Thursday 16 August 2012

Μαρμελάδα σύκο-ροδάκινο

Το πρωινό είναι ίσως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.
Ένα καλό πρωινό θα μας «κρατήσει» και θα μας δώσει δυνάμεις για αρκετές ώρες.
Στο δικό μας τραπέζι οι σπιτικές μαρμελάδες έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά το πρωινό μας.
Σπάνια θα αγοράσω μαρμελάδα του εμπορίου, και αυτή θα είναι με κάποιο φρούτο που δεν βρίσκω εύκολα ή καθόλου στην λαϊκή αγορά ή στα μανάβικα της περιοχής μας
Φτιάχνω όχι μόνο μαρμελάδες κλασσικές με ένα φρούτο, αλλά κάποιες φορές συνδυάζω αγαπημένα μας φρούτα και απολαμβάνουμε μαρμελάδες σαν την σημερινή που σας προτείνω!
Την μαρμελάδα σύκο-ροδάκινο την φτιάχνω εδώ και πολλά χρόνια.
Αρέσει πολύ στην οικογένειά μου και την απολαμβάνουμε όχι μόνο στο πρωινό μας αλλά και σε διάφορες γλυκές παρασκευές όπου την προσθέτω.
Μοιράζομαι την συνταγή μου μαζί σας και είμαι σίγουρη ότι θα την αγαπήσετε με την πρώτη δοκιμή, γιατί είναι πραγματικά εξαιρετική!!
Θα χρειαστούμε:
1,5 κιλό ροδάκινα
1 κιλό σύκα
1 κιλό και 200 γρ. ζάχαρη
1 γεμάτη κουταλιά γλυκόζη
2 κουταλιές χυμό λεμόνι
1 μασουράκι άρωμα βανίλιας
γυάλινα βρασμένα βάζα
Προαιρετικά:
1 κουταλιά κονιάκ για κάθε βάζο του 1 κιλού
Πάμε να την φτιάξουμε:
Καθαρίζουμε τα ροδάκινα και τα κόβουμε κομματάκια, όχι όμως πολύ μικρά. Τα ραντίζουμε με το λεμόνι.
Καθαρίζουμε τα σύκα και κόβουμε το καθένα σε τέσσερα κομμάτια.
Τοποθετούμε τα φρούτα και την ζάχαρη εναλλάξ μέσα στην κατσαρόλα που θα φτιάξουμε την μαρμελάδα.
Δηλαδή μια στρώση ροδάκινα, μια στρώση ζάχαρη, μια στρώση σύκα και ούτω καθ' εξής, ώσπου να τελειώσουν τα υλικά.
Αν έχουμε την ευχέρεια αφήνουμε την κατσαρόλα με τα υλικά της μαρμελάδας σκεπασμένα για μερικές ώρες ή και για μία νύχτα. Με τον τρόπο αυτό τα φρούτα βγάζουν τα υγρά τους και διαλύουν κατά μεγάλο μέρος την ζάχαρη.
Η μαρμελάδα μας θα χρειαστεί λιγότερη ώρα βράσιμο και τα φρούτα μας δεν θα διαλυθούν, εφ' όσον μάλιστα μας αρέσει να έχουν μέσα κομματάκια φρούτου, κάτι που εγώ προτιμώ στις μαρμελάδες μου.
Μετά από λίγες ώρες ή την άλλη μέρα το πρωί, βάζουμε την κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά και ανακατεύουμε ως να διαλυθεί η ζάχαρη.
Από την ώρα που θα αρχίσει ο βρασμός της μαρμελάδας χαμηλώνουμε τη φωτιά και μετράμε δέκα λεπτά.
Στο μεταξύ παίρνουμε ένα σουρωτήρι μακαρονιών και το βάζουμε μέσα σε μια λεκανίτσα που να το χωρά.
Αφού περάσουν τα δέκα λεπτά, με την σουρωτή κουτάλα αφαιρούμε όλα τα φρούτα από την κατσαρόλα και τα βάζουμε στο σουρωτήρι.
Όσα υγρά στάζουν μέσα στην λεκανίτσα τα ρίχνουμε και πάλι στην κατσαρόλα. Σιγοβράζουμε το σιρόπι μέχρι να δέσει και ρίχνουμε και πάλι μέσα τα φρούτα και την γλυκόζη.
Δένουμε ξανά την μαρμελάδα.
Για να δούμε ότι είναι εντάξει, κάνουμε το εξής:
Βάζουμε μικρή ποσότητα της μαρμελάδας σε πιατάκι. Το αφήνουμε λίγο να κρυώσει και με το κουτάλι τραβάμε μια γραμμή στην μέση. Αν η γραμμή αυτή παραμείνει "ανοικτή", δεν καλυφθεί δηλαδή και πάλι με μαρμελάδα, τότε είναι έτοιμη.
Αν κλείσει, θέλει ακόμα λίγο δέσιμο.
Δεν παραβράζουμε την μαρμελάδα. Σκουραίνει το χρώμα της και πήζει παραπάνω από ότι πρέπει, χάνοντας έτσι σε εμφάνιση και ίσως και σε γεύση.
Κατεβάζουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε να σταματήσει ο βρασμός.
Αφαιρούμε τυχόν αφρό που έχει σχηματιστεί κατά το βράσιμο.
Προσθέτουμε το άρωμα βανίλιας και ανακατεύουμε.
Βάζουμε την ζεστή μαρμελάδα, στα βρασμένα γυάλινα βάζα.
Αν είναι δυνατόν να είναι και αυτά ζεστά, ακόμα καλύτερα.
Αν προσθέσουμε και κονιάκ, το κάνουμε εκείνη την στιγμή. Το ανακατεύουμε με κουτάλι που θα έχουμε βράσει μαζί με τα βάζα, να πάει παντού μέσα στην μαρμελάδα.
Βιδώνουμε τα καπάκια στα βάζα μας πολύ καλά και τα γυρνάμε ανάποδα.
Δεν τα μετακινούμε από εκεί, μέχρι να κρυώσουν εντελώς.
Αν τα καπάκια έχουν τραβηχτεί προς τα μέσα, το βάζο έχει σφραγίσει και μπορεί να φυλαχτεί εκτός ψυγείου σε δροσερό μέρος μέχρι να ανοιχτεί. Κατόπιν διατηρούμε την μαρμελάδα στο ψυγείο.
Αν δεν έχει σφραγίσει καλά το βάζο, το βάζουμε στο ψυγείο και καταναλώνουμε την μαρμελάδα αυτή πρώτη.
Κατά την διάρκεια του βρασίματος της μαρμελάδας δεν ξεχνάμε να την ανακατεύουμε συχνά, γιατί αλλιώς θα κολλήσει στον πάτο της κατσαρόλας και θα καεί.
Φροντίζουμε η φωτιά πάνω στην οποία βράζει η κατσαρόλα με την μαρμελάδα, να είναι χαμηλή, έτσι ώστε να σιγοβράζει και να μην χυθεί έξω.
Η κατσαρόλα που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να είναι ευρύχωρη και βαθιά.
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

41 comments:

Lila Xagorari said...

Δείχνει υπέροχη η μαρμελάδα Ειρήνη μου, καλή μέρα σε όλους!!

Irene said...

συνδυασμος συκο ροδακινο?
ενδιαφερον δειχνει.
καλη σου μερα

Chrisi said...

Καλημέρα Ειρήνη ,τέτοιο συνδιασμό πρώτη φορά βλέπω ,φαίνεται πολύ ωραίος,μ αρεσουν πολύ ο σπιτκές μαρμελάδες,καλημέρα.

Χαρά Θεοδωρίτση said...

Ούτε εγω έχω δοκιμάσει τέτοιο συνδυασμό φρούτων, ίσως επειδή δε προλαβαίνουν να φτάσουν στο τραπέζι, απο τα δέντρα...την επόμενη φορά θα τα φυλάξω να δοκιμάσω τη μαρμελάδα που προτείνετε.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ & πάλι, βοήθειά σας η Παναγία μας!Φιλάκια σ όλες.

Ξανθή said...

Δεν έχω δοκιμάσει αυτό το συνδυασμό, χτες έφτιαξα τα πρώτα βάζα σύκου για φέτος, στην επόμενη συλλογή σύκων θα δοκιμάσω.
Καλημέρα.

Μαριλένα said...

όταν "λες" πως είναι "εξαιρετική" σε εμπιστεύομαι απόλυτα!
ούτως ή άλλως, φαίνεται ενδιαφέρουσα η συνταγή :))

καλημέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Μ΄αρέσει πολύ ο συνδυασμός των φρούτων που χρησιμοποίησες Ειρήνη μου, είμαι σίγουρη ότι προέκυψε μια μαρμελάδα εξαιρετική!!
Και φυσικά οι σπιτικές μαρμελάδες δεν συγκρίνονται με τίποτα με τις έτοιμες!
Φιλιά!

Selcouth said...

Μου αρέσουν οι μαρμελάδες και φτιάχνω όποτε μπορώ, αλλά με 2 φρούτα δεν έχω δοκιμάσει ποτέ! Πάντως φαίνεται πολύ ωραία, οπότε κάποια στιγμή θα τη φτιάξω!
Καλή σου μέρα Ειρήνη μου!

Anonymous said...

Με τόσα σύκα στο ψυγείο πρέπει να δοκιμάσω να τη φτιάξω.Ποτέ δεν έχω φάει κάτι παρόμοιο..αλλά γενικά μ αρέσουν πολύ οι μαρμελάδες!!Το καλύτερο πρωινό!

Leviathan said...

Υπέροχος ο συνδυασμός :) πολυ καλο μεσημέρι εύχομαι :)

SpIrToKoYto said...

Ειρηνάκι,
πραγματικά τέλειος συνδυασμός φρούτων...
αυτή τη στιγμή κι εγώ μαρμελάδα μέ ροδάκινο κάνω,με ένα σκασμό που μου έφερε ο Λύκος,αλλά δεν τρώγονται με τίποτα,πολύ άνοστα...
για να μη πάνε χαμένα,τα δένω τώρα...
φιλιά πολλά...-:))

Ειρήνη Ε. said...

Λίλα, είναι από τις αγαπημένες μου μαρμελάδες και μου αρέσει πολύ πάνω στο πρωινό ψωμάκι με βούτυρο, παρέα στο καφεδάκι μου.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ειρήνη, δοκίμασε την. Είναι αρωματική και πολύ γευστική μαρμελάδα. Την θεωρώ από τις καλύτερες που φτιάχνω.
Καλό βράδυ.

Maria B. said...

Ειρηνάκι μου, ξέρεις έτσι ??? θέλω το βαζάκι μου !!!!!! πολύ δελεαστική η προτασή σου !!!!!!
γεια στα χεράκια σου και του χρόνου να είσαι καλά να ξαναφτιάξεις !!!!!


σε φιλώ πολύ πολύ

Ειρήνη Ε. said...

Neli, και τα δύο φρούτα, τα αγαπάμε πολύ στο σπίτι μας. Για τον λόγο αυτό, έχω επιλέξει αυτόν τον συνδυασμό και έχουμε την νοστιμιά τους, κατά το δυνατόν, όλη την χρονιά. Οι σπιτικές μαρμελάδες είναι ότι καλύτερο και φτιάχνω αρκετές με τα φρούτα κάθε εποχής.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Χαρά, φρόντισε να φυλάξεις μερικά συκαλάκια, πριν εξαφανιστούν, να φτιάξεις αυτήν την ωραία μαρμελάδα. Θα σας αρέσει και η γεύση και το άρωμά της. Θα έχετε την νοστιμιά του σύκου και του ροδάκινου, να γεύεστε όλο τον χειμώνα.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Ξανθή, δοκίμασέ την. Έχουμε τόσο γλυκά και νόστιμα συκαλάκια στην χώρα μας και τόσο ζουμερά και αρωματικά ροδάκινα, που το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι, να "φυλακίσουμε" τις ιδιότητες και τα αρώματά τους, σε μια γευστική μαρμελάδα σαν και αυτή.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαριλένα, εμπιστεύσου με και φτιάξε την, τώρα που τα ροδάκινα και τα σύκα είναι σε αφθονία. Είναι καταπληκτική μαρμελάδα.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα, την αγαπάμε αυτήν την μαρμελάδα, είναι εξαιρετική. Ετοιμάζομαι να φτιάξω άλλη μια δόση το ερχόμενο Σάββατο που έχουμε λαϊκή. Όπως καταλαβαίνεις δεν λείπει από το ντουλάπι μου. Αυτό που μου αρέσει περισσότερο, είναι τα κομμάτια του σύκου που έχει αυτή η μαρμελάδα. Έχω και αδυναμία στα σύκα από παιδί και καταλαβαίνεις..
Πράγματι, οι σπιτικές μαρμελάδες δεν συγκρίνονται με τις έτοιμες. Κατά την γνώμη μου, μια καλοφτιαγμένη σπιτική μαρμελάδα, είναι κατά πολύ ανώτερη.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Selcouth, μπορείς να φτιάξεις μαρμελάδα και με παραπάνω από ένα ή δύο φρούτα, χρησιμοποιώντας, αυτά της προτίμησής σου. Αφού φτιάχνεις μαρμελάδες ούτως ή άλλως, δοκίμασέ και την σημερινή μας πρόταση.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Χρυσούλα, ευκαιρία να αξιοποιήσεις τα σύκα που σου περισσεύουν. Προσθέτοντας και νόστιμα αρωματικά ροδάκινα, θα έχεις μια γευστικότατη μαρμελάδα που θα αρέσει σε όλη την οικογένεια.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Leviathan, πραγματικά ωραιότατος συνδυασμός φρούτων. Δίνει μια υπέροχη μαρμελάδα.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Βιβή, και εμένα το ροδάκινο μου αρέσει ώριμο και ζουμερό. Αλλά γιατί να πάνε χαμένα μια και τα έφερε ο Λύκος; Τα φτιαχνεις μαρμελάδα και τα αξιοποιείς. Φαντάζομαι ότι θα χρειάστηκες λίγη περισσότερη ζάχαρη.
Καλοφάγωτη η μαρμελάδα σου και ελπίζω να δοκιμάσεις και την δική μου.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαράκι, θα πάρω το βαζάκι και θα σου το φέρω. Στο γραφείο ή στο σπίτι, όπου προτιμάς. Φοβερή γλύκα και νοστιμιά!! Φαντάσου αυτήν την μαρμελάδα σε γλυκάκι, ή απλώς πάνω σε ψωμάκι με βούτυρο!! Άπαιχτη!!
Καλό σου βράδυ.

Eri said...

Ειρήνη μου καλωσήρθες! Ελπίζω να ξεκουράστηκες και να περάσατε καλά! Δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ αυτη την μαρμελάδα και επειδή έχω στο πρόγραμμα να αγοράσω σύκα αυτη την εβδομάδα θα την κάνω οπωσδήποτε!
Φιλιά πολλά!

Anonymous said...

παρα πολύ καλη πρόταση...και πολύ γλυκειά μαλιστα....να σαι καλά

papagalos28 said...

Καλησπέρα!Μαρμελάδες φέτος έχω ξεκινήσει να φτιάχνω.Ναι,είναι αυτή η χαρά του βρήκαμε κάτι καινούργιο ας του δώσουμε να καταλάβει!!Οπότε και για την ώρα είμαι στο στάδιο του ενός φρούτου! :Ρ Απ ότι κατάλαβα έπεται και δεύτερο στάδιο των δύο φρούτων και πάνω!Η συνταγή φαίνεται ωραία.Εννοείται ότι κάτι το διαφορετικό πάντα μπαίνει στο δρόμο για τα make...Καλή συνέχεια!

mia said...

Φαντάζομαι υπέροχο...Σύκα βρίσκω πολλά ...οπότε ...ξεκινώ...

Tante Kiki said...

Δείχνει υπέροχη η μαρμελάδα σου Ειρήνη μου...καλοφάγωτη!!! Φιλιά

Taelia88 said...

Πολύ ενδιαφέρον ο συνδυασμός των φρούτων που χρησιμοποίησες!! Πιστεύω η μαρμελάδα θα είναι νοστιμότατη! Και οι οδηγίες σου τέλειες!! Αυτό με το βάζο δεν το ήξερα! Από εδώ και πέρα τα βάζα ανάποδα! χιχι! Φιλιά!!

mm_skg said...

Πολυ ωραιος συνδυασμος Ειρηνη μου! Πρεπει να την δοκιμασω!
Φιλια!

Ειρήνη Ε. said...

Eri, περάσαμε όμορφα στις διακοπές μας. Τώρα και πάλι τα "κεφάλια μέσα"!!
Η μαρμελάδα σύκο-ροδάκινο, είναι από τις αγαπημένες μου και νομίζω ότι, όταν την δοκιμάσες θα γίνει και από τις δικές σου. Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή για να την ετοιμάσουμε. Καλή επιτυχία, αν την φτιάξεις.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Παναγιώτη, είμαι σίγουρη ότι ξέρεις να εκτιμήσεις μια καλή μαρμελάδα. Πόσο μάλλον όταν είναι σπιτική. Φτιάχνεις κάτι πρωινά και κάτι τάρτες με αυτή.....!!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Papagalos28, από ότι κατάλαβα, αν και είσαι ακόμα στην αρχή, σου αρέσει να φτιάχνεις μαρμελάδες. Και όταν κάτι το φτιάχουμε με αγάπη και μεράκι, βγαίνει καλό. Οπωσδήποτε να δοκιμάσεις μαρμελάδες και με περισσότερα από ένα υλικά. Είναι πολύ γευστικές, φθάνει να διαλέξεις σωστά τον συνδυασμό που θα κάνεις, με τα φρούτα που σου αρέσουν. Καλή επιτυχία με τις μαρμελάδες σου και μη φοβάσαι να πειραματιστείς με καινούργια υλικά.
Καλή σου μέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Mia, έχεις άφθονα τα υλικά και το σκέφτεσαι ακόμα;;; Ξεκίνα να φτιάχνεις την μαρμελάδα σου!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Κική, γίνεται ωραιότατη αυτή η μαρμελάδα. Πειραματίζομαι με διάφορους συνδυασμούς φρούτων. Ξεφεύγουμε έτσι, από τις κλάσσικές μαρμελάδες και δοκιμάζουμε καινούργιες γεύσεις.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Tealia, το κόλπο με το αναποδογύρισμα των βάζων το χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια, στην κονσερβοποίηση μαρμελάδων, γλυκών κουταλιού κλπ.
Αυτός ο συνδυασμός φρούτων, δίνει μια πολύ ωραία μαρμελάδα. Διαφορετική από τις συνηθισμένες, που μπορεί κανείς να βρει.
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

mm-skg, στην συνιστώ ανεπιφύλακτα. Θα σε ενθουσιάσει!!
Καλό μεσημέρι.

DreamCatcher said...

Μμμμμ την εφτιαξα την μαρμελαδιτσα και εγινε παααρα πολυ καλη.
Έκανα βεβαια κ τις αλλαγες μου: λιγοτερη γλυκαντικη υλη (περιπου 800 γρ για αυτη την ποσοτητα φρουτων, απο τα οποια τα 200-300 γρ ηταν μελι), όσο άγουρα ροδάκινα γίνεται (βοηθάνε στο πήξιμο της μαρμελάδας) και χρηση βανιλινης και όχι βανίλιας γιατι απλα...δεν ειχα!
Η μαρμελάδα έγινε κ.α.τ.α.π.λ.η.κ.τ.ι.κ.η με ένα έξτρα μπόνους ότι βοηθάει και στο έντερο!!

Ειρήνη Ε. said...

DreamCatcher, χαίρομαι ιδαίτερα που σου άρεσε η μαρμελάδα μας. Το θέμα της γλυκύτητας είναι καθαρά προσωπικό. Και σε μένα δεν αρέσουν πολύ γλυκές οι μαρμελάδες. Παρόλα αυτά, πρέπει να τηρούνται οι απαραίτητες αναλογίες για την καλύτερη συντήρηση της μαρμελάδας. Προτιμώ τα ώριμα φρούτα για τα γλυκά και τις μαρμελάδες μου, γιατί έτσι αποδίδεται καλύτερα στην παρασκευή η γεύση και το άρωμα του φρούτου. Το μέλι δεν το συνηθίζω στις μαρμελάδες, γιατί με το βράσιμο, χάνει αρκετές από τις ιδιότητές του. Όσο αφορά το μασουράκι της βανιλίνης, το αναφέρω ως άρωμα βανίλιας, γιατί έτσι είναι ευρύτερα γνωστό. Φυσικά όποιος διαθέτει, μπορεί να χρησιμοποιήσει υγρή βανίλια ή λουβί βανίλιας. Καλοφάγωτη η μαρμελάδα.
Καλό φθινόπωρο.

alekacraftaholic said...

Και ροδάκινα και σύκα...έξοχα!Από τις πιο υπέροχες γεύσειςη μαρμελάδα σου.Φιλιά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...