Monday 18 February 2013

Ατζέμ πιλάφι

Ένα από τα ωραιότερα φαγάκια της σμυρναίικης κουζίνας!!
Η πεθερά μου συνήθιζε να το κάνει με συκωτάκια, εγώ το φτιάχνω με μοσχαράκι κομμένο σε μικρές μπουκίτσες.
Μπορούμε όμως να το φτιάξουμε με όποιο είδος κρέατος μας αρέσει, πολύ ωραίο γίνεται και με αρνάκι.
Τι είναι όμως αυτό που χαρακτηρίζει το ατζέμ πιλάφι??
Είναι ο ιδιαίτερος τρόπος που μαγειρεύεται το ρύζι.
Το ρύζι τσιγαρίζεται για αρκετή ώρα σε βούτυρο (ξεχάστε το λάδι), ώστε να αποκτήσει ένα χρυσοκάστανο χρώμα και ένα ιδιαίτερο άρωμα.
Κατόπιν προστίθεται στην κατσαρόλα με το ήδη μαγειρεμένο κρέας, όπου παίρνει αλλά και δίνει όλη την νοστιμιά.
Το κρέας σωστό είναι να το τσιγαρίσουμε και αυτό με βούτυρο, εγώ όμως το τσιγαρίζω σε ανάμικτο βούτυρο με λάδι.
Μυρωδικά δεν χρησιμοποιούνται καθόλου σε αυτό το φαγάκι, μοσχοβολάει από μόνο του με το φρέσκο βουτυράκι.
Τα υλικά λίγα, αλλά καλής ποιότητας και η νοστιμιά του φαγητού αυτού, το κάτι άλλο!
Για να δούμε λοιπόν πως θα το φτιάξουμε!
Θα χρειαστούμε:
1300 γρ. μοσχαράκι κομμένο σε μικρά κυβάκια
2 μεγάλα κρεμμύδια
400 γρ. ρύζι καρολίνα
ελαιόλαδο και 2 κουταλιές βούτυρο για το κρέας
4 κουταλιές βούτυρο για το ρύζι
αλάτι – πιπέρι
Στην πράξη
Κόβουμε τα κρεμμύδια σε μικρά κομματάκια και τα σοτάρουμε στην κατσαρόλα μας με ελαιόλαδο και 2 κουταλιές βούτυρο.
Προσθέτουμε το κρέας πλυμένο και καλά σκουπισμένο, και το σοτάρουμε και αυτό, να ροδίσει από όλες τις πλευρές.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα μας αλάτι, πιπέρι και 1,5 λίτρο νερό.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα, χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε το κρέας να σιγομαγειρευτεί για 1 ώρα και 15΄ή μέχρι να μαλακώσει και να είναι έτοιμο.
Με τρυπητή κουτάλα αφαιρούμε το κρέας από την κατσαρόλα και το αφήνουμε στην άκρη.
Σε μια μικρότερη κατσαρόλα βάζουμε 4 κουταλιές βούτυρο και τσιγαρίζουμε το ρύζι για 5 λεπτά, ανακατεύοντάς το συνεχώς με μια ξύλινη κουτάλα.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε το ρύζι για άλλα 5 λεπτά.
Αδειάζουμε το ρύζι στην κατσαρόλα όπου είχαμε το κρέας και το σιγομαγειρεύουμε για 20΄περίπου.
Προσθέτουμε στην κατσαρόλα και το κρέας, ανακατεύουμε και αποσύρουμε από την φωτιά.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα με μια καθαρή πετσέτα και βάζουμε το καπάκι της πάνω από την πετσέτα. Αφήνουμε έτσι το φαγητό μας για 20-30΄
Σερβίρουμε και απολαμβάνουμε ένα ξεχωριστό πιλάφι!
Καλή επιτυχία καλή σας εβδομάδα φίλοι μας!

34 comments:

gwgw said...

Και περιγραφη να μην εκανες Ελενακι μου η νοστιμια του συγκεκριμενου φαγητου ειναι πασιγνωστη,θελω να πιστευω....γεια στα χερακια σου!!!
Πολλες καλημερες και φιλια,καλη εβδομαδα με υγεια και πολλες δημιουργιες!!!

Sweet Dreams said...

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!! Τέλειο φαγάκι και σήμερα!!

Lila Xagorari said...

Θέλω όλη την κατσαρόλα σήμερα.....με κούριερ!!!!

Effie's Sweet Home Designs said...

Έλενα μου καλή εβδομάδα!
Πολύ νόστιμο το πιλαφάκι σου και έχω καιρό να το φτιάξω έτσι, συνήθως βάζω ντομάτα...
Πολλά φιλάκια!!!!!!!!!!!

betty said...

Η δική μου οικογ.συνταγή προβλέπει αρνάκι μέσα και λίγη κανέλα(μεσσηνιακά υποχρεωτικό!) αλλά κι έτσι είναι λουκούμι!

Unknown said...

Πολύ νόστιμο το πιλάφι κατά αυτόν τον τρόπο!!Και μόνο η χρήση του φρέσκου βούτυρου επισφραγίζει την καταπληκτική του γεύση.Προσωπικά δεν το έχω κάνει και μου έκανε εντύπωση που χρησιμοποίησες ρύζι καρολίνα.Προφανώς επιθυμούμε να γίνει χυλωμένο το πιλάφι μας...Θα το κάνω σύντομα ,αφού η φαντασία μου λίγο πλησιάζει την αυθεντικότητα του σμυρνιώτικου αυτού φαγητού!
Καλή εβδομάδα Έλενα!!

Unknown said...

Πολύ νόστιμο το πιλάφι κατά αυτόν τον τρόπο!!Και μόνο η χρήση του φρέσκου βούτυρου επισφραγίζει την καταπληκτική του γεύση.Προσωπικά δεν το έχω κάνει και μου έκανε εντύπωση που χρησιμοποίησες ρύζι καρολίνα.Προφανώς επιθυμούμε να γίνει χυλωμένο το πιλάφι μας...Θα το κάνω σύντομα ,αφού η φαντασία μου λίγο πλησιάζει την αυθεντικότητα του σμυρνιώτικου αυτού φαγητού!
Καλή εβδομάδα Έλενα!!

Helen Gr said...

Κι εγώ με συκωτάκια το προτιμώ, Έλενά μου, αλλά θέλω και κανέλα! Έτσι το μαγείρευε η γιαγιά μου και το μαγειρεύουν κι εδώ. Εσύ έβαλες και βουτυράκι ,οπότε του έδωσες γεύση αρίστη. Πιατάκι, παρακαλώ, μπορώ να έχω; Ευχαριστώ!
Φιλιά.

Μαριλένα said...

πολύ αγαπημένο Ελενα μου, το φαγάκι σου! χρονια έχω να φάω, στα παιδικά μου με γυρίζεις..
φιλιά πολλά,
καλή βδομάδα!!

SpIrToKoYto said...

το καλό που σου θέλω,στείλε κι από εδώ γιατί βλέπω το μέλος σας να λιμοκτονεί σήμερα...
Φαίνεται ονειρεμένο...!!!
φιλιά και καλή εβδομάδα σε όλες σας...-:))

Εφη said...

Συνήθως τα πιο απλά είναι και τα πιο νόστιμα! Η νοστιμιά του ατζέμ είναι απίστευτη, μοσχομυρίζει από το βουτυράκι του και δεν θέλει πολλές φανφάρες! Τέλειο φαγάκι Ελενα μου! Φιλιά! Καλή εβδομάδα!!!

Ερμιόνη said...

Ελενάκι, μου θύμισες τη γιαγιά μου με την ανάρτησή σου! Έφτιαχνε ατζέμ με συκωτάκια και ήταν απλά όνειρο!
Είναι πραγματικά πεντανόστιμο φαγάκι παρόλο που έχει λίγα βασικά υλικά!
Φιλιά πολλά!

FELITSIA said...

ELENA ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΜΕ ΠΗΓΕΣ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ Η ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΗΝΥΓΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕ ΑΤΖΕΜ ΠΙΛΑΦΙ ΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΦΕΡΝΕ (ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΣΙΧΛΕΣ ).ΕΒΑΖΕ ΜΕΣΑ ΝΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΛΛΑ .ΒΕΒΑΙΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΒΟΥΤΥΡΟ ΕΠΑΙΡΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΛΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΧΥ .ΤΩΡΑ ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΒΑΖΕ ΚΑΙ ΒΟΥΤΥΡΟ (ΦΥΤΙΝΗ).ΠΑΝΤΩΣ ΗΤΑΝ ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΟ .ΘΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΩ ΜΕ ΜΟΣΧΑΡΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΡΝΑΚΙ .ΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ

Unknown said...

Ωραιότατο το φαγάκι σου Ελενάκι...νοστιμότατο και η αλήθεια είναι ότι και εγώ τα μικράτα μου θυμήθηκα....Παρακαλώ και για μένα μια μεριδούλα...

SpIrToKoYto said...

Εσάς την από πάνω μου,αγαπητό συνμέλος Εύα,ακόμα σας περιμένω στο Θησείο από τις 2 τα χαράματα....
Εγώ ήμουν σε ετοιμότητα για τις δοκιμασίες σας...pppp...-:)))

Eri said...

Τρελαίνομαι για Ατζέμ Πιλάφι! Τέλειο Έλενα, καλή εβδομάδα!

DIMI said...

Πολύ όμορφη η συνταγή σου Ελενά μου!!Εχω χρόνια νά τό κάνω!!Τό προτιμώ μέ μοσχαράκι!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

Roula Tofea said...

Είναι υπέροχο Έλενα μου!!!
Φιλάκια και καλή εβδομάδα.

Conna said...

Λατρεύω Ατζέμ !!!!

Φιλιά

Matziris Kostas - δάσκαλος said...

Το προτιμώ με μοσχαράκι. Φαντάζει πεντανόστιμο! Μιας κι η καταγωγή μου -από γιαγιά και παππού- είναι απ' τα μέρη της Σμύρνης θα το προτιμήσω ευχαρίστως , Έλενα. Καλό βράδυ!

Taelia88 said...

Ω! Μοσχαράκι μαγειρευτό με ρύζι!! Δεν το έχω ξαναδοκιμάσει!!! Συνήθως το κάνουμε κοκκινιστό και απλώς το συνοδεύουμε!! Ωραία ιδέα!!!!
Φιλάκια!!!
Καλή εβδομάδα να έχεις!!!

Vasia b. said...

Ελενάκη μου με πήγες πολλά χρόνια πίσω!!!!Τότε που το έφτιαχνε η μανούλα αυτό το φαγητό και ήταν από τα αγαπημένα!!!! Έχω να το φτιάξω πολύ καιρό και βέβαια με βουτυράκι νομίζω ότι δεν το έχω φάει ποτέ!!!
Η νηστίσιμη παραλλαγή από την μαμά μου ήταν αντί για κρέας με αγκινάρες!!
Καλή εβδομάδα!!!!!
Πολλά πολλά φιλιά!!!!

Eleni said...

Ελενάκι μου φοβερό φαγητό, πολύ νόστιμο και ιδιαίτερο!Φαντάζομαι πόσο μοσχοβολάει!Το προτιμώ με μοσχαράκι, μπράβο σου τέλειο έγινε!!!
Φιλάκαι πολλά και καλή εβδομάδα!!!

Chrisi said...

Μου αρέσει πολύ αυτό το πιατο με αρνάκι του παει νομίζω πολύ ,τέλειο το έφτιαξες και εσύ ,φαίνεται τόσο νόστιμο,καλή εβδομάδα,φιλάκια.

mia maria said...

Πολύ ωραίο! Μόνο με συκωτάκια το έχω δοκιμάσει!
Καλή εβδομάδα:)

Maria B. said...

τι έγινε βρε παιδιά? ολοι εχετε δοκιμάσει αυτο το μοσχοβολιστό πιλαφάκι ?? εγω να σας πω την αλήθεια δεν το βρήκα ποτέ στο δρομο μου και δεν το έχω φαει !!!!!
Λοιπον Λενιώ κανονισε, θέλω 2 πιατάκια για να καταλάβω καλά την δοκιμή !!!!!! χιχιχιχι

γεια στα χερακια σου !!!!!!

καλό βραδυ !

Unknown said...

μετα τα μοσχολβολιστα μπισκοτακια με λεμονι, τωρα αυτο το φαγακι που με συκωτακια θα το προτιμουσα αλλα ειμαι βεβαιη πως και ετσι ειναι τελειο!

mm_skg said...

Ελενακι αυτο το φαγακι το εφτιαχνε η γιαγια μου, τι μου θυμισες... Η γιαγια δεν τσιγγουνευοταν στο βουτυρο και ολο το σπιτι μοσχομυριζε!
Φιλια!

Ειρήνη Ε. said...

Ελενάκι, άργησα λίγο να περάσω, αλλά να ΄μαι!!! Ονομαστό το αντζέμ πιλάφι και πεντανόστιμο!!! Τέτοιες συνταγές, πρέπει να καταγράφονται και να μετεφέρονται από γενιά σε γενιά. Εμείς συνεχίζουμε την παράδοση και αργότερα θα την παραδώσουμε στα παιδιά μας.
Καλή ημέρα να έχουμε.

mari beika said...

Πω πω πω!! ψηφίζω με συκωτάκια!! πεθαίνω για ένα πιάτο, γεια στα χέρια σου.
Φιλιά πολλά.

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Γεια σου Ελενα!!!! Κέρδισες στο διαγωνισμό! Στείλε μου μέιλ (vrettou_e@yahoo.gr) για να σου δώσω το εκπτωτικό κουπόνι!!

ΕΛΕΝΑ said...

Σας ευχαριστώ πολύ όλους!
Χαίρομαι που το φαγάκι αυτό ανέσυρε σε πολλές από εσάς όμορφες μνήμες!
Η αλήθεια είναι ότι δεν βάζω κανελίτσα στο ατζέμ, γιατί δεν θέλω να κυριαρχήσει το άρωμά της στο φαγητό, αλλά είναι το μυρωδικό που ταιριάζει πιο όμορφα σε αυτό το φαγάκι αν το επιλέξετε!
Φιλιά πολλά σε όλους!

Anonymous said...

Εγω το εκανα αλλιως και πιστεψτε με ειναι Θεϊκό και πανευκολο θα χαρω να μοιραστω μαζι σας την συνταγη λοιπον:
Υλικα
1κουπα κριθαράκι
Μιση κουπα ρυζι
7κουπες νερο
Ελαιολαδο για το τσιγαρισμα περιπου 5-6κ.σ
Μισο κυβο οτι γευση θελουμε
και αλατακι!
Εκτελεση:
Ριχνουμε το ελαιολαδο στην κατσαρολα και τσιγαριζουμε το κριθαρακι ώσπου να παρει ενα ωραιο καφε χρωμα(εκει ειναι η νοστιμια) οταν τσιγαριστει προσθετω τις 7κουπες νερου και το αφηνω ισα ισα να παρει μια πολυ μικρη βραση επειτα προσθετω ο ρυζι και τον κυβο και αφηνω να βρασει και να απορρόφησει τα υγρα του ανακατευοντας για να.μην κολλησει!!! ΕΙΝΑΙ ΘΕΪΚΌ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

ΕΛΕΝΑ said...

Ανώνυμη/ε
Σε ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες την συνταγή σου μαζί μας!
Εφτιαξες ένα πολύ νόστιμο πιάτο, που όμως δεν είναι ατζέμ πιλάφι, είναι κάτι το διαφορετικό.
Το ατζέμ θέλει μόνο ρύζι, θέλει και το κρεατάκι του.
Ομως δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι και το φαγάκι σου θα έγινε πεντανόστιμο!
Σου ευχομαστε Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...