Friday 26 November 2010

Κέικ σοκολάτας με ελαιόλαδο

Κυριακή βράδυ και έξω κρύο, τον καλό μου τον έχουν πιάσει οι υπογλυκαιμίες του και μου ζητάει απεγνωσμένα κάτι σε σοκολάτα.
Σκέψη πρώτη: Σουφλέ σοκολάτας, αλλά μου λείπουν βασικά υλικά όπως βούτυρο και τα άπειρα αυγά!!!
Μετά από πολύ ψάξιμο στη βιβλιοθήκη μου βρήκα μία συνταγή για κέικ με ελαιόλαδο. Ναι ναι καλά διαβάζετε με ελαιόλαδο -εννοείται ότι η συνταγή είναι Κρητική-.
Έκανα και εγώ λοιπόν τις απαραίτητες προσθαφαιρέσεις υλικών για να προσαρμόσω τη συνταγή στο ντουλάπι μου και στο ψυγείο μου και voila.

Χρειαζόμαστε:
4 κούπες του τσαγιού αλεύρι αυτοδιογκούμενο (φαριν απ)
1 κούπα ελαιόλαδο
½ κούπα γάλα
1 γιαούρτι στραγγιστό (200γραμμάρια)
1 κούπα ζάχαρη
4 αυγά (εγώ έβαλα 2 ολόκληρα και 2 ασπράδια και ήταν εντάξει)
½ κουταλάκι ξύσμα πορτοκαλιού
2 βανίλιες
λίγη μαργαρίνη για το άλειμμα της φόρμας
400γραμμάρια σοκολάτα κουβερτούρα
Πάμε να φτιάξουμε το κέικ:
Κόβουμε την κουβερτούρα σε κομματάκια με ένα μεγάλο μαχαίρι, αλλά νομίζω και στο μούλτι μπορεί να κοπεί.
Χτυπάμε πολύ καλά σε ένα μπολ το λάδι με τη ζάχαρη
Στη συνέχεια ρίχνουμε τα αυγά, το γιαούρτι και εναλλάξ το αλεύρι και το γάλα. Συνεχίζουμε το χτύπημα και τελευταία ρίχνουμε τις βανίλιες και το ξύσμα πορτοκαλιού.
Ρίχνουμε μέσα στο μπολ τη μισή ποσότητα από τα κομματάκια σοκολάτας και ανακατεύουμε με ένα κουτάλι να πάει παντού.
Αλείφουμε με τη μαργαρίνη καλά τον πάτο και τα τοιχώματα της φόρμας μας και στη συνέχεια πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι.
Ρίχνουμε λίγο από το μείγμα του μπολ μέσα στη φόρμα, λίγα κομματάκια σοκολάτας και συνεχίζουμε εναλλάξ μέχρι να τελειώσουν τα υλικά.
Εγώ άφησα και λίγα σοκολατάκια στην επάνω επιφάνεια του κέικ.
Ψήνουμε για περίπου 1 ώρα στο φούρνο στους 180, και το κόβουμε αφού πλέον έχει κρυώσει καλά.
Τελικά με τα γλυκά ήταν να μην πάρω φόρα!!!!!!!!TIPS:
Σε περίπτωση που βάλετε απλό αλεύρι προσθέστε και 2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ.
Η συνταγή έγραφε 1½ κούπα ζάχαρη, αλλά εγώ έβαλα 1 αν και νομίζω λόγω της σοκολάτας και λιγότερο να βάλετε δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Καλή επιτυχία
Αμαλία

28 comments:

maria mas. said...

Αυτή την στιγμή που ζαχαρώνω την φωτό σου,(αυτήν με το κομμένο μέρος, που φαίνονται τα κομμάτια σοκολάτας πάνω δεξιά και κάτω αριστερά καταλαβαίνεις)...μου τρέχουν λίγο τα σάλια. Πίνω και το αρωματικό τσαγάκι μου και φαντάζομαι πως εχω ενα κομματάκι να το συνοδεύσω. Αλλά πουυυυ. Αχχχχχχ...
Καλημέρες..

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

με τέτοια κομμάτια σοκολάτας που έχει μέσα, άντε τώρα εγώ να συγκρατηθώ και να αφήσω ψιχουλάκια και για τους υπόλοιπους!!!!!
καλό ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ να έχουμε!!!!

spoon_n_love said...

Αχ φοβερό γλυκάκι,μπράβο!!!!

eleni said...

Αμαλίτσα,γλυκάκι;Δεν το φανταζόμουν!
Το σοκολατένιο σου τρώγεται στο λεπτό-εσύ δοκίμασες;
Πάντως ήρθα νωρίς και το πρόλαβα!
Φιλιά!

Αlex... said...

Εχω και γω υπογλυκαιμίες σήμερα!Ισως το φτιάξω αργότερα!θα σου γράψω εντυπώσεις!Πάντως οι φωτογραφιές με εκαναν να γεμίσω το λαπιτοπι μου με σάλια!!!Σ'ευχαριστω που το μοιραστηκες μαζί μας!

ΕΛΕΝΑ said...

Ναι, ναι κυρίες και κύριοι, η Αμαλία έφτιαξε γλυκό!!!!!!!!!!!!
Αμαλίτσα μας ήταν να μην πάρεις φόρα, όπως λες!!!
Και όπως φαίνεται, το χεις!!!
Ανυπομονούμε για την συνέχεια!
Φιλιά!

Amali said...

Μαρία μας έχεις παρά να ανοίξεις τα ντουλάπια σου και να το φτιάξεις...
τόοοοοοσο απλά
καλό μεσημέρι

Amali said...

γ. πάρε πάρε βάλαμε τη μεγάλη φόρμα γιατί άμα πιάνει τον καλό μου αυτή η τάση δεν του φτάνει το μικρό κεικάκι ούτε για τη γλώσσα!!!!!!!!!!!

πολλά φιλιά

Amali said...

ευχαριστώ Νάντια
καλό μεσημέρι

Amali said...

Ελένάκι, ναι ναι δοκίμασα την επόμενη το πρωί που είχε πρυώσει καλά με το γάλα μου
έχω να πω ότι ήταν πολύ ωραίο....

πολλά πολλά φιλιά Βόρεια

Amali said...

Alex όταν είπες για υπογλυκαιμίες νόμιζα ότι ήταν έμμεση παράκληση να στο φτιάξω και εσένα.... ;)
περιμένουμε σύντομα εντυπώσεις...

καλό μεσημέρι

Amali said...

εεεεεεε ναι λοιπόν το ομολογώ φτιάχνω και γλυκά!!!!!!!!!!χιχιχιχιχιχι
ελπίζω μόνο μην είναι η τύχη του πρωτάρη!!!!!

πολλά πολλά φιλιά

Asteri (Maria) said...

Ωραιότατο κέικ ... και με κομμάτια σοκολάταςςςςς... και ποιος δεν την λατρεύει την άτιμη χεχε

cook said...

το γνωρίζω απο τον Παρλιαρο...ομως εμενα το ελαιολαδο με ενοχλει πολύ ως γευση στα γλυκα...κατα τ'αλλα δείχνει ...κολαση!

Vasia b. said...

Αμαλίτσα τώρα που έκανες την αρχή περιμένουμε και την γλυκειά συνέχεια βεβαίως βεβαίως....
Πολύ καλό και ελαφρύ το κεκάκι σου ότι πρέπει για το καφεδάκι μας και όχι μόνο!!!
Πολλά φιλιά και καλό σ/κ!!!

Μarion, said...

Λαχταριστό το κεκάκι σου.

Το ελαιόλαδο το φοβόμουν στην αρχή όταν το έβλεπα έτσι σε κεικ.. αλλά επειδή το έχω δοκιμάσει ξέρω πως είναι πολύ ωραίο. Δεν φαίνεται μέσα στο κεικ και το κάνει και πιο ελαφρυ από το βούτυρο.

piga said...

Πολύ ωραίο, περιμένουμε τώρα να δούμε και και τη συνταγή για το σουφλέ σοκολάτας. Και να το δοκιμάσουμε βεβαίως βεβαίως...

Amali said...

Αστερι μην είσαι σίγουρη, δεν την λατρεύουν και όλοι....;)
καλό Σ Κ

Amali said...

cook περι ορέξεως ....
εμένα πάντως μου άρεσε και δεν μου φάνηκε...πρέπει να το εξουδετερώνει το ξύσμα, μπορείς παρόλα αυτά να το δοκιμάσεις και με βιτάμ και να μας πεις εντυπώσεις

Amali said...

θα περιμένετε αρκετά....χιχιχιχιχι
αν και όπως βλέπω και ο υιος θα εξελιχτεί σε γλυκατζή οπότε δεν τη γλυτώνω
πολλά φιλιά

Amali said...

Μάριον όντως έτσι είναι εμένα μου άρεσε πάντως
καλό υπόλοιπο ΣΚ

Amali said...

voyagerαν είσαι τυχερός μπορεί να το δοκιμάσεις, υπάρχει αίτηση από μία φίλη να της παραδόσω ιδιαίτερα μαθήματα στο συγκεκριμένο, καθώς επίσης και την λευκή εκδοχή του...

Το παγωτό να μην ξεχάσεις όμως

καλό υπόλοιπο ΣΚ και πήγαινε και μία βόλτα επιτέλους

Unknown said...

Αχ !!! μπράβο.
Κάνω όλα μου τα γλυκά με ελαιόλαδο, και είναι πολλή νόστιμα.
Μου κρατάς ένα κομμάτι ?

dhmhtra said...

Δεν έκανα ποτέ κέικ με ελαιόλαδο και θα το δοκιμάσω.
Φιλιά

piga said...

@amali Πήγα μια βόλτα σήμερα, ύστερα από πολύ καιρό. Αύριο λέω να πάω στην Καβάλα!

Un par de neuronas... said...

Amalia, σήμερα έκανες τον σύζυγό μου πολύ, πάρα πολύ χαρούμενος!!!

Φιλάκια, με ισπανική σοκολάτα!

Maria B. said...

Αμαλιτσα μου !!!!! οποία έκπληξις απο εσένα!!!!!!!! οχι μόνο έφτιαξες γλυκάκι αλλά φαίνεται και απίθανο !!!! παίρνω 2 κομματάκια για τον καφέ μου και σε φιλώ πολύ πολύ!!!

καλή βδομάδα Αμαλί !!

Unknown said...

Καταπληκτική συνταγή. Ευχαριστούμε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...