Thursday 12 March 2009

Ριζότο με γαρίδες και σπανάκι

Αυτό είναι ένα από τα νοστιμότερα νηστίσιμά μου πιάτα.
Τολμήστε τον συνδυασμό της γαρίδας με το σπανάκι και απολαύστε ένα πολύ χορταστικό ριζότο τις μέρες της νηστείας και όχι μόνο.
Χρειαζόμαστε:
700 γρ. γαρίδες
400 γρ. σπανάκι φρέσκο ή 250 γρ. κατεψυγμένο
1 μικρό κρεμμύδι
1 σκελίδα σκόρδο
1 κούπα ελαιόλαδο
4-5 κρεμμυδάκια φρέσκα
μισό ματσάκι άνηθο
200 γρ. ρύζι για ριζότο (κατά προτίμηση arborio)
αλάτι, πιπέρι
Το φτιάχνουμε:
Καθαρίζουμε τις γαρίδες από το κέλυφος και αφαιρούμε προσεκτικά με μια οδοντογλυφίδα το εντεράκι από την πλάτη τους.
Βάζουμε τα κεφάλια από τις γαρίδες σε μια κατσαρόλα και τα βράζουμε για 15 λεπτά, μαζί με ένα μικρό κρεμμύδι ξερό (ολόκληρο), 1 σκελίδα σκόρδο, 2 κουταλιές ελαιόλαδο και 6 κούπες νερό. Σουρώνουμε τον ζωμό και τον φυλάμε στην άκρη.
Σε άλλη κατσαρόλα βάζουμε μία κούπα ελαιόλαδο και σοτάρουμε σ' αυτό τα φρέσκα κρεμμυδάκια κομμένα σε ροδέλες, μέχρι να μαλακώσουν λίγο. Προσθέτουμε τις γαρίδες και σοτάρουμε κι αυτές, να ροδοκοκκινίσουν. Ρίχνουμε και το σπανάκι (αν είναι φρέσκο το έχουμε ζεματίσει πρώτα λίγο και στραγγίσει καλά) και συνεχίζουμε το ανακάτεμα για λίγα λεπτά ακόμα.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα μια κουτάλα από τον ζωμό, τον άνηθο, αλάτι, πιπέρι, χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε το φαγητό να μαγειρευτεί για 5 λεπτά.
Στην συνέχεια αφαιρούμε τις γαρίδες από την κατσαρόλα, προσθέτουμε άλλη μια κουτάλα από τον ζωμό μας και το ρύζι.
Μόλις έχουν σχεδόν απορροφηθεί τα υγρά, προσθέτουμε ακόμη μια κουτάλα ζωμό και συνεχίζουμε την διαδικασία μέχρι να μαγειρευτεί το ρύζι (περίπου 20 λεπτά).
Φροντίζουμε να ανακατεύουμε τακτικά το ρύζι και να προσθέτουμε ζωμό μέχρι το ρύζι να είναι έτοιμο, αλλά να κρατάει λίγο.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και προσθέτουμε τις γαρίδες. Ανακατεύουμε απαλά.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα με μια καθαρή πετσέτα, περιμένουμε 10-15 λεπτά και σερβίρουμε.
Καλή επιτυχία.

34 comments:

Εφη said...

καλημερααα. αχ αυτες οι συνταγες σου. μου τρεχουν τα σαλια πρωι πρωι.και αντε τωρα να αντεξω στον πειρασμο και να μην φαω κατι . μετα διαμαρτυρομαι οτι πηρα κιλα. μας βγαζεις ομως απο το διλειμα , τι να βαλουμε στην κατσαρολα. νασαι καλα.

Maria B. said...

Δεν εχω δοκιμάσει ποτέ γαρίδες με σπανάκι, οπότε μια και ειναι η σπεσιαλιτέ της φιλενάδας μου θα δοκιμάσω και μάλλον με βλέπω να γυρίζω για να πάρω και δεύτερο πιάτο!!. Μια και είμαι λάτρης των γαρίδων και του ριζότου θα δοκιμαστεί πολύ-πολύ σύντομα! πολύ ωραία συνταγή Ελενάκι !!!!!χρυσοχέρα μου εσύ!!!!

Rena said...

Έλενα τι πρωτότυπη συνταγή! Ούτε κι εγώ έχω δοκιμάσει γαρίδες με σπανάκι. Μου αρέσει γιατί δείχνει ελαφρύ πιάτο και σίγουρα είναι υγιεινότατο. Όλα τα καλά έχει πρωτείνη, υδατάνθρακες. Θα το δοκιμάσω κι εγώ. Λατρεύω το σπανάκι.

Anonymous said...

Εννοείται πως θα εκτελεστεί σύντομα.Καλημέρααααα...ΌΛγα

Amali said...

Αααααααααααχχχ για λίγο μου ξέφυγε το σημερινό θέμα!!!!!αλλά που να το φανταστώ σπανακόρυζο με γαρίδες φαίνεται πολύ ωραίο και έιναι είμαι σίγουρη....
Εγώ έφτιαξα γαρίδες σαγανάκι κόκκινο, οπότε δεν ζηλεύω και πολύ το πιάτο σας γιατί έχω κ μπόλικη σαλτσούλα για μακροβούτια.....
Καλημέρα πέρα για πέρα

Anonymous said...

Γεια σου Ελενα με τα ωραία σου!!
Τι απίστευτος συνδυασμός, ξεφεύγει και από τις καθιερωμένες συνταγές με γαρίδες, που στη νηστεία τις έχω δοκιμάσει όλες και έψαχνα για κάτι πιο πρωτότυπο.
Πολύ καλή ιδέα, θα το φτιάξω και θα σου πω εντυπώσεις.

Anonymous said...

Καλημέρα.Ομολογώ πως αυτόν τον συνδυασμό δεν τον έχω δοκιμάσει Ελενα.Είμαι σίγουρη πως θα είναι νόστιμο πιάτο γι αυτό τώρα που είναι νηστεία ήρθε η ώρα να δοκιμαστεί.

eleni said...

Έλενα,και σε μένα άγνωστος αυτός ο συνδυασμός.Γαρίδες δεν μαγειρεύω συχνά-από θαλασσινά μόνο ψάρια τρώω-αλλά μπορώ να περιοριστώ στο ρυζότο.Για τα κορίτσια τις έκανα με ρυζάκι και μόνο αυτό δοκίμαζα.Ωραία εναλλακτική γεύση!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Eφη, καλώς μας όρισες:))
Δοκίμασέ το αυτό το πιάτο, στο συνιστώ, είναι πολύ νόστιμο!
Ααααχχχ, τι πρόβλημα το τι μαγειρεύουμε κάθε μέρα αλήθεια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου και δεύτερο και τρίτο πιάτο σερβιρίσου!!!
Τέλειος ο συνδυασμός της γαρίδας με το σπανάκι, ούτε εγώ δεν το περίμενα όταν το δοκίμασα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου αν σου αρέσει το σπανάκι, αυτό το πιάτο σίγουρα θα το αγαπήσεις.
Υγιεινό και νόστιμο!!
Φιλιά πολλά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Καλημέρα Ολγίτσα, φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Aμαλίτσα, από εκεί ξεκίνησα την ιδέα μου είναι η αλήθεια, από το σπανακόρυζο.
Σκέφτηκα τα μούτρα που θα αντιμετώπιζα με ένα ξερό σπανακόρυζο και μιας και είχα γαρίδες, τα πάντρεψα και βγήκε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα είναι η αλήθεια.
Δώσε καλέ λίγο γαρίδες σαγανάκι, κι εμείς σε κερνάμε ότι θέλεις;-)
Καλές ... βουτίτσες:)

ΕΛΕΝΑ said...

Kατερινάκι περιμένω εντυπώσεις!!
Είμαι σίγουρη ότι θα το ευχαριστηθείτε πολύ!!

ΕΛΕΝΑ said...

Χαρούλα δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις.
Εγώ το φτιάχνω πλέον και εκτός νηστείας, γιατί είναι πολύ νόστιμο!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σταθερή στο να μην τρως γαριδούλες βλέπω!
Εάν κάνεις το ριζότο, δοκίμασέ το στον ζωμό από τις γαρίδες, γίνεται πάρα πολύ νόστιμο.
Εκτός αν δεν αντέχεις καθόλου την γαρίδα βέβαια.
Φιλιά!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

το σπανάκι ταιριάζει απόλυτα με όλα τα μαλάκια και τα οστρακοειδή, ο συνδυασμός με γαρίδες μας ανοίγει την όρεξη, η μαμά μου έφτιαχνε κάτι παρόμοιο, όχι όμως σε μορφή ρυζότου, διότι ο ιδιότροπος μπαμπάς δεν ήθελε φαγητά που να είναι έτσι μπερδεμένα. εμείς δεν έχουμε τέτοιες ιδιοτροπίες το τρώμε ευχαρίστως, βάλε και λίγο λευκό κρασάκι, αλλά και ρετσινούλα ή τσιπουράκι δεν μας χαλά

Olga said...

Ελενα μου, [σωστη;;;!], πώς δεν διάβασα το πόστ σου πριν μαγειρέψω;;Σήμερα έκανα σπανάκι, κι'αν τον ήξερα τον συνδυασμό, θα έβαζα και γαριδούλες που είχα, θα έτρωγε κι'ο γιόκας μου, που δεν τρώει σπανακόριζο! Έχω και τα γενέθλια μου σήμερα και θ'ακούσω τα ...σχολιανά μου για το...ξεροσφύρι! Άλλη φορά πρωί πρωί....Φιλιά...

ILive2LoveMe said...

Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά μου φαίνετε νοστιμότατο! Σύντομα λοιπόν θα μπω στο κόπο να θρέψω το στομαχάκι μου με την ωραία συνταγή σας.
φιλιά, καλό απόγευμα!

BIKY said...

Το σπανακόρυζο είναι το αγαπημένο μου φαγητό Δυστηχως δεν το τρώει κανείς αλλος και δεν το φτιάχνω
Ωραία η ιδέα με τις γαρίδες

marian said...

καλησπέρα και από μένα!!!
Σπανάκι με σουπιές ναι!!
Γαρίδες με ρύζι ναι!!!
Σπανάκι με ρύζι ναι!!!
Αλλά σπανάκι με ρύζι και γαρίδες... μόνο η Ελενα θα μπορούσε να το σκεφτεί και να το συνδυάσει!!!
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η αιτιολόγηση!!!"ένα ξερό σπανακόρυζο"!!!!
Μπράβο βρε Έλενα με τις μοναδικές σου ιδέες!!!
Πρέπει να είναι τέλειος συνδυασμός!!!
Θα το τιμήσουμε στην πρώτη ευκαιρία!!!...δηλαδή το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται!!!!

Φιλάκια πολλά και στις δυο σας!!!!:)

Dorothy said...

Νοστιμότατο φαίνεται! Μου αρέσουν και οι γαρίδες και το σπανακόρυζο, αλλά σε συνδιασμό δεν τα έχω δοκιμάσει :)

cook said...

ομολογω πως αν εβρισκα αλλου τον συνδυασμο θα τον προσπερνουσα...μα για να το λες εσύ...σε εμπιστευομαι και το σημειωνω το φαγακι :)

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ έχεις δίκιο, και λίγο κρασάκι πηγαίνει πολύ!!
Κι εμείς γενικά ιδιότροποι δεν είμαστε, έναν γιο ιδιότροπο διαθέτω όλο κι όλο, αλλά μετά από ... 23 χρόνια έχω βρει τα κουμπιά του;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Oλγάκι μου Χρόνια Πολλά και Καλά!!
Στα γραψα και στο blog σου, στα λέω κι από εδώ!
Πολύχρονη και πάντα να είσαι γερή, τυχερή και δημιουργική στη ζωή σου!!
Φιλιά πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

ΙLive2LoveMe, δοκίμασέ το κάποια στιγμή και πες μας εντυπώσεις!
Ο συνδυασμός πιστεύω θα σε ενθουσιάσει!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βικάκι μου, σπανακόρυζο, πρασόρυζο και λαχανόρυζο μου πήρε χρόνια για να μου αρέσουν.
Τώρα πια τα λατρεύω και τα τρία και ευτυχώς αρέσουν και στους υπόλοιπους στην οικογένεια.
Εννοείται πάντα με τα ... συνοδευτικά τους, ποτέ σκέτα.
Με τις γαρίδες βρήκα μια πολύ καλή λύση.
Φιλιά πολλά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Marianaki μου, τι να κάνω η ταλαίπωρη μάνα για να τους ευχαριστήσω?? Επινοώ και ... μενού ιδιαίτερο;-)
Είναι πάντως από τους συνδυασμούς που μας ενθουσίασαν και πλέον μου το ζητάνε συνέχεια.
Καλή επιτυχία αν το φτιάξεις.
Φιλιάααααα:)))

ΕΛΕΝΑ said...

Dorothy, αν σου αρέσουν και οι γαρίδες και το σπανακόρυζο δοκίμασε τον συνδυασμό τους και δεν θα απογοητευθείς:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μπισκοτένια μου, trust me, αλήθεια λέω:)))
Φιλάκια πολλά!!!

Peter M said...

Oraiaa, afto mou thimezei Spanakorizo me garides...kalo!

kiki said...

Αυτό ακόμα δεν το έχω δοκιμάσει και έχω περιέργεια για τη γεύση του!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, it is a spanakorizo me garides, but more tasty than spanakorizo:))

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου, μια δοκιμή θα σε πείσει, try it:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...