Friday, 31 July 2009

Λικέρ δυόσμος

Ο δυόσμος αυτή την εποχή είναι στα απάνω του και για αρκετό διάστημα ακόμη, μπορούμε να τον ευχαριστηθούμε στο φαγητό, να τον αποξηράνουμε για το χειμώνα, να τον απολαύσουμε σαν ρόφημα, αλλά και σαν λικέρ ακόμα.
Τη συνταγή μου την έδωσε η θεία η Χαρίκλεια που την έχει μάθει απ’ έξω, γιατί τη φτιάχνει συνέχεια στο θείο το Θανάση, που έχει γίνει το αγαπημένο του χωνευτικό λικέρ….
Το λικέρ αυτό αρέσει πολύ στον καλό μου, κι έτσι του το φτιάχνω συχνά.
Χρειαζόμαστε:
3 - 4 ποτήρια δυόσμο τα φύλλα (περίπου 2 ματσάκια)
½ lt τσίπουρο
½ lt ούζο
½ κιλό ζάχαρη
2 μοσχοκάρυδα ολόκληρα
1 κομμάτι κανέλλα
4 μοσχοκάρφια (γαρύφαλλα)
Το φτιάχνουμε
Ξεφυλλίζουμε το δυόσμο, τον ξεπλένουμε και στεγνώνουμε όσο είναι δυνατόν με χαρτί κουζίνας τα φύλλα του.
Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα βάζο που κλείνει αεροστεγώς και το αφήνουμε για ένα μήνα περίπου στον ήλιο.
Κάθε εβδομάδα ανακατεύουμε ελέγχοντας αν έχει λιώσει η ζάχαρη.
Όταν περάσει ο μήνας ή και λίγο περισσότερο, σουρώνουμε το περιεχόμενο του βάζου σε μία μπουκάλα με ένα τούλι και -αν είναι απαραίτητο- το περνάμε και δεύτερο χέρι με τούλι και μπαμπάκι.
Σερβίρεται παγωμένο μετά το φαγητό σαν χωνευτικό!
Οι αναλογίες που δίνω είναι αυτές που μου δόθηκαν, αλλά μπορούμε να ελαττώσουμε τη ζάχαρη αν το θέλουμε λιγότερο γλυκό.
Επίσης να αντικαταστήσουμε ένα μέρος από το ούζο με ίση ποσότητα τσίπουρο.
Καλή επιτυχία!
Αμαλία

22 comments:

eirini said...

Πολύ μ'αρέσουν τα λικέρ! Το συγκεκριμένο δεν το έχω δοκιμάσει αλλά νομίζω ότι θα έχει απίθανο άρωμα!
Καλημέρα!!!

Delicieuses said...

Είμαι σίγουρη ότι θα είναι όνειρο το άρωμα του. Νομίζω θα το δοκιμάσω αν και μάλλον θα βάλω και λίγο χρώμα να το πρασινίσω. Τι λες θα είναι εντάξει ή θα το χαλάσω?

Betty's Cuisine said...

Φαντάζομαι θα είναι πολύ χωνευτικό λόγω δυόσμου ε; πολύ όμορφο χρώμα έχει! μάλλον θα το επιχειρήσω...

Amali said...

Καλησπέρα eirinaki,
εμένα γενικώς δεν με ενθουσιάζει το συγκεκριμενο να το πίνω παρά μόνο να το μυρίζω για το υπέροχο άρωμά του όπως λες.
μια δοκιμή θα σε πείσει...
πολλά φιλιά

Αμαλία

Amali said...

Delicieuses, το χρώμα του είναι χρυσοπράσινο. Εγώ γενικά είμαι κατά των τεχνητών χρωμάτων κ αρωμάτων και δεν τα χρησιμοποιώ, οπότε δεν έχω άποψη να σου πω αν θα το επηρεάσει, είμαι πιο παραδοσιακός τύπος βλέπεις και τα θέλω πιο αγνά. Άρα πράττεις όπως εσύ νομίζεις... (σε φώτισα τώρα εεε) πάντως και το χρώμα και το άρωμά του εμένα μου αρέσουν αν αυτό σε καλύπτει.
πολλά πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Μπέττυ μου,
έτσι λένε ότι είναι χωνευτικό, δεν έχω αποψη, γιατί δεν το πίνω...
Αν το φτιάξεις πε μας
πολλά φιλιά
Αμαλία

γαστεροπλήξ said...

ένα από τα αγαπημένα λικέρ που έφτιαχνε η μαμά μου, μιας κι ο κήπος της ήταν γεμάτος δυόσμο, έχει απίθανο άρωμα, έχω χρόνια να φτιάξω διότι δεν το πίνει κανείς στην οικογένεια

ΕΛΕΝΑ said...

Βρε κόρες, όσες δεν το πίνετε δώστε το σε μένα, που λατρεύω και το άρωμα και την γεύση του!!
Αμαλία έχω δοκιμάσει λικέρ δυόσμο, μου αρέσει πάρα πολύ, εύκολη μου φαίνεται η παρασκευή του, θα το επιχειρήσω σίγουρα!
Πες μου όμως κάτι, το χρώμα του δεν είναι αυτό που βλέπω στην φωτό?? Φανταζόμουν ότι με τόσο δυόσμο, ότι θα γίνεται σίγουρα πράσινο!
Smac!!

Amali said...

γαστερόπληξ,
και εγώ δεν το πίνω, αλλά μ'αρέσει να το φτιάχνω!!! Ευτυχώς αρέσει του καλού μου...
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Λενιώ έχω όσο θέλεις,
έβαλα άλλες 2 γυάλες και φτιάχνω τώρα βλέπεις τρώμε πολύ τα άτιμα και θέλουμε φυσικά χωνευτικά χιχιχιχιχι
Το χρώμα είναι αυτό που φαίνεται στην φωτογραφία, δεν σου μοιάζει με χρυσοπράσινο;;;Για να σου δώσω να καταλάβεις κάλλιστα μπορείς να το περάσεις και για λάδι.
πολλά φιλιά
καλό ΣΚ σε όλους
ετοιμάζομαι για να την κάνω...
Αμαλία

Phivos Nicolaides said...

Αυτό το λικέρ πρέπει να το δοκιμάσω κάποτε!!

γαστεροπλήξ said...

κανονικά κανένα λικέρ δεν πρέπει να μένει εκτεθειμένο στον ήλιο, στη σκιά κρατάει καλύτερα τα αρώματα του και η γεύση του μένει σαφώς ανώτερη, και το χρώμα του μένει πράσινο αν το βάλεις απευθείας μόνο σε αλκοόλ
μισ δοκιμή θα σε πείσει

big mama said...

Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ. Αλλά έχω τόσο δυόσμο αυτή την εποχή που τον λυπάμαι να τον βλέπω. Πόσο να ξεράνω πιά! Να μια ωραία ιδέα. Νομίζω θα το φτιάξω.

Anastasia said...

Εχω δοκιμάσει το crème de menthe. Στη Γαλλία το φτιάχνουν με pastis αντί με ούζο. Ανκαι λατρεύω το δυόσμο, από λικέρ προτιμώ αυτά του πορτοκαλιού, όπως το Grand Marnier. Αλλά επειδή έχουμε πολύ δυόσμο εδω πέρα, λέω να δοκιμάσω να το φτιάξω και ..ο θεός βοηθός! Ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνταγή και τον απλό τρόπο που την περιγράφεις.

kiki said...

Αγαπημένο μου!

Amali said...

Εμ άντε βρε φοίβο τι σε κρατάει για να το δοκιμάσεις;;;
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

γαστεροπλήξ, εννοείς να κάνω την ίδια ακριβώς διαδικασία και να το βάλω στη σκιά αντί να λιάζεται; Επίσης αλκοόλ ενοείς, απευθείας οινόπνευμα ποτοποιίας εε;;
σε επόμενη δοκιμή ίσως το κάνω.
ευχαριστώ
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

big mama
φτιάξε φτιάξε, κάποιοι επίσης το πίνουν και σαν ρόφημα όπως το τσάι, για δοκίμασε το όλο και κάποιες ευεργετικές ιδιότητες θα έχει...
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

Καλέ Αναστασία τι ο Θεός βοηθός; Δεν έχεις και πολλά περιθώρια αποτυχίας...
Σε κανα μήνα περιμένω ετυπώσεις εεε;;;
πολλά φιλιά
Αμαλία

Amali said...

kiki μου εμένα πάλι όχι,
απλά μ'αρέσει η διαδικασία...
πολλα΄φιλιά
Αμαλία

Maria B. said...

Αμαλίτσα μου μετά απο όλα αυτά που μας κέρασες σκέφτεσαι και την καλή λειτουργία του στομάχου μας !!!!
τι καλό παιδί είσαι !!!!!!

πολύ γιαγιαδίστικη η συνταγή σου, ευχαριστούμε πολύ !!!

γαστεροπλήξ said...

αλκοόλ εννοώ να βάλεις οποιοδήποτε ποτό επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις, είτε αυτό είναι τσίπουρο, ούζο, κονιάκ, βότκα κλπ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...