί πολλοί λένε "νηστεύω μέχρι το Σαββάτο"?? Δηλαδή γιατί διακόπτουν την νηστεία το Σαββάτο??
Ρωτάω ως εντελώς άσχετη από νηστείες!

ΕΛΕΝΑ said...

Zαμπάκι μου, για σένα δεν θα περίσσευε??? Μην μου κρατάς μούτρα και έλα να πάρεις το κομμάτι σου:))
Mατς μουτς!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι περαστικά σας!!
Ναι, ναι, θα το κανονίσουμε!!

ΕΛΕΝΑ said...

Πουαντερίτσα don't worry, be happy!!
Δεν είσαι η μόνη, πάρα πολλοί πιστεύουν ότι μία είναι αυτή που γράφει!!
Είναι που είμαστε αδελφές ψυχές με την Μαρία και νομίζουν ότι ... είμαστε το ίδιο άτομο χα χα χα!!
Φιλάκια:))

lila said...

Έλενα η Σαρακοστή του Πάσχα είναι 48 μέρες αν δεν κάνω λάθος.
Πολλοί νηστεύουν όλες τις μέρες,πολλοί νηστεύουν μόνο την Μ.Εβδομάδα και άλλοι πάλι,όπως κι εγώ νηστεύουν την πρώτη εβδομάδα (το καθαροβδόμαδο που έλεγε η γιαγιά μου) και την τελευταία βέβαια,την Μ.Εβδομάδα.
Στο μέλλον θα ήθελα να νηστέψω όλη την Σαρακοστή,είναι καλό και για την υγεία μας.
Καλό απόγευμα

Τάσος said...

Ωραία φαίνεται.
Να προτείνω και μία άλλη εκδοχή;

http://isavoury.blogspot.com/2009/03/burrito-style.html

Καλή όρεξη

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...