Monday 30 July 2012

Μαρμελάδα με μπέικον και καραμελωμένα κρεμμύδια

Εδώ και πολύ καιρό είχα βάλει στο μάτι την συγκεκριμένη μαρμελάδα.
Στο εξωτερικό είναι πολύ διαδεδομένη, εδώ πιστεύω όχι και τόσο.
Όμως γνωρίζετε την τάση που έχω να επιχειρώ και να δοκιμάζω γεύσεις διαφορετικές από αυτές που έχουμε συνηθίσει, χωρίς να περιφρονώ καθόλου βεβαίως και τις δικές μας γνωστές και πατροπαράδοτες.
Έτσι μετά από αναζητήσεις στο διαδίκτυο και αρκετές δοκιμές, πέτυχα τελικά την μαρμελάδα ακριβώς όπως την ήθελα.
Φυσικά δεν είναι μια μαρμελάδα για το πρωινό σας, αν και περί ορέξεως……
Είναι μια μαρμελάδα κυρίως για μεζέ, για να την προσθέσετε στο σάντουιτς ή το χάμπουργκερ σας ή ακόμα και στην ομελέτα σας ή την μπριζόλα σας..
Εγώ την σέρβιρα πάνω σε ψωμάκια, που τα είχα αλείψει με μια γενναία δόση με τυρί κατίκι. Μπορούμε αντί για κατίκι να βάλουμε ξυνομυζήθρα, ανθότυρο, ακόμα και τυρί κρέμα.
Ένα μεζεδάκι, για να συνοδεύσουμε την μπυρίτσα μας και να τρατάρουμε τους φίλους μας κάτι διαφορετικό!
Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε μαρμελάδα με μπέικον και καραμελωμένα κρεμμύδια.
Θα χρειαστούμε:
1 κιλό κρεμμύδια
10 φέτες μπέικον
μισό κουταλάκι ζάχαρη
μισό κουταλάκι θυμάρι
μισό κουταλάκι πάπρικα καπνιστή
μισό κουταλάκι μέλι
50 ml balsamico κόκκινο (ή και λευκό)
λίγο αλάτι
Στην πράξη:
Κόβουμε τις φέτες του μπέικον σε μικρότερα κομμάτια και τα σωτάρουμε με λίγο ηλιέλαιο ή άλλο ελαφρύ λάδι, μέχρι το μπέικον να γίνει κριτσανιστό.
Το αφαιρούμε από το τηγάνι και το τοποθετούμε σε πιάτο στο οποίο έχουμε στρώσει απορροφητικό χαρτί κουζίνας.
Κόβουμε τα κρεμμύδια σε λεπτές φέτες και τα τοποθετούμε σε μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι, στο οποίο έχουμε ρίξει λίγο ηλιέλαιο.
Τα πασπαλίζουμε με μισό κουταλάκι ζάχαρη και τα καραμελώνουμε όπως αναλυτικά περιγράφουμε εδώ.
Η όλη διαδικασία του καραμελώματος θα κρατήσει γύρω στα 45-50 λεπτά.
Επαναλαμβάνω ότι το καραμέλωμα πρέπει να γίνει αργά και σε χαμηλή θερμοκρασία (με ανώτερο το 12, καραμελώνουμε στο 5-6)
Δεν βάζουμε πολύ λάδι στο τηγάνι, γιατί θα καθυστερήσει το καραμέλωμα. Αν χρειαστεί, προσθέτουμε κατά την διάρκεια του καραμελώματος λίγο.
Όταν τα κρεμμύδια είναι έτοιμα, προσθέτουμε το μπέικον και ανακατεύουμε.
Αποσύρουμε από την φωτιά το τηγάνι.
Πασπαλίζουμε το περιεχόμενό του με το θυμάρι και την πάπρικα.
Διαλύουμε το μέλι στο μπαλσάμικο και περιχύνουμε το περιεχόμενο του τηγανιού.
Προσθέτουμε λίγο αλάτι, όσο μας αρέσει στην γεύση.
Ξαναβάζουμε το τηγάνι στην φωτιά και ανακατεύουμε ζωηρά για 1-2 λεπτά ακόμη.
Βάζουμε την μαρμελάδα (μαζί με ότι υγρά έχουν μείνει στο τηγάνι) σε γυάλινα αποστειρωμένα βάζα.
Φυλάσσεται στο ψυγείο για αρκετό καιρό, έτοιμη να νοστιμίσει γευστικά τις όποιες επιλογές μας.
Καλή επιτυχία, καλή σας εβδομάδα!

52 comments:

Unknown said...

Kαλημερα Ελενα ,καλη εβδομαδα να εχεις!
Ανοιγοκλεισα με πραγματικη απορια τα ματια μου οταν ειδα τη σημερινη προταση σου!!Μετα την πρωτη εκπληξη και αφου την διαβασα προσεκτικα,διεπιστωσα οτι προκειται για μια ιδιαιτερα ευφανταστη και πρωτοτυπη ιδεα που μπορει να χρησιμοποιηθει ποικιλοτροπως.Η προταση για σαντουιτς η ντιπ πανω σε ντακος και ξεροψημενο ψωμι ειναι δελεαστικη!Ακομη και πανω απο μια παστα η διπλα σε βραστες πατατες θα μπορουσε να ξεσηκωσει εγκωμιαστικα σχολια.Εν πασει περιπτωσει ειναι ενα ενδιαφερον παρασκευασμα που εχει εφαρμογες κατα
το δοκουν,μια προταση με σπιρτοζικη γευση που αλλαζει τα καθιερωμενα και δινει αλλη διασταση στη κουζινα μας.Φιλια πολλα,πολλα.

mm_skg said...

Καλημερα Ελενη!
Τι απιστευτη λιχουδια ειναι αυτη? Παω να παρω κρεμμυδια και μπεικον ...
Κι εγω εκανα μια μαρμελλαδα κρεμμυδια, συνηθιζεται στην Ιταλια,
αλλα ειναι μαρμελλαδα-μαρμελλαδα, δηλ. γλυκεια.
Καλη εβδομαδα
Φιλια!

Ιουλία said...

Γεια σου Ελενάκι με τις προχω ιδέες σου και τις νοστιμιές σου.
Καλή βδομάδα!!

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

Kαλέ τι πρωτότυπη είναι η συνταγούλα μας σήμερα!!! μ'αρέσει πολύ να δοκιμάζω περίεργες γεύσεις οπότε μπαίνει στα υπόψιν!
καλημέρα και καλή βδομάδα!!
φιλούρες!!

eirini said...

Έλενα έγραψες σήμερα!!! Στην αρχή λέω τί σόϊ μαρμελάδα είναι αυτή με μπέϊκον, αλλά διαβάζοντας κατάλαβα!!! Όπως και να'χει σε εμπιστεύομαι και νομίζω ότι θα είναι πολύ νόστιμη, ιδίως πάνω στο τυράκι που την έβαλες!!!

Καλημέρα!!!!!!!!!!

Μαριλένα said...

η φαντασία, όχι μόνο στην εξουσία, αλλά και στην κουζίνα!!
άριστα!
φιλιά πολλά :D

paraxeno pirouni said...

Πολύ μου αρέσει αυτή η αλμυρή και πικάντικη μαρμελάδα! Ήξερα για σκέτα καραμελωμένα κρεμμύδια, όντως εμείς εδώ δεν τα συνηθίζουμε έτσι, αλλά εμπλουτισμένα με μπέικον κιόλας θα είναι μούρλια! Μεζεδάκι με πολλές χρήσεις και εφαρμογές!
Καλημέρα Έλενα! :)

Lila Xagorari said...

Ωραίο μεζεδάκι το δίχως άλλο!!!! Καλή εβδομάδα!!!!

Anonymous said...

Πολύ πρωτότυπη η μαρμελάδα σου! Δεν έχω ξαναδοκιμάσει κάτι τέτοιο και για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ξανακούσει μαρμελάδα με αυτά τα υλικά! Φιλάκια!!!

Ερμιόνη said...

Πωωωωω!
Και μόνο από τον τίτλο έχω ενθουσιαστεί με αυτή τη μαρμελάδα!
Είναι σίγουρα πιο τολμηρή για τα γούστα μου, αλλά φαίνεται τόσο απίθανη που αποκλείεται να μην τη δοκιμάσω!
Ειδικά σε μπέργκερ θα είναι σκέτη τρέλα!
Φιλιά πολλά Ελενάκι!

Maria B. said...

καλό μεσημέρι !!!!!!!!! να 'μαι και εγώ εδώ !!!!!!!! ψιλογύρισα, και λέω ψιλογύρισα γιατί δεν θέλω να πιστέψω οτι τελείωσε η αδειά μου !!!!! σνιφ σνιφ !!!!!!!!

Λενάκι μου γλυκό, θα φταίει ο γιός μου όταν θα δεί την συνταγή με αυτά που θα σου λέει?? μόνο εσύ παιδί μου θα μπορούσες να παρούσιασεις τόσο όμορφα και τόσο απλά - λες και είναι κάτι το συνηθισμένο !!!!!!!!!!!!!!τςςςςςςς τι να πω εγώ τώρα ? ε ? με βαζεις σε μεγάλο δίλημα !!!! χιχι
καλοφάγωτη λοιπόν !!!!!!!!!!

Οι αλλες οι φιλενάδες μας που σουρτουκεύουν ???????

φιλια πολλά πολλά πολλά σε ολους.

Ξανθή said...

Καλή εβδομάδα κορίτσια,Μαρία με τον καύσωνα κι εσύ εδώ!!
Ωραίο συνοδευτικό μας έφτιαξες Έλενα.

Eri said...

Προσοχή Προσοχή! Τα καραμελωμένα κρεμμύδια προκαλούν εξάρτηση, ειδικά σε μορφή μαρμελάδας συνοδείας bacon!!!
Καλέ μου τρέχουν τα σάλια πρωί πρωί!!

Taelia88 said...

Πρωτότυπη, θεσπέσια, νοστιμότατη συνταγή!! Μπαίνει στα "προσεχώς" και είμαι σίγουρη θα αρέσει πολύ!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Φωτεινή μου, είναι πραγματικά μια διαφορετική πρόταση που μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους!
Τα μεζεδάκια που ετοίμασα εξαφανίστηκαν πριν καλά καλά το καταλάβω!!
Αλλά και σε μπέργκερς ταιριάζουν πολύ όμορφα!
Ωραίες και οι προτάσεις σου σίγουρα!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαρίνα μου, σου ομολογώ ακόμα πιο πρωτότυπη μου ακούγεται η γλυκιά μαρμελάδα με κρεμμύδια, περιμένω συνταγή όποτε την φτιάξεις!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλώς την Ιουλία μας!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Πέλα μου κι εγώ, ότι πιο περίεργο πρώτη θα το δοκιμάσω χα χα χααα!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μου πάνω στο τυράκι ήταν άπαιχτη!!! Μεζεδάκι φοβερό!!
Θα την δοκιμάσω και αλλού, μας άρεσε πολύ!
Φιλάκια, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου σε ευχαριστώ!
Κι επειδή ξέρω ότι δεν θα την φτιάξεις του Φάνη, θα του στείλω ταπεράκι εγώ του παιδιού, τι νόμιζες?? χα χα χααα!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Σκοτεινούλα, είναι πιο ενισχυμένη από σκέτα καραμελωμένα κρεμμύδια, που εμείς τουλάχιστον τα χρησιμοποιούμε πολύ.
Εχει το μπέικον και τα μυρωδικά, που την κάνουν πολύ σούπερ!!
Φιλάκια, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλή βδομάδα Λιλάκι μου, φιλιά πολλά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Beauty μου, δεν είναι μαρμελάδα γλυκιά, είναι μια μαρμελάδα που ταιριάζει σε αλμυρές γεύσεις!
Φιλιά, καλή βδομάδα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου βάζω σκέτα καραμελωμένα κρεμμύδια στα μπέργκερς και είναι απίθανα!
Φαντάζομαι ότι με αυτήν την μαρμελάδα θα είναι ακόμα πιο νόστιμα.
Σε μπέργκερς σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω κι εγώ όση μου περίσσεψε!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου, καλώς το, καλώς το!!!
Εντάξει, υπάρχουν και τα Σαββατοκύριακα, μην μου στεναχωριέσαι!!
Δεν ξέρω για τον γιόκα σου τι θα πει, ξέρω με τι ευχαρίστηση την τίμησαν οι δικοί μου γιόκες χα χα χααα!!
Οι λοιπές φιλενάδες σουρτουκεύουν άλλες εδώ, άλλες εκεί, καλό Σπτέμβρη πια θα μαζευτούμε όλες!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή μου είδες??
Με τον καύσωνα επέστρεψε η Μαρία μας!
Τι να κάνει που τελείωσε η άδεια??
Καλό χειμώνα όμως δεν της λέμε ακόμα!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερη μου εμείς την έχουμε πάθει την εξάρτηση εδώ και καιρό χα χα χαα!
Πολλά φιλάκια, καλή βδομάδα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Taelia μου καλώς την!!!
Επέστρεψες από διακοπούλες???
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Evie said...

Εδώ ως επί το πλείστον για τέτοια συνταγη χρησιμοποιούμε τα κόκκινα κρεμμύδια και αντί ζάχαρη την φτιάχνουμε με maple syrop η με καφέ ζάχαρη. Την τρώμε σε γεύματα των Ευχαριστιών, Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς που συνοδεύει θαυμάσια την γαλοπούλα αφού έχει προστεθει μέσα μαρμελάδα cranberry.

Άλλοι προσθέτουν βερίκοκο μαρμελάδα.

Επίσης την προσθέτουν σε μικρά μαγειρεμένα ξερά φασόλια για Μεξικανική συνταγη.

Σε DEVILED EGG για πάρτι, επάνω σε μεγάλες καθαρισμένες γαρίδες η καραβίδες η σε sea scallops.

Οι ποικιλότροποι είναι αφάνταστοι και πολλοί. Χάρηκα Έλενα που την συστήνεις στην Ελληνική κουζίνα.

Καλή σου εβδομάδα!!! Πολλά φιλιά!

Helen Gr said...

Από τα υλικά καταλαβαίνει ότι θα έχει εξαιρετική γεύση! Πολύ θα ήθελα να τη δοκιμάσω, γίνεται;;;
Μου αρέσει πολύ που μας προτείνεις νεες γεύσεις, σε ευχαριστώ πολύ γι' αυτό.
Φιλάκια, καλό βράδυ.

Leviathan said...

Αυτή κι αν είναι πρωτότυπη συνταγή!! Δεν την είχα ξανακούσει! Καλό βράδυ εύχομαι!!

spoon_n_love said...

Πολύ ωραία και πρωτότυπη ιδέα!!!Μπράβο σου για άλλη μία φορά

Tante Kiki said...

Καταπληκτική ιδέα Ελενά μου... γευστικότατη μαρμελάδα, τσάτνεϋ ή όπως θέλεις να το ονομάσεις εγώ πάντως ξέρω ότι επάνω σε ψωμάκι ή παρέα με ψητό κοτοπουλάκι θα είναι μοναδικό στη γεύση...αλλά και παρέα με το κατίκι ...είναι μούρλια!!! Γεια στα χέρια σου!!!

Tante Kiki said...

Καταπληκτική ιδέα Ελενά μου... γευστικότατη μαρμελάδα, τσάτνεϋ ή όπως θέλεις να το ονομάσεις εγώ πάντως ξέρω ότι επάνω σε ψωμάκι ή παρέα με ψητό κοτοπουλάκι θα είναι μοναδικό στη γεύση...αλλά και παρέα με το κατίκι ...είναι μούρλια!!! Γεια στα χέρια σου!!!

Ροδανθη said...

Τι λες τώρα...μόλις είδα τον τίτλο λέω εχει ξεφύύύγ(όπως λέει και η Τασούλα).Καλά θα πρέπει να είναι τέλειο,να το βάλεις σε σαντουιτσάκι που θα πάρεις μαζί στην παραλία μούρλια!!!!Γεια στα χέρια σου Ελενάκι φιλιά!!!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Πωπω τι πρωτότυπη μαρμελάδα είναι αυτή!!! Πρέπει να δοκιμαστεί.

Effie's Sweet Home Designs said...

Έλενα καλησπέρα!
Δεν έχω φάει κάτι τέτοιο με τυρί.....Πολύ καλό για ορεκτικό!!!!
Πολλά φιλάκια!!!!!!!!!!

valia said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ!!!

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!!

syros2js said...

Καλημέρα!!!
Καλό μήνα!!!
Χμμμ!!! Πρωτότυπη η συνταγή!!!
Πολλά-πολλά φιλάκια!!!

Selcouth said...

Πολύ πρωτότυπη μαρμελάδα (;)!!!! Μου άρεσαν και οι ιδέες για σερβίρισμα. Ειδικά με τα τυριά!

Καλό μήνα Έλενά μου! Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Evie μου έχω φάει στο εξωτερικό γαλοπούλα σερβιρισμένη με σαλτσα κράνμπερις και πραγματικά είχα ενθουσιαστεί!!!
Κάποια στιγμή θα δοκιμάσω να την φτιάξω, αν έχεις καμιά καλή συνταγή, θα χαρώ πολύ να την μοιραστείς μαζί μας!
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά και για τις παραλλαγές που μας προτείνεις!
Φιλάκια, καλό μήνα!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου πάντα μου αρέσει να δοκιμάζω νεες γεύσεις, κι αν κάτι μου αρέσει, ανυπομονώ να το μοιραστώ μαζί σας!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Leviathan μου δεν είναι από τις πολύ γνωστές συνταγές εδώ, στο εξωτερικό όμως είναι από τις πιο γνωστές!
Φιλιά, καλό σου μήνα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Νάντια μου σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα την δοκίμασα τελικά και σε μπέργκερς, φοβερή ήταν.
Η επόμενη δοκιμή μου θα είναι με κάποιο κρεατικό!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ροδάνθη μου έχουμε ξεφύγει δεν λες τίποτα χα χα χαααα!!!
Σε σαντουιτσάκι ταιριάζει τέλεια!!!!
Φιλιά, καλό μήνα να χουμε!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασούλα μου δοκίμασέ την, σου την συνιστώ!!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι από τα πιο νόστιμα ορεκτικά π[ου έχουμε δοκιμάσει, ήταν πάνω σε τυράκι!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό μήνα Βάλια μου!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

syros2js ευχαριστώ πολυ!
Καλό μήνα και στους δυο σας!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό μήνα Selcouth μου!
Φιλιά πολλά!

Unknown said...

την εφτιαξα και ειναι απλα απιστευτη!!!! καλυτερη και απο αυτην που φτιαχνουμε στο μαγαζι!!! δοκιμαστε την σε μπεργκερ και θα με θυμηθειτε ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...