Friday 6 March 2009

Κουνουπίδι καπαμά

Σήμερα έχουμε άλλη μια νηστίσιμη συνταγή.
Στα μέρη της Λακωνίας συνηθίζουν να φτιάχνουν αυτό το φαγάκι και εκτός νηστείας όσο δηλαδή υπάρχει κουνουπίδι φρέσκο από τους μπαξέδες τους.
Τα υλικά που σας παραθέτω μας έδωσαν 7 μερίδες.
2 κουνουπίδια 3.500 γρ
3 κουταλιές της σούπας φουσκωτές πελτέ
2 ποτήρια νερό
1 κουταλιά της σούπας αλάτι
½ κουταλάκι του γλυκού πιπέρι
ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
Εκτέλεση
Καθαρίζουμε τα γουλιά και πλένουμε καλά το κουνουπίδι, το κόβουμε φέτες (εγκαρσίως)και το τηγανίζουμε σε μια κατσαρόλα σκεπασμένο για να μην πετάγονται τα λάδια. Τα γυρίζουμε μια – δύο φορές για να πάρουν χρώμαΜόλις τηγανίσουμε όλα τα κομμάτια τα βάζουμε όμορφα-όμορφα σε μια κατσαρόλα προσέχοντας να μην σπάσουν. Ρίχνουμε από πάνω τις 3 κουταλιές γεμάτες πελτέ διαλυμένες στα 2 ποτήρια νερό καθώς επίσης και 5-6 κουταλιές ελαιόλαδο.
Προσθέτουμε το αλάτι και το πιπέρι και το αφήνουμε να βράσει περίπου 15 με 20 λεπτά. Η επιτυχία σ’ αυτό το φαγητό είναι να δέσει ωραία η σάλτσα και να μην έχει πολλά νερά.
Ο κανονικός τρόπος μαγειρέματος είναι να τσιγαρίσουμε τον πελτέ στο λάδι που τηγανίσαμε το κουνουπίδι, μετά να ρίξουμε και το νεράκι και όλο αυτό το μείγμα να το ρίξουμε στην κατσαρόλα που έχουμε βάλει το κουνουπίδι και στην συνέχεια να το μαγειρέψουμε.
Η πρώτη εκδοχή είναι για πιο ελαφριά κουζίνα, εσείς τώρα πράξτε κατά βούληση!
Αν ρωτάτε την δική μου προτίμηση, φυσικά και είναι η δεύτερη αλλά το κάνω και με την πρώτη.
Α! Μην το ξεχάσω ! να έχετε φρέσκο και ... αρκετό ψωμάκι, γιατί τραβάει πολύ ψωμί το άτιμο!!!!
Καλή επιτυχία.

29 comments:

Maria Tzirita said...

Κουνουπίδι,ε; Εκτός από βραστό, το είχα δοκιμάσει σε σουφλέ και μου άρεσε πολύ - για να δω κι αυτή τη συνταγή! Ελπίζω να μου είσαστε καλα΄, σας φιλώ και σας στέλνω γλυκιές καλημέρες!

Rena said...

Μόνο ψωμάκι Μαράκι μου τραβάει? Ότι θες σηκώνει αυτό το φαγάκι. Να σαι καλά που μου το θύμισες. Χρόνια έχω να το φτιάξω.

Anonymous said...

Δεν το έχω φτιάξει ποτέ!
Και μου αρέσει πολύ το κουνουπίδι!
Αυτή η σαλτσούλα του φαίνεται γιαμ γιαμ!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Ναι, ναι, είναι πολύ γλυκό φαγητό. Εγώ επειδή αγαπώ πολύ το λεμόνι του προσθέτω πάντα στο πιάτο μου.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

dhmhtra said...

Το κουνουπίδι εκτώς από βραστό δεν το μαγείρεψα ποτέ με άλλον τρόπο.
Θα το δοκιμάσω και πιστεύω πως θα γίνει καλό.
Φιλιά

eleni said...

Νοστιμότατο,Μαρία!
Μου θυμίζει παλιά τη γιαγιά μου,που το έφτιαχνε.Το κάνω,όταν με πιάνει νοσταλγία για "παλιές" γεύσεις,μόνο που δεν το τηγανίζω,μόνο λίγο το μαραίνω.
Όταν το βλέπει ο άντρας μου...εκεί να δεις χαρές,δεν του αρέσει,αλλά..το τρώει μη έχοντας άλλη επιλογή.Αυτό κάνω,όταν ξέρω ότι δεν του πολυαρέσει,δεν έχω εναλλακτική λύση.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Εγώ πάλι ούτε που το ήξερα αυτό το φαγητό. Κάνω σουφλέ, κροκέτες και σαλάτα με κουνουπίδι, μ΄αυτήν την δελεαστική σαλτσούλα δεν το είχα φανταστεί!!

Elenaki νομίζω, αν και σου λέω δεν το έχω φτιάξει ποτέ, ότι το τηγάνι κάνει την διαφορά στη νοστιμιά του.
Ας μας πει και η Μαρία την γνώμη της όμως:)

Anonymous said...

Φαίνεται απλά τι να πω;;;λαχταριστό,συγχαρητήρια!!!!Η μαμά μου προσθέτει και δυο φυλλαράκια δάφνη και αποκτά ένα τέλειο άρωμα..

Φιλάκια,καλά μαγειρέματα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.

Alma Libre

eleni said...

Έλενα,ναι το ξέρω.Αποφεύγω όμως να σωτάρω πριν μαγειρέψω.Γίνονται λίγο νερόβραστα,αλλά τα συνηθίσαμε πια.Γενικά προτιμώ τις πιο ελαφρές εκδοχές και κάνω αλλαγές.
Πάντως οι κόρες μου θυμούνται το φαγητό της μαμάς μου-"το φαγάκι της γιαγιάς είναι πιο νόστιμο".
Φιλιά!

marian said...

Γεια σας κορίτσια!!!
Καλά κάθε μέρα μας εκπλήσετε!!!
Τι να πω;;
Πρώτη φορά το ακούω αυτό το φαγάκι!!!
Ακου κουνουπίδι καπαμά!!!!
Ακούγεται πολύ ωραίο και φαίνεται επίσης!!
Εχω κουνουπίδια θα το δοκιμάσω αύριο κι όλας!!!
Λοιπόν και επειδή είμαι παιδί που δεν αφήνει τίποτε να πέσει κάτω...να ΣΕ κάνω μια ερώτηση Μαράκι μου;;;(μάλλον δύο)
Τι σημαίνει ο όρος ΚΑΠΑΜΑΣ;;;
Και επίσης τι είναι τα ΓΟΥΛΙΑ;;;

Πολλά φιλάκια!!!:)
Καλό απόγευμα!!!!!

Υ.Γ.Ελενάκι μου επειδή με ρώτησες εχθές, ναι νηστεύω όλες τις μέρες
φιλάκια!!!!:)

Maria B. said...

Maraki μου, να είμαι και εγω εδω, λίγο καθυστερημένη βέβαια αλλά γινότανε χαμός σήμερα στο γραφείο!
Δοκίμασε Μαράκι και αυτή την εκδοχή και πιστεύω ότι θα σου αρέσει, διαφέρει παρα πολύ απο το βραστό κουνουπίδι.
Φιλάκια σε σένα και την κουκλάρα σου!

Maria B. said...

Πατριωτάκι, Ρενάκι μου, η γιαγιούλα απο την Μάνη θα το έφτιαχνε, είμαι σίγουρη!!!
Φιάχτο να θυμηθείς τα παιδικά σου χρόνια!!!

Maria B. said...

Χριστινάκι, δοκίμασε να το φτιάξεις είναι όντως ''νιαμ-νιάμ'' η σαλτσούλα του!!!

Ράνια said...

αν και δεν είμαι fan του κουνουπιδίου μου αρέσει πολύ η ιδέα της συνταγής!!!καμιά συνταγή για μπρόκολο που του έχω πιο μεγάλη αγάπη?κορίτσια?!!!πολλά φιλιά!!!καλό Σ/Κ!!!

Maria B. said...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ, δεν έχω δοκιμάσει να βάλω λεμόνι, είναι καλό ? ή αγαπάς το λεμόνι, παντού και πάντα?

Maria B. said...

Dimitroula, δοκίμασε και πες μας εαν σου αρέσει! για σκέψου μήπως βάλεις και κανένα μανιταράκι, πως θα ήταν άραγε?? κρατα μας ενήμερους!! χιιχιχι

Maria B. said...

Elenaki, εφ'οσον το έχεις δοκιμάσει στην αρχική του μορφή σαφέστατα ξέρεις πως του ταιριάζει καλύτερα το τηγάνισμα. Αλλα και εσύ απ'οτι κατάλαβα, όπως και ολοι μας άλλωστε, έχουμε αρχίσει να αποχαιρετούμε την νόστιμη πλην βαριά κουζίνα, και ετσι συνηθίσαμε πιο απλές γεύσεις !! Οπως και να γίνει όμως είναι αρκετά νόστιμο.
φιλάκια πολλά

Maria B. said...

Ελενάκι μου, αλήθεια δεν το ήξερες?? να σου στείλω μια μεριδούλα να δοκιμάσεις ?? εσύ παιδί μου είσαι καλοβολο παιδάκι και δοκιμάζεις τα πάντα δεν είσαι σαν και μένα γκρινιάρικο!!!!!
αμα σου χτυπήσει ο courier μην ανησυχήσεις είναι το ταπεράκι σου!!!

Maria B. said...

Alma libre, αφού το λέει η μανουλα, θα πρέπει να δοκιμάσουμε να βάλουμε και δαφνούλα ή βάγιο !!(ξέρεις εσύ τι λέω..)
τα φιλιά μου !!!!

Maria B. said...

eleni, ξέχασα να σου γράψω πιο πάνω, ότι και τα δικά μου τα παιδιά - που τα μεγάλωσε κ' τα μεγαλώνει η μητέρα μου - λατρεύουν την κουζίνα της, όπως και εμείς, βεβαίως - βεβαίως!!!!

Maria B. said...

Marianaki μου, χείμαρέ μου εσύ!! πόσο χαίρομαι όταν διαβάζω σχόλιο σου! με προδιαθέτεις πάντα θετικά, να ΄σαι καλά!!!

Λοιπόν στο θέμα μας τώρα:

1/ απάντηση στην ερώτηση ΚΑΠΑΜΑΣ.
πολύ σωστή ερώτηση αλλά δεν ξέρω να στην απαντήσω επακριβώς. Θεωρώ ότι είναι κατι σε τηγανιτό με σάλτσα συγχρόνως - το συναντώ και σε άλλα φαγακια όπως ''κατσικάκι με κολοκυθάκια καπαμά'' που έχουν την ιδια τεχνική. Θα ρωτήσω την μανούλα που απο εκει έχω την συνταγή και τον τίτλο και θα επανέλθω. Τώρα εαν ξέρεις κάποια/ος ας μας διαφωτίσει.

2/ ΓΟΥΛΙΑ - εδώ ξέρω να σου απαντήσω. Λοιπόν είναι τα χοντρά φύλλα (σαν πλοκάμια) που αγκαλίζουν το κουνουπίδι και το προστατεύουν απο το χώμα. Στην ουσία το κουνουπίδι που τρώμε είναι ο ανθός των πράσινων φύλλων που το περιβάλουν!!!!! - καλά ε? μετά απο τα ανωτέρω τελείωσε όλη η φαιά ουσία που είχα για σήμερα.
Ευτυχώς που σχολάω σε λίγο!!!!!!!!
πιστεύω να σε κάλυψα . σε γλυκοφιλώ! περιμένω νεότερα!

Maria B. said...

Ράνια μου εγω δεν φτιάχνω μπροκολο οπότε όπως καταλαβαίνεις δεν έχω συνταγή αλλά το Ελενάκι μας θα εχει σίγουρα γιατί τα πάει καλά με ότι μαγειρεύεται !!!!! για να δούμε τι θα μας πει. Πιστεύω να μπορεί να σε βοηθήσει.

Amali said...

Καλησπέρα σας,
Μαράκι είσαι πολύ σωστή η λέξη καπαμάς είναι τούρκικη κ σημαίνει τον τρόπο μαγειρέματος του κρέατος (συνήθως αρνί κ μοσχάρι) με ντόμάτα κ καρυκεύματα....
Λοιπόν είχα και άλλη μία απορία αλλά η ελένη μου την έλυσε γιατί δεν αντέχει το στομάχι μου τα τηγανητά
καλό Σ'Κ
Αμαλία

marian said...

Αχ Μαράκι μου τι καλή που είσαι!!!
ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!!!
Μου άρεσε πολύ η λέξη γούλια!!!(το λες και γεμίζει το στόμα σου!!!!:))
Να ναι καλά και η Amali για την επιβεβαίωση του καπαμά!!!
Αχ βρε κορίτσια βρε κορίτσια μπράβο τι να πω!!!
Εκτός από συνταγές μαθαίνουμε και πράγματα καινούρια, μπράβο!!!!!

φιλάκια πολλά!!!
Καλό βράδυ!!!

olga.northspot@yahoo.gr said...

Το κουνουπιδι αυτό, κορίτσια, ευχαρίστως, θα το έτρωγα! Με τα ...περίεργα λαχανικά, δεν τα πάω καλά, αυτό όμως, καλά μου ακούστηκε!
Θα προτιμούσα, βέβαια, να μου το σερβίρουν!Την μπουγάτσα, όμως, ατην προηγούμενη ανάρτιση σας, λέω να την κάνω....Καλό σας ΣΚ...

eirini said...

Ρε κορίτσια... τί όνειρο είναι αυτό;;;;;
Τέλειο! Το λιγουρεύομαι! Φέρτε μου καλέ κάνα πιατάκι!!!

Peter M said...

Efharisto...another dish for Nisteia...I love kounoupidi!

creationsbyeve said...

πολύ νόστιμο δείχνει!θα το δοκιμάσω!!

cook said...

μαρακι μου
αυτο ειναι ενα αγαπημενο φαγητο της μαμας μου που κανω κι εγω...μονο που προθετουμε στα μερη μας ενα ξυλακι κανελας και αυγολεμονο,εγω εχω καταργησει το αυγο και βαζω μονο μια σταλια λεμονι στο τελος(ετσι με τη ντοματα,ειναι τελειο!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...