Showing posts with label πίτσες. Show all posts
Showing posts with label πίτσες. Show all posts

Monday, 11 June 2018

Pizza Mexicana


Στον γιο μου αρέσουν πολύ τα καυτερά και πικάντικα φαγάκια.
Για χάρη του έφτιαξα μια πίτσα αρκετά «καυτερούτσικη», σε μεξικάνικο στυλ.
Κρεμμυδάκια φρέσκα και ξερά, πιπεριές, chilli sauce και καυτερή μεξικάνικη σάλτσα συνδυάστηκαν με κιμά που σοτάρισα.
Και πάνω απ’ όλα λιωμένο τσένταρ, να δίνει την δική του νοστιμιά!
Πάμε να την φτιάξουμε!

Thursday, 6 July 2017

Πίτσα ρολό


Ένας όμορφος τρόπος να σερβίρουμε την αγαπημένη μας πίτσα σε ροδέλες.
Θα μπορούσαμε να τη θεωρήσουμε σαν ένα είδος καλτσόνε, δηλαδή σκεπαστής πίτσας.
Όπως και να την ονομάσουμε, το βέβαιο είναι ότι μικροί-μεγάλοι θα την απολαύσουμε, μιας και η πίτσα είναι αγαπημένη λιχουδιά σε κάθε μορφή της!
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αγαπημένη μας ζύμη για πίτσα ή και έτοιμη ζύμη ακόμη.
Όσο για την γέμιση, δεν θα δώσω ποσότητες υλικών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αγαπημένα σας υλικά για πίτσα, στους συνδυασμούς που προτιμάτε!
Αυτό όμως που θα πω, είναι ότι τα υλικά πρέπει να είναι μπόλικα, τόσο για να δώσουν ένα πιο γευστικό αποτέλεσμα, όσο και για να δώσουν «ύψος» στο ρολό και να το κάνουν πιο χορταστικό!
Πάμε να δούμε τι κάνουμε!

Monday, 21 November 2016

Pizza bread


Πόσο καιρό αλήθεια ήθελα να το φτιάξω αυτό το ψωμάκι και όλο κάτι άλλο έβγαινε στην μέση!
Στο ιντερνέτ κυκλοφορεί εδώ και καιρό με διάφορα ονόματα.
«Pull apart bread», «pizza bread», «pull apart pizza» αλλά και με τα ελληνικά «ψωμάκι τράβα τσίμπα», «πιτσόψωμο» κλπ.
Νομίζω όλα τα ονόματα εκφράζουν αυτό ακριβώς που είναι.
Ένα ψωμάκι με ζύμη πίτσας και γεύση πίτσας, που όταν είναι ζεστό ζεστό και το τραβάς για να κόψεις ένα κομματάκι, αισθάνεσαι να ξεχειλίζει από μέσα του το λιωμένο τυράκι!
Απίστευτο!!! Απίθανο!!!
Αυτό που διαφέρει είναι τα υλικά που χρησιμοποιεί ο καθένας, δηλαδή τα αγαπημένα του υλικά για πίτσα.
Δεν έχω ιδέα ποιος το πρωτοσκέφτηκε, εξάλλου το έχουν φτιάξει τόσο πολλοί, αλλά πραγματικά μπράβο του!!
Και μπράβο και σε μένα που το έφτιαξα και το κατά-ευχαριστηθήκαμε, μπράβο και σε σας που θα το φτιάξετε και θα το ξαναφτιάξετε!
Γιατί είναι σίγουρο ότι θα το ξαναφτιάξουμε πολλές φορές!

Monday, 12 September 2016

Πίτσα με μελιτζάνες και pesto λιαστής ντομάτας


Με το πιο αγαπημένο μου pesto, φτιάχνω κάθε καλοκαίρι μια από τις πιο νόστιμες πίτσες, αφού το pesto συνδυάζεται με την άλλη μου μεγάλη αγάπη, τις μελιτζάνες.
Και δεν έχω κανένα πρόβλημα να την φτιάξω και τον χειμώνα, αφού μια χαρά μπορώ να καταψύξω και τις μελιτζάνες, και τον βασιλικό, αλλά και την ίδια την σάλτσα pesto.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σπιτική ζύμη πίτσας ή και έτοιμη για να απλοποιήσουμε την διαδικασία ή να κερδίσουμε χρόνο.
Μπορούμε ακόμα αντί για pesto λιαστής ντομάτας να βάλουμε όποιο άλλο pesto μας αρέσει, αν και στην συγκεκριμένη πίτσα δεν αλλάζω την σάλτσα αυτή με καμία άλλη, πιστεύω ότι ταιριάζει απίστευτα με την μελιτζάνα.
Το σίγουρο είναι ότι θα απολαύσετε μια πολύ ιδιαίτερη γευστικά πίτσα, και ακόμα πιο σίγουρο ότι δεν θα σταματάτε με τίποτα στο ένα κομμάτι!!
Πάμε να την φτιάξουμε!

Monday, 1 February 2016

Ρολάκια πίτσας


Τα ρολάκια αυτά τα φτιάχνω πολύ συχνά στα πάρτυ της κόρης μου και γίνονται ανάρπαστα.
Εκτός από τα πάρτυ όμως, τα απολαμβάνουμε κι εμείς σε κάποιον μπουφέ, σε διάφορες μαζώξεις μας, αλλά και σαν ένα νόστιμο σνακ οποιαδήποτε ώρα και στιγμή.
Μια αφράτη ζύμη που κλείνει μέσα της τα αγαπημένα μας υλικά για πίτσα, είναι δυνατόν να μην αρέσει σε μικρούς και μεγάλους??
Πάμε να τα φτιάξουμε!

Monday, 20 April 2015

Πίτσα .... γεμιστή


Στο σπίτι μας δεν είμαστε και πολύ του ψωμιού.
Ξέρω διάφορους που δεν μπορούν να διανοηθούν ότι στο τραπέζι δεν θα υπάρχει και ψωμί, ακόμα και όταν το φαγητό τους είναι κάποια μακαρονάδα.
Εμείς δεν ανήκουμε σε αυτήν την κατηγορία.
Σπάνια θα αγοράσω ψωμί, και όταν το φαγητό απαιτεί ψωμάκι θα φτιάξω κάποιο σπιτικό, γιατί ναι….. θα το ομολογήσω …… μου αρέσει κατά καιρούς να σκαρώνω διάφορα «περίεργα» ψωμάκια.
Υπάρχει όμως ένα «ψωμοειδές» στο οποίο δεν αντιστέκομαι με τίποτα! Η ζύμη της πίτσας!
Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι όταν τρώνε ένα κομμάτι πίτσα, στο τέλος αφήνουν ένα μέρος της ζύμης της, δηλαδή το καλύτερο κατά την γνώμη μου!

Friday, 23 January 2015

Πιτσάκια διπλωτά


Φοβερό μεζεδάκι!!
Τα πιτσιρίκια θα το λατρέψουν μιας και στην ουσία είναι ένα λαχταριστό, μικρό πιτάκι με γεύση πίτσας, άρα ένα αγαπημένο γι αυτά κολατσιό!
Μα και οι πιο μεγάλοι δεν θα μείνουν καθόλου ασυγκίνητοι, πιστέψτε με!
Το μεζεδάκι αυτό συνδυάζει την νοστιμιά της πίτσας μέσα σε μια τραγανή ζύμη κουρού.
Πιτο-πιτσάκι δηλαδή ;-)
Πάμε να τα φτιάξουμε και παρέα!

Monday, 27 October 2014

Πίτσα με κοτόπουλο


Mexican style πίτσα ετοιμάσαμε σήμερα!!
Και την λατρέψαμε, μιας και αγαπάμε τις γλυκοπικάντικες γεύσεις.
Κοτοπουλάκι, ανανάς, χρωματιστές πιπερίτσες, καλαμπόκι, τσένταρ, και όλα αυτά τυλιγμένα σε σάλτσα μπάρμπεκιου.
Μια πίτσα σκέτη απόλαυση!!
Μια πίτσα που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες!
Πάμε να την φτιάξουμε και παρέα!

Tuesday, 22 April 2014

Pizzadillas


Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη!!
Καλώς σας ξαναβρίσκουμε φίλοι μας!
Ελπίζουμε να περάσατε όμορφα τις άγιες τούτες μέρες!
Κοντά σας και πάλι, με πολλές πολλές νέες συνταγές!
Και μιας και γλυκάκια καταναλώσαμε μπόλικα αυτές τις μέρες, πάμε σήμερα να ετοιμάσουμε μιαν αλμυρή λιχουδιά!

Η νέα μόδα στην πίτσα, λέγεται pizzadillas!!
Στην πραγματικότητα, πρόκειται για πίτσα μέσα σε tortillas.
Ένα tortillas καλτσόνε, θα έλεγα εγώ!
Γεμισμένο με τα αγαπημένα μας υλικά για πίτσα, περασμένο ελαφρά στο τηγάνι, ίσα να λιώσουν τα τυριά και να χρυσίσει η tortilla, θα σας μείνει αξέχαστο με την νοστιμιά του!!
Πάμε να σας πω πόσο εύκολα θα ετοιμάσουμε pizzadillas!!
Δεν θα δώσω ποσότητες υλικών, εξαρτώνται από το πόσες pizzadillas θέλουμε να φτιάξουμε.
Θα σας δώσω όμως αναλυτικά την παρασκευή τους, όπου θα διαπιστώσετε πόσο εύκολα και γρήγορα μπορούμε να απολαύσουμε την νοστιμιά τους!

Τα υλικά μας:
Tortillas
κέτσαπ ή σπιτική σάλτσα ντομάτας
λίγη ρίγανη
Για την γέμιση
τριμμένη μοτσαρέλα (απαραίτητη)
πιπεριές σε λεπτές λωριδίτσες
μανιτάρια
αλλαντικά που προτιμάμε (ζαμπόν, μπέικον, λουκάνικα κλπ)
ελιές
(όποια από τα παραπάνω υλικά ή συνδυασμούς υλικών προτιμάμε και γενικά ότι υλικά συνήθως βάζουμε σε μια πίτσα)
Στην πράξη:
Τοποθετούμε μια tortilla στον πάγκο εργασίας μας.
Αλείφουμε την επιφάνειά της με κέτσαπ ή σάλτσα ντομάτας και πασπαλίζουμε με λίγη ρίγανη.

Πασπαλίζουμε την μισή επιφάνεια με τριμμένη μοτσαρέλα.

Από πάνω απλώνουμε τα υλικά που προτιμάμε.

Πάνω απ’ όλα πασπαλίζουμε και πάλι με τριμμένη μοτσαρέλα

Διπλώνουμε στα δύο την tortilla, ώστε η πλευρά χωρίς γέμιση, να καλύψει τα υλικά της γέμισης.

Βάζουμε λίγο ελαφρύ λάδι σε μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι. Τηγανίζουμε σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά, γυρίζοντας με μία σπάτουλα την pizzadilla, ώστε να χρυσίσει και από τις δυο πλευρές και να λιώσουν όμορφα τα τυριά στο εσωτερικό της.

Κόβουμε την κάθε pizzadilla σε 3 τρίγωνα, και σερβίρουμε.

Μικρά μυστικά:
- Έχει σημασία το τηγάνισμα να μην γίνει σε δυνατή φωτιά, αλλιώς θα πάρουμε μια καμένη pizzadilla και αυτό δεν το θέλουμε. Η φωτιά μας θα είναι μέτρια προς χαμηλή, δηλαδή με ανώτερο το 9, θα τηγανίσουμε στο 5. Θα γυρίσουμε προσεκτικά την pizzadilla 2-3 φορές με μια φαρδιά σπάτουλα και θα πάρει έτσι ένα όμορφο χρυσό χρώμα, ενώ τα τυριά θα λιώσουν όμορφα στο εσωτερικό της.
- Επειδή όπως είπαμε δεν χρειάζεται πολύ τηγάνισμα, αν βάλουμε υλικά που χρειάζονται περισσότερη ώρα για να μαγειρευτούν (όπως λουκάνικα, μανιτάρια, μπέικον κλπ), θα τα σωτάρουμε πρώτα να μαλακώσουν και μετά θα τα προσθέσουμε στην γέμιση, καλά στραγγισμένα.
Φτιάξτε pizzadillas μια φορά, και σας εγγυώμαι θα τις φτιάχνετε συνέχεια!
Καλή επιτυχία!

Tuesday, 7 January 2014

Μίνι καλτσόνε


Επειδή όταν μαγειρεύω όσπριο ή λαδερό ο καλός μου θέλει και ένα μεζεδάκι να το συνοδεύει, έφτιαξα αυτά τα αφράτα και πολύ νόστιμα μίνι καλτσόνε.
Η αγαπημένη μου ζύμη για πίτσα, γεμισμένη με πιπεριά, μοτσαρέλα και σπιτική σάλτσα ντομάτας.
Μεζεδάκι πολύ εύκολο, αλλά πολύ νόστιμο, και βολικό ακόμα και για πιτσιρίκια λόγω του μικρού μεγέθους, μιας και άνετα μπορούν να τα κρατήσουν στα χεράκια τους. Η κόρη μου πάντως τα απόλαυσε!!
Πάμε να σας πω πόσο εύκολα θα τα φτιάξουμε!

Υλικά για 6 κομμάτια:
Για τη ζύμη:
275-280 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φακελάκι ξερή μαγιά
200 ml ζεστό νερό
1 κουταλιά ελαιόλαδο
μισό κουταλάκι ζάχαρη
μισό κουταλάκι αλάτι
Για την γέμιση:
250 γρ. φρέσκια μοτσαρέλα κομμένη σε κομμάτια
μισή πράσινη πιπεριά ψιλοκομμένη
¾ κούπας σάλτσα (παρακάτω η συνταγή)
Για την σάλτσα:
3 κουταλιές πελτέ ντομάτας
3 κουταλιές νερό
1 κουταλιά ελαιόλαδο
μια τσιμπιά ρίγανη
μια τσιμπιά βασιλικό
λίγη σκόνη σκόρδου
αλάτι & πιπέρι
Επιπλέον (θα μας χρειαστεί στο άνοιγμα της ζύμης)
2-3 κουταλιές κίτρινο (χωριάτικο) αλεύρι για ζυμώματα
Τι κάνουμε:
Ετοιμάζουμε την ζύμη
Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη και τη μαγιά σκόνη, και ανακατεύουμε καλά.
Προσθέτουμε το λάδι και σιγά σιγά το νερό, και αρχίζουμε να ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ζύμη μαλακή, αφράτη που δεν κολλάει στα χέρια μας.
Σκεπάζουμε το μπολ με διαφανή μεμβράνη, το τοποθετούμε σε ζεστό μέρος και αφήνουμε τη ζύμη για 25 λεπτά περίπου να διπλασιαστεί σε όγκο.
Ετοιμάζουμε τη σάλτσα.
Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι όλα τα υλικά της, και τα αφήνουμε να βράσουν για 3-4 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Αφήνουμε τη σάλτσα να κρυώσει καλά.
Χωρίζουμε την πιπεριά και την μοτσαρέλα σε 6 ίσα μέρη.
Χωρίζουμε τη ζύμη σε έξι ίσα μέρη και πλάθουμε 6 μπαλίτσες.
Πασπαλίζουμε μια καθαρή επιφάνεια με λίγο κίτρινο αλεύρι.
Με ένα μικρό πλάστη ανοίγουμε 6 στρογγυλά χοντρά φυλλαράκια, διαμέτρου 8-10 εκ.
Παίρνουμε ένα φυλλαράκι και με ένα κουταλάκι απλώνουμε σάλτσα στο μισό.
Πάνω από την σάλτσα απλώνουμε λίγη πιπεριά και τέλος κομματάκια μοτσαρέλας.
Σκεπάζουμε την γέμιση με το άλλο μισό φυλλαράκι και κλείνουμε καλά τις άκρες.
Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία και για τα υπόλοιπα φυλλαράκια.
Τοποθετούμε τα καλτσόνε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί φούρνου.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 180 βαθμούς, για 20-25 λεπτά περίπου.
Οι παραπάνω δόσεις δίνουν 6 καλτσόνε, μεγέθους περίπου όσο μια τυρόπιτα κουρού.
Καλή επιτυχία!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

Wednesday, 31 July 2013

Πίτσα σε σφολιάτα


Μια φορά την εβδομάδα, στο σπίτι μας έχουμε ημέρα πίτσας.
Αρέσει σε όλους πολύ κι έτσι τους την φτιάχνω για να τους ευχαριστήσω.
Προσπαθώ να συνδυάζω διαφορετικά υλικά κάθε φορά, για να υπάρχει ποικιλία.
Η σημερινή πίτσα είναι λίγο διαφορετική από τις συνηθισμένες, μιας και αυτήν την φορά αντί να φτιάξω την ζύμη για την βάση της πίτσας που συνήθως κάνω, σκέφτηκα να τυλίξω τα υλικά μέσα σε τραγανή ζύμη σφολιάτας.
Άρεσε πολύ σε όλους, και τα δύο μεγάλα ρολά πίτσας που έφτιαξα εξαφανίστηκαν προτού καν το καταλάβω!
Πάμε να δούμε πως φτιάχνουμε πίτσα σε σφολιάτα!

Θα χρειαστούμε:
2 φύλλα σφολιάτας
400 γρ. μοτσαρέλα τριμμένη
5-6 φέτες καπνιστό ζαμπόν ή γαλοπούλα
1 μέτρια πιπεριά κομμένη σε λωρίδες
1 μέτριο κρεμμύδι λιωμένο στο μούλτι
2 κουταλάκια ρίγανη
3 κουταλιές ελαιόλαδο
4 γεμάτες κουταλιές κέτσαπ
Επιπλέον
κέτσαπ για το άλλειμα της σφολιάτας εσωτερικά
1 αυγό για το άλλειμα της σφολιάτας εξωτερικά
Στην πράξη:
Βάζουμε σε βαθύ μπολ τα τριμμένα τυριά.
Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε καλά.
Χωρίζουμε το μείγμα σε 2 ίσα μέρη.
Αλείφουμε κάθε φύλλο σφολιάτας με αρκετή κέτσαπ.
Μοιράζουμε την γέμιση στα δύο φύλλα, στο άκρο και κατά μήκος της μακριάς πλευράς.
Κλείνουμε προς τα μέσα τις δύο κοντές πλευρές του κάθε φύλου.
Τυλίγουμε σε ρολό από την μακριά πλευρά.
Βάζουμε τα δύο ρολά σε ταψί φούρνου, καλά λαδωμένο, με την ένωση προς τα κάτω.
Τα αλείφουμε με χτυπημένο αυγό.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω κάτω, στους 180 βαθμούς, μέχρι να ροδίσει η σφολιάτα.
Εννοείται ότι μπορούμε να προσθέσουμε όποια άλλα υλικά μας αρέσουν, όπως μπέικον ή άλλα αλλαντικά, μανιτάρια, λουκάνικα, ελιές κλπ.
Καλή επιτυχία!!!

UPDATE
Ιδού και η πίτσα από τα χεράκια της Βιβής, στην οποία μάλιστα πρόσθεσε και ζαρζαβατικά από τον μπαξέ της!!

Wednesday, 15 May 2013

Πίτσα με σάλτσα πέστο και μανιτάρια


Πίτσα….. και σε ποιον δεν αρέσει???
Στολισμένη με τα υλικά που προτιμάμε και πασπαλισμένη με μοτσαρέλα που λιώνει απολαυστικά όταν ψηθεί, είναι μια μοναδική λιχουδιά για μικρούς και μεγάλους!
Μια πολύ νόστιμη πίτσα σας ετοίμασα σήμερα, απλή και εύκολη στην παρασκευή της.
Το ιδιαίτερο στην πίτσα μου είναι η σάλτσα, η οποία δεν είναι σάλτσα ντομάτας όπως συνηθίζεται, αλλά σάλτσα πέστο, που συνδυάζεται νόστιμα με τα υπόλοιπα υλικά.
Πάμε να σας κεράσω??

Τα υλικά μας (για μία πίτσα διαμ. 20 εκ. με λεπτή ζύμη):
Για την ζύμη
1 ¼ -1 ½ κούπες τσαγιού αλεύρι για όλες τις χρήσεις
μισή κούπα τσαγιού χλιαρό νερό
3 κουταλιές ελαιόλαδο
5 γρ. φρέσκια μαγιά
μισό κουταλάκι ζάχαρη
μισό κουταλάκι αλάτι
Για τη σάλτσα
2 κουταλιές σάλτσα πέστο (έτοιμη ή σπιτική)
Επιπλέον
170 γρ. τριμμένη μοτσαρέλα
200 γρ. μανιτάρια τεμαχισμένα και στραγγισμένα καλά αν είναι κονσέρβας
Τι κάνουμε:
Βάζουμε σε ένα μπολ την μαγιά, το νερό και την ζάχαρη, και ανακατεύουμε καλά.
Προσθέτουμε το αλάτι και το ελαιόλαδο.
Στην συνέχεια αρχίζουμε να προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι και να ζυμώνουμε.
Δεν το ρίχνουμε όλο μονομιάς, μπορεί να χρειαστεί λιγότερο ή περισσότερο.
Λαδώνουμε ελαφρά ένα ταψάκι για πίτσα και απλώνουμε τη ζύμη με τα χέρια ή ανοίγουμε λεπτό φύλλο με ένα πλάστη στη διάμετρο του ταψιού.
Πάνω σε όλη την επιφάνεια της ζύμης, απλώνουμε την σάλτσα πέστο.
Καλύπτουμε με τα μανιτάρια και πασπαλίζουμε με το τυρί.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 180 βαθμούς, για 20-25 λεπτά.

Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ.

Monday, 1 April 2013

Πίτσα σε μπαγκέτα


Πίτσα εξπρές δηλαδή!!
Ένα πανεύκολο μεζεδάκι-σνακ, χωρίς καθόλου κόπο!
Ιδανικό και για να συνοδέψει τα όσπρια ή τα λαδερά μας.
Σαν βάση πίτσας χρησιμοποιούμε μπαγκέτα ή οποιοδήποτε άλλο ψωμί θέλουμε.
Θα σας δώσω την συνταγή που ακολουθώ εγώ, αλλά εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποια τυριά ή αλλαντικά σας αρέσουν, αλλά και να προσθέσετε όποια άλλα υλικά προτιμάτε.
Όσο για τους φίλους μας που νηστεύουν αυτές τις μέρες, κανένα πρόβλημα!
Στα περισσότερα σούπερ μάρκετς θα βρουν αυτές τις μέρες φυτικό κίτρινο τυράκι.
Έτσι μπορούν να απολαύσουν υπέροχες πίτσες-εξπρές, με νηστίσιμα υλικά (μανιτάρια, ελίτσες, πιπεριές σε διάφορα χρώματα, σοταρισμένα λαχανικά κλπ) πάνω από τα οποία θα απλώσουν το φυτικό τυράκι και θα ψήσουν όπως περιγράφουμε παρακάτω.
Τα υλικά μας:
1 μπαγκέτα
100 γρ. μανιτάρια τεμαχισμένα
μισή πράσινη πιπεριά σε λωριδίτσες
3 φέτες ζαμπόν ψιλοκομμένες
4-5 λουκανικάκια Φραγκφούρτης
τριμμένη μοτσαρέλα
Για την σάλτσα
μισή κούπα κέτσαπ
μισό κουταλάκι ρίγανη
1 κουταλάκι σκόνη σκόρδου
1 κουταλάκι ελαιόλαδο
Πάμε να την φτιάξουμε:
Ετοιμάζουμε την σάλτσα, ανακατεύοντας καλά σε ένα μικρό μπολάκι ή φλιτζάνι, όλα τα υλικά της.
Σε ένα τηγανάκι σοτάρουμε σε ελαιόλαδο τα μανιτάρια, να μαλακώσουν καλά.
Προσθέτουμε τις πιπεριές και σοτάρουμε για 1-2 λεπτά ακόμα.
Προσεκτικά με ένα κοφτερό μαχαίρι, κόβουμε την μπαγκέτα κατά μήκος στα δύο.
Μοιράζουμε την σάλτσα στα δύο κομμάτια και την απλώνουμε να πάει παντού.
Πάνω από την σάλτσα απλώνουμε τα αλλαντικά και πάνω από αυτά τα μανιτάρια με τις πιπεριές.

Πασπαλίζουμε την επιφάνεια με μπόλικη τριμμένη μοτσαρέλα.
Βάζουμε τα 2 κομμάτια σε ταψάκι ελαφρά λαδωμένο και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 175 βαθμούς, στον αέρα, για 6-10 λεπτά, ή μέχρι να λιώσουν τα τυριά.
Κόβουμε σε κομμάτια και απολαμβάνουμε την νοστιμιά της εύκολης πίτσας μας.
Σημείωση:
Το μεζεδάκι αυτό μπορούμε να το φτιάξουμε και με φέτες ψωμιού που μας περίσσεψαν, και να ετοιμάσουμε έτσι λαχταριστές μπρουσκέτες.
Τις αλείφουμε με σάλτσα, τις καλύπτουμε με τυριά, αλλαντικά ή ότι άλλο θέλουμε και τις ψήνουμε στον φούρνο για λίγα λεπτά.
Καλή επιτυχία, καλό μήνα, να έχετε μιαν όμορφη εβδομάδα!

Tuesday, 22 May 2012

Πίτσα με .... αμύγδαλα και σουσάμι

Πίτσα με αμύγδαλα και σουσάμι;;;
Μην τρομάζετε!!!
Δεν είναι ούτε γλυκιά, ούτε έχει μόνο αμύγδαλα και σουσάμι.
Απλά η κόρη μου είχε όρεξη για πίτσα χθες κι έτσι σκέφτηκα να προσθέσω κάτι το διαφορετικό στην γεύση μιας συνηθισμένης πίτσας.
Τα αμύγδαλα και το σουσάμι μου είχαν περισσέψει από κάποια άλλη συνταγή και τα είχα πρόχειρα.
Έτσι σκέφθηκα, γιατί όχι;
Το αποτέλεσμα άρεσε και στην κόρη μου και στις φίλες της, που στην κυριολεξία την …. καταβρόχθισαν!
Πάμε να δούμε τι έκανα!
Χρειαζόμαστε:
Για τη ζύμη
500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
25 γρ. μαγιά νωπή
1 κουταλιά λάδι
1/2 κουταλάκι ζάχαρη
1/2 κουταλάκι αλάτι
νερό χλιαρό
Για τη γέμιση
200 γρ. ζαμπόν σε λεπτοκομμένες φέτες
150 γρ. μπέικον σε φέτες
2 μεγάλες ντομάτες σε λεπτές οριζόντιες φέτες
2-3 κουταλιές ντομάτα πουμαρό
1 μέτριο κρεμμύδι κομμένο σε οριζόντιες λεπτές φέτες
8 ελιές καλαμών χωρίς κουκούτσι κομμένες στα 4
250 γρ. περίπου γκούντα ή ενταμ τριμμένα (ή 200 γρ. γκούντα και 50 γρ. γραβιέρα)
2 κουταλιές αμύγδαλα κομμένα μέτρια ή σε φέτες
1,5 - 2 κουταλιές σουσάμι πλυμένο
Επιπλέον
1/2 φλ. τσαγιού αλεύρι κίτρινο σιταρένιο
λίγο ελαιόλαδο
Πάμε να την φτιάξουμε:
Σε ένα μπολ βάζουμε τη μαγιά, τη ζάχαρη, το αλάτι και ένα μέτριο φλιτζάνι τσαγιού χλιαρό νερό. Ανακατεύουμε καλά να διαλυθεί η μαγιά.
Προσθέτουμε σιγά- σιγά το αλεύρι και ζυμώνουμε ως να επιτύχουμε μια ζύμη ομοιογενή, που θα κολλάει όμως στα χέρια.
Το πιθανότερο είναι ότι θα χρειαστεί κι άλλο χλιαρό νερό, ανάλογα με το αλεύρι.
Σκεπάζουμε τη ζύμη και την αφήνουμε να διπλασιαστεί σε όγκο.
Λαδώνουμε καλά το μεγάλο ταψί του φούρνου μας.
Μόλις η ζύμη ετοιμαστεί, αλευρώνουμε καλά τον πάγκο της κουζίνας μας με κίτρινο σιταρένιο αλεύρι και ρίχνουμε εκεί το ζυμάρι.
Το ζυμώνουμε λίγο και αν χρειαστεί ρίχνουμε ακόμα λίγο αλεύρι.
Πρέπει η ζύμη μας να ανοίγεται με τον πλάστη, αλλά να είναι αφράτη.
Ανοίγουμε τη ζύμη στο μέγεθος του ταψιού και αν χρειαστεί βοηθάμε με τα χέρια μας.
Την απλώνουμε με τη βοήθεια του πλάστη μέσα στο λαδωμένο ταψί.
Ανοίγουμε και με τα χέρια μας να καλύψει και τα πλάγια του ταψιού σε ύψος μισού δαχτύλου.
Με ένα πιρούνι τρυπάμε την επιφάνεια της ζύμης σε όσο πιο πολλά σημεία μπορούμε και στα πλάγια, για να μη φουσκώσει πολύ στο ψήσιμο.
Καλύπτουμε τη βάση της πίτσας με το πουμαρό.
Απλώνουμε τα υλικά με την εξής σειρά:
Πρώτα το ζαμπόν, μετά το τυρί, το μπέικον, τις φέτες ντομάτας, τις φέτες κρεμμυδιού ανοιγμένες σε ροδέλες.
Σκορπάμε εδώ και εκεί τα κομμάτια της ελιάς και τα αμύγδαλα.
Πασπαλίζουμε όλη την επιφάνεια της πίτσας με το σουσάμι.
Ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο τις άκρες της πίτσας και λίγο την επιφάνεια της.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 175 βαθμούς Κελσίου για μισή ώρα περίπου ή ως να δούμε ότι το ζυμάρι της πίτσας ψήθηκε από κάτω.
Ίσως χρειαστεί και λίγο περισσότερο χρόνο, ανάλογα τον φούρνο μας.
Τρώγεται ζεστή, αν και εμένα μου αρέσει και κρύα!
Καλή μας όρεξη!
Ειρήνη Ε.

Wednesday, 18 April 2012

Αραβική πίτα-πίτσα

Πίτσα είχαμε πεθυμήσει σήμερα, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου δεν προλάβαινα να φτιάξω την ζύμη.
Έτσι χρησιμοποίησα αραβικές πίτες σε μεγάλο μέγεθος.
Έγιναν τραγανές και πολύ νόστιμες!
Σας τις συνιστώ σαν μια γρήγορη εκδοχή της αγαπημένης πίτσας, η οποία δεν υστερεί καθόλου σε νοστιμιά!

Χρειαζόμαστε:
2 αραβικές πίτες σε μεγάλο μέγεθος
200 γρ. ζαμπόν σε φέτες
100 γρ. μπέικον
2 κουταλιές συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας
200 γρ. γκούντα ή ένταμ
1 λουκάνικο με πράσο κομμένο σε φέτες πάχους 1 εκ.
Τι κάνουμε:
Σε δύο ταψάκια που να χωρούν από μια αραβική πίτα, στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί.
Το λαδώνουμε καλά.
Βάζουμε τις πίτες στα ταψάκια.
Στρώνουμε επάνω σε κάθε πίτα, από μια κουταλιά συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας.
Πάνω από την ντομάτα βάζουμε το ζαμπόν.
Τρίβουμε το τυρί στο χονδρό του τρίφτη και το πασπαλίζουμε επάνω από το ζαμπόν.
Απλώνουμε το μπέικον επάνω από το τυρί και σκορπάμε το λουκάνικο εδώ και εκεί, επάνω στην πίτα.
Ρίχνουμε λίγο λάδι περιμμετρικά της πίτας.
Ψήνουμε στους 175 βαθμούς Κελσίου, για 15 - 20 λεπτά, να λιώσει το τυρί και να τραγανίσει η αραβική πίτα.
Σερβίρουμε την αραβική πίτα ζεστή με πράσινη σαλάτα και καλή μας όρεξη.
Μπορούμε να προσθέσουμε ροδέλες πιπεριάς, κρεμμυδιού, ντομάτας, μαύρες ελιές καθαρισμένες από το κουκούτσι, κομμένες σε κομμάτια, αλλά και όποιο άλλο υλικό μας αρέσει.
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

Monday, 3 October 2011

Καλτσόνε

Καλτσόνε είναι η πίτσα …. έκπληξη!!
Μια νόστιμη σκεπαστή πίτσα δηλαδή, που μέσα της κρύβει τα αγαπημένα μας υλικά.
Παρακάτω θα σας δώσω διάφορες ιδέες με ποια υλικά μπορούμε να γεμίσουμε το καλτσόνε μας.
Οι επιλογές βέβαια και η τελική απόφαση εξαρτάται από εσάς και τις προτιμήσεις σας!
Επίσης οι ποσότητες που αναφέρω, μας δίνουν 4 πεντανόστιμα μεγαλούτσικα καλτσόνε. Μην ξεχνάτε ότι το καλτσόνε είναι μια σκεπαστή ατομική πίτσα.
Αυξομειώστε τις δόσεις ανάλογα με το πόσα θέλετε να φτιάξετε.

Τα υλικά μας:
Για την ζύμη
500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φακελάκι ξηρή μαγιά
1 κουταλάκι αλάτι
4 κουταλιές λάδι
260-280 ml νερό
Για την γέμιση
κέτσαπ ή σάλτσα ντομάτας
500 γρ. μοτσαρέλα τριμμένη
10 φέτες ζαμπόν σε καρεδάκια
1 πράσινη πιπεριά σε λεπτές λωρίδες
μανιτάρια σε φέτες

Στην πράξη:
Ετοιμάζουμε την ζύμη.
Βάζουμε σε λεκανίτσα το αλεύρι με την μαγιά και ανακατεύουμε καλά.
Η μαγιά δεν πρέπει να έλθει σε επαφή με το αλάτι, γιατί τότε η ζύμη μας δεν θα μας φουσκώσει σωστά.
Προσθέτουμε το λάδι και το αλάτι.
Κατόπιν ξεκινάμε σιγά σιγά να προσθέτουμε το νερό, μέχρι να πετύχουμε μια ζύμη που δεν θα κολλάει στα χέρια μας.
Ισως χρειαστεί λίγο περισσότερο ή λιγότερο νεράκι, το ζητούμενο είναι μια ζύμη εύπλαστη που δεν θα κολλάει στα χέρια μας.
Ζυμώνουμε 4-5 λεπτά και μετά κάνουμε την ζύμη μας μια μπάλα και την αφήνουμε το λιγότερο μια ώρα σκεπασμένη, σε ζεστό μέρος, για να φουσκώσει.

Όταν η ζύμη μας είναι έτοιμη, την χωρίζουμε σε 4 ίσα μέρη.
Ανοίγουμε κάθε ένα από αυτά με τον πλάστη σε φύλλο στρογγυλό, όχι πολύ χοντρό.
Απλώνουμε σε όλη την επιφάνεια μια καλή ποσότητα σάλτσας.
Μπορείτε να απλώσετε κέτσαπ, ή μια νόστιμη απλή σάλτσα ντομάτας που θα φτιάξετε με φρέσκιες ντοματούλες αποφλοιωμένες και περασμένες στο μούλτι, σκορδάκι, ελαιόλαδο, λίγη ζαχαρίτσα, αλάτι, πιπέρι, ρίγανη.
Ανακατεύουμε τα υπόλοιπα υλικά της γέμισης και τα χωρίζουμε σε 4 ίσα μέρη.
Μοιράζουμε την γέμιση σε κάθε φύλλο, να καλύψει το ένα ημικύκλιο.
Σηκώνουμε το υπόλοιπο μισό φύλλο και καλύπτουμε την γέμιση.
Πατάμε τις άκρες με ένα πιρούνι να κλείσουν καλά.
Μεταφέρουμε το καλτσόνε στο ταψί μας που έχουμε στρώσει με αντικολλητικό χαρτί φούρνου.
Χαράσσουμε την επιφάνεια ελαφρά με ένα μαχαίρι σε 2-3 σημεία για να μην μας ανοίξει στο ψήσιμο.
Αλείφουμε με λάδι και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, με αντιστάσεις, στους 180 βαθμούς, για 30-40 λεπτά, ή μέχρι να ροδίσει η ζύμη, ανάλογα με τον φούρνο μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ, το καλτσόνε δεν θέλει αέρα στο ψήσιμο, θέλει αντιστάσεις και ψήσιμο στην τελευταία σκάλα.
Αν ακολουθήσετε σωστά όλα τα μικροτιπάκια που αναφέρω, θα απολαύσετε υπέροχα καλτσόνε!

Ιδέες για την γέμιση:
Η γέμιση όπως είπα και παραπάνω είναι θέμα γούστου.
Μπορείτε να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε όποια υλικά θέλετε, προκειμένου το καλτσόνε σας να έχει γεύση πίτσας.
Για να δούμε όμως με τι άλλο μπορούμε να τα γεμίσουμε.
- Κιμά που μας περίσσεψε από μακαρόνια, στον οποίον θα προσθέσουμε τριμμένη φέτα και διάφορα κίτρινα τυριά.
- Κοτόπουλο σε λωρίδες που το έχουμε ψήσει για μισή ωρίτσα, μανιτάρια, μπέικον ψιλοκομμένο, πιπεριές.
- διάφορα λαχανικά που μας περίσσεψαν από μπριάμ, τουρλού κλπ, αναμεμειγμένα με διάφορα τυριά.
- ένα ελληνικό καλτσόνε γεμισμένο με κυβάκια ντομάτας, φέτα, ελιές, κρεμμυδάκια, ρίγανη.
- λουκάνικο πολύ ψιλοκομμένο, πιπεριές, κρεμμύδια, και τριμμένη μοτσαρέλα.
Χρησιμοποιείστε τα αγαπημένα σας υλικά, αρωματίστε τα με τα αγαπημένα σας μυρωδικά και μπαχαρικά (ρίγανη, θυμάρι, δυόσμο, πάπρικα, κλπ) και απολαύστε υπέροχο σπιτικό καλτσόνε!
Καλή επιτυχία, να έχετε μιαν όμορφη εβδομάδα!

Thursday, 28 April 2011

Αφράτη ζύμη για πίτσα

Αφράτη ζύμη για πίτσα, με συνταγή της φίλης μου Τηλεμάχης Μπ.
Αξίζει να την δοκιμάσετε!!!

Τα υλικά μας:
1 κουτί sprite (330ml)
1 ποτήρι χλιαρό νερό (330ml)
1 φακελάκι μαγιά ξερή
1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις (καλό είναι να έχετε παραπάνω αλεύρι)
1/2 με 1 φλιτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο.
Φτιάχνει
2 ταψιά φούρνου μεγάλα (πλάκες)
Στην πράξη:
Ρίχνουμε την sprite, το χλιαρό νερό και έπειτα τη μαγιά σε μια λεκάνη.
Ανακατεύουμε λίγο και μετά ρίχνουμε λίγο αλεύρι και το αλάτι.
Πλάθουμε ρίχνοντας εναλλάξ αλεύρι και λάδι μέχρι να πετύχουμε μια μαλακιά ζύμη.
Ίσως χρειαστεί να βάλουμε λίγο παραπάνω αλεύρι μέχρι να ξεκολλήσει τελείως η ζύμη από τα χέρια μας.
Την αφήνουμε στην άκρη σκεπασμένη για μισή ώρα περίπου, μέχρι να διπλασιαστεί σε όγκο, και είναι έτοιμη προς χρήση.
(Μέχρι δηλαδή να ετοιμάσουμε τα υπόλοιπα υλικά έχει φουσκώσει!)
Από πάνω γεμίστε την με ότι τραβάει η όρεξή σας!!
Θα είναι τέλεια!
Εγώ την έψησα για 30 περίπου λεπτά, στους 180 βαθμούς.
Ο χρόνος εξαρτάται από το φούρνο σας και από το πόσο λεπτή έχετε κάνει την ζύμη σας.
Καλή όρεξη!
Αμαλία

Monday, 6 September 2010

Πίτσα με μελιτζάνα

Σας περίσσεψαν 2-3 μελιτζάνες??
Φτιάξτε αυτήν την πολύ νόστιμη καλοκαιρινή πίτσα, που πιστεύω θα σας ενθουσιάσει.

Θα χρειαστούμε:
ζύμη για βάση πίτσας
2-3 μελιτζάνες τσακώνικες
1 μεγάλο κρεμμύδι
3 σκελίδες σκόρδο
1 πιπεριά πράσινη
3 μέτριες φρέσκες ντομάτες
2 κουταλιές κέτσαπ
1 κουταλάκι ρίγανη
300 γρ, τριμμένο γκούντα ή έμμενταλ
ελαιόλαδο
Πάμε να την φτιάξουμε:
Ετοιμάστε την βάση της πίτσας όπως περιγράφεται εδώ.
Η φτιάξτε την βάση που εσείς προτιμάτε ή ακόμα χρησιμοποιείστε κάποιαν έτοιμη.
Εγώ συνήθως φτιάχνω την δική μου στο Θερμομίξ, αυτήν την φορά επειδή βιαζόμουνα χρησιμοποίησα μιαν έτοιμη της Pillsbury που πολύ την έχω βολευτεί.
Κόψτε τις μελιτζάνες σε ροδέλες και βάλτε τες σε νερό με αλάτι να ξεπικρίσουν.
Αλλάξτε 2-3 φορές το νερό.
Σκουπίστε τες με απορροφητικό χαρτί και αραδιάστε τες σε λαδωμένο ταψί.
Ψήστε τες μέχρι να μαλακώσουν, όχι να ξεροψηθούν όμως.
Σε ελαιόλαδο σοτάρετε το σκόρδο και το κρεμμύδι που έχετε κόψει σε φετάκια, την πιπεριά που έχετε κόψει σε λωρίδες, ανακατεύοντας κατά διαστήματα, για 10 περίπου λεπτά.
Προσθέστε την ντομάτα περασμένη από το μούλτι, ρίγανη, κέτσαπ και λίγο αλάτι.
Αφήστε την σάλτσα να «δέσει».
Απλώστε την σάλτσα στην βάση της πίτσας.
Από πάνω αραδιάστε τις ψημένες μελιτζάνες.
Πασπαλίστε με τα τριμμένα τυριά.
Ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170 βαθμούς, μέχρι να λιώσουν τα τυριά και να ψηθεί η βάση.

Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάξετε την πίτσα με τον εξής πιο εύκολο και εξίσου νόστιμο τρόπο.
Απλώστε 2-3 κουταλιές κέτσαπ στην βάση της πίτσας.
Από πάνω αραδιάστε τις μελιτζάνες που θα έχετε ψήσει όπως παραπάνω.
Πάνω από τις μελιτζάνες απλώστε λεπτές φέτες φρέσκιας ντομάτας.
Λαδώστε και πασπαλίστε με ρίγανη,
Πάνω απ’ όλα απλώστε τα τριμμένα τυριά και ψήστε την πίτσα όπως λέμε παραπάνω.

Όποιον τρόπο κι αν διαλέξετε, θα απολαύσετε μιαν από τις νοστιμότερες πίτσες.
Καλή επιτυχία και καλή σας εβδομάδα!!!

Tuesday, 11 May 2010

Πίτσα με ανανά και κάρυ

Μια πολύ νόστιμη και διαφορετική πίτσα που δοκίμασα στο σπίτι μιας φίλης και από τότε την φτιάχνω συχνά. Αν σας αρέσουν οι «εξωτικές» γεύσεις ή θέλετε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό από την κλασική πίτσα …..ιδού!!

Θα χρειαστούμε:
ζύμη για πίτσα
3 κουταλιές βούτυρο (όχι λιωμένο)
2 -3 κρεμμύδια σε φέτες
1 κουταλάκι (γεμάτο) κάρυ
1 κουταλιά μουστάρδα
4-5 φέτες ζαμπόν
5-6 φέτες ανανά
αλάτι-πιπέρι
200 γρ. μοτσαρέλα τριμμένη
Η παρασκευή της:
Ετοιμάστε μία ζύμη για πίτσα όπως περιγράφει η Μαρία εδώ.
Δεν σας δίνω την δική μου, γιατί την φτιάχνω στο Thermomix εδώ και χρόνια, μην σας μπερδέψω. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ζύμη που συνήθως φτιάχνετε και είστε ευχαριστημένοι ή ακόμα και έτοιμη ζύμη του εμπορίου.
Σε αντικολλητικό τηγάνι λιώστε το βούτυρο και προσθέστε το κάρυ.
Κόψτε τα κρεμμύδια σε φέτες και σοτάρετέ τα για 2 λεπτά.
Προσθέστε τη μουστάρδα, αλάτι (λίγο) και πιπέρι.
Στρώστε στο ταψάκι σας την ζύμη της πίτσας και αλείψτε όλη την επιφάνειά της με το μείγμα του κάρυ.
Από πάνω απλώστε το ζαμπόν και τον ανανά σε κομμάτια.Πασπαλίστε όλη την επιφάνεια με τριμμένη μοτσαρέλα.Ψήστε σε καλά προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω-κάτω, για 15-20 λεπτά, ανάλογα με τον φούρνο σας.
Απολαύστε!
Καλή επιτυχία!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...