Friday 19 November 2010

Κυδωνόπιτα

Εμείς βάλαμε το καφεδάκι και η Ζουζουνα έβαλε αυτή την ωραία κυδωνόπιτα που μοιάζει στην εμφάνιση με πάστα φλόρα.
Αν σας αρέσει το γλυκό κυδώνι θα την λατρέψετε γιατί η γεύση του είναι πολύ έντονη.
Πάμε να δούμε πως την έφτιαξε....

Η συνταγή είναι για 2 ταψάκιa περίπου 22 εκατοστά.
Υλικά για τη βάση:
190 gr. βούτυρο ή μαργαρίνη (όχι soft)
1/2 κούπα ζάχαρη
1/4 κούπα κρασί
1 κρόκος αυγού
3 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κουταλάκι μπέϊκιν
Υλικά για τη γέμιση
3 κυδώνια
3 κούπες χυμό μήλου (χωρίς ζάχαρη)
1 φάκελο άνθος αραβοσίτου
χυμό από ένα πορτοκάλι
1 κούπα ζάχαρη
3 κουταλιές σούπας κανέλλα για το πασπάλισμα
Εκτέλεση
Αρχικά φτιάχνουμε τη βάση για να έχουμε χρόνο όσο θα είναι στο ψυγείο να ετοιμάσουμε τη γέμιση.
Αφήνουμε το βούτυρο να έρθει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και το χτυπάμε με τη ζάχαρη.
Στη συνέχεια προσθέτουμε το κροκάδι και το κρασί.
Ρίχνουμε λίγο λίγο το αλεύρι και το μπέϊκιν και ζυμώνουμε λίγο ώστε η ζύμη μας να είναι μαλακή και εύπλαστη.
Τυλίγουμε τη ζύμη σε μεμβράνη και τη βάζουμε στο ψυγείο έως ότου να ετοιμάσουμε τη γέμιση
Καθαρίζουμε τα κυδώνια και τα κόβουμε σε όσο πιο λεπτές φέτες μπορούμε (εδώ καλό θα ήταν να έχουμε το εργαλείο που λέγεται "μαντολίνο" και μας επιτρέπει να κόβουμε φρούτα και λαχανικά σε πολύ ψιλές φέτες).
Σε αντικολλητικό τηγάνι ρίχνουμε τη ζάχαρη και την αφήνουμε να λιώσει μέχρι να καραμελώσει ελαφρά, τότε ρίχνουμε τα ψιλοκομμένα κυδώνια. Η ζάχαρη θα γίνει πάλι σκληρή, αλλά σιγά σιγά θα λιώσει και πάλι.
Χαμηλώνουμε λίγο τη φωτιά και ανακατεύουμε έως ότου λιώσει εντελώς η ζάχαρη και μαλακώσουν τα κυδώνια. Τότε προσθέτουμε το χυμό πορτοκαλιού και συνεχίζουμε το ανακάτεμα έως ότου εξατμισθούν εντελώς οι χυμοί (προσοχή μην κολλήσουν).
Αποσύρουμε το τηγάνι από τη φωτιά και σε ένα άλλο κατσαρολάκι βάζουμε 2 κούπες από το χυμό μήλου να πάρει βράση.
Στο μεταξύ διαλύουμε το άνθος αραβοσίτου στην τρίτη κούπα χυμό μήλου μαζί με τρεις κουταλιές ζάχαρη το προσθέτουμε στον χυμό που βράζει και ανακατεύουμε έως ότου πήξει.
Σβήνουμε το μάτι της κουζίνας και προσθέτουμε στο μίγμα αυτό τα κυδώνια λίγα λίγα και το αφήνουμε να κρυώσει ελαφρά.
Προθερμαίνουμε το φούρνου στους 200 βαθμούς.
Στρώνουμε τη ζύμη σε δύο ταψάκια πυρίμαχα βουτυρωμένα και αλευρωμένα προσέχοντας να καλυφθούν και τα πλαϊνά. Κρατάμε λίγη ζύμη για να κάνουμε τα κορδόνια
Απλώνουμε πάνω στη ζύμη τα φρούτα και πλάθουμε κορδόνια τα οποία τοποθετούμε χιαστί.
Ψήνουμε γύρω στα 3/4 της ώρας (εξαρτάται από το φούρνο) .Αν ο φούρνος έχει μόνο κάτω εστία στα τελευταία δέκα λεπτά ανάβουμε μόνο αυτή.
Πασπαλίζουμε με κανέλλα και αν θέλουμε ρίχνουμε και σιρόπι καραμέλα.
Καλή επιτυχία!
Vasia B.

32 comments:

Ξανθή said...

Καλημέρα!!κυδώνια τέλος έγιναν όλα χτες μαρμελάδα με ρόδι κι επειδή φέτος καθάρισα γύρω στα 20 κιλά τέλος.
Κρατάω τη συνταγή όμως.

Asteri (Maria) said...

Τώρα εγώ που κόλλησα το πληκτρολόγιο με σάλια χιχιχι τι θα κάνω;;;
Φιλιά
Καλημέρααααααααααααααα

Maria B. said...

Μπράβο στην Ζουζούνα! δεν την έχω ξανακούσει αυτήν την τάρτα και φυσικά δεν την έχω δοκιμάσει !
επειδή όμως μου αρέσουν πολύ οι γλυκιές τάρτες ομοίως και το γλυκό κυδώνι, θεωρώ ότι θα είναι άπαιχτη !!!

γεια σου βρε Ζουζουνίτσα μου με τα ωραία σου !!!

καλό σ/κ σε όλους

mari beika said...

Τέλεια συνταγή και πρέπει να είναι και πεντανόστιμη.
Και μόνο που την βλέπω τρέχουν τα σάλια μου, φαντάσου να την φάω κιόλας.
Εύγε έγραψες!!

Un par de neuronas... said...

Οχ, μου δόσανε κυδόνια, εκάνα το γλυκό και το φάγαμε!!!


Αγαπητή φιλενάδα μου, σε καλώ στο νέο μου ελληνικό blog http://diplokaimetrio.blogspot.com/

Ελληνικό χώρο, όπου και αν με επισκεφθείς, θα έχεις πάντα φρέσκο καφέ και μια μεγάλη αγκαλιά.
Φιλάκια πολλά!

evelina said...

Αν δεν σου κάνει κόπο πέρνα από το μπλοκόσπιτό μου…σε περιμένει κάτι.

Vasia b. said...

Ξανθή μου απ΄ότι καταλαβαίνω τα μπούχτησες για φέτος τα κυδώνια!
Κράτα την συνταγή για του χρόνου ή φτιάξε τη ζύμη και βάλε τη δική σου μαρμελάδα κυδώνι με ρόδι!!!
Νομίζω ότι θα γίνει τέλειο!!!
Καλό σαββατοκύριακο!!!

Vasia b. said...

Αστέρι μου, μάλλον θα την φτιάξεις γρήγορα απ' ότι φαίνεται!!
Καλό σαββαροκύριακο!!

Vasia b. said...

Αστέρι μου, μάλλον θα την φτιάξεις γρήγορα απ' ότι φαίνεται!!
Καλό σαββαροκύριακο!!

Vasia b. said...

Αστέρι μου, μάλλον θα την φτιάξεις γρήγορα απ' ότι φαίνεται!!
Καλό σαββαροκύριακο!!

Vasia b. said...

Αστέρι μου, μάλλον θα την φτιάξεις γρήγορα απ' ότι φαίνεται!!
Καλό σαββαροκύριακο!!

Vasia b. said...

Όντως Μαράκι μου είναι πολύ καλή!!!
Δυστυχώς δεν έμεινε καθόλου να σε κεράσω στον αυριανό καφέ!!!
Φιλιά πολλά!!!!!!

Vasia b. said...

Μαρία Πιούκα σ' ευχαριστούμε πολύ!!
Καλό σαββατοκύριακο!!!

Vasia b. said...

Veronica εσυ νάσαι καλά να φτιάξεις κι άλλο γλυκό και να το ξαναφάτε!!!
Καλό σαββατοκύριακο!!!

Vasia b. said...

Σ' ευχαριστούμε Evelina!!!!
Καλό σαββατοκύριακο!!

Vita said...

Λαχταριστό! Θα παραλείψω λόγω νηστείας το αυγό στη ζύμη και θα το φτιάξω άμεσα

Rena said...

Καλησπέρα πέρασα για να σας καλέσω στο μπλογκ μου!
Καλό Σαββατοκύριακο!

Μarion, said...

Πολύ καλό φαίνεται.
Το κυδώνι είναι πολύ ωραίο και με αυτή τη συνταγή απογειώνεται.

Φιλιά

Helen Gr said...

Καταπληκτική ιδέα! Μπράβο στη Ζουζούνα και σε σένα που τη μοιράστηκες μαζί μας. Πώς μπορώ να έρθω στην παρέα σας; Έχω κι εγώ ένα δικό μου blog:http://helengrblog.blogspot.com/

KANTHAR0S said...

Κυδωνόπιτα; Μου αρέσει. Πρωτότυπο. Άσε που γουστάρω κυδώνια. Άκρως υποτιμημένα.

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

Πέρασμα μου για να μάθω νεα σου και να ευχηθώ καλή εβδομάδα να αρχίσει απο αύριο για όλους μας.

Πολυ πρωτοτυπη!!!!!Παίρνω δυο κομματάκια και φευγω χαρουμενος!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου από την ώρα που είδα την κυδωνόπιτα κόλλησα, μιας και αγαπάμε πολύ το κυδώνι!!
Μα τι χρυσοχέρα η Ζουζουνίτσα μας!!!
Φιλάκια και στις δυο σας!!!

Helengr καλώς όρισες στην παρέα μας!!

Δημιουργία said...

Και μου αρεσει τρελα το κυδωνι!

Vasia b. said...

Vita, είναι υπέροχο γλυκό!!Να το φτιάξεις και χωρίς αυγό ,μια χαρά θα είναι!!!

Vasia b. said...

Καλησπέρα και σε σένα Ρένα!!!

Vasia b. said...

Marion, αν σου αρέσει το κυδώνι σίγουρα θα σου αρέσει και αυτή η πιτούλα!!!
Φιλιά!!!

Vasia b. said...

Helengr , σ΄ευχαριστούμε πολύ και καλώς ήρθες στην παρέα μας!!!

Vasia b. said...

Kantharos,τα κυδώνια για όσους τα αγαπούν είτε σε γλυκό είτε σε φαγητό μόνο υποτιμημένα δεν είναι!!

Vasia b. said...

Σκρουτζάκο καλή εβδομάδα και σε σένα!!!

Vasia b. said...

Έλενα μου είδες τι μας κάνει αυτή η Ζουζούνα!!!
Δεν μας αφήνει να αγιάσουμε βρε παιδί μου!!χαχαχα!!!
Πολλά φιλιά!!!

Vasia b. said...

Δημιουργία , να λοιπόν μια ευκαιρία να φτιάξεις την πιτούλα μας!!

eva said...

Κυδωνόπιτα???
Έχω λιποθυμήσει!!!
Ψάχνω για κυδώνια ήδη!
Τέλεια!
Φιλάακια!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...