Tuesday 4 May 2010

Κέικ αμυγδάλου σιροπιαστό

Αυτό είναι ένα πολύ ιδιαίτερο κέικ.
Αν παρατηρήσετε τα υλικά του, θα δείτε ότι δεν υπάρχει καθόλου βούτυρο ή κάποιο λάδι.
Αν σας αρέσουν τα μυγδαλάκια, είναι ένα κέικ που θα το απολαύσετε.
Σιροπιαστό και ... μυγδαλένιο!!
Πάμε να το φτιάξουμε!

Χρειαζόμαστε:
1,5 κούπα αλεύρι φαρίνα
3/4 κούπας φρυγανιά τριμμένη
1 κούπα αμύγδαλα τριμμένα, αλλά όχι σαν σκόνη
1,5 κούπα ζάχαρη
1,5 κουταλάκι μπέικιν
100 ml λικέρ αμαρέτο
2 κουταλάκια εσάνς πικραμύγδαλου (προαιρετικά)
8 αυγά
Για το σιρόπι
2 κούπες νερό
1,5 κούπα ζάχαρη
1 σφηνάκι λικέρ αμαρέτο
1 φλούδα από λεμόνι
Εκτέλεση:
Χτυπάμε πολύ καλά τα αυγά με τη ζάχαρη, να πετύχουμε ένα αφράτο και φουσκωτό μείγμα.
Προσθέτουμε το λικέρ και την εσάνς και ξαναχτυπάμε.
Ανακατεύουμε σε βαθύ μπολ το αλεύρι, την φρυγανιά, το μπέικιν και τα αμύγδαλα.
Ενώνουμε τα στερεά υλικά με το μείγμα των αυγών και ανακατεύουμε πολύ καλά, να ενσωματωθούν όλα τα υλικά.
Αδειάζουμε το μείγμα σε καλά βουτυρωμένη φόρμα για κέικ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στον αέρα, στους 180 βαθμούς, για 25-30 λεπτά.
Προσοχή, δεν θέλει παραπάνω χρόνο ψησίματος, γιατί θα σκληρύνει το κέικ.
Όταν βγάλουμε το κέικ από τον φούρνο, το αφήνουμε να κρυώσει λίγο και προσεκτικά το αναποδογυρίζουμε σε μια πιατέλα.
Το ξαναβάζουμε μέσα στην φόρμα.
Το τρυπάμε σε διάφορα σημεία με ένα μαχαίρι ή με ένα καλαμάκι από σουβλάκι.
Το περιχύνουμε με το ζεστό σιρόπι, όσο το κέικ βρίσκεται μέσα στη φόρμα.
Αφήνουμε τουλάχιστον 15-20 λεπτά να απορροφήσει το κέικ το σιρόπι, και προσεκτικά αναποδογυρίζουμε σε πιατέλα.
Για να ετοιμάσουμε το σιρόπι, βράζουμε όλα τα υλικά σε χαμηλή φωτιά για 5 λεπτά. Αφαιρούμε την φλούδα λεμονιού και περιχύνουμε το κέικ όπως περιγράψαμε πιο πάνω
(Η κούπα που χρησιμοποίησα ήταν των 200 ml.)
Καλή επιτυχία.

Θα ήθελα επίσης να σας δείξω δυο πολύ όμορφα και ξεχωριστά «προσωπικά» βραβεία, που μου έδωσαν δυο αγαπημένες φίλες.
Μια ορχιδέα στο χρώμα της καρδιάς από την ThalasseniaΚαι ένα νεραϊδένιο βραβείο από την Lila για το πρώτο σχόλιο που έκανα στο πεντανόστιμο blog της!Τις ευχαριστώ και τις δύο μέσα από την καρδιά μου!
Να έχετε όλοι μιαν όμορφη μέρα!

18 comments:

Ειρήνη said...

Καλημέρα. Πολύ ενδιαφέρον μου ακούγεται Ελενάκι μου. Το ονειρεύομαι τώρα το καλοκαίρι και με λίγο παγωτό από δίπλα.
Φιλάκια πολλά!

Lila Xagorari said...

Ελενάκι μου εγώ στα σιροπιαστά δεν μπορώ να πω όχι με τίποτα!!!
Παίρνω κομματάκι και φεύγω γιατί ξεστρώνω τα χαλιά!!!!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Καθόλου βούτυρο??
Εχω δει κέικ χωρίς αυγά ή χωρίς κάποιο άλλο από τα βασικά υλικά του, αλλά χωρίς καθόλου βούτυρο ή λάδι δεν έχω ξαναδεί.
Θα το δοκιμάσω, μου κίνησες την περιέργεια!

Maria Tzirita said...

Έλενα ευτυχώς δεν το ζήλεψα αυτό το κέικ κι έτσι δεν μπαίνω σε πειρασμό! Κάνω δίαιτα πάλι βλέπεις και φοβάμαι να μπαίνω στο μλογκ σας γιατί δεν ξέρω τι θα δουν τα μάτια μου για να τρέξουν τα σάλια μου! Δε μπορούσα να μη σου ευχηθώ καλό μήνα όμως... Φιλιά σε σένα και στο Μαράκι!

mia maria said...

Πολύ όμορφα τα βραβεία σου, τα αξίζεις πραγματικά!
Το κέικ σου είναι φοβερό. Μου αρέσει πολύ το αμύγδαλο!!

Peter M said...

Geia sou Elena..oraio keik ke oxi me poli siropi. To keik den prepei na "pnigei". ;)

Giorgos Varvakis said...

Αν μας αρέσουν τα μυγδαλάκια Λενιώ μου...., τα "τσακίζουμε"!! Το ίδιο θα "πάθει" και το υπέροχο μυρωδάτο κέικ σου :)
Κάτι τέτοια κάνετε και πάνω που μου κόβεται η όρεξη (ας όψεται η κατάσταση!!) μου την ανοίγετε διάπλατα! Ήδη χαμογελάω τώρα που το γράφω :))
Φιλιά πολλά
Καλό απόγευμα

eleni said...

Eλενάκι,αυτό το γλυκάκι είναι για μένα,που τόσο αγαπώ τα αμύγδαλα!Κάτι αντίστοιχη με καρυδόπιτα φαίνεται.
Παίρνω το κομματάκι μου,μήπως να έπαιρνα και δεύτερο;
Φιλιά!

Rena said...

Πολύ το ζήλεψα το κέικ σου Ελενάκι μου! Πράγματι ιδιαίτερο, αυτό το χωρίς βούτυρο με εντυπωσίασε.

Ξανθή said...

ΕΛΕΝΑ όταν το διάβαζα έλεγα:α δεν έχει βούτυρο ωραία, μετά έκανα μια σατανική σκέψη!!χαχαχα θα αρχίσουμε να κόβουμε υλικά σε λίγο!!!
Πολύ ωραία η ιδέα σου με το αμύγδαλο έφτιαξα πρόσφατα ένα κέικ που είχε πιο πολύ αμύγδαλο και λιγότερο αλεύρι πολύ ωραίο!
καλό απόγευμα!!

γαστεροπληξ said...

κι αμύγδαλα και σιρόπι, καήκαμε φιλενάδα, ευτυχώς λείπει το βούτυρο να ισορροπήσουμε διότι είναι πειρασμός το κεκάκι

Maria B. said...

μπραβο βρε φιλεναδα που μας έφτιαξες γλυκάκι για να ξεπλύνουμε λίγο την πίκρα που έχουμε στο στόμα μας !!!!!

θα πάρω 2 κομματάκια - να κρύψω ένα και για τον αυριανό καφέ !! χιχιχιχιχι!!!


πολλά αμυγδαλένια φιλιά !!!

marian said...

Μαράκι άσε κάτω το δεύτερο κομμάτι!!! σε είδα!!!!

Η πίκρα κοπέλα μου αυτή δεν ξεπλένεται ούτε με όλη την ζάχαρη του πλανήτη!!
Ας το δούμε όμως αισιοδοξα και θετικά!!!(αφού εχουμε κουράγιο να αστειευόμαστε!!!), θα κάνουμε και δίαιτα βρε!!! εμάς σκέφτονται!!!!! εμείς δεν το΄χουμε καταλάβει!!!

Λενιώ μου το γλυκάκι είναι ότι πρέπει για το καφεδάκι που πίνω!!!
Και μια και είναι και περίοδος ... λιτότητας ... ΔΕΝ θα πάρω άλλο κομμάτι, για να φάει και κανενας άλλος!!!!
Λέω να το δοκιμάσω μιας και τα αμυγδαλάκια μου αρέσουν πααααρα πολύ!!!

φιλάκια πολλα πολλά πολλά σε όλες!!!
καλό απόγευμα!:)

Dorothy said...

Αγαπώ αμαρέτο στο σιρόπι! Πρωτότυπο και φαίνεται νοστιμότατο :)

Z. said...

Ενδιαφέρουσα άποψη κεκακίου!
...Θα έρθει κι η δική του η σειρά...
Ευχαριστούμε Έλενα.:)

SpIrToKoYto said...

νάτα τα σορόπια..νάτα τα σορόπια..
κατά πού να κάνω η επιρρεπής..??
μήπως να περιοριστώ στις Αγορές..??
..μπα..εδώ είναι καλύτερα..έχει γλύκα..
φιλιά..

Vasia b. said...

Αμυγδαλένιο κείκ και χωρίς βούτυρο ή λάδι??Τέλειοοοοοο!!!!!
Πολλά φιλιά Έλενα!!!

kiki said...

Φαίνεται τα έλαια του αμύγδαλου είναι αρκετά! Νόστιμο δείχνει αν και με πολλά αυγουλάκια!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...