Thursday 26 March 2009

Γλυκά ανεβατά ψωμάκια

Αλείψτε τα με την αγαπημένη σας μαρμελάδα, με μέλι ή απολαύστε τα σκέτα.
Είναι νηστίσιμα κι έτσι μπορείτε να συνοδέψετε το καφεδάκι ή το τσάι σας χωρίς τύψεις όσοι νηστεύετε αυτές τις μέρες.
Για να τα φτιάξουμε χρειαζόμαστε
3 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις (και λίγο ακόμα)
40 γρ. μαγιά νωπή
μισή κούπα χλιαρό νερό
μισή κούπα ζάχαρη
μισό κουταλάκι κανέλα
μισό κουταλάκι γαρύφαλλο
1 κουταλιά της σούπας ξύδι
1 κούπα ελαιόλαδο
3/4 κούπας σουσάμι
Πάμε να τα φτιάξουμε:
Διαλύουμε τη μαγιά σε μισή κούπα χλιαρό νερό.
Κοσκινίζουμε 2 κούπες αλεύρι με την κανέλα και το γαρύφαλλο. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, το ξύδι και τη διαλυμένη στο νερό μαγιά.
Στην συνέχεια προσθέτουμε το ελαιόλαδο και ανακατεύουμε καλά.
Αρχίζουμε να ρίχνουμε σιγά σιγά το υπόλοιπο αλεύρι, το οποίο πρέπει να είναι τόσο, ώστε να προκύψει μία ζύμη λεία και ελαστική που να πλάθεται και να ξεκολλάει από τα χέρια μας εύκολα. Συνήθως χρειάζομαι 1 επιπλέον κούπα και κάτι λίγο ακόμα.
Τελευταίο προσθέτουμε το σουσάμι και ζυμώνουμε καλά το μείγμα.
Το σκεπάζουμε με καθαρή πετσέτα και το αφήνουμε σε ζεστό μέρος να φουσκώσει και να διπλασιαστεί σε όγκο.
Το ξαναζυμώνουμε λίγο.
Πλάθουμε μεγαλούτσικα ψωμάκια και τα τοποθετούμε σε λαδωμένο ταψί, σε κάποια απόσταση μεταξύ τους γιατί θα φουσκώσουν.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στον αέρα, μέχρι να δούμε τα ψωμάκια μας να παίρνουν χρώμα και να χρυσίζουν.
Καλή επιτυχία.

64 comments:

Maria B. said...

Ελενάκι μου πέτυχες διάνα!!! λατρεύω ότιδήποτε εχει σχέση με ζυμάρι ! πρέπει να είναι πολύ νόστιμα!
Πόσο καιρό κρατάνε και πως τα διατηρείς ? τα τυλίγεις σε μεμβράνη?? για δώσε μας please τα φώτα σου, γιατί όπως βλέπεις υπάρχει ... πολύ ενδιαφέρον.

καλημέρα !!!

Anonymous said...

Νάχα ένα με τον πρωινό μου καφέ!
Απ΄ότι είδα δε θέλει και πολύ ζύμωμα, άρα όχι ιδιαίτερος κόπος.
Θα τους πήγαιναν και οι σταφίδες ε?
Ωχ άρχισε να οργιάζει η φαντασία μου πάλι... με κολάζεις άτιμη
sgr

Maria B. said...

Ναι - ναι, μαζί σου σουγγαριτσα μου και γω, θέλω και σταφίδες !!!!
Λες να φάει κανενα ο Μιχαλάκης ή μπα, δεν ...

Rena said...

Σήμερα ξύπνησα με τη μυρωδιά φρεσκοψημμένου ψωμιού, που ζήτησε ο γιος για το πρωινό του. Είχα βάλει το σωτήριο μηχάνημα να δουλεύει για μένα. Τώρα έρχομαι εδώ και βλέπω πάλι ψωμάκια, γλυκά αυτή τη φορά. Τελικά δε μπορεί άνθρωπος ν' αγιάσει χαχχαχα. Ωραιότατα δείχνουν Έλενα και κυρίως εύκολα. :)

Roadartist said...

popo po ti mou ekanes prwiniatika.. Kalimeres...

Matriga said...

Καλημέρα Έλενα! Τι ωραία που είναι η ιδέα σου για τα ψωμάκια... Πέρασες καλά? Εγώ εδώ ήμουν, όχι στα καλά μου, όπως είδες από την Τρίτη καλά κρατεί... Φιλάκια! :)

Anonymous said...

μοσχοβόλησε ο τόπος καλέεεεε!!!!!

μη με κολάζετε και έχουν κι αυτά ζάχαρη....

Anonymous said...

Τι μοσχοβολιές είναι αυτές που έρχονται σήμερα από το blog σας κορίτσια??
Ψωμάκια με άρωμα κανέλας!!!!!
Αυτά δεν είναι για νηστεία, είναι για να κολαζόμαστε!!!!
Σας φιλώ!!

BIKY said...

σουπερ τα ψωμάκια
σε ευχαριστούμε Ελενα

Anonymous said...

Α!Φαίνονται πολύ νόστιμα και πολύ εύκολα στην παρασκευή τους.Έλενα πολύ σικ το σερβίτσιο..Όλγα

ΕΛΕΝΑ said...

Καλημέρα σε όλους:))

Μαράκι μου δεν ξέρω πόσο καιρό διατηρούνται, γιατί σε μας διατηρούνται .... 2 μέρες το πολύ!!
Είναι πολύ νόστιμα, στην γεύση θυμίζουν λίγο μουστοκούλουρα.
Πιστεύω πως όπως όλα τα ψωμάκια, μπορούν να διατηρηθούν στην κατάψυξη μια χαρά.

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι, με σταφίδες φτιάχνει ένα υπέροχο σταφιδόψωμο η Μαρία και φυσικά θα μας δώσει την συνταγή της!!
Και σ' αυτά μπορείς να βάλεις σταφιδούλες.
Δεν γίνονται πολύ γλυκά, όπως βλέπεις μόνο μισή κούπα ζάχαρη έχουν σε 3 κούπες αλαύρι.
Φιλάκια:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι, ο Μιχαλάκης θα βγάλει στην άκρη τις σταφιδούλες φαντάζομαι, οπότε μην το παιδεύετε το παιδί μας!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου είναι πάρα πολύ εύκολα.
Εχουν απλά το "παίδεμα" του φουσκώματος, όπως όλα όσα γίνονται με μαγιά, αλλά γενικά είναι εύκολη συνταγή.
Εχω και συνταγή για ψωμάκια χωρίς μαγιά, ακολουθεί προσεχώς;-)
Φιλιά πολλά!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Kαλημέρα Roadartist, πέρνα να πάρεις το ψωμάκι σου πριν φύγεις:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου γιατί μου είσαι έτσι down αυτές τις μέρες??
Θα περάσω από το σπίτι σου να τα πούμε.
Smile, όλα καλά θα πάνε:)

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπληξ καλημερούδια:))
Εχουν πολύ λίγη ζάχαρη συγκριτικά με το αλεύρι, είναι σχεδόν άγλυκα, οπότε δεν είναι .... κολάσιμα χα χα χα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Χριστινάκι μου τι κάνεις?? Γιατί σε χάσαμε??
Είπαμε, δεν είναι κολάσιμα, είναι σεμνά ψωμάκια;-)
Πολλά φιλιά!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βικάκι μου καλημέρα!!
Πως πάει η δουλίτσα?? Αρχισες να οργανώνεσαι σιγά σιγά??
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Ολγα μου!!!
Το σερβίτσιο είναι αυθεντικό κινέζικο, είναι αντίκα και πάει από πεθερά σε νύφη εδώ και 8 γενιές.
Αντε να δω εγώ σε ποια νυφούλα μου θα το δώσω χα χα χα!!
Φιλάκια:))

eleni said...

Έλενα τέλεια!Ναι,μαζί με μαρμελαδίτσα τα προτιμώ για πρωινό και για το απόγευμα που ψάχνω με βουλιμία κάτι γλυκό.
Σερβίτσιο παρόμοιο έχω κι εγώ από τα ταξίδια του πατέρα μου και το προσέχω-το δικό μου θα πάει στις κόρες.
Φιλιά!

Anonymous said...

Ελενα θα πρέπει να ξυπνάς νωρίτερα.Τώρα που είδα εγώ τα ψωμάκια έχω πιεί το καφεδάκι μου.Θα πάρω ένα όμως για τον επόμενο καφέ χιχιχιχ! Γεια στα χέρια σου κοριτσάκι!!!

Anonymous said...

Ωραία συνταγή ,ωραίο σερβίτσιο.
Ελενα η νύφη θα προικιστεί και την πεθερά ή μονο το σερβίτσιο?

Anonymous said...

:-)))

Maria B. said...

εγω πάντως που έχω κόρη που ταιριάζει ηλικιακά και με τους δύο, θα έλεγα, γιους της Ελενας, θέλω να πάρουμε μαζί με το σερβίτσιο και την πεθερά την οποία βεβαίως - βεβαίως θα κρατήσω εγώ!!!!!!!!!!!! χιιχιχιχι

Anonymous said...

O Μιχάλης για να σας λύσω την απορία, μόλις τα δεί θα τα μυρίσει και θα φύγει τρέχοντας από κοντά τους.
Παιδί κουμπί ! Από που πήρε άραγε ?
sgr

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου είναι ότι πρέπει για το πρωινό μας!!!
Λοιπόν, αν και στο σπίτι μας τρώμε ελάχιστο ψωμί, επειδή απλά δεν το πολυσυμπαθούμε, όχι για κανέναν άλλο λόγο, το να φτιάχνω ψωμάκια είναι η αδυναμία μου!!
Εχω πολλές συνταγές για ψωμάκια και κριτσίνια που σύντομα θα τις μοιραστώ μαζί σας!!
Ελενάκι και πολύ καλά θα κάνει να πάει στις κορούλες το σερβίτσιο, τι να κάνω εγώ που ... προέκυψα αγορομάνα??

ΕΛΕΝΑ said...

Χαρουλίτα μου, άσχετα από την ώρα που ξυπνάω (έχω ένα ... κουσούρι είπαμε, αλλά κατά τα άλλααααα ... είμαι τέλεια!!!), πάντα προγραμματίζω τα ποστ να αναρτηθούν στις 9.30 το πρωί, οπότε δεν φταίω εγώ για το καφεδάκι σου!!
Που ήσουν στις 9.30 το πρωί, ε???
Φιλιάαααα!!!

Μαριλένα said...

Ελενα, τι ωραία ιδέα!
:)))

φιλιά και καλο μας μεσημερι.

ΕΛΕΝΑ said...

Φωτεινούλα, η νύφη θα πάρει τον κανακάρη μου, το σερβίτσιο, τα ασημένια κουταλομαχαιροπήρουνά μου, κάτι σεμέν (δεν τα έχω φτιάξει εγώ βέβαια), την αγάπη μου (θα είμαι μια εξαιρετική πεθερά), ε τι άλλο να της δώσω πια?? χα χα χααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου ναι, ναι, έλα να συμπεθεριάσουμε εμείς και θα γράψω στα παιδιά και κάτι ακίνητα πέραν των όσων υποσχέθηκα παραπάνω:PPP
Εχω τάξει και έναν γιο στην Ζαμπία, άλλη βολική συμπεθέρα κι αυτή, δεν έχει προτίμηση ποιος γιος θα είναι, οπότε διάλεξε πρώτη!

Anonymous said...

Μόνο η αγάπη σου φτάνει Ελενα.
Εύχομαι να βρείς καλές νυφούλες για τα αγόρια σου :-)))

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι μου ο Μιχαλάκης θα μυρίσει τα ψωμάκια μου και θα φύγει τρέχοντας μακριά τους?? Από τα ψωμάκια μου???
Μα τι να φτιάξω πια αυτού του παιδιού να του αρέσει??
Καλά να είναι το αγόρι μας και ας τρώει ότι θέλει:))

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου καλό μεσημέρι και σε σένα!!
Φιλάκια πολλά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Φωτεινούλα μου, καλές να είναι για αυτούς πάνω απ' όλα.
Ολοι οι υπόλοιποι.... περισσεύουμε!

Anonymous said...

Συμφωνώ :-)))

Z. said...

Καλά..!! Παρακολουθώ τόσην ώρα τις υποσχέσεις προς τη Μαρία Β. και λέω, όπου νάναι θ΄αρπαχτούμε και έχω και ρίζες κρητικές, με βλέπω να βγάζω...μα-ch-έρι!
Εκτός απ΄αυτό το σερβίτσιο Κα Μαρία μας, έχουμε καπαρώσει και πολλά πολλά άλλα και παρακαλώ μην υπησέρχεστε στη διανομή της πεθεροπροίκας διότι χμμμμμ αλλοίμονό σας!
Ξέχασα, τα ψωμάκια, κι αυτά καπαρωμένα...για τη συμπεθέρα αυτά μιας και η νύφη "νηστεύει".

ΕΛΕΝΑ said...

Ζαμπία χα χα χααααα!!!
Νηστεύει η νυφούλα μου???
Και όχι η συμπεθερούλα μου???
Μην τα βάζεις με την Μαρία, δεν θα αφήσω έτσι και τα άλλο ζευγάρι.
Εχω και κάτι σεντόνια κεντητά (δεν τα κέντησα εγώ - επίσης εννοείται), κάτι στρέμματα με ελιές, τόμους με συνταγές μαγειρικής, μία γούνα βιζόν, μία γούνα οικολογική,σε ποιον θα τα αφήσω εγώ αυτά βρε???
Τα μπιζού μου και τα ... φο μπιζού μου θα τα μοιράσω και στις δύο!!
Αααααα, όλα κι όλα!! Είμαι δίκαιη εγώ:PPPPP

Z. said...

Ναι ναι μες τη δικαιοσύνη σε βρίσκω :)
Τέσπα, κανόνισε ποια θα πάρει τους τόμους, μην τους φέρει η μία στο κεφάλι της άλλης!

*υπεισέρχομαι: Θα το γράψω 100 φορές...

Maria B. said...

Εγω παιδιά δεν θέλω τίποτα !!!!!
Θέλω μόνο την συμπεθέρα με τον συμπεθερο !!!!!!!!

και κοίτα να δείς κυρά Ζαμπία, αν εσύ κρατάς απο την Κρήτη (ωραία η Κρήτη) εγώ κρατάω απο την Μάνη και μάλιστα απο την μέσα Μάνη που κανόνι δεν την πιάνει, όπως λέει και το γνωστόν Μανιατικο άσμα!!

Ζαμπία είναι και κοντα τα εξοχικά μας οπότε η συμπεθερα θα πηγαινοερχεται και στις δυό μας !!!

Z. said...

Χα χα χα!
Ωραία η ιδέα να μοιραζόμαστε τη συμπεθέρα!!! Χα χα χα.
Μ΄αρέσειιιιι

Maria B. said...

θα μαζευόμαστε οι συμπεθέρες θα αφήνουμε τα εγγονια στους συμπέθερους και εμεις θα πηγαίνουμε με τις γούνες μας (οικολογικές και μή) και τα μπιζού μας στο Λουτράκικ στο καζίνο!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ααααααχχχχ, ας τα βλέπει ο κόσμος τι τραβάω με τα συμπεθεριά μου!!!
Μέχρι και στα καζίνα θα με τρέχουν, να χάσω και τις γούνες μου και τα φο μπιζού μου, και τα στρέμματα με τις ελιές. Το σερβίτσιο δε, πρώτο θα το ... ξεπαστρέψω;-)

ΑΧΤΙΔΑ said...

Υπέροχα μου φαίνονται μα σαν της φίλης μου της Ιουλίας απο τη Κρήτη που μου έστειλε πριν λίγο καιρό φιληνάδα δεν υπάρχουν! Δεν τολμώ να τα κάνω γιατί δεν τα πάω καλά με τη μαγια , αν και η Ιουλια τα κάνει με προζύμι ...Αν ήμουν κοντά σου τώρα θα σου τα έτρωγα τα μισά..πεθαίνω για τη γεύση της κανέλας με το γαρύφαλλο.
Πες καμμια ιδέα χωρίς μαγιά και φουσκώματα...!

marian said...

Ε!!!!!!!!!! τι γίνεται εδώ για κάτι ψωμάκια άρχισα να διαβάζω και ξαφνικά βρέθηκα σε προξενιά!!!!!!!!!!
Λοιπόν βάλτε με και μένα μέσα!!!!!
Εγώ θέλω μόνο την συμπεθέρα!!!
Την πεθερά ΄Ελενα και ξερό ψωμί!!!!(χαχαχαχαχα!!!!!!!!)
Αμα έχω τέτοια συμπεθέρα τι να τα κάνω τα άλλα!!!!!
Ε!!! ρε κορίτσια τι γούστο σας έκανα ποια θα πάρει τι!!!
Πάρτε εσείς το σερβίτσιο να πάρω εγώ το Ελενάκι, εντάξει;;;;
Δεν πιστεύω να έχετε αντίρρηση;;;

Ας πούμε και κάτι για τα .... ψωμάκια!!!!!!!!!!!(νωρίς το θυμηθήκαμε!!!!!)
Φαίνονται νοστιμότατα!!!
Αν βάλω λίγη ζαχαρίτσα ακόμη πειράζει να γίνουν λίγο γλυκούτσικα;;;;

Να στε καλά .... συμπεθέρες!!!!!
φιλιά πολλά σε όλο το ... σόι!!!!

cook said...

μμμ!...με επιασε μια λιγουρα τωρα....μα και τι φωτογραφηση!...ανταξια της γευσης..

kiki said...

Στα φτιαχτά ψωμάκια έχουμε αδυναμία όπως ξέρετε! Η συνταγή καταγράφεται!

Maria Tzirita said...

Κι ό,τι σκεφτόμουν ότι τα θέλω με σταφίδες, είδα το σχόλιό σου και τώρα περιμένω τη συνταγή για τα σταφιδόψωμα! Πάντως και σε αυτή τη συνταγή απίθανα θα πηγαίνουν οι σταφίδες! Γειά στα χέρια σας κορίτσια! Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτίδα μου φαντάζομαι ότι θα ήταν πολύ νόστιμα της Ιουλίας!!
Η μαγιά είναι να της ... πάρεις τον αέρα, άμα συνηθίσεις να την δουλεύεις δεν είναι τίποτα.
Οπως είπα, έχω και ψωμάκια χωρίς καθόλου μαγιά, θα βάλω την συνταγή κάποια στιγμή.
Φιλιά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μarian μου δες τι τραβάω με τις τρελοσυμπεθέρες μου, την Κρητικιά και την Μανιάτισσα!!
Αφού κοντέψανε να σκοτωθούνε μεταξύ τους, στο τέλος τα βρήκανε, μοιράσανε και την ... περιουσία μου, μου κλείσανε και θέση στο καζίνο και όλα καλά!!
Ελα κι εσύ, μπας και βρω καμία ... νορμάλ συμπεθέρα, μια οικογένεια είμαστε όλοι!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπισκοτένια μου, η φωτογράφιση αυτή τη φορά δεν με πολυενθουσίασε, αλλά από γεύση είναι πολύ νόστιμα!!
Φιλάκια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα, το ξέρω που σου αρέσει να φτιάχνεις ψωμάκια!!!
Δοκίμασε και αυτά, θα σου ερέσουν επίσης:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου το ωραιότερο σταφιδόψωμο φτιάχνει η Μαρία μας. Θα το βάλει οπωσδήποτε την άλλη βδομάδα!!
Πολλά φιλιά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Για την Μαριαν:
Ξέχασα!! Με τρελάνανε οι συμπεθέρες!
Μπορείς να βάλεις πιο πολύ ζάχαρη αν τα προτιμάς πιο γλυκά, κάτι σαν τσουρεκάκια δηλαδή.
Αυτά βέβαια θεωρούνται ψωμάκια, γι αυτό δεν τα κάνω τόσο γλυκά.
Ομως και βέβαια μπορείς να τα κάνεις όσο γλυκά θέλεις:)

marian said...

Μανιάτισσα και Κρητικιά συμπεθέρα;;;;
Το σκέφτηκες καλά;;;
Από τώρα σε ζουρλάνανε!!!!!(χαχαχα!!!)

Αλήθεια τα ψωμάκια γιατί τα λες "ανεβατά"; λόγω φουσκώματος;
Θα τα δοκιμάσω το Σαββατοκύριακο,που θα έχω χρόνο!!!
Καλό βράδυ!!!
φιλιά πολλά σε σένα και στις ... συμπεθέρες!!!!!!!

mia maria said...

Δεν είναι μόνο η συνταγή που φαίνεται πολύ όμορφη και σχετικά εύκολη είναι και η καλιτεχνική φωτογράφιση που με ξετρελένει. Συγχαρητήρια!

Unknown said...

Έλενα,μέχρι εδώ στα αψηλά έφτασε η μυρωδιά της κανέλας και του γαρύφαλλου.Άσε......αυτή του ψωμιού,στην οποία δεν αντιστέκεται κανείς νομίζω.Λοιπόν,το Σάββατο το πρωί,θα τα φτίαξω κι εγώ.Πραγματικά,φαίνονται υπέροχα!
Πολλά φιλιά....
Λία...

Phivos Nicolaides said...

Δεν μπορούσα πριν φύγω να μην περάσω να πάρω το γλυκό μου!

ΕΛΕΝΑ said...

Marian μου, ναι, γι αυτό τα λέω ανεβατά, λόγω μαγιάς και φουσκώματος, αλλά και .... γιατί έτσι τα έχω καταχωρημένα στα κιτάπια μου;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Λία μου καλή σου μέρα!!
Καλή επιτυχία αν τα φτιάξεις, για σένα ειδικά είναι πανεύκολα:))
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Φοίβο μου καλά έκανες, έλα να σε τρατάρουμε από καρδιάς:))

ΕΛΕΝΑ said...

Big mama, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!!
Η φωτογράφιση αυτή τη φορά δεν έλεγε και πολλά, νομίζω μου βγήκε σκοτεινή η φωτογραφία;-)

katerina said...

Αγαπητή Έλενα χρυσοχέρα, είπα να το δοκιμάσω και μάλλον κόλλησα, θα τα ξαναφτιάξω πάλι και πάλι. Εύκολα, γρήγορα, μοσχοβολιστά. Έχω αντίρρηση για το λάδι ή ίσως σηκώνουν κανένα φλ.αλεύρι ακόμα.. θα το δοκιμάσω..
Τα έψησα στις φόρμες για muffins.
Εύγε!

YΓ θα υπογράψω ως..διερχομένη γιατί σήμερα μου κάνει τσιριμώνιες ο blogger! Λες να φταίει η αποχή;

ΕΛΕΝΑ said...

Kατερίνα μου χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν. Ωραία ιδέα για τις θήκες των muffins!!
Για το αλεύρι, λέω τόσο ώστε η ζύμη να μην μας κολλάει στα χέρια.
Η αλήθεια είναι, όπως λέγαμε και με την Μαρία, ότι οι ποσότητες σε κούπες και φλιτζάνια διαφέρουν, γι αυτό το πιο σωστό είναι να δίνουμε γραμμάρια για τα στερεά υλικά και ml για τα υγρά.

Τι έπαθε ο blogger και σε παιδεύει?? Ελπίζω να μην σε ταλαιπωρήσει για πολύ:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...