Thursday 15 January 2009

Χοιρινό με λάχανο


Το φαγάκι αυτό το έμαθα από την πεθερούλα μου, που το έμαθε από την Σμυρνιά δικιά της πεθερά.
Δεν ξέρω την καταγωγή του, ξέρω όμως πως είναι το αγαπημένο μας χειμωνιάτικο φαγητό.
Οι γιοί μου όταν ήταν μικροί με ρωτούσαν "Πότε θα μας φτιάξεις ... σαγανάκι??"
Ο λόγος ήταν, ότι στο τελείωμα του φαγητού, πρόσθετα κομμάτια τυρί, που έλιωνε όμορφα και θύμιζε πολύ σαγανάκι.
Όσοι το φτιάξετε, μην παραλείψετε 2 καυτερές πιπερίτσες ή λίγο μπούκοβο. Είπαμε, είναι χειμωνιάτικο φαγάκι.
Πάμε να φτιάξουμε λοιπόν χοιρινό με λάχανο.

Θα χρειαστούμε
1500 γρ. χοιρινό σε μερίδες
(κατά προτίμηση ποντίκι, όχι δηλαδή πολύ "στεγνό" κομμάτι)
1 μέτριο λάχανο, χωρίς πολλά σκληρά μέρη
2 μεγάλα κρεμμύδια
1/2 φλιτζάνι μαϊντανό ψιλοκομμένο
1 κουτί ντοματάκια κονκασέ ή 4-5 μεγάλες ώριμες ντομάτες
1 κουταλιά πελτέ ντομάτας
2 καυτερές πιπερίτσες ή λίγο μπούκοβο
400 γρ. τυρί ρεγκάτο ή άλλο κατάλληλο για σαγανάκι
αλάτι-πιπέρι
Το φτιάχνουμε
Στην κατσαρόλα μας βάζουμε αρκετό ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα κρεμμύδια, τα οποία έχουμε προηγουμένως κόψει σε φετάκια.
Προσθέτουμε τις μερίδες του κρέατος και τις σοτάρουμε επίσης μέχρι να πάρουν λίγο χρώμα.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα τις ντομάτες ή τα κονκασέ, τον πελτέ, τις πιπερίτσες, τον μαϊντανό, αλάτι και πιπέρι, και τόσο νερό ώστε να καλύψει το φαγητό μας όλο.
Αφήνουμε το φαγητό να μαγειρευτεί μέχρι να μαλακώσει το κρέας.
Στο διάστημα αυτό, ετοιμάζουμε το λάχανο. Το κόβουμε σε κομμάτια μεγέθους ας πούμε όσο ένα πιατάκι του καφέ, αφαιρώντας τελείως τα σκληρά μέρη.
Επίσης κόβουμε το τυρί σε κύβους ή μπαστουνάκια.
Όταν ετοιμαστεί το φαγητό, αφαιρούμε τις μερίδες του κρέατος και το φυλάμε στην άκρη.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα το λάχανο τμηματικά ανακατεύοντας μέχρι να τοποθετηθεί όλη η ποσότητα στην κατσαρόλα, και το αφήνουμε μισή περίπου ώρα σε σιγανή φωτιά να μαγειρευτεί και αυτό.
Όταν ολοκληρωθεί και αυτή η φάση προσθέτουμε στην κατσαρόλα και το κρέας, ανακατεύουμε απαλά και αφήνουμε να πάρει μία βράση το φαγητό, ώστε να απορροφηθούν τυχόν υγρά και να ενωθούν οι γεύσεις.
Στο διάστημα αυτής της τελευταίας βράσης, μοιράζουμε τα κομμάτια από το τυρί ανάμεσα στα κομμάτια του κρέατος και του λάχανου και χαμηλώνουμε την φωτιά.
Αφήνουμε ένα-δυο λεπτά να λιώσει ελαφρά το τυρί, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε άλλα 5 λεπτά το φαγητό στη φωτιά με σβηστό όμως το μάτι.
Αν δεν το έχετε δοκιμάσει φίλοι μου αυτό το φαγητό, πραγματικά χάνετε.
Φτιάξτε το και θα με θυμηθείτε.
Θα γίνει το αγαπημένο σας χειμωνιάτικο φαγάκι.
Καλή επιτυχία!!

43 comments:

Maria B. said...

Το φαγάκι αυτό πρέπει να είναι νιάμ-νιάμ!! θα πρέπει να δοκιμαστεί άμεσα, ευτυχώς το λάχανο το τρώνε στο σπίτι.
Ο Δημήτρης χαρά που θα κάνει που του φτιάχνεις το φαγακι της μανούλας του!!

Anonymous said...

ΤΟ ΕΝΑ ΦΑΓΑΚΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ
ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΦΑΩ ΚΑΝΩ ΔΙΑΙΤΑ

Anonymous said...

Έλενα η μανούλα μου το κάνει έτσι,χωρίς το ρεγκάτο.Εγώ πάλι το κάνω με αυγολέμονο.Όπως και να έχει είναι σούπερ...Όλγα

Maria Tzirita said...

Φιλενάδα μου καλή και νόστιμη, έφτιαξα το αλμυρό κέικ κι είναι μούρλια! Το έκανα σκέτο με τυριά τελικά, γιατί η κόρη μου δεν ήθελε πιπεριές και το τσακίσαμε, τόσο ζεστό, όσο και κρύο! Σήμερα να φανταστείς το έφαγα για πρωινό με τον καφέ μου! Να'σαι καλά κοριτσάκι μου, σε κάθε μπουκιά σε θυμάμαι! Καλημέρα και φιλί αλμυρό!

elie said...

Από τα αγαπημένα μου φαγητά!

Amali said...

Χα τέτοια ταύτιση!!!!!!!!!!!!
Μαντέψτε τι φαγητό έχουμε σήμερα........
ωωωωωωωωω ναι χοιρινό με λάχανο.....
καλημέρα σε όλους

ΕΛΕΝΑ said...

Mαριώ μου είναι το φαγητό του, και ευτυχώς μου λέει ότι το πετυχαίνω .... σαν την μανούλα του χα χα χα
Φιλάκια, καλημερούδια (είδες τι ώρα λέω καλημερούδια?)

ΕΛΕΝΑ said...

Ωωωωχχ Βίκυ μου, ξεκίνησες δίαιτα?? Καλό κουράγιο και καλή επιτυχία:)

faraona said...

Kαλα μιλαμε για ΤΟ φαγητο!!!Ετσι ακριβως το μαγειρεύω!

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγάκι με αυγολέμονο??
Δεν το έχω κάνει ποτέ έτσι.
Δοκίμασέ το και στο κοκκινούλι του, γίνεται πάρα πολύ νόστιμο!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου καλημέρα:)
Το κεκάκι αυτό είχε τελικά ... σουξέ, το φτιάξανε κι άλλοι και μου είπαν ότι το ευχαριστήθηκαν πολύ!
Πιο πολύ χαίρομαι που άρεσε στην κορούλα:)
Να της δώσεις ένα φιλάκι από μένα και να της πεις ότι έχει μια υπέροχη μανούλα (που το ξέρει βέβαια)

ΕΛΕΝΑ said...

elie και δικό μας, και δικό μας!!
Ξέρω ότι ο συνδυασμός λάχανο με κρέας αρέσει και σε σένα πολύ:)

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα σοβαρά??? Αααα, τότε θα σου στείλω τον καλό μου να του κάνεις το τραπέζι, γιατί το δικό μας (της φωτογραφίας) είναι φαγωμένο πριν από ... ένα μήνα;-)
Ασε που άμα ρίξει καμιά ματιά στο blog θα αρχίσει "Πότε θα το φτιάξεις?/ Εχεις καιρό να το φτιάξεις " και άλλα τέτοια:)

ΕΛΕΝΑ said...

Faraona μου, δεν είναι σούπερ φαγάκι??
Καλημέρες και φιλάκια πολλά:))

Amali said...

ok πες του να ξεκινήσει και στρώνω το τραπέζι.....
Τι κρασί να βάλω; τι προτιμάει;;;;

ΕΛΕΝΑ said...

Aμαλία μου ένα παγωμένο ροζέ δεν νομίζω ότι θα του κακόπεφτε:))
Μα κοίτα σε τι κόπο σε βάλαμε τώρα;-)

Rena said...

Έλενα....όταν έρθεις για καφέ φέρε και μεζεδάκι καλό μου. :)

lila said...

Το έχω φάει στη βόρεια Ελλάδα αυτό το φαγητό.Με μπόλικο μπούκοβο,αλλά χωρίς το τυράκι.Πολύ ωραίο φαγητό,αλλά νομίζω ότι το τυρί κάνει μία μικρή,γευστική διαφορά.
Μπράβο Έλενα,ωραία συνταγή.

Μαριλένα said...

το τυρί, πάντα "γράφει" :))

πολυ ωραιο φαινεται Ελενα!

marian said...

Γεια σας κορίτσια,
άργησα σήμερα γιατί με το που γύρισα απ΄το σχολείο και έφαγα κάτι γρήγορο καταπιάστηκα με το γαλακτομπούρεκο!!!
Είναι στον φούρνο και ψήνεται...
Τώρα βέβαια με το που είδα το σημερινό ποστ,τι να πω...δεν θα πω...
Αυτό το φαγάκι είναι τρέλλα, το κάνει η μανούλα μου σαν γνήσια πόντια που είναι. Όπως θα ξέρετε είναι το γνωστό "μπόρτς".
Όπως γράφει και η lila το κάνουμε συχνά στην Β.Ελλάδα,με μπολικο μπούκοβο και κόκκινες πιπερίτσες(κυρίως),
γιατί είναι φαγητό για κρύοοοοο!!!!

kiki said...

Νόστιμο ακούγεται με ή χωρίς τυρί!

Peter M said...

Elena, cooked just like my mothers...like that you kept the Boukovo there...Ummm.

eleni said...

Έλενα,το δοκίμασα πρώτη φορά στην Αλεξανδρούπολη από την πεθερά του ξάδελφου μου-είναι πόντια.
Είναι νοστιμότατο και οι γεύσεις δένουν αρμονικά μεταξύ τους!
Μου αρέσει πολύ πολύ!
Φιλιά!

Δημιουργία said...

Τη διαφορα στο συγκεκριμενο φαγητο νομιζω οτι την κανει το τυρι.

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι και βέβαια θα φέρω το κατι τις μου!! Τι είμαι εγώ, καμιά γαϊδούρα?? Θα βάλω και την Μαρία να φτιάξει κανένα γαλακτομπούρεκο και θα σου ρθουμε;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Lila μου είμαι σχεδόν σίγουρη ότι η συνταγή είναι όπως λες βορειοελλαδίτικη. Το τυράκι του πάει πάρα πολύ:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου σ' ευχαριστώ!
Φιλιά πολλά φιλενάδα:)

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Marian, φύλαξέ μου μια γωνίτσα από το γαλακτομπούρεκό σου, γιατί η Μαρία τελικά δεν μου έδωσε τίποτα. Δεν έφτασε λέει, ήταν πολλοί οι καλεσμένοι μας;-)
Τελικά δίκιο είχε η Lila απ' ότι κατάλαβα για την καταγωγή του φαγητού.
Φαγάκι για κρύοοοοο όπως λες:)

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου έχεις απόλυτο δίκιο. Ακόμα κι αν παραλείψεις το τυρί, το φαγάκι είναι εξαιρετικά νόστιμο.
Αν βάλεις όμως και το τυρί, είναι σούπερ νόστιμο;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, εγώ εσένα είπαμε, θα σε ... υιοθετήσω, μιας και τα φαγάκια μου σου θυμίζουν τόσο πολύ την κουζίνα της μανούλας σου:)
Η οποία μανούλα είναι και αυτή από την Β. Ελλάδα αν θυμάμαι καλά.

ΕΛΕΝΑ said...

Elenaki μου πραγματικά οι γεύσεις δένουν εξαιρετικά μεταξύ τους, αν το έχεις δοκιμάσει ξέρεις ότι είναι ένα πολύ νόστιμο πιάτο!!
Φιλιά πολλά:))

ΕΛΕΝΑ said...

Δημιουργία μου το τυράκι το συμπληρώνει υπέροχα το πιάτο:)

ΑΧΤΙΔΑ said...

Απο τα αγαπημένα φαγητά του άνδρα μου , το κάνει πολύ συχνά.Εγώ δεν το τρώω γιατί μου πέφτει βαρύ.

prasino liker said...

Ελενα πολυ χαιρομαι που εχεις τον δικο σου χωρο.Ειναι καταπληκτικος.Βεβαια ουτε εδω θα γλυτωσουμε τις θερμιδες αλλα χαλαλι.
Να σου ευχηθω οτι καλυτερο για τον καινουργιο χρονο σε σενα και την οικογενεια σου.Σε ευχαριστω που παντα με θυμασαι.Εγω δεν ειμαι τοσο συνεπης.
Θα τα λεμε.Να ξερεις οτι πολλα πραγματα φτιαχνω απο τις συνταγες σου.Οταν δουλευα δεν ειχα τοσο χρονο.Τωρα εχω εκπαιδευτει και προσφερω κατι διαφορετικο στην οικογενεια μου.Να εισαι παντα καλα.

Anonymous said...

Αυτές τις μέρες που με θερίζουν τα κρυώματα και η γαστρεντερίτιδα, δεν θέλω ουτε να μυρίζω φαγητό με ανακατεύουν όλα.
Ελένακι μου όμως αυτό το λιμπίστικα ατελειώτα!Μου έρχεται να δαγκώσω το λαπιτόπι, περιμένω τι και πως να ξεαρρωστήσω να το κάνω!Το λάχανο η μάνα το κάνει με λουκάνικο και περιττό να σου πω πως μικρές τρωγόμασταν ποια θα πρωτοφάει το λάχανο.Αυτο ειδικά το κόλπο με το τυρί απο πάνω με έχει αποτελειώσει!!Ατιμη παλιοαρρώστια, μου έχεις φάει τις καμπύλες και τα σωθικά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτίδα μου το φτιάχνει ο Δημήτρης?? Θα το κάνει σούπερ, σίγουρα.
Λοιπόν, μαγειρεμένο το λάχανο, νομίζω ότι δεν είναι τόσο βαρύ. Τώρα αν βάζει πολλά μπαχαρικά ... νόστιμο μεν, βαρούτσικο δε;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Λικεράκι μου κι εγώ χαίρομαι πάρα πολύ που σε ξαναβλέπω.
Μας έλειψες, δεν χρειάζεται να είσαι συνεπής, αυτό έλειπε να είμαστε συνεπείς και εδώ, έχουμε ένα σωρό τρεξίματα καθημερινά.
Να μας έρχεσαι όποτε θέλεις να σε κερνάμε με χαρά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Aγγελικούλα μου περαστικούλιαααα!!!
Ουδέν κακόν αμιγές καλού που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Σκέψου την μείωση των καμπυλών, δεν είν κακό;-)
Ελπίζω βέβαια ότι δεν σε εξαφάνισε η παλιαρρώστεια, απλά μια μείωση των καμπυλών επέφερε, ε?

Daphne Daf. said...

Από τα αγαπημένα μου χειμωνιάτικα φαγητά.
Το μαγειρεύω ακριβώς έτσι με τη διαφορά ότι δεν προσθέτω τυρί.
Είναι ένα φαγάκι που στη βόρεια Ελλάδα δεν λείπει από κανένα τραπέζι την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων.

constantin said...

μολις ανακλυψα το αγαπημενο μου φαγητο!!μπραβο..

ΕΛΕΝΑ said...

Γεια σου Constantin, και δικό μας αγαπημένο φαγάκι είναι αυτό!

Κάλη και Κατερίνα από Ανθομέλι said...

Καλημέρα. Χθες το κυριακάτικο τραπέζι μου μοσχομύρισε με το φαγητάκι σου. ΣΕ ευχαριστώ πολύ!!! Κάλη

ΕΛΕΝΑ said...

Κάλη μου χαίρομαι πάρα πολύ που ευχαριστηθηκατε το φαγάκι!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...