Tuesday 24 March 2009

Πέρκες πλακί

25η Μαρτίου αύριο και η παράδοση όπως είπαμε θέλει στο τραπέζι μας μπακαλιάρο.
Σε κάποια μέρη όμως συνηθίζουν αντί για τον παραδοσιακό μπακαλιάρο να μαγειρεύουν κάποιο ψάρι πλακί.
Ορίστε λοιπόν και μια συνταγή για πέρκα πλακί, νόστιμη και εύκολη, σε περίπτωση που δεν προτιμάτε τον μπακαλιάρο ή για όποιαν άλλη μέρα θελήσετε να την δοκιμάσετε.
Ξεπαγώνουμε τις πέρκες, τις πλένουμε και τις βάζουμε σ' ένα ταψί.
Ρίχνουμε αλάτι – πιπέρι – ελαιόλαδο – πελτέ διαλυμένο σε αρκετό νερό (θα είναι και η τελική σάλτσα του φαγητού) – κρεμμύδια κομμένα σε χοντρές φέτες ή ροδέλες – δάφνη – δενδρολίβανο – σκόρδο και τέλος σκεπάζουμε όλο το φαγητό με ροδέλες ντομάτας
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στο φουλ, πάνω-κάτω φωτιά για περίπου 1 ώρα. Εάν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο ζεστό νερό στην πορεία του ψησίματος.
Οι ποσότητες των υλικών είναι σύμφωνα με τα γούστα μας καθώς και με την ποσότητα των ψαριών.
Καλό είναι να μην είναι τα φιλέτα πολύ χοντρά για να μπορούν να τραβήξουν μέσα αρκετό ζουμάκι.
Αντί για πέρκα, μπορούμε να βάλουμε κάποιο άλλο ψάρι της αρεσκείας μας.
Εύχομαι να περάσετε πολύ όμορφα αύριο, ημέρα μεγάλης θρησκευτικής και εθνικής μας γιορτής.
Θα είμαστε και πάλι παρέα σας από μεθαύριο πλέον, καλά να είμαστε όλοι!!

32 comments:

Rena said...

Μαράκι μου, ξέρεις ότι δεν πολυτρώω ψαρικά, αλλά δε μπορω να μη θαυμάσω τη φωτογραφία :) Καλημέρα!

dhmhtra said...

Δεν ξέρω πως θα είναι σε γεύση η συνταγή της πέρκας, από εμφάνηση είναι καταπληκτική.
Φιλιά

Anonymous said...

Η πέρκα είναι απο τα ψάρια που τρώμε όλοι ευχαρίστως στο σπίτι.
Τι εννοείς όμως ψήνουμε σε φουλ φούρνο? Στους πόσους βαθμούς δηλαδή το ψήνεις?

Anonymous said...

Καλημερα,rich and famous αγκαλιτσα,
νομιζω οτι ειναι καταπληκτικο το αποτελεσμα τησ φωτογραφησης,βαζει σε πειρασμο ακομα και εμενα που δεν τρωω τα ψαρια...Για το χατηρι ομως της γιορτης της μανουλας μου, θα δοκιμασω μια παραλλαγη αυτης της τελειοτητας με μπακαλιαρο φιλετο,ψημενο σε χωριατικο φουρνο με ξυλα...Ευχαριστω...

Alma libre
Φιλια σε ολους....

Anonymous said...

Σου βάζω 10 με τόνο. Η πέρκα είναι από τα αγαπημένα μου ψάρια. Συνήθως την κάνω λαδορίγανη. Πλακί την έχω φτιάξει με ντοματάκια, αλλά όπως βλέπουν τα όμορφα και τσακίρικα μαύρα ματάκια μου, το φαγάκι μου δεν έχει αυτήν την υπέροχη, μελωμένη σαλτσούλα. Next time πελτέ θα βάλω κι εγώ !
Μιαμ μιαμ !
sgr

ΕΛΕΝΑ said...

Σου βάζω κι εγώ 10 με τόνο, γιατί τα πιο όμορφα από της Λίζας μελιά τσακίρικα ματάκια μου θαυμάζουν επίσης την μελωμένη σαλτσούλα σου και την υπέροχη φωτό σου:))

Maria B. said...

Ρενάκι μου ξέρω τι είναι για σένα να κοιτάζεις τέτοια φαγητά !!! παρ'ολα αυτά επειδή είσαι καλό παιδάκι σχολίασες έστω την φωτογραφία !!! Δεν θα το ξεχάσω αυτό - βεβαίως - βεβαίως !!!!

Maria B. said...

dhmhtra, ούτε εσύ έχεις δοκιμάσει ποτέ πέρκα? είσαστε μήπως κολλητές με το ρενάκι ?? σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!!

Maria B. said...

Ιουλία μου, βάζεις το μάτι του φούρνου στο τερμα, σε μερικές κουζίνες αλλάζουν οι διαβαθμίσεις γιαυτό έγραψα στο full δηλαδή στην μεγαλύτερη σκάλα. πιστεύω να σε βοήθησα λιγάκι! δοκιμασέ το και θα σε αποζημιώσει! φιλάκια.

Maria B. said...

alma libre, κατα πρώτον να δώσεις χρόνια πολλά στην μανουλα για την αυριανή ημέρα, και κατα δεύτερον εκει που θα πας στο πανεμορφο χωριό σου, πάρε και καμμιά συνταγή απο την μανουλα με καμμιά φωτογραφία, ζυμώνει τοσα ωραια πραγματα ειναι αμαρτία να μην έχουμε και εμεις εδω κάτι - έστω τον ξυλοφουρνο με το φαγητό μέσα!!!!
Δεν θα σε μαλώσω αλλο γιατί ξέρεις πόσο σ'αγαπώ! καλό ταξίδι μωρό μου και καλά να περάσεις !!!!

Maria B. said...

Sgr και Ελενα

Χα Χα Χα Χα Χα Χα !!!!!!!!!!!!
είσαστε απίθανες !!!!!!!!

να χαρώ εγώ ματάκια τσακίρικα!!!!


Καλή παρέλαση στον Μιχαλάκη !!!

Μαριλένα said...

μαζί σου Μαρία, για πέρκα!
:)))

χρονια πολλά για αυριο :)

eleni said...

Το ψαράκι πλακί είναι νοστιμότατο!Τι γλυκό που γίνεται με κρεμμυδάκι και ντοματούλα!
Αύριο το πρόγραμμα έχει μπακαλιάρο,αλλά το πλακί το φτιάχνω συχνά,όταν βρίσκω μεγάλο ψάρι.
Φιλιά!

Maria B. said...

Χρόνια πολλά και σε σένα Μαριλένα μου !!!!!
Μεγάλη μέρα η αυριανή για την θρησκεία μας και για την πατρίδα μας !!!! Χρωστάμε την ελευθερία μας σε μια χουφτα ανθρώπους που είχαν πολύ τσαγανό !!

Maria B. said...

και εμεις Ελενάκι μου αύριο μπακαλιάρο έχουμε μετά την παρέλαση, πέρκα κάνουμε συνήθως των Βαϊων.

Χρόνια πολλά !

Anonymous said...

λαχταριστή η φωτογραφία,

μου άνοιξε την όρεξη μεσημεριάτικα,
εγω βέβαια προτιμώ να την φτιάξω με φρέσκο ψάρι, μιας και η Μηχανιώνα με τα φρεσκότατα ψαράκια της είναι κοντά στην πόλη...
καλά να περάσετε.....

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ said...

πολυ ωραιο φαγακι, στην Τριπολη το κανουμε και με μπακαλιαρο , τελεια γευση, παραδοσιακη γεματη αναμνησεις , καλα να περασετε αυριο !!!

Anonymous said...

καλε τι ωραια παρουσιαση μεχρι και εγω θα το δοκιμαζα που δεν ειμαι και πολυ φιλος.
μπραβο μαρακι!!
μαργαριτα

Phivos Nicolaides said...

Από τη φωτογραφία και μόνο, μπορείς να μας παρασύρεις σε γευστικές ονειροπολήσεις!!

Unknown said...

η πέρκα πού ωραίο ψαράκι....
και πλακί που την φτιαξατε...ουαου

σπέσιαλ..νάστε καλά
ευχαριστώ...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

Η ΠΕΡΚΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ.ΠΛΑΚΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΝΟΣΤΙΜΗ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ.

Olga said...

Χρόνια πολλά για αύριο, κατ'αρχήν!Το πλακί. είναι το αγαπημένο μου, αλλά το στερούμαι λίγο λόγω...υιού! Θα του το δείξω όμως στην φοβερά.... λιμπιστική φωτογραφία,κσι είμαι σίγουρη, οτι θα τον πείσω!...Καλό απόγευμα...

cook said...

έτσι περιπου εκανε και η μαμα μου τον βακαλαο πλακι,με αρκετο σκορδακι βεβαιως!
θαυμασια η φωτο Μαρακι :)

eirini said...

Τις πέρκες τις λατρεύω! Εγώ τις κάνω αχνιστές με λεμονάκι! θα την δοκιμάσω αυτή την συνταγή, πεντανόστιμο θα 'ναι!

Φιλάκια!!!!!!!!!!

marian said...

Αυτό μάλιστα Μαράκι μου!!!
Το ψάρι πλακί μου αρέσει πολύ !!!
Πέρκα έφαγα για πρώτη φορά πέρσι αλλά με άσπρη σάλτσα λεμονάτη!!!
Μου άρεσε πολύ!!!
θα το δοκιμάσω και έτσι που το έχεις κάνει κι εσύ!!!
Φαίνεται πεντανόστιμο!!!
Και η σαλτσούλα φαίνεται μούρλια, ένα κι ένα για βουτίτσες με ψωμάκι!!!!

φιλιά πολλά κορίτσια!!!
Καλό βράδυ και χρόνια πολλά για αύριο σε όσους γιορτάζουν!!!:)

BIKY said...

Τώρα κατάφερα να μπω να δω το φαγάκι σας
Οπως πάντα υπέροχο

Amali said...

Καλησπέρα όλα τα ψάρια τα τσακίζω και την πέρκα ιδιαιτέρως. Παλιά δε όταν ήμουν μικρή περίμενα πως και πως να πάμε σε κηδεία κοντινου συγγενή για να φάω γιατί η μαμά μου δεν την έφτιαχνε επειδή το είχε συνδυάσει έτσι...
Να πάρω το κομματάκι μου λοιπόν για βραδινό
πολλά φιλιά
καλά να περάσουμε όλοι αύριο

Αγγελικη Ν said...

Τι να προτοθαυμάσω! Συνταγή? Φωτογραφία? Ωραία υλικά? Όλα τέλεια!
Μπραβο Μαράκι!

Δημιουργία said...

Η περκα πολυ νοστιμη και την τρωνε ολοι χωρις παραπονα, γιατι δεν εχει κοκκαλα ;)

creationsbyeve said...

Πολύ λαχταριστή φαίνεται,δεν την έχω φτιάξει ποτέ πλακί!!θα την δοκιμάσω!!!εμείς σήμερα φάγαμε παραδοσιακά μπακαλιάρο με μπόλικη σκορδαλιά :)

kiki said...

Κι εμάς αρέσει έτσι η περκα, όπως επίσης και με λαχανικά.

Peter M said...

A lovely plaki dish, elegantly plated too!

ZHTO to 25 MAPTIOY!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...