Friday 30 March 2012

Αρακάς λεμονάτος

Είναι ένα φαγάκι που αγαπούσα πολύ όταν ήμουν μικρή.
Ευτυχώς αρέσει και στην οικογένεια κι έτσι συνεχίζω να το φτιάχνω αρκετά συχνά.
Έχω πάντα στην κατάψυξη ένα πακέτο γιατί μ’ έχει βγάλει πολλές φορές από την δύσκολη θέση του να αποφασίσω "τι θα μαγειρέψω σήμερα"!
Πάμε να τον μαγειρέψουμε:

Χρειαζόμαστε:
1 κιλό αρακά (φρέσκο ή κατεψυγμένο)
3-4 πατάτες
3 κρεμμυδάκια φρέσκα ή ένα ξερό
2-3 κλαράκια άνηθο
5-6 κουταλιές ελαιόλαδο
2-3 λεμόνια (τον χυμό τους)
Στην πράξη:
Ψιλοκόβουμε τα κρεμμύδια και τον άνηθο.
Τα βάζουμε μόνα τους για λίγο στην κατσαρόλα.
Μόλις μαραθούν ρίχνουμε το ελαιόλαδο και τα τσιγαρίζουμε.
Στην συνέχεια ρίχνουμε τον αρακά και τις πατάτες κομμένες.
Ανακατεύουμε καλά και προσθέτουμε τον χυμό των λεμονιών, αλάτι – πιπέρι και νερό.
Αν θέλουμε σ’ αυτό το στάδιο μπορούμε να βάλουμε αγκινάρες ή καρότα.
Επειδή χρησιμοποιώ χύτρα δεν ρίχνω πολύ νερό, δηλαδή ίσα να τα σκεπάσει, αν όμως μαγειρεύετε σε κατσαρόλα, καλό είναι να βάλετε λίγο παραπάνω νερό για να μην χρειάζεται να συμπληρώνετε συνέχεια.
Εάν τον φτιάξετε στην χύτρα, απο την ώρα που θα αρχίσει ο βρασμός θέλει 15-18 λεπτά για να είναι έτοιμο το φαγητό.
Στην κατσαρόλα θέλει περίπου 40 λεπτά.
Τώρα που θα αρχίσει να εμφανίζεται ο φρέσκος αρακάς και έχουμε και περίοδο νηστείας είναι ιδανικό φαγάκι.
Καλή σας όρεξη!!

21 comments:

Lila Xagorari said...

Κι εμένα μοπυ αρέσει ο λεμονάτος πιο πολύ από τον κοκκινιστό!!! Καλημερούδια!!!

Ερμιόνη said...

Τέλειο φαγάκι Μαρία μου! Εύκολο και πολύ νόστιμο! Αυτή την παραλλαγή έμαθα κι εγώ από τη μαμά και την ακολουθώ πιστά!
Φιλάκια, καλό ΣΚ!

Stella's Κουζινομπερδέματα said...

Δεν τον έχω φτιάξει λεμονάτο.
Στα υπόψιν.
Την καλημέρα μου.

Ειρήνη Ε. said...

Καλημέρα Μαρία. Η νοστιμιά και η απλότητα είναι συνδιασμένες στο φαγητό αυτό. Όταν ο αρακάς είναι στην εποχή του, αγοράζω αρκετό και τον καταψύχω σε σακουλάκια.
Προσθέτω και το καρότο που προτείνεις, να γλυκίσει λίγο, και λίγο δυόσμο. Και με τις αγκινάρες είναι ωραιότατος. Είναι από τα λαδερα που προτείνονται στις δίαιτες, από ότι έχω δει.

Amali said...

ναι ρε μαρία!!!!
έχω και εγώ ένα πακέτο στην κατάψυξη, είσαι η απάντησή μου!!! Αυτό θα φτιάξω και εγώ σήμερα

πολλά πολλά φιλιά

Effie's Sweet Home Designs said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΙΑ!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!
ΛΟΙΠΟΝ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΟΥ ΠΟΛΥΑΡΕΣΕΙ, ΤΟΝ ΤΡΩΕΙ ΟΜΩΣ Η ΖΕΤΑ, ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΨΥΞΗ. ΘΑ ΚΑΝΩ ΚΙ ΕΝΑ ΠΙΛΑΦΑΚΙ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑΤΟ ΤΟ ΦΑΓΑΚΙ ΜΑΣ!!!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Εδώ μέσα σήμερα γίνονται ΟΙ ανατροπές.
Εγώ που είμαι η "λεμονού", συνήθως τον κάνω κοκκινιστό.
Και η Αμαλία ετοιμάζεται να το κάνει λεμονάτο!
Τι άλλο θα δούμε Μαράκι μου, μέχρι φήμες άκουσα ότι η Αμαλία ετοιμάζεται να μαγειρέψει συνταγή με ροκφόρ, αλλά αν δεν το δω με τα μάτια μου δεν το πιστεύω;-)

Ο λεμονάτος αρακάς σου με ξεσήκωσε, θα είναι σούπερ φαγάκι με λεμονάκι και μπόλικο άνηθο!
Φιλάκια πολλά φιλενάδα!

Vasia b. said...

Καλημέρα Μαράκι!!Καλημέρα κορίτσια!!
Νηστίσιμος και νοστιμότατος ο αρακάς, λεμονάτος ή κοκκινιστός,δίνει εύκολη και γρήγορη απάντηση στο ερώτημα τι να μαγειρέψω σήμερα????????
Πολλά φιλάκια μπουμπού μου μάλλον θα σε δω το Σ/Κ!!!!

Elpiniki said...

Προσωπικα δεν εχω δοκιμασει λεμονατο ακομα, ο καλος μου δεν αλλαζει ευκολα γευσεις, αλλα θελω οπωσδηποτε να τον δοκιμασω κι ετσι!

eleni said...

Καλημέρα!!!!!!!!! Εγώ τώρα τελευταία έχω αρχίσει να τρώω, λαχανικά και όσπρια. Τα λαδερά τα έχω αφήσει τελευταία για να δω με τι τρόπο θα τα φάω!!!!!!!!!!!!!!!! Δύσκολο!!! ΟΥΦ!!!
Την καλημέρα μου!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Ετσι τον μαγειρεύω κι εγώ!! Πάντα υπάρχει ένα πακέτο στην ξατάψυξη και στο δικό μας σπίτι!

Amali said...

Έλανα πάλι καλά που εδω μέσα δεν γίνονται σόδομα και γόμορα!!!! χαχαχαχαχαχαχα

Ε ναι λοιπόν το ομολογώ το έφτιαξα!!!!

Όσο για το ροκφορ, περιμενε και θα δεις, λίγη υπομονή να περάσει το Πάσχα, μόνο να είσαι σε απόσταση ασφαλείας από τον υπολογιστή γιατί μπορέι να του κάνεις καμιά ζημιά όπως θα θες να πέσεις με τα μούτρα!!!! χιχιχιχιχιχιχιχι


Πολλά πολλά φιλιά ανατρεπτικά

Unknown said...

Μαράκι μου μέσα στο μυαλό μου είσαι...σήμερα έφτιαξα αρακά αλλά κοκκινιστό..ωραίος σε όλες τις εκδοχές. Μου αρέσει πολύ..φιλάκια..

Magdalene B. said...

όντως εύκολος κ νόστιμος ο αρακάς!και εγώ έχω πάντα στην κατάψυξη!πολλά φιλιά!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Είναι εύκολο φαγητό ο αράκας αλλά και πολύ νόστιμος λεμονάτος! Το φτιάχνω και εγώ αρκετά συχνά έτσι!

Elena said...

Αχ, πολύ μ'αρέσει ο αρακάς...και λεμονάτος και κοκκινιστός! Μου άνοιξες την όρεξη!!! Φιλιά!

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ said...

Δυστυχώς ο αρακάς δε μου αρέσει και πολύ. Τον τρώνε όμως τα πιτσιρίκια. Μια βόλτα από το σπίτι μου κρύβει ένα βραβείο για σας.

Eri said...

Και μενα μου αρέσει πολύ αν και δεν το τρώει ο άντρας μου.. Εχω όμως συμμαχο τον γιο μου!
Καλό ΣΚ!

eleni said...

Σταθερή αξία στα νηστίσιμα,έχει και μια νοστιμιάααα!
Φιλιά,Μαράκι!

mari beika said...

Το αγαπημένο του άνδρα μου να τον στείλω μια βόλτα από κεί; ο άνιθος είναι όλα τα λεφτά μ'αυτό το φαγητό.
Φιλιά Μαρία μου, καλό Σ/Κ.

Tante Kiki said...

Λατρεύω τον αρακά και σου έγινε τόσο ωραίος! Μμμμμμμμ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...