Wednesday 15 February 2012

Χοιρινό με μέλι

Όπως είπε και η Vasia προχθές, είμαστε στην εβδομάδα της Κρεατινής.
Για όσους κρατούν τα έθιμα και τις νηστείες, είναι η τελευταία εβδομάδα πριν την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής, που επιτρέπεται η κατανάλωση κρέατος.
Για σήμερα λοιπόν μαγειρεύουμε φαγάκι, με ελάχιστο κόπο και πολλή νοστιμιά!
Τα υγρά μέσα στα οποία μαγειρεύεται το φαγητό αυτό πιθανόν να σας φανούν αρκετά, αλλά εκεί βρίσκεται όλη η νοστιμιά του.
Το κρέας και οι πατάτες κατά την διάρκεια του μαγειρέματος απορροφούν όλους τους χυμούς από την μελένια σάλτσα και γίνονται λουκούμι.
Πάμε να το φτιάξουμε!

Θα χρειαστούμε:
1200-1300 γρ. μπούτι χοιρινό, κομμένο σε κύβους
4-5 μεγαλούτσικες πατάτες, κομμένες σε κύβους
χυμό από 1 λεμόνι
χυμό από 1 πορτοκάλι
1 φλιτζανάκι σάλτσα σόγια
1 φλιτζανάκι ελαιόλαδο
4 κουταλιές μέλι
αλάτι
Στην πράξη:
Βάζουμε στην γάστρα το χοιρινό και τις πατάτες, κομμένα σε κυβάκια.
Σε ένα μπολ χτυπάμε όλα τα υπόλοιπα υλικά, εκτός από το αλάτι.
Αλάτι προσθέτουμε στο τέλος, με προσοχή, γιατί η σόγια είναι αλμυρή κι αυτή.
Περιχύνουμε το κρέας και τις πατάτες στη γάστρα με το μείγμα του μπολ.
Κλείνουμε την γάστρα και μαγειρεύουμε το φαγητό σε προθερμασμένο φούρνο, στον αέρα, στους 180 βαθμούς, για 2 ώρες περίπου.
Τα τελευταία 10 λεπτά μαγειρεύουμε με ξεσκέπαστη τη γάστρα, για να πάρει χρώμα το φαγάκι μας.
Φαγάκι όπως βλέπετε εύκολο, αλλά με ιδιαίτερη γεύση και νοστιμιά!
Καλή επιτυχία!
UPDATE:
H φίλη του blog μας Ειρήνη από Πειραιά, έφτιαξε το χοιρινό με μέλι, με τις εξής αλλαγές.
Πρόσθεσε κυδώνια μαζί με τις πατατούλες και αντικατέστησε το λεμόνι με ξύσμα και χυμό από ένα περγαμόντο.
Εγινε όπως μας είπε ένα μελένιο φαγάκι όλο αρώματα!!!!
Ειρήνη σε ευχαριστούμε για την ιδέα που μας έδωσες!

66 comments:

Betty's Cuisine said...

α πα πααα...
Αν και πρωί, το λιγουρεύτηκα το φαγάκι σου!
Σαν να γεύομαι την μελένια σαλτσούλα του!
Φιλάκια Ελενάκι, καλή σου μέρα...

evelina said...

Ελένη μου ,πρωί πρωί δεν λέει να μας τρελαίνεις με τις νοστιμιές σου !!!!Καλή σου μέρα

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Έλενα! Δεν το συζητώ, το κλειδί σε αυτό το φαγητό είναι το μαγείρεμά του στη γάστρα, μέσα σε όλους τους χυμούς του... αυτά τα φαγητάκια είναι πάντα εγγυημένα και πετυχημένα! Και οι πατάτες φαίνονται τόσο λαχταριστά μελωμένες! Φιλάκια!

Eleni said...

Καλημέρα Έλενά μου!!!Είναι φανταστικό!!!Φαγητό που έχει μαγειρευτεί σε γάστρα γίνεται πάντα πιο ζουμερό και πιο λαχταριστό!Και μόνο που σκέφτομαι τη γεύση...μμμ!Υπάρχει βραβειάκι ελάτε να το παραλάβετε!Φιλάκια πολλά!

Anonymous said...

Ελενα μην δωσεις πουθενα ολο δικο μου και να εξηγησω για να μην παρεξηγηθω.Εγω μεχρι την Κυριακη τρωω κρεας οποτε μονο για εμενα Ελενα για ολους τους αλλους θα ξαναφτιαξεις.Φιλακια πολλα.Ποπη

anthivolon said...

Έλενά μου είναι σα να το έχω μπροστά μου.....λαχταριστό και ζουμερό.....θα ορμήξω!!!! Μου έδωσες μια ωραία ιδέα, ίσως το φτιάξω μια από τις επόμενες μέρες!!
Φιλιά

paraxeno pirouni said...

Λίγο περισσότερο γλυκό και με κάτι το εξωτικό! Νοστιμότατο φαγητό σίγουρα, και νομίζω πως και λίγη πιπεριά θα του πήγαινε ωραία.
Καλές Απόκριες κορίτσια, φιλιά :)

Conna said...

Δεν ξέρω για τα έθιμα, εγω το τσακίζω άνετα ... φαίνεται τόσο λαχταριστό !!

Γεια στα χέρια σου Ελενα.

Φιλιά πολλά

Marie said...

Ελενάκι φαίνεται... λουκούμι!!! Πολλά φιλάκια!!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλημέρα Μπετούλα μου, χαίρομαι πολύ που σε βλέπω κοντά μας!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλημέρα Εβελίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου οι πατατούλες γίνανε ονειρεμένες, μελώσανε υπέροχα!
Αλλά και το κρέας μαγειρεμένο μέσα σε όλους τους χυμούς έγινε πολύ καλό!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για το βραβειάκι!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη είσαι καλά που θα δώσω σε άλλον?? Μόνο σε σένα:P
Βρε θηρίο θα την κρατήσεις όλη την νηστεία και φέτος??
Χαρά στο κουράγιο σου!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπέτυ μου φτιάξτο και θα με θυμηθείς!
Απίστευτα νόστιμο φαγάκι!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Dark Chef, ναι, θα ομολογήσω ότι το κάνω λίγο πιο γλυκό, και με λιγότερο μέλι πάλι καλό θα γινότανε, αλλά μας αρέσει η συγκεκριμμένη γλυκύτητα στο φαγητό.
Για πιπερίτσα δεν το έχω σκεφτεί, γιατί όχι?
Φιλιά, καλές Απόκριες!

ΕΛΕΝΑ said...

Conna μου μην φανταστείς ότι κι εγώ θα τους κρατήσω σε όλη την νηστεία χωρίς κρέας, γιατί κινδυνεύω να φάνε ... εμένα τελικά!
Οσο μπορούμε κρατάμε κάποια έθιμα, αλλά στις νηστείες ομολογώ δεν τα πάμε και πολύ καλά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου λουκούμι έγινε πραγματικά, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

Effie's Sweet Home Designs said...

ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ...
ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ!

Summertime Blues said...

μούρλια!
μπράβο Ελενάκι.

Maria B. said...

Λενάκι μου γλυκό, έτσι ακριβώς το φτιάχνω και εγώ πολλές φορές το χοιρινό αλλά και το αγριογουρουνο που το λατρεύουμε. Η μόνη διαφορά είναι ότι αντι για σόγια βάζω σκόνη μουστάρδας.

Χρυσά τα χεράκια σου φιλεναδίτσα μου και μας δίνουν υπέροχες νοστιμιές !!!!!!!!!!

ματς μουτς !!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό απόγευμα Εφάκι μου, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Summertime Blues να σαι καλά, καλό απόγευμα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου και με μουστάρδα τέλειο γίνεται, και τα δύο ταιριάζουν όμορφα με αυτό το φαγάκι!
Κοίτα όταν θα φτιάξεις αγριογούρουνο μη δεν με καλέσεις, ε???
Πολλά πολλά φιλιά!

My Little Expat Kitchen said...

Πω πω Έλενα, τί μου κάνεις;; Αυτό είναι καταπληκτικό φαγητό!! Μελένιο χοιρινό με πατάτες που λιώνουν στο στόμα... κι εγώ σήμερα υπολόγιζα να φάω ψάρι. Μήπως ν' άλλαζα τα πλάνα μου; :)
Φιλιά!
Μάγδα

eleni said...

Τρελαίνομαι!!!!!!!Μια μερίδα θα ήθελα παρακαλώ..θα περάσω να την πάρω!Ευχαριστώ!!!Πολλά φιλιά!!!

KANTHAR0S said...

Μη μου λες τέτοια και πεινάω. Πάω πισίνα και μετά το μενού έχει γλυκόξινο κοτόπουλο με ρύζι. Γλέντι θα γίνει.

Eri said...

Μελωμένο κρεατάκι και μελωμένη πατάτα Οιμέ!!!! Θα βουτήξω!!!

spoon_n_love said...

Yπέροχο φαίνεται το φαγητάκι σου μπράβο.... περιμένω mail για να σου στείλω το δωράκι σου φιλί

Unknown said...

καλά έγραψες ελενα...μοιραίο φαγητό..ορμαω και δεν ρωταω....να σαι καλά

Anonymous said...

Ελενα πες της Μαριας οτι την παρακαλω πολυ να ανεβασει τη συνταγη της για το αγριογουρουνο.Εγω τη συνταγη εσυ το φαγητο και οι δυο ικανοποιημενες θα ειμαστε.Ποπη

Ειρήνη από Πειραιά said...

Καλησπέρα! Το γουρουνάκι δρομολογήθηκε για αύριο και λόγω της ημέρας. Ερώτηση; Αν προσθέσω και 2 κυδώνια που έχω στο ψυγείο, ταιριάζουν; Άλλη σάλτσα πλήν της σόγιας του πάει: Αν ναι, ποιά: ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!!!!

Πρασινάδα said...

Τελειο!! Ολα τα λογια περιττα! Θα το δοκιμάσω! :))))

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

αχ Ελενάκι μου και τι δε θα δινα για μια μεριδούλα! (και 2, δε θα λεγα όχι!). λατρεύω τα μελωμένα φαγητά και τη σόγια σος επίσης!! ορίστε, με ξελίγωσες βραδιάτικα!! φιλάκια πολλά πολλά πολλά!!!!!!!

Maria.. said...

ωωωωωωω λατρεύω το πάντρεμα χοιρινού με μέλι!!! 'γεια στα χεράκια σου!! φιλιάαα

Helen Gr said...

Καλησπέρα Ελενάκι! Ξεχωριστό και νόστιμο φαγάκι μας προτείνεις, σε ευχαριστούμε. Φαίνεται εύκολο αλλά πολύ νόστιμο, μπράβο!
Παίρνω μεριδούλα σε μικρό πιατάκι;
Φιλάκια, καλό βράδυ.

Katrina said...

Μουρλια το φαγακισου!!!Γεια στα χερακια σου!!!!

Vasia b. said...

Νοστιμότατο το φαγάκι που μας κερνάς σήμερα Ελενάκι μου!!!!!
Νομίζω κι εγώ ότι την διαφορά την κάνει ο τρόπος μαγειρέματος στη γάστρα!!!
Πολλά πολλά φιλάκια!!!

mia said...

Και μόνο από την φωτογραφία Έλενα ..μίλησε στο στομάχι μου παναθεμάτο...η γλυκιά γεύση στο φαγητό μου αρέσει!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μάγδα μου και το ψαράκι καλό είναι, και το μελένιο μια χαρά, όρεξη να χουμε που δεν μας λείπει ποτέ χα χα χαα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι έλα, έλα, σε περιμένω!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κανθαράκο μια χαρά πρόγραμμα έχεις βλέπω, πισίνα και γλυκόξινο σούπερ!!!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερη μου δεν μπορείς να φανταστείς πόσο όμορφα μελώσανε και τα δύο!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Νάντια μου δεν σε έχω ξεχάσει, σου στέλνω το μέιλ!
Και πάλι χίλια ευχαριστώ!!

ΕΛΕΝΑ said...

Παναγιώτηηηηη!
Τρόμαξα να γνωρίσω το νέο λουκ, είπα ποιος είναι αυτός που ορμάει?? χα χα χαα!!!
Μ' αρέσει πολύ!
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη το λέω:
Μαρία να ανεβάσεις αμέσως την συνταγή για το αγριογούρουνο να την δώσουμε της Πόπης, έτσι??
Και να με φωνάξεις να το φάμε μετά!
(το είπα Πόπη μου)

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρήνη από Πειραιά
Ειρήνη μου τα κυδώνια θα ταιριάξουν υπέροχα με το φαγάκι αυτό!
Αν δεν σου αρέσει η σόγια, βάλε μουστάρδα όπως κάνει η Μαρία μας.
Θα γίνει τέλειο!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πρασινάδα μου σε ευχαριστώ πολύ:))
Φιλάκια!

para-kelsoscooks said...

Εδώ και κάποια χρόνια που απέκτησα γάστρα, όλα τα φαγητά φούρνου τα φτιάχνω σε αυτή. Και νόστιμα γίνονται σαν το δικό σου και τον φούρνο κρατά καθαρό. Καλό σου βράδυ.

ΕΛΕΝΑ said...

Πέλα μου, μια μεγάαααλη μερίδα για σένα, κόπιασε!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

aMaryliss μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλώς όρισες στην παρέα μας!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι ξέρεις τι εύκολο είναι??
Και με πολύ ιδιαίτερη γεύση λόγω του μελιού!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατρινάκι σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι έλα να φάμε!
Και η γάστρα, αλλά και η μελένια σάλτσα κάνουν την διαφορά!
Στην γάστρα διατηρούνται όλοι οι χυμοί του φαγητού είναι η αλήθεια!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μia μου συμφωνώ, οι γλυκές γεύσεις είναι πολύ ιδιαιτερες!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Σωσώ μου εγώ την χρησιμοποιώ πολλά χρόνια, δεν μπορείς να φανταστείς πόσο πολύ την έχω βολευτεί!
Και τα φαγητά διατηρούν τους χυμούς τους και ο φούρνος μας μένει καθαρός όπως λες!
Φιλάκια, καλό βράδυ!

mia maria said...

Μας αρέσουν πολύ οι γλυκές σάλτσες στο κρεατάκι! θα πρέπει να είναι νοστιμότατο!

kiki said...

Ό,τι πρέπει για αύριο!

Εφη said...

Πωπω!!Μέλωμα που θα έχει! Γειά στα χέρια σου Ελενα!

Μουσική προ-ΠΑΙΔΕΙΑ ''Η Ροδούλα και τα μουσικά της αστεράκια'' said...

Μμμμμ, νοστιμότατο φαίνεται Έλενά μου!!! Θα το κάνω αύριο, όχι, αύριο θα κάνω ψαράκι, μεθαύριο θα το φτιάξω, και θα το φάμε στην υγειά σου!!!
Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!!!

Tante Kiki said...

Είδα μελωμένο κρεατάκι με πατατούλες κι έτρεξα αν και... τελευταίααα!!! Έμεινε τίποτε και για μένα;;;; Γεια στα χέρια σου Ελενάκι μου, είσαι μοναδική!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Mαράκι αν σου αρέσουν οι γλυκιές σάλτσες, αυτό το φαγάκι γίνεται σούπερ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου έτσι ακριβώς!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ροδούλα μου να τους το φτιάξεις, πιστεύω θα τους αρέσει πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου είναι δυνατόν να μην έμεινε για σένα?
Φιλιά πολλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...