Friday 27 March 2009

Σουσαμοκούλουρα νηστίσιμα

Πριν λίγο καιρό είχε έρθει στο σπίτι η βαφτιστήρα μας – η μικρούλα Στεφανία - μαζί με την γιαγιά της την Γεωργία. Μας έφεραν λοιπόν κάτι πεντανόστιμα κουλουράκια που τα τιμήσαμε δεόντως, σκέτα, με καφέ-τσάι κλπ.
Όπως καταλάβατε δεν υπήρχε περίπτωση να την γλυτώσει και να μην μας δώσει την συνταγή !!!
Υλικά για περίπου 80-90 μικρά κουλουράκια
1 ποτήρι ελαιόλαδο
1 ποτήρι σπορέλαιο
1 ½ ποτήρι ζάχαρη
1 ποτήρι πορτοκαλάδα μπλε(FANTA χωρίς ανθρακικό)
1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
1 κουταλάκι του γλυκού αμμωνία
2 κουταλάκια του γλυκού baking powder
½ κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλλο και κανέλλα σε σκόνη
λίγο σουσάμι άσπρο (άψητο)
1 ½ kg. περίπου αλεύρι Νο 2
1 φλιτζάνι νερό που θα έχουμε βράσει μαζί με 2 ξυλαράκια κανέλλας για περίπου 10 λεπτά ή ώσπου να πάρει το νερό το χρώμα του τσαγιού.
Εκτέλεση
Χτυπάμε την ζάχαρη με τα 2 λάδια και ρίχνουμε την πορτοκαλάδα στην οποία έχουμε διαλύσει τη σόδα και την αμμωνία . Προσθέτουμε το νερό που βράσαμε την κανέλλα, καθώς και τα κανελογαρύφαλλα σε σκόνη. Τέλος προσθέτουμε και το Baking μαζί με το αλεύρι. Ζυμώνουμε για λίγο – το ζυμάρι πρέπει να είναι μαλακό.
Προθερμαίνουμε τον φούρνο.
Καβουρδίζουμε για λίγο το σουσάμι, στον φούρνο ή στο τηγάνι και το ανακατεύουμε με λίγη ζάχαρη. Πλάθουμε τα κουλουράκια, τα τυλίγουμε στο σουσάμι με την ζάχαρη και τα βάζουμε σε ταψί που έχουμε στρώσει με αντικολλητικό χαρτί.
Ψήνουμε στους 220 βαθμούς – πάνω κάτω φωτιά – στην δεύτερη σκάλα από τέλος, για 40 περίπου λεπτά.
Μπορούν να διατηρηθούν για αρκετές μέρες αρκεί να είναι σε κουτί που δεν περνάει υγρασία.

30 comments:

Matriga said...

Μαρία καλημέρα! Θα την τιμήσω τη συνταγή σου. Μου φαίνεται εύκολη... ακόμη και για μένα! Μόνο που επειδή με φουσκώνει το σουσάμι δεν θα βάλω σ'όλα. Καλό Σαββατοκύριακο!

Αγγελικη Ν said...

Ωραιότατα! Θα πρέπει να είναι πολύ τραγανά!

Μήπως είναι εύκολο να δεις, Μαράκι μου, πόσα ml ή κούπες είναι το ένα μπουκάλι φάντα? Αν είναι εύκολο, σε παρακαλώ! Γιατί εδώ, αν έχω δει καλά, δεν κυκλοφορούν τέτοια μπουκάλια, μόνο κονσέρβες αναψυκτικά τύπου φάντα...

Maria B. said...

Αγγελικούλα μου καλή σου μέρα.
Ηταν πολύ τραγανα, να φανταστείς ότι είχε ξεχαστεί ενα στο κουτί που τα είχα βάλει και ειχαν περάσει 15 μέρες και ήταν ακόμη τραγανό.
Θα κοιτάξω να δω ποσα ml και θα σου πω αργότερα, αν το θελεις για την παρούσα συνταγή δεν νομίζω ότι σου χρειάζεται γιατι το μέτρημα γίνεται με το ποτήρι και όχι με ml. Θα επανέλθω αργότερα.!!

Maria B. said...

Martiga μου καλημέρα και απο εδώ!
καλορίζικη η κουζίνα σου, βλέπω άρχισες δυναμικά την χρήση της !!!
καλή επιτυχία σου εύχομαι!!!!!!!

Matriga said...

Mαρία Μπ. μετά το κοτόπουλο, έρχεται η σειρά των κουλουριών! :))

Maria B. said...

Ετσι σε θέλω matriga μου ΔΥΝΑΜΙΚΗ !! επάνω τους !!!

Anonymous said...

Καλημέρα.Μαράκι με αυτά που βλέπω εδώ θα νηστεύω όλο το χρόνο τελικά!Υπέροχα τα κουλουράκια σου!

ΕΛΕΝΑ said...

Λοιπόν, αυτά τα κουλουράκια - τα οποία τα .... ταράξαμε με την Μαρία -είναι πάαααρα πολύ νόστιμα παιδιά!!!!
Τραγανά, αρωματικά, δεν μπορείς με τίποτα να σταματήσεις στο ένα!!!
Ευτυχώς η κα Γεωργία μας έδωσε την συνταγή, η οποία απ' ότι βλέπω είναι και πανεύκολη.
Πολύ καλή λύση για όσους νηστεύουν (και όχι μόνο), ώστε να απολαύσουν και ένα αρωματικό κουλουράκι με το καφεδάκι τους:))

Μαριλένα said...

το κακό ειναι, πως δεν σταματάω στο ένα..

:)))

άμα ψήσω την Ελενη να με βοηθήσει, θα τα ..ψήσουμε κι εμεις!

καλά να περνάτε :))

Maria B. said...

Χαρουλίνι μου, αστα να πάνε !! πως θα καταφέρουμε να κάνουμε δίαιτα με τόσες λιχουδιές εδω μέσα, μου λές ?? φιλάκια μικρούλι!!

Maria B. said...

Μαριλένα μου, θα τα φτιάξετε εσύ με την Ελένη και εγω με την Ελενα θα έρθουμε να τα φάμε !!!! πως σου φαίνεται σαν ιδέα. Οπως λεει και η φιλενάδα μου τα ταράξαμε!!!

Maria B. said...

Ελενάκι μου θυμάσαι ?? χαμός έγινε!
όπως είπε και η κουμπαρα Γεωργία, γίνονται νόστιμα γιατί καβουρδίζει απο πριν το σουσάμι και το τυλίγει στην ζάχαρη, ίσως να είναι κάποιο κολπάκι!!!!

Rena said...

Τέλεια τα κουλουράκια σου Μαράκι. Όσο για το σερβίτσιο δεν έχω λογια.

Maria B. said...

Χα Χα Ρενάκι μου !!!! πέστα - πέστα ! γιατι βγήκε εχθες η συμπεθέρα και εδειχνε το δικό της ! ετσι θα εμενα εγώ??? εχω και κόρη να παντρεψω, να μην δείχνω ότι έχουμε πραγματα στο σπίτι μας??

eleni said...

Μαρία πολύ νόστιμα τα κουλουράκια!Γιατί δεν βάζεις χυμό πορτοκάλι;
Όταν φτιάχνω ,επειδή μ΄αρέσει πολύ το σουσάμι,δεν περιορίζομαι να βάζω απ΄έξω,αλλά προσθέτω και στη ζύμη αρκετό,πολλές φορές και ένα ποτήρι.
Φιλιά!

Maria B. said...

Elenaki, ο τύπος αυτού κουλουριού είναι χωρίς γεύση πορτοκαλιού.
Μου αρέσουν και εμενα ετσι οπως τα αναφέρεις αλλά αυτά είναι τελείως διαφορετικά, θα μπορούσαμε να τα ονομασουμε σουσαμο-κανελλοκούρα, ενω τα αλλα λέμε ότι είναι κουλουράκια πορτοκαλιού.

Εμενα βεβαια όπως και να μου τα δώσετε δεν προκειται να αφήσω κανένα, θα τιμήσω όλες τις βερσιονς.

φιλάκια!

Maria B. said...

*σουσαμο-κανελοκούλουρα

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

TEΛΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΣΟΥ.ΕΧΩ ΓΕΜΙΣΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΟΥ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ.ΑΥΤΑ ΘΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΑΥΡΙΟ ΜΟΥ ΕΙΠΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

Maria B. said...

Αχ! σκρουτζάκο μου !!! πόσο χαίρομαι όταν βλέπω μήνυμα απο εσένα, είσαι πολύ γλυκούλης !!!!
εισαι και τυχερούλης, μια αγγαρεύεις την μανουλα και μια την γιαγιούλα !!! Να 'σαι πάντα καλά αγοράκι μου !

ILive2LoveMe said...

ααα είχα καιρό να ενημερωθώ και μου ανοίξατε την όρεξη και πάλι κορίτσια!
Φιλιά , καλό απόγευμα!

marian said...

Τώρα Μαράκι μου γιατί το κάνεις αυτό;;;
Και μάλιστα μας λέει η Έλενα να πάρουμε και ένα για τον καφέ μας!!!
Δηλαδή τα άλλα ποιος θα τα φάει;;;;
Μήπως η ... συμπεθέρα;;;
Μας ξεσηκώνετε καλά καλά,μια με ψωμάκια , μια με κουλουράκια, μας δίνετε από ... ενα και αντε να πιούμε καφέ!!!
Θέλουμε κι άλλα όχι μόνο ένα!!!
Ορίστε μας!!!!(χαχαχα)
Μου λείπει το σουσάμι,αλλιώς θα τα έβαζα κιόλας να τα φτιάξω!!!

Μαράκι μου υπέροχο το σερβίτσιο σου,όχι τίποτε άλλο αλλά να μην φανταστεί... κανείς ότι τα κορίτσια μας ... θα είναι χωρίς προίκα!!!!!!
Κατάλαβες δηλαδή!!!!!!!Το έχουν το κατιτίς τους!!!!

Παίρνω κουλουράκι και πάω για καφεδάκι!!!!!!:))
φιλάκια πολλά πολλά!!!

Anonymous said...

και η μανούλα μας έφτιαχνε τέτοια κουλουράκια, αλλά με χυμό και ξύσμα πορτοκαλιού και πάρα πάρα πολύ σουσάμι, ήταν τυλιγμένα στο σουσάμι και μοσχοβολουσαν, να' σαι καλά που μου τα θύμισες...θα πάρω ένα για το απογευματινό μου καφεδάκι

ΕΛΕΝΑ said...

Marian και Μαρία, ναι, ναι!!
Για να βλέπω τα προικιά των νυφάδων μου, να .... δω τι κορίτσια θα πάρουμε!!
Μετοχές δεν δεχόμαστε, υπάρχει κρίση στο Χρηματιστήριο!!
Μετρητά, ακίνητα, πετρελαιοπηγές και άλλα συναφούς αξίας, δεκτά!!
Σερβίτσια επίσης δεκτά!!
Με βλέπετε τι καταδεκτική είμαι, έτσι?? Τα πιο πολλά, δεκτά τα θεωρώ!!

Μαρια Νικολαου said...

Ωραιότατα τα κουλουρακια σας
Φιλακια πολλα και καλο σας Σαβ/κο

cook said...

α....τετοια κουλουρακια παντα παραπεμπουν σε αληθινες νοικοκυρες!
:)

Maria B. said...

Aγγελική Ν. το μπουκαλακι ειναι 500 ml και το κουτάκι 330 ml.

καλο σ/κ σε όλους - πολλά φιλάκια

Peter M said...

Maria, my mom made this koulourakia (me kanella) a couple of weeks ago and I agree, these are delicious...especially with coffee.

Vassi said...

Παρα πολυ νοστιμα!!!Αρεσαν σε ολη την οικογενεια.Ευχαριστω,Μαρακι.

Maria B. said...

Ευχαριστάω Βασάκι για το feed back !!!! χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν !!!!

φιλια πολλά πολλά πολλά και καλό σ/κ!!!

Maria B. said...

τώρα βλέπω ότι τα είχε φτιάξει και ο Πήτερ! ευχαριστούμε Πητεράκο για τα καλά σου λόγια !!!!

φιλια πολλά πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...