Wednesday 14 January 2009

Γαλακτομπούρεκο πεντανόστιμο

Όπως σας υποσχέθηκα μετά τον μπακλαβά ακολουθεί το δημοφιλέστατο γαλακτομπούρεκο. Είναι και αυτό από τα τεφτέρια της γλυκυτάτης κυρίας Χριστοπούλου.
Η συνταγή είναι εύκολη και χωρίς περιθώριο αποτυχίας . Όσοι δεν έχετε φτιάξει γαλακτομπούρεκο δοκιμάστε άφοβα να το φτιάξετε αρκεί να τηρήσετε αυστηρά τα γραφόμενα υλικά και τον χρόνο παρασκευής.
Υλικά
1 πακέτο φύλλα για μπακλαβά (ΚΑΝΑΚΗ Μωβ κουτί)
1 κιλό ζάχαρη
6 αυγά (σε θερμοκρασία δωματίου – παίζει πολύ μεγάλο ρόλο)
1 λίτρο γάλα
100 γραμ. σιμιγδάλι ψιλό
150-200 γρ βούτυρο γάλακτος (το έχει το super market σε βαζάκια ή χύμα, για τα φύλλα και για την ζύμη). Μπορεί να μην το χρειαστούμε όλο.
Εκτέλεση
Βάζουμε σε μία κατσαρόλα το γάλα, το σιμιγδάλι και 6 κουταλιές της σούπας, ζάχαρη. Χτυπάμε τους 6 κρόκους με 1-2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη και τα ρίχνουμε στην κατσαρόλα. Λιώνουμε 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο και το ρίχνουμε και αυτό στην κατσαρόλα. Βάζουμε την κατσαρόλα στην φωτιά στην αρχή το μάτι στο 3 ώσπου να ζεσταθεί και μετά στο 2. Ανακατεύουμε συνέχεια με το σύρμα που χτυπάμε τα αυγά. Μόλις κάνει την πρώτη φουσκάλα το κατεβάζουμε από το μάτι (θα είναι λίγο νερουλό). Το αφήνουμε να γίνει λίγο χλιαρό.
Χτυπάμε τα ααπράδια μαρέγκα με λίγο αλάτι (λίγο λιγότερο από μισό κουταλάκι του γλυκού) και τα ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα, ανακατεύοντας προσεκτικά για να απορροφηθεί όσο μπορεί περισσότερο από την κρέμα.
Χρησιμοποιώ ταψάκι που γυρίζουν τα φύλλα διπλά γιατί μας αρέσει να έχει αρκετό φύλλο. Βουτυρώνουμε το ταψί και βάζουμε όλα τα φύλλα απο κάτω, το μισό μέσα - το μισό απ' έξω,(βουτυρωμένα ένα-ένα) εκτός από ένα φύλλο που το κρατάμε για το τέλος.
Μόλις στρώσουμε τα κάτω φύλλα ρίχνουμε την κρέμα. Γυρίζουμε τα φύλλα που είχαμε αφήσει έξω, από πάνω, αλείφοντας και αυτά ένα-ένα με βούτυρο. Τελευταίο βάζουμε το φύλλο που έχουμε κρατήσει (εις διπλούν) και το βουτυρώνουμε απο πάνω πολύ καλά.
Το χαράζουμε (όχι πολύ βαθιά γατί θα βγει η κρέμα έξω) και ψήνουμε στον αέρα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς, για περίπου τρία τέταρτα της ώρας, μέχρι να ροδίσει το φύλλο.
Αφού ψηθεί και βγει το γαλακτομπούρεκο από τον φούρνο. τότε φτιάχνουμε το σιρόπι για να έχει κρυώσει λίγο το ταψί.
Βάζουμε την ζάχαρη που μας έχει μείνει σε μία κατσαρόλα με 2,5 ποτήρια νερό και βράζουμε το σιρόπι για περίπου 6-8΄ λεπτά, ο χρόνος μετράει από την ώρα του βρασμού. Λίγο πριν το κατεβάσουμε, ρίχνουμε 2 κουταλιές της σούπας χυμό λεμονιού (όχι γεμάτες, είναι περίπου μισό λεμόνι) .
Ρίχνουμε το σιρόπι στο λίγο κρύο γαλακτομπούρεκο και ....... καλοφάγωτο.
Πω πω !! καλέ !! κόλλησε το στόμα μου από την γλύκα !!!!

29 comments:

Giorgos Varvakis said...

Καλημερίζω σας και υποδέχομαι τη σημερινή μέρα με μεγάλο ενθουσιασμό γιατί προβλέπεται πολύ γλυκιά!!!
Φιλιά

Maria B. said...

gvarvakis, πολύ μου άρεσε η καλημέρα σου !!! εύχομαι και εγώ με την σειρά μου να είναι πολύ γλυκιά η σημερινή σου ημέρα!!!!

Amali said...

Καλημέρα καλημέρα!!!!!!!!
και τι πιο ωραίο από ένα κομάτι γαλακτομπούρικο......Είναι το αγαπημένο μου γλυκό,η μαμά μου το φτιάχνει πριν την Καθαρή δευτέρα ΄μου φαίνεται την εβδομάδα της τυρινής και τον μπακλαβα μόνο τα χριστούγεννα.....Αλλλά τώρα έτσι που το λιμπίστηκα το γαλακτομπουρικάκι το γλυκό μου ένα ταψάκι θα το χτυπήσω
Καλημέρα και πάλι κορίτσια
(και αγόρια)
σλουρπ φιλιά
Αμαλί

ΕΛΕΝΑ said...

Μετά τις γλυκές καλημέρες του Γιώργου και της Αμαλίας, η μέρα αν και βροχερή προβλέπεται όντως γλυκιά:)
Παίρνω κι εγώ το κομμάτι μου, για να το φάω όταν .... ξυπνήσω (γωνίες τρώω είπαμε)και σας καλημερίζω επίσης γλυκά, σαν το γαλακτομπούρεκο της Μαρίας μας:)

eleni said...

Αγαπημένο!
Δεν ήξερα ότι χτυπάμε ξεχωριστά κρόκους από ασπράδια-τα χτυπούσα μαζί.Γιατί το κάνεις αυτό;
Το κόλπο με το διπλό φύλλο πολύ καλό!-ούτε αυτό το γνώριζα.
Μια γωνίτσα θα την ήθελα ευχαρίστως!
Καλημέρα!

ILive2LoveMe said...

Δεν έχω φτιάξει ποτέ γαλακτομπούρεκο , αν και μου αρέσει πολύ. Έχω βοηθήσει , αλλά δεν τόλμησα ποτέ να φτιάξω. Τη συγκεκριμμένη συνταγή όμως θα τη δοκιμάσω αφού μου φαίνετε πιο εύκολη από άλλες που είναι αρκετά πιο πολύπλοκες.
Καλή σας μέρα , φιλιά.

Maria B. said...

Eleni, όταν χτυπάμε τα αυγα μαρέγκα πάντα το γλυκό γίνεται πιο αφράτο. Οσο για τα κόλπα, να ξέρεις ότι έμπλεξες με κολπατζούδες!!!!! Ευχαρίστως να πάρεις την δεξιά γωνία γιατί την αριστερή θα την παρει το Λενιώ μας(χιχιχι).

Maria B. said...

Αμαλίτσα, φτιάχνω και εγω της τυρινής γαλακτομπούρεκο, οπως τα λέει η μανουλα σου είναι. Παρε όποιο κομμάτι θέλεις !!!!

Maria B. said...

Ελενάκι μου, γιατί είσαι ακράτητο, άσε να πάρουν πρώτα οι καλεσμένοι μας!! σου είπα ότι σου έχω κρύψει μια γωνίτσα, αλλα εσυ μάλλον θα το ξέχασες !!! (χιχιχιχι)

Maria B. said...

Love2, ειναι όπως το είπες, πολύ - πολύ εύκολο!! φτιάξτο χωρις ενδιασμούς και ενημερωσέ μας!!!
εαν θελεις οποιαδήποτε βοήθεια εδώ είμαστε, ρωτάς το Ελενάκι ή εμενα

Anonymous said...

Tι μου κάνετε της άρρωστης!
Το γαλακτομπούρεκο οπως έχω δηλώσει είναι το αγαπημένο μου γλυκό και το μοναδικό που μπορώ να φάω μέχρι αναισθησίας!
Μαράκι μου το δικό σου δείχνει υπέροχο!Ελπίζω να μου κράτησες αριστερη γωνία ( πως λέμε αριστερό στασιδι) και να μην προλάβει να τις κουτουπώσει όλες η Ελενα!
Τώρα, επειδή μολις αναστηθώ έχω σκοπό να το φτιάξω, να σε ρωτήσω,το βούτυρο πρέπει να είναι οπωσδήποτε γάλακτος, σαν αυτό που φτιάχνουμε τους κουραμπιέδες το ρευστό;
Διότι δεν τα πάω καλά με τα βαριά βούτυρα.Αν είναι κάνα προεδρικό ή το σλούρπακ δεν κάνει δουλειά λες;;

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

KAΛΗΜΕΡΑ.ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ.ΠΩ ΠΩ !ΠΡΩΙ-ΠΡΩΙ ΓΛΥΚΑΚΙ.ΘΑ ΔΩΣΩ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΦΤΙΑΞΙΜΟ ΚΑΘ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΓΛΥΚΑΤΖΗΣ.

Maria B. said...

Αγγελικούλα μου, γλυκό μου αρρωστούλικο ξανθό που με πούλησες εχθές για μια γρίπη! ας ερχόσουν στο ραντεβού και θα σου έδινα την γωνία που ήθελες, τώωωρα την έφαγαν άλλοι!!!
Περαστικά σου φιλεναδίτσα μου γλυκειά, σε πήρα τηλεφωνο το πρωϊ αλλά δεν έπιανε η γραμμή, θα ξαναπροσπαθήσω.

Λοιπόν στο θέμα μας τώρα, το γαλακτομπουρεκο που βλέπεις είναι φτιαγμένο με ''μπεσελ'' -ενεκα του ότι έχουμε οικοτροφη την χοληστερίνη - και ήταν πεντανόστιμο. Εγω όφειλα να σας βάλω την συνταγή ατόφια. Εσυ βάλε παιδάκι μου ότι βούτυρο σου αρέσει!!

σε γλυκοφιλώ

Maria B. said...

Σκρουτάκο μου γλυκιέ, στην γιαγιούλα θα την δώσεις την συνταγή??? καλοφάγωτο σου εύχομαι.

Anonymous said...

Τι να πρωτοπείς,για το γλυκό ή για την άψογη παρουσιάση?Τρις εύγε...Όλγα

Μαριλένα said...

ωω και το αναμενομενον!
:)))

Maria B. said...

Ολγακι μου, πάντα με τον καλό σου λόγο, ευχαριστώ πολύ-πολύ!!

Maria B. said...

Μαριλένα μου αφού το υποσχέθηκα δεν μπορούσα να μην το βάλω!! πάντως όπως είπαμε και με το Λενάκι - ΤΕΡΜΑ - τα γλυκά.
Απο αύριο φαγητά - ταξίδια - φωτογραφίες - σχόλια κλπ.
Αναμείνετε στους δέκτες σας θα ακολουθήσουν πολύ ωραία πράγματα!!

marian said...

Τώρα τι να πω εγώ θα φταίω αν θα με πείτε λιχούδα;;;;;
΄Εμεινε κανένα κομμάτι και για μένα ή άργησα πολύ;
Εγώ φταίω;Παίρνετε όλοι οι πρωινοί τα κομμάτια σας, εμείς δηλαδή οι απογευματινοί τι θα κάνουμε;
Μπράβο Μαρία τέλειο είναι το γλυκό!!!
Αν προλάβω απ΄τις δουλειές λεω να το φτιάξω για αύριο που περιμένω τον καλό μου από ταξίδι...
Καλό απόγευμα σε όλους!!!!!

Maria B. said...

Μαριανάκι ίσα που πρόλαβες!!!
να το φτιάξεις και να μας πεις πως σου έγινε.
Καλό απόγευμα - αν και έπεσε πολύ σκοτάδι εδώ στον Πειραιά.

Maria B. said...

ξέχασα να σου ευχηθώ, καλώς να τον δεχτείς και καλά να περνάτε.!!

Δημιουργία said...

Τωρα που ειδα το γλυκο ζηλεψα.Τα υλικα δεν μου βγαινουν για γαλακτομπουρεκο, για μια ομως "πατσαβουροπιτα" φτανουν και παραφτανουν.

Anonymous said...

Δεν έχω φτιάξει ποτέ γαλακτομπούρεκο αλλά αυτό φαίνεται εύκολο. Να ρωτήσω μπορώ να παραλείψω το λεμόνι γιατί δεν μου αρέσει η γεύση του στο γλυκό αυτό, ή έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό ?
Μαράκι γεια στα χέρια σου κορίτσι μου.
sgr

Maria B. said...

Δημιουργία, κάνε την πατσαβουρόπιτα τώρα και όταν προμηθευτείς υλικά φτιάχνεις το γαλακτομπουρεκο, ετσι θα έχεις φτιάξει δύο διαφορετικά γλυκά! δημιουργία! όνομα και πράγμα!

Sgr, εγώ μερικές φορές ξεχνώ να το βάλω, το θυμάμαι αφού έχω ρίξει το σιρόπι στο γλυκό, δεν έχω δεί καμμιά διαφορά. Έχω την εντύπωση ότι το βάζουμε για να μην ζαχαρώνει το σιρόπι και να παίζει τον ρόλο του φυσικού συντηρητικού, εμας βέβαια στο σπίτι δεν προλαβαίνει να μείνει, ετσι λοιπόν δεν χρειάζεται συντηρητικό !!!! (χιχι)

Rena said...

Μαράκι μου, με την Έλενα συνεννοήθηκα. Σας περιμένω με γεμάτα χέρια. Μην επαναλαμβάνομαι...
Ααα να πω ότι ούτε εγώ βάζω λεμόνι και δε ζαχαρώνει. Τώρα το σιρόπι φταίει? το ότι δεν προλαβαίνει να μείνει? ειλικρινα δεν ξέρω.

kiki said...

Σλλλλλλλλλλλλλρρρρρρρρρρρρρ... Πεθαίνω για γαλακτομπούρεκο!!!

Anonymous said...

Μαράκι έφτιαξα το γαλακτομπούρεκο, απο γεύση πολύ νόστιμο.
Εχω όμως μία απορία το σιρόπι μου βγήκε αρκέτο έβαλα 2,5 ποτήρια του νερού.Πρέπει να έιναι τόσο πολύ ή έκανα κάποιο λάθος?
smp

Maria B. said...

Φωτεινούλα μου καλό μεσημέρι.
Χαίρομαι που σου άρεσε. Οχι δεν εκανες κάτι λάθος εκτός κι αν χρησιμοποίησες για μετρο μεγάλο ποτήρι ή δεν έδεσες καλά το σιρόπι και δεν εξατμίστηκε το νερό όσο επρεπε.
εαν δεν συμβαίνει τίποτα απο τα ανωτέρω, αφησέ το γαλακτομπούρεκο στο ταψί 8-10 ώρες και θα τραβήξει το περισσοτέρο σιρόπι. Από ότι μείνει στο ταψί θα ρίχνεις και λίγο απο πάνω απο το κάθε κομμάτι που θα σερβίρεις.
θα δείς ότι δεν θα μείνει τίποτα.

Εύχομαι να είναι ολα καλά. Περιμένω να μου πεις τι έγινε.

σε γλυκοφιλώ

around the world said...

Αν σας αρέσει η γεύση του λεμονιού,μπορείτε να βάλετε ξύσμα από μισό λεμόνι στην κρέμα.Παίρνει ξεχωριστή γεύση.
Επίσης μπορείτε να φτιάξετε τα γαλακτομπούρεκα σαν φλογέρες.Γίνονται ατομικές μερίδες και είναι εξ ίσου νόστιμα.
Σας ευχαριστώ!
Γεωργία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...