Monday 8 December 2014

Κουραμπιέδες


Το δεύτερο πιο δημοφιλές γλυκό για την περίοδο των Χριστουγέννων στη χώρα μας, είναι οι κουραμπιέδες.
Αφράτοι, αχνοχιονισμένοι, βουτυράτοι, μυρωμένοι με ανθόνερο, γίνονται ανάρπαστοι αυτήν την εποχή.
Αξέχαστοι θα μου μείνουν οι κουραμπιέδες που φτιάχναμε στο πατρικό μου σπίτι και η μητέρα μου τους έβαζε επάνω στο σερβάν, κλασσικό έπιπλο για την εποχή, μαζί με τα μελομακάρονα. Δεν μας άφηνε να πλησιάσουμε πριν την ημέρα των Χριστουγέννων. Τότε βλέπετε νηστεύαμε το σαραντάμερο, όπως λέγεται η περίοδος της νηστείας των σαράντα ημερών πριν τα Χριστούγεννα. Παιδάκια ήμασταν, ήταν φυσικό να πέσουμε με τα μούτρα στα γλυκά μετά.
Η συνταγή που θα σας δείξω σήμερα δεν είναι της μητέρας μου, αλλά της πεθεράς μου, της άλλης μανούλας δηλαδή. Την έμαθα από εκείνην, αρραβωνιασμένη ακόμα.
Δίνει καταπληκτικούς κουραμπιέδες, αρωματικούς, που λιώνουν στο στόμα. Είναι μια από τις δύο συνταγές για κουραμπιέδες που προτιμώ.
Πάμε να τους φτιάξουμε και παρέα!

Θα χρειαστούμε:
1150 γρ. αλεύρι για όλες της χρήσεις
40 γρ. μπαίκιν πάουντερ
μισό κιλό βούτυρο γάλακτος καλής ποιότητας
150 γρ. αμύγδαλα
150 γρ. ζάχαρη
1 αυγό
μισό σφηνάκι κονιάκ
2 μασουράκια άρωμα βανίλιας
ελάχιστο αλάτι
Για το πασπάλισμα
3/4 κιλού, ζάχαρη άχνη
ανθόνερο
Στην πράξη:
Κόβουμε τα αμύγδαλα στα δύο ή τρία κομμάτια, αν είναι μεγάλα. Τα βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι και τα καβουρδίζουμε σε μέτρια φωτιά. Τα τοποθετούμε σε ένα πιάτο και τα αφήνουμε να κρυώσουν.
Φροντίζουμε να έχουμε βγάλει το βούτυρο γάλακτος από το ψυγείο εγκαίρως, ώστε να αποκτήσει θερμοκρασία περιβάλλοντος. Το βάζουμε στον κάδο του μίξερ μας ή σε μεγάλο και βαθύ μπολ, στο οποίο θα το χτυπήσουμε με το μίξερ χειρός. Χτυπάμε για 5 λεπτά στην δυνατή ταχύτητα. Το βούτυρο, θα αφρατέψει και θ΄ασπρίσει.
Προσθέτουμε την ζάχαρη και συνεχίζουμε το χτύπημα για 10 λεπτά, ακόμα.
Έχει μεγάλη σημασία στην επιτυχία των κουραμπιέδων το καλό χτύπημα του βουτύρου.
Εν τω μεταξύ κοσκινίζουμε το αλεύρι για όλες τις χρήσεις μαζί με το μπαίκιν πάουντερ και το αλάτι.
Όταν δούμε ότι το βούτυρο έχει αφρατέψει ωραία και έχει ασπρίσει, χαμηλώνουμε την ταχύτητα στο μέτριο. Προσθέτουμε το αυγό, το άρωμα βανίλιας και το κονιάκ. Χτυπάμε ακόμα λίγο, να ενσωματωθούν εντελώς με το βούτυρο. Σταματάμε το μίξερ.
Προσθέτουμε τα καβουρδισμένα αμύγδαλα και ανακατεύουμε με κουτάλι.
Προσθέτουμε λίγο λίγο το μείγμα του αλευριού, ανακατεύοντας και πάλι με το κουτάλι. Δεν ρίχνουμε όλη την ποσότητα του αλευριού από την αρχή, αν και συνήθως το χρειάζεται όλο. Θα το δούμε όμως αυτό.
Ζυμώνουμε πολύ λίγο με το χέρι μας τώρα. Ίσα ίσα ως να επιτύχουμε μια ζύμη σε τρίμματα, που όμως αν τα πλάσουμε ενώνονται, σχηματίζοντας έναν κουραμπιέ.

Προτιμώ να πλάθω τους κουραμπιέδες μου σε μέγεθος μπουκιάς.
Βάζουμε τους κουραμπιέδες μέσα σε ταψί που έχουμε στρώσει με αντικολλητικό χαρτί.

Τοποθετούμε το ταψί στο μεσαίο ράφι του φούρνου μας. Ο φούρνος θα είναι ήδη προθερμασμένος στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Ψήνουμε για 15 λεπτά περίπου, ανάλογα με τον φούρνο μας. Οι κουραμπιέδες μας θα αρχίσουν να ροδίζουν πολύ ελαφρά.
Μόλις βγάλουμε το ταψί από τον φούρνο, ραντίζουμε τους κουραμπιέδες με ανθόνερο. Τους αφήνουμε στην άκρη να χλιάνουν.
Κοσκινίζουμε την άχνη ζάχαρη σε μεγάλο, φαρδύ μπολ.
Βάζουμε έναν έναν τους κουραμπιέδες μας στην άχνη και τους καλύπτουμε γύρω γύρω με αυτήν.
Κατόπιν τους τοποθετούμε σε γιορτινή πιατέλα ή άλλο σκεύος της προτίμησής μας.
Τους πασπαλίζουμε από πάνω με επιπλέον άχνη ζάχαρη.

Σημειώσεις και tips:
- Δεν ζυμώνουμε ποτέ τους κουραμπιέδες μας, γιατί το βούτυρο θα ξεχειλίσει έξω από την ζύμη και οι κουραμπιέδες θα γίνουν σκληροί.
- Δεν πασπαλίζουμε με άχνη τους κουραμπιέδες ζεστούς, γιατί το βούτυρο θα νοτίσει την άχνη και θα την σκληρύνει γύρω από τον κουραμπιέ.
- Το καβούρδισμα του αμύγδαλου είναι απαραίτητο γιατί δίνει ξεχωριστή γεύση στους κουραμπιέδες μας.
- Το βούτυρο γάλακτος θα πρέπει να είναι καλής ποιότητας και πρόσφατα φτιαγμένο. Αν είναι παλιό, ταγκίζει και χαλά την γεύση των γλυκών μας.
- Την ζάχαρη που θα περισσέψει από το άχνισμα των κουραμπιέδων μας, δεν την πετάμε. Την κοσκινίζουμε ξανά, και την φυλάμε για μελλοντική χρήση.
Καλή επιτυχία και του χρόνου, με υγεία!
Να έχετε μιαν όμορφη εβδομάδα!
Ειρήνη Ε.

18 comments:

Maria Naka said...

Οι κουραμπιέδες είναι οι αγαπημένοι μου!!!

Maria B. said...

Καλημέρα και καλή βδομάδα !
Και του χρόνου Ειρηνάκι μου να είσαι καλά να μας ξαναφτιάξεις !!!
Η μυρωδιά τους έφτασε μέχρι εδώ ! καλοφάγωτα και καλές γιορτές να έχετε! Πολύ σωστά το είπες, το φρέσκο καλό βουτυρο κάνεις την διαφορά στον κουριαμπιέ !!!



φιλια πολλά πολλά πολλά

Magia da Inês said...

❀⊱•.
Tudo de bom!!!!
Bom início de semana com tudo de bom!!!
•.✿⊱
Beijinhos do Brasil.♪♬° ·.
❀✿❀⊱•.

- spoonstories- said...

Και του χρόνου να φτιάξεις τους υπέροχους κουραμπιέδες σου!Τα tips σου πολύ σωστά και χρήσιμα Ειρήνη μου!Καλή εβδομάδα!

sun kiriaki said...

ενω δεν ειμαι αμαν γλυκατζου,με τους κουραμπιεδες παθαινω κατι,μπορω φαω 4 ετσι για πλακα...αν παρω αποφαση να κανω φετος κουραμπιεδες(ειμαι στα δυο ακομα) θα κανω σιγουρα τηνσυνταγη της πεθερουλας σου!!!!
φιλακιααα

Beauty Follower said...

Τελειοι!
Και του χρόνου!

Καλή εβδομαδα:)

evonita said...

και του χρόνου!!! ωραίοι οι κουραμπιέδες, αλλά σαν τα μελομακάρονα!!! :) φιλάκια, καλή εβδομάδα!!!

Νίκη said...

Αχ βρε Ειρήνη μου έτσι που τους βλέπω σαν χιονισμένα βουναλάκια είναι! Γιορτινοί και λαχταριστοί!Ένα γλυκό που όλοι το αγαπούν.
Και του χρόνου, καλές γιορτές να έχουμε!

DIMI said...

Καί τού χρόνου Ειρήνη μου!!!Τέλεια η συνταγή σου!!!Καί εγώ πάντα βάζω βούτυρο γάλακτος!!Πολύ χρήσιμα τά tips!!Ευχαριστούμε!!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μύρισαν Χριστούγεννα με συνταγή πεθερούλας για αφράτους και μυρωδάτους κουραμπιέδες!
Και του χρόνου Ειρήνη μου!!
Τα τιπάκια σου πολύ πολύ καλά!!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Μαρία Έλενα said...

Όμορφη συνταγή
Φιλάκια ...

Sophie said...

Λατρεμένο γλυκό οι κουραμπιέδες πολλή ωραία συνταγή!!!!Φιλάκια!!!

Ερμιόνη said...

Μία από τις συνταγές που μοσχοβολάνε Χριστούγεννα!
Οι οδηγίες σου αναλυτικές όπως πάντα Ειρήνη!
Μου αρέσει που χρησιμοποιείς ανθόνερο και μου αρέσει πολύ το γερό πασπάλισμα των κουραμπιέδων σου με άχνη ζάχαρη :)

Δημιουργία said...

Και του χρόνου Ειρήνη μου, οι κουραμπιέδες από τα αγαπημένα γλυκά των Χριστουγέννων.

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Αφήστε κορίτσια, ξέμεινα από μίξερ εδώ στην ..."ξενιτιά" κι αυτό σκεφτόμουν σήμερα, πώς θα κάνω όλα αυτά τα υπέροχα γλυκά!!

ΜΕΤΗ said...

Και του χρόνου Ειρήνη μου!!!!!
Πολύ ωραία συνταγή μας έχεις σήμερα ,έτσι μου αρέσουν και μένα οι κουραμπιέδες , να μοσχοβολάνε και να λιώνουν στο στόμα!!!
Φιλιά!!!

Mary said...

Καταπληκτικοί Ειρηνάκι μου και πολύ χρήσιμες οι οδηγίες για τέλειο αποτέλεσμα, μπράβο!

Και του χρόνου με υγεία, φιλάκια!!!

Tante Kiki said...

Χριστούγεννα χωρίς κουραμπιέδες δεν γίνονται Ειρήνη μου!!! Τους έκανες τέλειους και οι οδηγίες σου είναι σαφέστατες και πολύ βοηθητικές!!
Φιλιά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...