Tuesday 31 March 2009

Μελιτζάνες ιμάμ μπαϊλντί

Υπάρχει κανείς που δεν αγαπάει τις μελιτζάνες ? Κι αν ναι, θα είναι ελάχιστοι! Εμείς στην οικογένεια τις λατρεύουμε σε οποιαδήποτε μορφή, από γλυκό, (έχει καααααταπληκτική συνταγή που θα μας την δώσει το Ελενάκι κάποια άλλη στιγμή), μέχρι ... ότι βάλει το μυαλό σας.
Ένας υπέροχος τρόπος μαγειρέματος είναι και αυτός που θα σας περιγράψω σήμερα.
Για όσους νηστεύουν θα είναι μια ευχάριστη αλλαγή.
Πάμε λοιπόν να τις φτιάξουμε:
Υλικά
15 μελιτζάνες μακρόστενες, τσακώνικες
3 ντομάτες
3 κρεμμύδια ξερά μεγαλούτσικα
3 σκελίδες σκόρδο
15 κλαράκια μαϊντανό (μόνο τα φύλλα)
2 κουταλιές της σούπας κοφτές αλάτι
1 κουταλιά της σούπας κοφτή πιπέρι
2 κουταλιές της σούπας πελτέ
6 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
Εκτέλεση:
Πλένουμε καλά τις μελιτζάνες τις χαράζουμε από πάνω και με ένα κουταλάκι τις καθαρίζουμε σιγά και προσεκτικά από την ψίχα τους όπως όταν κάνουμε τα γεμιστά.Καθαρίζουμε τα σκόρδα, τα κρεμμύδια και τα κόβουμε σε μικρά κυβάκια μαζί με τις ντομάτες και την ψίχα που βγάλαμε από τις μελιτζάνες, καθώς επίσης και τον μαϊντανόΤα βάζουμε όλα μαζί σε μια λεκάνη, ρίχνουμε το αλάτι, το πιπέρι, το λάδι και τον πελτέ διαλυμένο σε ένα ποτήρι νερό και ανακατεύουμε για λίγο ώσπου να δέσουν τα υλικά μεταξύ τους. Με ένα κουτάλι γεμίζουμε τις μελιτζάνες με το υλικό που έχουμε στην λεκάνη.
Εάν θέλουμε τον παραδοσιακό τρόπο πρέπει να τις τηγανίσουμε σύμφωνα με τις ακόλουθες οδηγίες, αλλιώς προχωράμε κατ' ευθείαν στο μαγείρεμα.
Τηγάνισμα
Βάζουμε σε ένα μεγάλο και βαθύ τηγάνι αρκετό ελαιόλαδο να κάψει και βάζουμε προσεκτικά με το πλάι τις μελιτζάνες. Μόλις μαλακώσουν και τηγανιστούν λίγο τις γυρίζουμε και από το άλλο πλάιΒράσιμο
Τοποθετούμε τα κοτσάνια από τις μελιτζάνες, στον πάτο της κατσαρόλας, τα οποία έχουμε χαράξει όσο είναι δυνατόν κατά μήκος για να ανοίξουν – το κάνουμε για να μην πιάσουν οι μελιτζάνες στο βράσιμοβάζουμε σε σειρά τις μελιτζάνες σε στρώσεις και ρίχνουμε 2 κουταλιές γεμάτες πελτέ διαλυμένες σε 2 ποτήρια νερό.Κανονικά πρέπει να ρίξουμε στην κατσαρόλα και το λάδι από το τηγάνι, εάν θέλουμε όμως να το αποφύγουμε ή δεν έχουμε τηγανίσει τις μελιτζάνες, βάζουμε στην κατσαρόλα μαζί με την σάλτσα και 5-6 κουταλιές ελαιόλαδο.
Στην αρχή βράζουμε σε δυνατή φωτιά και μετά από λίγο κατεβάζουμε την θερμοκρασία στην μέση και αφήνουμε το φαγητό μας να σιγοβράσει για περίπου ¾ της ώρας, μέχρι να κάνει μια ωραία δεμένη σάλτα και να είναι καλά βρασμένες οι μελιτζάνες.
Στην πορεία του βρασίματος μπορεί να χρειασθεί να προσθέσουμε και άλλο νερό, δοκιμάζουμε προς το τέλος και διορθώνουμε την σάλτσα σε αλάτι και πιπέρι.
Βγάζουμε τις μελιτζάνες από την κατσαρόλα πολύ προσεκτικά για να μην χυθεί η γέμιση , εγώ χρησιμοποιώ 2 κουτάλια, σερβίρουμε στο πιάτο και τρίβουμε λίγο φρέσκο πιπεράκι.
Εάν είστε από τους τυχερούς και έχετε λουλουδοπιπερο, δώρο της φίλης μας ''άλλης Αγγελικής'' από τας Ελβετίας μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε, όπως έκανε και ο σύζυγος μου που το βάζει ακόμα και στις φακές.
Συνοδεύουμε με πολύ-πολύ φέτα και πολύ – πολύ φρέσκο ψωμάκι. Έχουν απίστευτη νοστιμιά και είναι ότι πρέπει για αυστηρή δίαιτα !!!!!!!ΤΙΡ: Όταν κοντεύει το φαγητό να γίνει, πρέπει να είμαστε σχεδόν από πάνω γιατί μπορεί πολύ γρήγορα να πιεί το νερό και να κολλήσουν οι μελιτζάνες.

38 comments:

Anonymous said...

Κόλαση.
Υπέροχες οι μελιτζάνες σου. Τρέχω να πάρω φρατζόλα και σούρχομαι!
sgr

BIKY said...

Μαράκι καλήμερα !
Τι λατρεμένο φαγάκι είναι αυτό !
Και μιας που έχω ξεκινήσει και δίαιτα είναι ότι πρέπει όπως λες και εσύ

Maria B. said...

Σουγγαρίτσα μου μαζί σου εγώ μόνο που θα φέρω καρβελάκι καυτό - καυτό με προζύμι και μπόλικο σουσάμι, αν είναι και ψημένο σε ξυλοφουρνο αστα να πάνε!!!!

Maria B. said...

ΜΑΜΑ ΒΙΚΥ, αχ μόνο λατρεμένο !!
αφου εχεις ξεκινήσει διαιτα (καλό κουράγιο!) είναι ότι πρέπει χιχιχιιχιχ!!!!

mia maria said...

Τέλειo φαίνεται! Τρελαίνομαι για αυτό το φαγητό! Έχω την ατυχία να είναι ο σύζυγος μου από αυτούς τους λίγους που δεν τρώνε μελιτζάνες! Αν είναι δυνατόν!!
Και έτσι για να μην κάνω 2 φαγητά συνήθως κάνω κάτι παρόμοιο με κολοκυθάκια.

ΙΟΥΛΙΑ said...

Καλημέρα!
Μαρία μου εγώ δεν κατάλαβα κάτι με το τηγάνισμα.
Τις τηγανίζεις αφού τις γεμίσεις?

Maria B. said...

big mama, αχ τι έπαθες ! σε καταλαβαίνω απόλυτα, δεν ξεκινάς να φτιάξεις μόνο για ενα ατομο φαγάκι την στιγμή που έχεις και αλλο φαγητό στο σπίτι! αλλα καποια στιγμή που θα εχεις λίγο χρόνο και δεν είσαι πολύ κουρασμένη πρέπει να φτιάξεις και για σένα κάτι που έχεις πεθυμήσει !! καλή σου μέρα

Maria B. said...

Ιουλία μου καλή σου μέρα, καλά κατάλαβες γεμάτες τις τηγανίζω, είναι εύκολο, δεν ανοίγουν, ούτε βγαίνει έξω η γέμιση.

Xara said...

Απαπα Μαράκι τι μου κάνεις πρωί πρωί!Είναι ένα από τα αγαπημένα φαγητά μου αλλά και του συζύγου.Το καλοκαίρι τις τιμάμε ιδιαίτερα.Και η παρουσίαση όλα τα λεφτά!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Εμένα με ξέρεις!!!
Δος μου μελιτζάνα και δεν θέλω τίποτε άλλο!!
Και μιας και τα πάτρια δίνουν την καλύτερη μελιτζάνα, δεν μας λείπει ποτέ από το σπίτι.
Μου θύμισες και το γλυκό μελιτζανάκι που έχουμε στις συνταγές μας, να το βάλουμε κι αυτό κάποια στιγμή!
Το tip με τα κοτσανάκια στον πάτο της κατσαρόλας πολύ μου άρεσε:))

Κατερίνα Κ. said...

Μαράκι μου κι εγώ λίγο μπερδεύτηκα.
Η τις τηγανίζεις ή τις κάνεις στην κατσαρόλα?
Η πρώτα τις τηγανίζεις γεμισμένες και μετά τις βάζεις στην κατσαρόλα?
Μου άρεσε κι εμένα που βάζεις τα κοτσανάκια στην κατσαρόλα για να μην κολλήσουν οι μελιτζάνες!

Anonymous said...

Πω πω τι νοστιμο!!!!!Νιωθω σαν να το εχω μπροστα μου και να ετοιμαζομαι να του επιτεθω!!!!!!!!!

Το τελειο ειναι απλα λιγο για αυτην την παρουσιαση......Φιλια καλημερα σε ολους!!!!!

Alma libre

Maria B. said...

Χαρουλίτσα μου ευχαριστώ μικρούλι μου για τα καλά σου λόγια, fun και εσεις της μελιτζάνας ?

Matriga said...

Καλημέρα Μαρία! Τι ωραία συνταγή και πόσο όμορφα μας την παρουσιάζεις. Μπράβο κορίτσια. Πες πες, σε λίγο θα γίνω και γω μαγείρισσα! lol
Η Έλενα βλέπω ακόμη υποφέρει... Περαστικά σου Έλενα μου. :)

Roadartist said...

Μια φίλη μου κυριολεκτικά τις λατρεύει!! :)) Καλημέρες όμορφες!!

Maria B. said...

Ελενακι μου γιαυτο το .... ανέφερα ετσι διακριτικά... (δηλαδή εσυ-εγώ και όλος ο κόσμος) για να βάλεις την καααααααααταπληκτική σου συνταγή - με έχεις κάνει και εχω φάει βάζα ολοκληρα - για το γλυκό μελιτζανάκι, όπως βλέπεις είμαστε όλοι fun της μελιτζάνας.
Οσο για το tip είναι ''κόλπο μανούλας'' !!!!

Maria B. said...

Κατερίνα Κ., λοιπον άκου κατερινάκι τι κάνουμε :
1/ εαν δεν έχουμε προβλημα με το τηγάνι δηλαδή για λόγους υγείας ή για κάποια άλλη αιτία, πρώτα τις τηγανίζουμε γεμάτες και μετά τις μαγειρεύουμε σε σάλτσα που κάνουμε με το λάδι του τηγανιού.
2/ εαν δεν θέλουμε να τηγανίσουμε τις μελιτζάνες, τις γεμίζουμε, τις βάζουμε στην κατσαρόλα και φτιάχνουμε μέσα στην κατσαρόλα με τις μελιτζάνες την σάλτσα και μαγειρεύουμε κανονικά.

Ισως κάτι δεν εξηγώ καλά και δεν μπορείς να το καταλάβεις, εαν εχεις αλλη απορία, ρώτησέ με !!!
σε φιλώ γλυκά - γλυκά

Maria B. said...

Alma libre μου, πάντα με την καλό σου λόγο, σ'ευχαριστώ πολύ μωρό μου.!!! φέρε ψωμάκι ζυμωτό απο την μανουλα και έλα να τις τσακίσουμε !!!!

smp said...

Αχ Μαράκι τι μου θύμισες.Τα καλοκαίρια που η γιαγιά το μαγείρευε συχνα πυκνά, το συνόδευε και με φρέσκο χωριάτικο ψωμάκι,ελιές και φέτα.
Ορισμένα απλά πράγματα με ωραίες αναμνησεις!!!

Maria B. said...

Matriga μου, είμαι σίγουρη ότι θα γίνεις πολύ καλή μαγείρισσα - όχι ότι δεν είσαι δηλαδη!- τώρα που έχεις και καινουργια κουζίνα !!!!
ποιος σε πιανει !!!
Το Ελενακι μας το γλυκό είναι ακομα αρρωστούλι και το άσχημο είναι ότι ποναει κιολας!! ελπίζω όχι για πολύ !


Περαστικά στον πατερούλη σου
φιλάκια

Maria B. said...

roadartist, μονο η φίλη σου τις λατρεύει?? εσύ να φανταστώ πως όχι ??

να έχεις μια όμορφη μέρα!!

Maria B. said...

smp, ετσι ακριβώς κουκλίτσα μου σερβίρεται αυτό το φαγητό με φρεσκο ψωμάκι και τυράκι, όπως σας το έδινε η γιαγιούλα !! αχ αυτες οι γιαγιούλες - πρωτα μανουλες και μετά γιαγιούλες - ότι καλύτερο για την ανθρωπινη ύπαρξη!!!

Matriga said...

Ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! Να είσαστε καλά και οι δύο και φυσικά γρήγορη ανάρρωση στην Έλενα. Φιλιά πολλά! :))

eleni said...

Μαρία,πολύ δημοφιλής η συνταγή σου!Μα σε ποιον δεν αρέσουν οι μελιτζάνες με κάθε τρόπο μαγειρεμένες!Το ιμάμ νόστιμο με φρέσκο ψωμάκι και φέτα,όπως το λες.Το tip με τα κοτσάνια έξυπνο,γιατί πάντα μου κολλάνε.
Φιλιά!

Rena said...

To απόλυτο καλοκαιρινό φαγάκι. Μόλις το είδα κατάλαβα ότι είνα απο τα χεράκια σου. Εμένα που μου αρέσει η ψίχα της μελιτζάνας δεν την αφαιρώ για να γεμίσω. Βαζω τα υλικά στην κατσαρόλα. Ωραίο το κόλπο με τα κοτσανάκια :)

Μαριλένα said...

Mαράκι, θα το κάνουμε σίγουρα!
για μενα και τον Χρόνη δηλαδή, γιατί τα κοριτσια, ουτε που να τις δουνε τις μελιτζάνες..

ευελπιστώ πως αργότερα θα μάθουν να τρωνε και τα τρια ειδη που σημερα δεν..
μελιτζάνες
μπάμιες
αγκινάρες

εγώ τρελλαίνομαι γι' αυτά.

φιλιά και καλό μεσημερι :))

kiki said...

Μαρία μας κολάζεις!

γαστεροπλήξ said...

ωραίο φαγάκι, δοκιμάστε το και με γιαούρτι, ιδιαίτερα στραγγιστό...και αφήστε τη δίαιτα από εβδομάδα!!!!!

Unknown said...

Καλά!!!!
Μελιτζάνα...και πάλι μελιτζάνα...!!!
Έλενα....καταπληκτικό φαγητό!
Μόνο που εγώ,δεν τις έχω βάλει ποτέ...σε κατσαρόλα.Πάντα,ψήνω το φαγάκι στο φούρνο,σε ταψάκι.'Ετσι το έμαθα από την μανούλα μου.Βέβαια εκείνη,το έφταχνε με την πατροπαράδοτη....ιεροτελεστία.Τις τηγάνιζε με την ψύχα,μαλάκωνε και την άδειαζε.Τα υπόλοιπα υλικά,τα τσιγάριζε στο τηγάνι(αλλά έβαζε πάρα πολλά κρεμμύδια) και τέλος,έβαζε και την ψύχα από τις μελιτζάνες,τις γέμιζε και τελείωνε με μία φετούλα λεπτή ντομάτας,για να μην αρπάξει η γέμιση.Κάποιες φορές,όταν είχε κέφια,έστρωνε και τυρί φέτα,στον πάτο τις μελιτζάνας,πριν μπει η γέμιση.
Πολλά φιλάκια.....
Ξελιγώθηκα.....
Λία...

marian said...

Μαράκι μου τέλειο το φαγητό σου!!!
Οι μελιτζάνες σε όλες τις μορφές αλλά κυρίως ιμάμ είναι από τα πιο αγαπημένα όλης της οικογένειας!!!!Η μικρή μου τρελαίνεται!!!!
Βέβαια εμείς το κάνουμε με μερικές διαφορές!
Δεν το κάνουμε ποτέ στην κατσαρόλα,όπως λέει και η Λιάντα,πάντα στον φούρνο!!!
Η υπόλοιπη διαδικασία είναι η ίδια ή σχεδόν η ίδια!!
Τις τηγανίζουμε άδειες και τις γεμίζουμε και μετά στον φούρνο!!!
Πάντως όπως και να το κάνουμε αυτό το φαγητό είναι τρέεεεεεεεεελλλλααα!!!!!
Μου άρεσε το κολπάκι με τα κοτσάνια, η μανούλα μου το κάνει όταν κάνει λαχανοντολμάδες!(βάζει τα κοτσάνια του λάχανου στον πάτο)
Μπράβο βρε κορίτσια μούρλια μου ανοίξατε την όρεξη, και ψωμάκι ζημωτό και ελίτσες!!!!!
Αντε πια , που να χάσει κανείς κανένα κιλό!!!!!!!!
Ερχεται και το Πάσχα, δηλαδή τι θα φάμε τότε; τίποτε!!!!!

Πολλά φιλάκια και στις δυο σας!!!
Ελενάκι περαστικά σου!!(Μην τυχόν βάλεις ζεστό στην μέση σου- κάτι τέτοιο άκουσα-καλύτερα πήγαινε να σε δει γιατρός!!!
Πιστεύω αν δεν έχεις ιστορικό, με μια θερμαντική θα είσαι καλύτερα σε μερικές μέρες και φυσικά ξεεεεεκούυυυυρααααασηηηη!!!!!)
Καλό απόγευμα!!!!

Υ.Γ. Πάντως προίκα θα φτιάξω με τόσα σεντόνια!!!!!!!!
φιλάκια:))

anepidoti said...

εδώ γίνεται της κολάσεως!
γνωστή αμαρτωλή , αλλά με θέλω με....καλοκαιρινά κιλά!
αφήνω την ζεστή μου καλησπέρα και την κοπανάω!
δεν θα με παρασύρετε...καλά;
;-)

eirini said...

Τί σούπερ φαγητό είναι αυτό ρε κορίτσια!!! Φέρτε μου σας παρακαλώ αυτό το πιατάκι!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μας τρελλάνατε! Μαράκι μου είναι πραγματικά πεντανόστιμο!

Αγγελικη Ν said...

Πω,πω, πω (σαν να ακους τον Αυλωνίτη)
Μαράκι μου, η πρώτη αριστερά γράφει το όνομά μου! Την βλέπω! Θα σου πω με μειλ πως να την στείλεις! (ε, δεν θα στείλεις μια...)

marian said...

Επανήλθα δριμύτερη!!!!
Ερώτηση από το χθεσινό post!!!!
Μην γελάσετε μαζί μου.... αλλά τι είναι η φράπα????
Φράπα εμείς λέμε την ευτραφούλα κυρία που έχει λίγα εως πολλά κιλάκια παραπάνω!!!!!!!!!!!!

Ελενάκι μην γελάς σε ακούω!!!!!!!!
;) :))

cook said...

για να πω την αληθεια ποτε δεν το εχω φτιαξει,αν και ειμαι λατρης της μελιτζανας...ομως καλυτερα να το δοκιμασω καλοκαιρι που ειναι η εποχη τους...
παντως Μαρακι μου,οι δικες σου,με τη σαλτσουλα τους ειναι σκετος πειρασμος για φρεσκο ζεστο ψωμακι!

Unknown said...

και με ζυμωτό ψωμάκι...μμ....
πολύ ωραία επιλογή....
νοστιμότατο

ΕΛΕΝΑ said...

Matrigaki μου και Marian, ευχαριστώ πολύ για τα περαστικά κορίτσια:))
Μαριαν την φράπα την έχω φάει μόνο σαν γλυκό κουταλιού και μου άρεσε πάρα πολύ.
Δεν ξέρω πως είναι το φρούτο όμως.
Μήπως ξέρει κανείς με τι μοιάζει?

Maria B. said...

Μαριανάκι μου, ετσι είναι αυτά τα πράγματα, μία σου και μία μου !!
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα !!!!
εσύ γέλασες με το ρόζ πηθίκι και εγω γέλασα με την φράπα που νομίζεις ότι είναι οι ευτραφείς κυρίες με το μαγουλάκι ''φράπα''.
Βρε η φράπα ανήκει στα εσπεριδοειδή
και είναι στην γεύση κάτι ανάμεσα στο γκρειπ-φρουτ και στο περγαμόντο. Είναι λίγο πιο χοντρο απο το γρειπ-φρουτ και οι φλουδες του έχουν πολύ ωραία γεύση και βεβαιως - βεβαίως δεν έχει καθόλου ζάρες, απο εδω εχει βγεί το ''μαγουλάκι φράπα'' Γίνεται δε καταπληκτικό γλυκό του κουταλιού αλλά δυστυχώς δεν το βρίσκεις τώρα πια εύκολα.

Να σαι καλά μ'εκανες και γέλασα
χχιχιιχιχιχιχιχι!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...