Monday 16 February 2009

Τραγανές φωλίτσες με καραμελωμένα μήλα

ένα κέρασμα για τον AdamΑγαπημένοι μας φίλοι,
Μιας και μοιραζόμαστε τόσα και τόσα μαζί, θελήσαμε να μοιραστούμε μαζί σας και κάτι ευχάριστο για το blogaki μας.
Στο τεύχος του Φεβρουαρίου του I Cook Greek, της εφημερίδας που εκδίδουν οι υπεύθυνοι του site I Cook Greek, ο δημοσιογράφος Adam Begge, κάνει αναφορά στο blog μας και έχει δημοσιεύσει και δύο συνταγές μας.
Το εξωτικό ρύζι με γαρίδες και ανανά και την σοκολατόπιτά μας.
Γράφει λοιπόν ο Adam:

«Μετράνε μόνο 2,5 μήνες αλλά έχουν ήδη «κάψει» … καρδιές! Μπείτε, δοκιμάστε και απολαύστε τις συνταγές τους!!
Η Έλενα και η Μαρία έχουν μια κοινή αγάπη: τη μαγειρική. Γνωρίστηκαν σε ένα site μαγειρικής, έγιναν φίλες, άρχισαν να κάνουν παρέα και κάποια στιγμή, όταν η Έλενα αποφάσισε να φτιάξει το δικό της blog με συνταγές, η Μαρία ήρθε παρεούλα!
Το ονομάσαμε «Συνταγές Της Καρδιάς»,λέει η Έλενα, «γιατί στο blog μας υπάρχει πάντοτε για όλους ένα κέρασμα μέσα από την καρδιά μας.».
Και όντως έτσι είναι. Εμένα για παράδειγμα με κέρασαν κριτσινάκια καρότου, κολοκυθοκεφτέδες, σουτζουκάκια, ομελέτα-πίτσα, χοιρινό με λάχανο, κουνέλι στιφάδο με κληματόβεργες, γαλακτομπούρεκο πεντανόστιμο και μπακλαβά γωνία. Πήρα δύο κιλά να πω την αλήθεια, αλλά χαλάλι σας, κορίτσια. Πέρασα όμορφα, γνώρισα άλλους ενδιαφέροντες bloggers, έμαθα νέες συνταγές, σχολίασα, δάκρυσα (απ’ το κρεμμύδι στην κρεμμυδόπιτα), ταξίδεψα μέχρι την Ολλανδία, είδα χιόνι, πολύ χιόνι (μπρρρ), πέρασα καλά.
Σας εύχομαι καλή συνέχεια και καλές συνταγές πραγματικά από καρδιάς, όπως λέει και το όνομα του blog σας.»


Adam σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια!!!
Κερασματάκι για σένα το γλυκάκι. Δώσε την συνταγή στην καλή σου, να σου τα φτιάξει όταν με το καλό χορέψετε τον χορό του Ησαϊα !!
Το κέρασμα και η συνταγή και για όλους τους φίλους μας, που η αγάπη τους και η στήριξή τους μας δίνουν τη δύναμη και τη χαρά να συνεχίσουμε να σας κερνάμε από καρδιάς.Καραμελωμένα μήλα ή ότι άλλο φρούτο θέλετε (το καλοκαίρι είναι πολύ ωραίο με βερίκοκα) μέσα σε φωλίτσες από τραγανό φύλλο κρούστας. Προτιμήστε το πιο «χοντρό» φύλλο κρούστας, για να σταθούν πιο όμορφα οι φωλίτσες.
Για 12 φωλίτσες θα χρειαστούμε
2 φύλλα κρούστας
200-250 γρ. μασκαρπόνε σε θερμοκρασία δωματίου
1,5 κουταλιά ζάχαρη άχνη
3 κουταλάκια εσάνς βανίλιας
2 σκληρά και αρωματικά μήλα κομμένα σε κυβάκια
2/3 φλιτζανιού καστανή ζάχαρη
80 γρ. βούτυρο
μισή κούπα μαυροδάφνη ή άλλο γλυκό κρασί
κανελίτσα για το πασπάλισμα
αρκετό βουτυράκι για το άλειμμα των φύλλων
Στην πράξη…
Ετοιμάζουμε τις φωλίτσες.
Κόβουμε με πολύ μυτερό μαχαιράκι, κάθε φύλλο σε 6 ίσες λωρίδες παράλληλες προς την κοντή πλευρά και κάθε λωρίδα στην μέση. Έτσι σχηματίζονται από κάθε φύλλο 12 κομμάτια. Κατανοητό??? (ελπίζω ότι δεν τα λέω πολύ μπερδεμένα). Βουτυρώνουμε κάθε κομμάτι.
Βουτυρώνουμε πολύ καλά τις υποδοχές στο μαφινοταψάκι. Σε κάθε υποδοχή τοποθετούμε ένα κομμάτι φύλλου με την βουτυρωμένη πλευρά προς τα πάνω. Κάθετα σ’ αυτό τοποθετούμε ένα δεύτερο, με την βουτυρωμένη πλευρά προς τα κάτω. Πιέζουμε απαλά να πάρουν το σχήμα της υποδοχής και βουτυρώνουμε το πάνω κομμάτι και από την «έξω» πλευρά. «Σουρώνουμε» περιμετρικά τα φύλλα, ώστε να δώσουμε ένα σχήμα στην φωλίτσα. Ψήνουμε τις φωλίτσες στους 180 βαθμούς για 10-15 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν. Τις βγάζουμε από τον φούρνο και αφήνουμε να κρυώσουν λίγο.
Χτυπάμε καλά το μασκαρπόνε με την άχνη και 1 κουταλάκι εσάνς βανίλιας.
Σε ανικολλητικό τηγάνι βάζουμε τα μήλα με το βούτυρο και τα σοτάρουμε για λίγα λεπτά. Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά, (καστανή ζάχαρη, κρασί και την υπόλοιπη εσάνς βανίλιας) χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε τα μήλα να καραμελώσουν ανακατεύοντας τακτικά.
Μοιράζουμε το μείγμα του μασκαρπόνε στις 12 φωλίτσες. Πάνω από αυτό μοιράζουμε τα καραμελωμένα μήλα. Περιχύνουμε με το σιρόπι από το τηγάνι, πασπαλίζουμε με κανελίτσα και ….απολαμβάνουμε.
Καλή επιτυχία.

48 comments:

Anonymous said...

Και εις ανώτερα κορίτσια!..πάντα τέτοια!..Όλγα

Maria B. said...

Θα ήθελα και εγω με την σειρά μου να ευχαριστήσω τον Adam για την τιμή που μας έκανε και για το πολύ όμορφο αρθρο που μας αφιέρωσε.
Adam σ'ευχαριστούμε απο καρδιάς!!!

Αμα θέλεις και δεύτερο πουγκάκι φεύγοντας μην ντρέπεσαι να πάρεις ! άλλωστε το Ελενάκι μας για σένα το έφτιαξε, έχει την γλύκα σου !!

Rena said...

Μπράβο κορίτσια μου!! Συγχαρητήρια και εις ανώτερα. Αν και είμαι σίγουρη γι αυτό. Να 'στε καλά και να συνεχίσετε να μας προσφέρετε, έτσι από καρδιάς, τα κεράσματά σας.

Maria B. said...

Ελενάκι μου μια ερώτηση να κάνω γιαυτό το χάρμα οφθαλμών που μας κερνάς! επειδή εγω όπως ξέρεις δεν μπορώ να συνδιάσω τυρί με τα γλυκά με τι αλλο μπορώ να το αλλάξω ? δηλαδή μπορώ να βάλω σαντιγύ ή κάποια άσπρη κρέμα, όπως άνθος αραβοσίτου ? κλπ.?

Μαρια Νικολαου said...

Οτι βλεπω ειναι τελειο!!
Καλημερα και καλη βδομαδα

Z. said...

Έλενα, Μαρία συγχαρητήρια για την επιτυχία σας!
Είμαι σίγουρη ότι θα ακολουθήσουν πολλές άλλες διακρίσεις, διότι πέρα από την ποιότητα την οποία σίγουρα διαθέτετε (για να παίρνουμε κιλά εμείς, βεβαίως), υπάρχει η δική σας θετική αύρα, που κάνει τη διαφορά!!!
Φιλιά πολλά κυρίες μου, και... ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ.

mamastinkomotini said...

ΜΠΡΑΒΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!
ΚΑΙ Σ' ΑΝΩΤΕΡΑ!
ΑΝ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΞΕΡΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΑΣΤΕΡΙΑ.
ΗΡΘΕ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΥΠΕΡΟΧΗ
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ!!!

BIKY said...

Το άξιζετε γιατί εκτός από τις ωραίες συνταγές σας είστε και εσείς τόσο γλυκές να σαν το γλυκάκι που προσφέρετε σημέρα
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ
ΚΑΙ
ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!!!

Anonymous said...

Χίλια μπράβο κορίτσια μου!!!!!!!
Το αξίζετε και ακόμα παραπάνω.
Είστε και οι δύο άξιες οικοδέσποινες, πάντα με το χαμόγελο και την καλή διάθεση!
Η σελίδα σας είναι η χαρά μου κάθε μέρα, την ανοίγω και ανοίγει η καρδιά μου!
Συνεχίστε να μας ομορφαίνετε την ζωή!

KitsosMitsos said...

Τα γλυκά με μήλο είναι από τα αγαπημένα μου!
Καλημέρα

ΕΛΕΝΑ said...

Σας ευχαριστούμε πολύ πολύ όλους σας:))
Εξ άλλου σε σας και στην αγάπη σας, οφείλεται η οποιαδήποτε επιτυχία μας!!

Ολγα μου, καθημερινό μας παρεάκι, σε ευχαριστούμε πολύ που είσαι στην παρέα μας!!!

Μαράκι, λες να ντρέπεται ο Adam??
Δεν νομίζω να είναι ντροπαλός χα χα χα
Αφού του είπαμε να πάρει όσα θέλει;-)

Μαρία Νικολάου, να έχεις μια πολύ όμορφη εβδομάδα:)

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου, αγαπημένη μας φιλεναδίτσα!!
Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ζεστή σου καρδούλα!!
Φιλάκια πολλά:)

Zαμπάκι μου, πολύτιμή μου βοήθεια, δικιά σας είναι η θετική αύρα, και την μεταδίδεται και σε μας!!!!
Πολλά πολλά φιλιά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μανούλα στην Κομοτηνή και Βικάκι!!
Πολύ σας ευχαριστούμε και τις δύο, είσαστε από τις πιο γλυκές παρουσίες στην μπλογκόσφαιρα, από τις πιο ζεστές καρδούλες:))

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι μου,τα λόγια σου, μας δίνουν όλη την διάθεση να συνεχίσουμε να μαγειρεύουμε για όλους σας με πολλή αγάπη:)

ΚitsosMitsos, τα γλυκάκια με μήλο αυτή την εποχή έχουν την τιμητική τους!!
Καλή βδομάδα σου ευχόμαστε!!

elie said...

Μπράβο κορίτσια!
Και το γλυκάκι σας... σούπερ!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου, άφησα τελευταία την ερώτησή σου, για να πω, ότι αν δεν θέλει κάποιος να βάλει μασκαρπόνε στο γλυκάκι, μπορεί να το αντικαταστήσει με κρέμα ζαχαροπλαστικής ή ακόμα και με παγωτό, το οποίο βέβαια θα το βάλει τελευταία στιγμή στις φωλίτσες και μετά θα το περιχύσει με τα καραμελωμένα φρούτα.

ΕΛΕΝΑ said...

Καλή βδομάδα elie μου, σε ευχαριστούμε πολύ:))

Anonymous said...

Ελενα και Μαρία πολλά συγχαρητήρια, εύχομαι και σ' ανώτερα.
Αλήθεια, πως και δεν βγάζετε ένα βιβλίο με τις συνταγές σας??
Είναι η μια καλύτερη από την άλλη.
Σας ευχαριστούμε πολύ που νοστιμίζετε την μέρα μας!

eleni said...

Κορίτσια,μπράβο σας!Εκτός από τη γλύκα αυτών που μας κερνάτε,η γλύκα των λόγων σας αξίζει πάνω απ΄όλα!
Έλενα το γλυκάλι τέλειο κι ελαφρύ!Το μόνο που μου μένει είναι να παραγγείλω μασκαρπόνε-είναι μερικά πράγματα που λείπουν εδώ,δεν μπορείς να τα έχεις όταν τα θέλεις.
Φιλιά!

Μαριλένα said...

χίλια μπράβο!!
Ελενα, δεν στο 'χα πει οτι θα σκίσετε;
αναμενομενο ήταν :)))

φιλια πολλά και πάντα τετοια!

Nena said...

Άντε βρε, και σε Κυριακάτικη εφημερίδα!
Σας αξίζουν τα καλά σχόλια και μας βοηθάτε όλες.

kiki said...

Μπράβο κοριτσια! Και εις ανώτερα!

ΕΛΕΝΑ said...

Ιουλία μου σε ευχαριστούμε πολύ:))
Δεν βγάζουμε βιβλίο, γιατί προς το παρόν είμαστε ανεβασμένες στο .... καλάμι μας και δεν ευκαιρούμε χα χα χα!!
Ιουλία μου εμείς το ξαναλέω, δεν είμαστε επαγγελματίες. Δυο κοπέλες με αγάπη στη μαγειρική είμαστε, που την μοιραζόμαστε μαζί σας μέσα από την καρδιά μας.
Κάνουμε το κέφι μας, απολαμβάνουμε την παρεούλα σας, ελπίζουμε ότι απολαμβάνετε κι εσείς την δική μας και ... that's all.
Καλή βδομάδα σου ευχόμαστε:)))

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου, σ' ευχαριστούμε πολύ κι εμείς για τα πάντα γλυκά σου λόγια:))
Αν δεν βρεις μασκαρπόνε, βάλε Φιλαδέλφεια ή μια κρέμα ζαχαροπλαστικής.
Πολύ ωραίο γίνεται και με αχλάδια, γερά και σφιχτά όμως.
Πολλά πολλά φιλιά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου από την πρώτη στιγμή πίστεψες σε εμάς και μας ενθάρρυνες!!!
Δεν ξέρω πόσα ευχαριστώ πρέπει να σου πούμε για την στήριξή σου και την αγάπη σου!!
Σε ευχαριστούμε πολύ πολύ και η θέση σου στην καρδιά μας, το ξέρεις, είναι δεδομένη:)))

ΕΛΕΝΑ said...

Nενούκο μου, ναι, όταν μας βάλουν αφιέρωμα οι .... Times, θα σας ενημερώσουμε, don't worry!! χα χα χααα!!!
Σε ευχαριστούμε πολύ πολύ!!

Κικίτσα μου χρυσοχέρα σε ευχαριστούμε πολύ:))
Φιλάκια:))

Dorothy said...

Μπράβο, το αξίζετε! Πάντα τέτοια! Οι φωλίτσες φαίνονται πολύ γιαμ-γιαμ! Καλή εβδομάδα :)

lila said...

Συγχαρητήρια Μαρία και Έλενα,το αξίζετε και με το παραπάνω,για τις όμορφες και προσεγμένες στνταγές σας.
Να είστε καλά και καλή συνέχεια!

Το γλυκάκι φαίνεται εύκολο και δροσερό.Και γλυκονόστιμο!
Φιλάκια

Anonymous said...

Αργησα λιγο αλλα σας θυμηθηκα! Παντα να εχετε τοσο τρυφερες και μεγαλες επιτυχιες στις καρδιες μας και ευελπιστω τωρα που γινατε διασημες να μας χαριζετε αυτογραφα με τις συνταγες σας....

"Ευχομαι το blogακι σας με φιλους να γεμισει και να σας τρεχουν τα καλα σαν το νερο στην βρυση"

Παντα ανωτερα και με κανατε να αισθανομαι οτι η μαγειρικη δεν ειναι για τις Κατινες..
Ευχαριστω (νινους)!

Alma libre/kisses

Olga said...

Κορίτσια, τέεελειο!Όμως, ως άσχετη ερωτώ;;'Οταν τις βγάλουμε απο την φόρμα, ειναι σίγουρο οτι δεν θα ...σπάσει το φύλλο;;!![μια φορα που έκανα κάτι τέτοιο...μου διαλύθηκε]!!Και πάλι συγχαριτήρια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλή σου βδομάδα Dorothy, σε ευχαριστούμε πολύ, φιλάκια:))

Λιλάκι μου, πάντα με τον καλό σου λόγο, σε υπερευχαριστούμε γι αυτό!!
Πολλά φιλιά:)

ΕΛΕΝΑ said...

Alma Libre, το ποιηματάκι σου άπαιχτο!!!!
Αυτόγραφο να ζητήσεις από την φιλενάδα σου, εγώ είμαι μια σεμνή κοπέλα που η δόξα δεν με αλλοίωσε χα χα χαααα!!!
Σε ευχαριστούμε πολύ πολύ!!
Και οπωσδήποτε η μαγειρική δεν είναι για Κατίνες.
Η μαγειρική είναι τέχνη, φαντασία, μεράκι, αγάπη για τους δικούς μας ανθρώπους, και ένα σωρό άλλα για τα οποία θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες!!
Φιλάκια πολλά, καλή σου βδομάδα:))

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγάκι μου να είσαι καλά, σε ευχαριστούμε πολύ πολύ!!
Διάλεξε όχι το πολύ λεπτό φύλλο κρούστας. Υπάρχει ένα πιο χοντρό, που κάνει για πίτες.
Θα βάλεις 2 κομμάτια σταυρωτά σε κάθε υποδοχή από το μαφινοταψάκι.
Ποτέ δεν μου διαλύθηκαν, μια χαρά μου βγαίνουν πάντα οι φωλίτσες!
Πολλά πολλά φιλιά:))

Anonymous said...

Για την Ελενα..

Πηρα ηδη!Και μου λειπει απο συλλογη μου ενα απο σεμνη κοπελια,να βαλω πανω μια πολυχρωμη ετικετα με συνταγες της καρδιας..Και θα ειναι το ιδιο σπανιο και πολυτιμο με αυτο που κρατω....

Alma libre

ILive2LoveMe said...

Τι ωραία συνταγή! Αν και προσωπικά δεν έχω ξανακάνει κάτι παρόμοιο. Θα το τολμήσω κάποια στιγμή σίγουρα!
Φιλιά!

Δημιουργία said...

Και εις ανωτερα κοριτσια, παντα τετοια.Οι φωλιες φαινονται φανταστικες.

marian said...

Μια φορά και γω αργησα να μπω και έχασα το καλύτερο!!!
Κορίτσια μας γλυκά να΄στε πάντα καλά και πάντα επιτυχίες!!!
Ήμασταν σίγουρες ότι η επιτυχία δεν θα αργούσε να έρθει!!!
Πρέπει να μπω στην σειρά για αυτόγραφο και από τις δυο σας;;;;;
(κάποια στιγμή θα γίνει συλλεκτικό και πρέπει να προλάβω)!!!χαχαχα
Αχ κορίτσια μπράβο πολύ το χάρηκα!!!
..................................
Κυρίες κυρίες , από το γλυκό μπορούμε να φάμε και μεις ή είναι όλο για τον Adam;

πολλά πολλά φιλάκια!!
Να είστε πάντα καλά και να μας γλυκαίνεται!!!!:)

ΕΛΕΝΑ said...

Βρε Alma μου, τώρα με έκανες .... σκόνη!!! Τι να πω εγώ τώρα???
Σε ευχαριστώ πολύ:))

ILive2LoveMe
Τόλμησέ το και δεν θα χάσεις!
Εξ άλλου ο τολμών νικά;-)

Δημιουργία μου, σε ευχαριστούμε πολύ πολύ:))

ΕΛΕΝΑ said...

Marian, το καλύτερο έχασες χαχα χαα!!! Το ήξερα ότι θα χαιρόσουνα, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!
Φυσικά και σου φυλάξαμε το γλυκάκι σου και το αυτόγραφό σου, τι μας πέρασες?? Ετσι θα σε αφήναμε??
Εγώ είπαμε είμαι σεμνή, η Μαρία είναι η ... βεντέτα;-)
Φιλάκιαααα:))))

Maria B. said...

Σας ευχαριστούμε πολύ-πολύ-πολύ.

Ελενα μου φαίνεται με τοσο καλά λόγια που μας είπε η καθημερινή μας παρεϊτσα το καβαλήσαμε το καλάμι.

Λοιπόν Ελενάκι έλα, ξεκαβάλα και πάμε να φτιάξουμε κανένα φαγάκι γιατί ο Ανταμ μας έκανε να πάρουν τα μυαλά μας αέρα!!!!!!!!! χιχιχιχιχι!

Anonymous said...

Mmmmmmmmmmmmmmmmm... !!!
Τι γλυκούλη...στη κυριολεξία!

Ευχαριστώ για το κέρασμα κορίτσια!
Τα μήλα, όπως καταλαβαίνετε, είναι η αδυναμία μου!

Mmmmmmmmmmmmmmmmm... !!!
(τσακίζω τη δεύτερη φωλίτσα, χωρίς καμία ντροπή! Για τη τρίτη μπορεί να χρειαστώ λίγη βοήθεια...!)


Υ.Γ. Αν οργανώσετε κάνα τραπέζι “to know us better” στείλτε μήνυμα.

cook said...

κοριτσακια μου συγχαρητηρια!!...απολυτα σωστος ο χαρακτηριμος του μπλογκ..ειστε και οι 2 τοσο γλυκες και νοστιμες σαν αυτα που μας φτιαχνετε :)
οσο για τις φωλιτσες....ΣΛΟΥΡΠ!!!...θα τις κανω οπωσδηποτε!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αdam, καλώς τον:))
Τι θα χρειαστείς βοήθεια για την τρίτη, εδώ σου ετοιμάσαμε ένα ταψί φωλίτσες;-)
Don't worry, θα είσαι ο πρώτος που θα καλέσουμε στο to know us better:))
Και πάλι σε ευχαριστούμε πολύ!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπισκοτένια μου, σε ευχαριστούμε, σε ευχαριστούμε πολύ!!!
Φιλιάαααα:))

Crazy Tourists said...

Μιαμ μιαμ!!!

Peter M said...

Congrats...well deserved recognition and I think we should all get an apple nest, mine with ice cream...parakalo!

Αγγελικη Ν said...

Μπράβο σας! Πάντα επιτυχίες! Και στην TV!

Έλενα, (και) αυτό το γλυκό σου είναι καταπληκτικό! Το έχω δοκιμάσει τότε που το είχες βάλει ξανά στο ΧΦΛ! Αντί για μασκαρπόνε, έβαλα στραγγιστό γιαούρτι με λίγο ζελέ (για λιγότερα λιπαρά) και μας άρεσε πολύ! Φαντάζομαι ότι η εκδοχή σου είναι νοστιμότερη, αλλά κόβω ότι λιπαρό μπορώ...

Τέλεια και η φωτογραφία!

ΕΛΕΝΑ said...

Τουριστάκια, καλώς τα, κοπιάστε!!

Peter, eftaseeeee!!
Thank you so much:))

Αγγελικούλα μέλι, σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!
Μ΄αρέσει η light εκδοχή σου και η προσθήκη ζελέ στο γιαούρτι!
Φιλάκια πολλά:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...