Tuesday 21 January 2014

Τυροκαυτερή με κατίκι και goji berries & ντιπ με πελτέ


Δροσερή τυροκαυτερή που όλοι λατρεύουμε σε μια πιο ανάλαφρη εκδοχή, απαλλαγμένη από τη φέτα.
Την εμπλούτισα με goji berries, γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Έφτιαξα και ένα ντιπ με πελτέ ντομάτας, κι έτσι είχαμε δύο ντιπάκια για να βουτάμε απολαυστικά τα κριτσινάκια μας.
Η συνταγή αυτή ήταν η δεύτερη συμμετοχή μου στον φετινό διαγωνισμό των Friday’s με θέμα «Living well”, γι αυτό και οι ποσότητες των υλικών που δίνω αντιστοιχούν σε μία ατομική μερίδα σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.
Για περισσότερα άτομα, προσαρμόστε ανάλογα!

Θα χρειαστούμε:
Για την τυροκαυτερή: 
200 γρ. τυρί κατίκι
2 κουταλιές goji berries φρέσκα ή κατεψυγμένα
2 κουταλιές ελαιόλαδο
¼ κουταλάκι μπούκοβο
μισό κουταλάκι ξύδι (έβαλα ξύδι με κυδώνι)
ελάχιστο αλάτι
Για το ντιπ του πελτέ:
50 γρ. πελτέ ντομάτας
¼ κουταλάκι θυμάρι
¼ κουταλάκι ξύδι (έβαλα ξύδι με κυδώνι)
1 κουταλάκι ελαιόλαδο
ελάχιστο αλατοπίπερο
ελάχιστη ζάχαρη
λίγη σκόνη σκόρδου
Επιπλέον: 
μερικά κριτσίνια για να … ντιπάρουμε
Στην πράξη: 
Ετοιμάζουμε την τυροκαυτερή.
Βάζουμε στο μούλτι τα λάδι, το ξύδι, το μπούκοβο, το αλάτι και την 1 κουταλιά goji και τα χτυπάμε καλά, ώστε να πάρουμε μιαν υδαρή κρέμα.
Σε ένα μπολ βάζουμε το κατίκι, το οποίο θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τυχόν υγρά.
Το περιχύνουμε με το περιεχόμενο του μούλτι, και ανακατεύουμε καλά, να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
Βάζουμε το μπολ στο ψυγείο για μερικές ώρες, να «σφίξει» η τυροκαυτερή μας.
Λίγο πριν την σερβίρουμε, την διακοσμούμε με την δεύτερη κουταλιά goji και 1-2 κριτσινάκια.
Θα συνιστούσα τα goji berries να μην τα πιάνουμε με γυμνό χέρι, γιατί έχουν την τάση να οξειδώνονται. Καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε γάντι ή κουτάλι για να τα πιάσουμε.
Ετοιμάζουμε το ντιπ με πελτέ.
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε με το σύρμα όλα τα υλικά, εκτός από τον πελτέ.
Προσθέτουμε και τον πελτέ, και ανακατεύουμε ώστε να ενωθούν καλά όλα τα υλικά.
Καλή επιτυχία!
Αμαλία

15 comments:

Tante Kiki said...

Πρόκειται για νοστιμότατη τυροκαυτερή αλλά και υπέροχο και μεσογειακότατο ντιπ!!! Γεια στα χέρια σου Αμαλία!
Καλή σου μέρα!

- spoonstories- said...

Πάρα πολύ νόστιμη η πρόταση σου!Καλημέρα Αμαλία.

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλάκι μου έχω φτιάξει τυροκαυτερή με ανάμεικτη φέτα με κατίκι, και γίνεται πραγματικά πολύ νόστιμη.
Μ' άρεσε πολύ και το ντιπάκι με πελτέ.
Πάω να φέρω τα κριτσινάκια μου!
Φιλάκια!

Ειρήνη Ε. said...

Αμαλίτσα, πάντα δημιουργική, μας προτείνεις μια πολύ ωραία παραλλαγή της τυροκαφτερής. Το ντιπ του τοματοπελτέ επίσης, είναι μια πολύ ωραία ιδέα. Πάω να φέρω και εγώ τα κριτσινάκια μου, να....ντιπάρουμε μαζί με την Έλενα.
Καλό μεσημέρι.

Vasia b. said...

Πρωτότυπη η τυροκαυτερή με goji berries και κατίκι!!Επίσης εξαιρετικό το ντιπ πελτε!!
Γεια στα χέρια σου Αμαλίτσα μας!!!!
Θα πάρω κι εγω τα κριτσίνια μου για να κάνω παρέα στα συνμέλη!!!!
Φιλάκια πολλά πολλά!!!!

Eleni said...

Αμαλία μου υπέροχη, πρωτότυπη και σίγουρα πεντανόστιμη η τυροκαυτερή σου!!!Αλλά και το ντιπάκι σούπερ!!!!
Φιλάκια!!!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

πρεπει να είναι πολύ νόστιμη !!!

Maria B. said...

Με τα ντιπ όπως ξέρεις Αμαλάκι μου δεν τα πάω καλά αλλά όπως λεει και το Ρηνάκι πιο πάνω δεν μπορώ να μη θαυμάσω την δημιουργικότητά σου !!!!! γειά στα χεράκια σου !!!!

φιλιά πολλα και καλό απόγευμα !!

σματς σμουτς

DIMI said...

Νοστιμότατη η τυροκαυτερή σου!!!Υπέροχη συνταγή Αμαλία μου!!Θά τήν δοκιμάσω!!Καλή εβδομάδα!!!

Rena said...

Πολύ γευστική η πρόταση σου!!!!!!
Φιλάκια!!!!

SpIrToKoYto said...

Δεσποινίς Αμαλίαααααααααα...
καταπληκτικό...και τα γκότζι μέσα είναι η δική σου πινελιά...Θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε...!!!

Φιλιά πολλά πολλά σε όλες σας...-:)))

Amali said...

Να 'μαι και εγώ..
άργησα αλλά τα κατάφερα και ήρθα!!!!
κορίτσια ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια...
πάρτε εσείς τα κριτσίνια και δοκιμάστε και πάω εγώ να κάνω παρέα με το Μαράκι να τα πούμε μιάς και δεν..... είμαστε και τα 2 σκασμένα της παρέας βλέπετε!!!!

πολλά πολλά φιλιά καλό βράδυ

Chrisi said...

M αρεσει πολυ η τυροκαυτερη και η δικια σου φαινεται πολυ ωραια,καλοφαγωτη,φιλια.

Unknown said...

Δεσποινίς Αμαλίαααααα που σκούζει και το συνμέλος εγώ θα πάω να κάτσω με το άλλο συνμέλος που δεν τα πάει καλά με τα ντιπ...και θα κάνουμε παρέα στα άλλα συνμέλη που θα το τιμήσουν δεόντως...Ας ελπίσω ότι θα μας αφήσουν Μαράκι μου κανένα κριτσίνι...

Mary said...

Εμμμ... Με τα κουλούρια ήρθε κι έδεσε Αμαλία μου! Ωραιότατο είναι!

Σε φιλώ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...