Monday 15 December 2008

Χοιρινό με σελινόριζες


Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι μαζεύει γύρω του την οικογένεια αλλά και τους φίλους μας. Είναι μια ευκαιρία να βρεθούν μαζί πρόσωπα αγαπημένα και παρέα να γιορτάσουν μια μέρα χαράς.
Η παράδοση θέλει στο τραπέζι, εκτός από την κλασσική γαλοπούλα με την γέμιση και ένα άλλο είδος κρέατος, συνήθως χοιρινό ή αρνί.
Εμείς εδώ και χρόνια έχουμε καθιερώσει το χοιρινό με σελινόριζες και δεν ... τολμάω να μην το φτιάξω κάθε Χριστούγεννα, μιας και είναι το αγαπημένο του καλού μου. Ακόμα και καλεσμένοι να είμαστε εκείνη την ημέρα, θα φροντίσω να το φτιάξω και να το πάω, αν η οικοδέσποινα έχει ετοιμάσει κάτι διαφορετικό.
Η σελινόριζα είναι πολύ πιο αρωματική (και νόστιμη κατά τη γνώμη μου) από το σέλινο. Παρουσιάζει βέβαια μια σχετική δυσκολία στο καθάρισμα, αλλά το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει και με το παραπάνω.
Εδώ παίρνετε μια ιδέα για το καθάρισμα της σελινόριζας
Πάμε λοιπόν να το φτιάξουμε!

Χρειαζόμαστε
1300-1500 γρ. χοιρινό ποντίκι σε μερίδες
2-3 σελινόριζες (ανάλογα με το μέγεθος)
μισή κούπα άσπρο ξηρό κρασί
2 κρεμμύδια ξερά
4-5 κρεμμυδάκια φρέσκα
2 μεγαλούτσικα καρότα
1 κούπα άνηθο
3-4 ζουμερά λεμόνια
2 αυγά
αλάτι
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Εκτέλεση:
Σε αρκετό ελαιόλαδο σοτάρουμε τα δύο ξερά κρεμμύδια, τα οποία έχουμε κόψει σε φετάκια. Προσθέτουμε το κρέας και το σοτάρουμε κι αυτό να ροδίσει απ’ όλες τις πλευρές. Σβήνουμε με το κρασί, προσθέτουμε αλάτι, μπόλικο πιπεράκι, μισή κούπα άνηθο και 2 κούπες νερό.
Αφήνουμε το φαγητό να μαγειρευτεί μέχρι να μαλακώσει το κρέας.
Καθαρίζουμε τις σελινόριζες από τις φλούδες και τις κόβουμε σε κομμάτια «κυδωνάτα».
Το καθάρισμα της σελινόριζας όπως είπαμε, δεν είναι και ότι το ευκολότερο. Θέλει «καλό» και κοφτερό μαχαίρι.
Καθαρίζουμε και τα καρότα. Το ένα το κόβουμε σε ροδέλες και το άλλο το τρίβουμε στον τρίφτη.
Τέλος ψιλοκόβουμε και τα φρέσκα κρεμμυδάκια.
Όταν πια το κρέας έχει μαγειρευτεί, το αφαιρούμε προσεκτικά από την κατσαρόλα μας, μέσα στην οποία βάζουμε τα λαχανικά, δηλαδή σελινόριζες, καρότα, κρεμμυδάκια και τον υπόλοιπο άνηθο.
Διορθώνουμε το αλάτι, αν χρειάζεται, προσθέτουμε 1,5 κούπα νερό και αφήνουμε μισή ωρίτσα ακόμη να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα και να μαλακώσουν τα λαχανικά.
Φτιάχνουμε ένα αυγολέμονο με τα λεμόνια και τα 2 αυγά και αυγοκόβουμε το φαγητό μας.
Τέλος προσθέτουμε στην κατσαρόλα και τα κομμάτια του κρέατος και την ανακινούμε προσεκτικά να καλυφθεί όλο το φαγάκι από την σάλτσα του.
Καλή επιτυχία!

25 comments:

eleni said...

Αχ Έλενα τι κάνεις μ΄αυτές τις συνταγές!
Αγαπημένο φαγητό,που φτιάχνω και εκτός Χριστουγέννων.Μόνο που στα κορίτσια μου δεν αρέσει η σελινόριζα-αντίθετα με μένα-οπότε βάζω κι από τα δύο κι είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.
Φιλιά!

Anonymous said...

Elenakiiiii!!!eleos....trexoun ta salia mou!!!to ftiaxnw!!alla ksereis ti einai na sou aresei kai na blepeis ena apithano piato sthn othonh sou???aaaax!!!!
filakia apo kardias!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου κι εγώ εννοείται το φτιάχνω και εκτός Χριστουγέννων, είναι από τα πολύ αγαπημένα μας χειμωνιάτικα φαγάκια.
Και με σέλινο είναι πολύ νόστιμο, αλλά και με σελινόριζες ακόμα καλύτερο νομίζω και πιο αρωματικό:)

ΕΛΕΝΑ said...

Κλειώ μοοοουυυ:)))))
Είμαι σίγουρη ότι το φτιάχνεις τέλειο, εσένα τα χρυσά σου τα χεράκια τα κάνουν όλα τέλεια!!!
Φιλάκια πολλά από καρδιάς!!

Μαριλένα said...

μία πολύ αγαπημένη φίλη, από την Κρήτη, το έκανε συχνά..

καλη βδομαδα να 'χουμε
:)

ΕΛΕΝΑ said...

Kαλή βδομάδα Μαριλενάκι μου, φιλάκια πολλά:))

Amali said...

Ωωωωωωωωωωωωω ναι μαντέψτε και η μαμά μου το κάνει τα Χριστούγεννα αλλά και εγώ τρώω τις πατατούλες χωρίς πολύ σελινόριζα, αλλά είναι φοβερόοοοοοοοο
Έλενα συνέχισε βομβαρδίζεις με θεϊκές συνταγές no mercy

ΑΧΤΙΔΑ said...

Απο τα αγαπημένα μου φαγητά , αγαπώ πολύ το σέλινο.

Anonymous said...

Kαι εγω την αγαπώ την σελινάκατο!
Η σελινάτο όπως το λέει η μαμα μου, απλα εγω μικρή το ελεγα σελινάκατο μην με ρωτάτε γιατί.
Μόνο που και εγω το θέλω με σέλινα και όχι με σελινόριζα.
Μπράβο Ελενάκι για την ωραια κλασική παραδοσιακή συνταγή!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία μου, μπράβο στη μαμά που το φτιάχνει και το τιμάτε τα Χριστούγεννα!
Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια:))

ΕΛΕΝΑ said...

Aχτίδα μου, βάζεις και σελινόριζες ή μόνο σελινάκι??
Εγώ πάλι δεν είμαι fun του σέλινου, ξέρω όμως κάποιους που το τρώνε και ωμό ή σε σαλάτες.
Για σελινόριζες όμως .... δεν το συζητάω, αγαπημένες μου!! Κι ας μου βγάζουν την πίστη στο καθάρισμα!

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελικούλι, σελινάτο το έλεγε και η μανουλίτσα μου και σελινάτο μου χει μείνει και το λέω κι εγώ.
Αλλά έχω πέσει κάτω από τα γέλια, γιατί θυμήθηκα τον γιο μου τον μικρό, που σελινάκατο το έλεγε και αυτός:))

Peter M said...

Proti fora blepo afto to fagaki kai to thelo TORA!

lila said...

Ωραία συνταγή Έλενα και πολύ αγαπημένη.Και το καροτάκι δίνει και χρώμα.
Εμένα μου αρέσουν και το σέλινο και η σελινόριζα.Ο άντρας δεν έχει συνηθίσει να τρώει σελινόριζα και το κάνω με σέλινο.
Καλό σου βράδυ.

Rena said...

Ax κολασμένο φαγητό ετούτο. Το φτιάχνω μόνο με σέλινο, το ξέρω και το λέω κι εγώ σελινάτο και τώρα έχω μια σιελόρροια. Απαραιτήτως στο τραπέζι μας τα Χριστούγεννα. Μπράβο Ελενάκι.

kiki said...

Αυτό μ' αρέσει...

Δημιουργία said...

Αγαπημενο φαγητο του αντρα μου,καροτο και κρασι δεν βαζω ομως.Τωρα θα το δοκιμασω και ετσι.

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, αλήθεια το λες ότι πρώτη φορά το βλέπεις??
Το συνηθίζουμε πολύ εδώ τα Χριστούγεννα αυτό το πιάτο.
Please, be my guest:))

ΕΛΕΝΑ said...

Lila μου το καροτάκι του πηγαίνει πολύ πραγματικά.
Εμένα πάλι ο άντρας μου όταν του κάνω αυτό το φαγητό με σέλινο ... γκρινιάζει, και η αλήθεια είναι ότι και οι υπόλοιποι προτιμάμε την σελινόριζα.
Καλό βράδυ και σε σένα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου τα συνηθίζετε κι εσείς τα Χριστούγεννα??
Αν βρεις σελινόριζες, δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς. Πολύ πιο αρωματικές από το σελινάκι. Μπορείς και να το κάνεις ανάμικτο, και με σέλινα και με ρίζες.

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα ... ομοιοπαθής;-)
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Δημιουργία μου, το κρασάκι μπορείς να το παραλείψεις, το καροτάκι όμως και το τριμένο και το άλλο σε ροδέλες, βάλτο, πιστεύω θα αρέσει του αντρούλη σου:))

faraona said...

Θεϊκο φαγητο !!!Το εφτιαξα προχθες και φαγωθηκε ολο απο το μεσημερι ακομη....παπαπα!!!Πεντανοστημο!

Anonymous said...

Από τα αγαπημένα μου φαγητά. Βάζω και σέλινο και σελινόριζα, μου αρέσει η γεύση της.
Μου αρέσει επίσης να το συνοδεύω με πατατούλες τηγανητές κομμένες σε κυβάκια.
Με ξελίγωσες πρωί πρωί.
sgr

ΕΛΕΝΑ said...

Faraona μου, πραγματικά από τα πιο νόστιμα φαγάκια.

Λιζάκι και με σέλινο και με σελινόριζα, είναι σούπερ:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...