Wednesday 7 August 2013

Γουρουνοπούλα ή μπουζοπούλα στην γάστρα


Ο καθιερωμένος μεζές-φαγητό σε όλα τα πανηγύρια και τις γιορτές στη Πελοπόννησο, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες!
Δεν γίνεται γλέντι χωρίς αυτήν !!!
Συνήθως είναι σουβλιστές ή ψημένες στο φούρνο για πολλές ώρες, μέχρι να λιώσει και η τελευταία τους αντίσταση.
Εάν σας αρέσει το συγκεκριμένο έδεσμα, η συνταγή αυτή είναι για σας, και φυσικά για μένα!!
Όπως θα δείτε δεν χρειάζεται καθόλου κόπο για να την απολαύσετε στο σπίτι σας, με την παρέα σας.
Ξέρετε τι έκανα όταν έφτιαξα αυτό το φαγάκι? Έφυγα από την παραλία στις 6 το απόγευμα, πήγα σπίτι, το έβαλα στο φούρνο, ξαναπήγα στη θάλασσα που ήταν οι υπόλοιποι και γύρισα μετά από 2,5 ώρες δηλαδή στις 8,30 στο σπίτι ,χωρίς κανένα άγχος.
Το αλατοπιπέρωσα, και μόλις τελείωσα πλύσιμο-ντύσιμο (μισή ωρίτσα) ήταν έτοιμο και το φαγητό, το οποίο και απολαύσαμε στο κήπο με τους καλεσμένους μας !!
Έτσι απλά και εύκολα !!!!!!!!

Τι χρειαζόμαστε:
- Αγοράζουμε γουρουνόπουλο με την πέτσα, ζητάμε να το σπάσουν για φούρνο ή κομμένο σε αρκετά χοντρούτσικες φέτες. Η ποσότητα είναι δική σας απόφαση
- αλάτι - πιπέρι
- λίγο ελαιόλαδο
Πάμε τώρα να κάνουμε την πολύ πολύ ..... δύσκολη εκτέλεση !!!
Πλένουμε καλά το κρέας, το σκουπίζουμε και το αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο.
Το βάζουμε σε μια γάστρα με σχάρα και ρίχνουμε στον πυθμένα της γάστρας μισό ποτήρι νερό.
Σκεπάζουμε το σκεύος και το βάζουμε στο φούρνο στους 180 βαθμούς.
Όταν περάσουν 2,5 ώρες ανοίγουμε την γάστρα και αλατοπιπερώνουμε το φαγητό. Μην το φοβηθείτε , τραβάει πολύ αλάτι.
Ραντίζουμε το κρέας με λίγο ζουμάκι, που έχει δημιουργηθεί κάτω από την σχάρα από το νερό που ρίξαμε στην αρχή και από το λίπος του κρέατος.
Το σκεπάζουμε και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλη μισή ώρα. Δηλαδή ο συνολικός χρόνος ψησίματος είναι περίπου 3 ώρες.
Όσο για τη νοστιμιά του ? ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ !!!
Όπως είδατε είναι το πιο τεμπέλικο φαγητό που θα μπορούσατε να φτιάξετε και για αρκετά άτομα.
Έβαλα στη γάστρα τρία κιλά και βγήκαν περίπου 6-7 μερίδες. (εάν ψήσετε λιγότερη ποσότητα ενδεχομένως να χρειάζεται λιγότερο χρόνο ψησίματος).
Το συνοδεύσαμε υπέροχα με πατατούλες μαγειρεμένες με έναν ιδιαίτερο τρόπο, που θα σας περιγράψω σε ένα επόμενο ποστ.
Καλή επιτυχία!!

Και για όσους δεν το γνωρίζετε, ο συνοδός της γουρουνοπούλας στα καλοκαιρινά πανηγύρια της Πελοποννήσου - και όχι μόνο - είναι το το δημοτικό τραγούδι ''ύμνος'' που σας το αφιερώνω με πολλή πολλή αγάπη !!!

23 comments:

paraxeno pirouni said...

Δεν ήξερα ότι το λένε και μπουζοπούλα!
Πολύ εύκολο πράγματι και ιδανικό για το γιορτινό τραπέζι του 15αύγουστου μιας και αρέσει σε όλους.
Καλημέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Σκοτεινούλα μου εμείς οι Πελοποννήσιοι πιο πολύ μπουζοπούλα έχουμε συνηθίσει να την λέμε, παρά γουρουνοπούλα χα χα χαα!

Μαράκι για θυμήσου και την μπουζοπούλα που .... τσακίσαμε στο χωριό με Peter!!
Η συνταγή σου πραγματικά πανεύκολη και πεντανόστιμη, για να μαγειρέψουμε την μπουζοπούλα χωρίς καθόλου κόπο!
Φιλιά πολλά, πολλά!

gwgw said...

Λοιπον Μαριω,εχει τυχει να παω ενα φεγγαρι σε πανηγυρι στην Πελοποννησο σε ενα χωριο Αρη το λεγανε και κατσαμε να φαμε γουρουνοπουλα στη σουβλα σερβιρισμενη στο τραπεζι μας με την λαδοκολλα..ολα τα λεφτα λεμεεεεεεεεεεεε...ακομα και η πετσουλα που ειναι σκληρη της γουρουνοπουλας, ελιωνε στο στομα.
Γεια στα χερακια σου..Καλη σου μερα και να περνας καλα,φιλακιααααα!!!

SpIrToKoYto said...

Αχ βρε Μαριώ μου,με τα μερακλίδικά σου...!!!
( σε τεπανγιάκι γίνεται...???...:ppp )
Φιλιά πολλά πολλά σε όλλες σας...-:)))

Notoula said...

Γουρουνοπούλα ή μπουζοπούλα εγώ θα το τιμήσω το φαγητάκι.
Περιμένω να μάθω και τις πατάτες!
Φιλιά

Anonymous said...

Το ήξερα ότι πίσω από αυτό το λατρεμένο φαγάκι είσαι εσύ Μαράκι μου και μου έδωσες ιδέα για ένα τραπέζι που θα κάνω μετά το δεκαπενταύγουστο σπίτι μου. Μόνο που δεν έχω σχάρα στη γάστρα μου και λέω να βάλω κλιματόβεργες που έχω προμηθευτεί και νομίζω ότι έχεις ανεβάσει μια σχετική συνταγή με κλιματόβεργες. Τι λες θα βγεί καλό με κλιματόβεργες ή όχι ???
φιλάκια γλυκά
sgr

Ειρήνη Ε. said...

Μαράκι μου, χθες η Βιβή με τα παραδοσιακά της ζυμαρικά, σήμερα εσύ με την πεντανόστιμη και αγαπημένη στην Πελοπόννησο μπουζοπούλα, μας τσακίσατε εμάς τους λάτρεις της παράδοσης!! Είναι από τα αγαπημένα φαγητά του καλού μου, καθότι είναι κατά το ήμισυ πελοποννήσιος, όπου την βρει, την τσακίζει! Στα χωριά της Ηλείας, δεν την φτιάχνουν μόνο στα πανηγύρια αλλά και τα Σαββατοκύριακα, σε κάποιες ταβέρνες. Σου έγινε λουκούμι και ωραία ψημένη! Φαντάζομαι ότι στην πηλινη γάστρα μου, θα γίνει μούρλια!!
Καλό μεσημέρι.

censurasigloXXI said...

Αυτό θα πάρω για την γενέθλιά μου!!!
μια γάστρα με σχάρα, πες μου, καλύτερα πήλινα ή μεταλλικά όπως η δική σου;

Φιλιά πολλά!

http://logokrisiaikostuprotueona.blogspot.com.es/

DIMI said...

Αθάνατη καί πανέμορφη,Πελοπόννησος(Πελοποννήσια καί εγώ Μαρία μου!!!)Τήν τελευταία φορά πού έφαγα γουρουνοπούλα,ήταν τόν Οκτώμβρη,στήν Καλαμάτα!!!!Καταπληκτική η συνταγή σου!!!Σίγουρα θά τήν δοκιμάσω!!!!Φιλιά!

Lila Xagorari said...

Έχω 3 χρόνια να πάω στην Ήπειρο στα πανηγύρια και την έχω επιθυμήσει!!!
Αλλά έτσι που το περιγράφεις είναι πανεύκολο!!!
Σούπερ!!!!!!!

Maria B. said...

Γεια σου...σκουρόχρωμε σέφ (!!!!!) Την γουρουνοπούλα την λένε μπουζοπούλα και το μικρό το γουρουνόπουλο το λένε μπουζίο ! Κανονικά δε η γουρουνοπουλα στα μέρη της Πελοποννήσου προφέρεται ''γρουνοπούλα''!!!
Οπως λες ιδανικό για το γιορτινό τραπέζι του 15αύγουστου !!!!

φιλάκια πολλά πολλά !!!


Maria B. said...

Θυμάσαι Λενάκι μου τι ωραία είχαμε περάσει και τι γέλια είχαμε κάνει ???? χαχαχαχα!!!! υπέροχη η μπουζοπούλα !!!!!!!!!!!!!!!!!

σε φιλώ πολύ πολύ πολύ


Maria B. said...

Ολα τα λεφτά Γωγούλα μου είναι η γουρουνοπούλα, όπως τα λες !!!!!!!!!

καλά να περνάς και εσύ Γωγουλίνι μου !!!!!!! σε φιλώ πολύ πολύ πολύ

Maria B. said...

Βιβακο μου τι μου έχεις κάνει !!! πήγα και έβγαλα απο μέσα από το καταψύκτη (εκεί το φύλαγα το τεπανγιακι τώρα που δεν χρησιμοποιώ τον καταψύκτη) και ετοιμάζομαι να το δοκιμάσω το σ/κ. Εχω και εκείνο το Λενιώ που έχει ξετρελλαθεί. Παει μας τρελλανες όλες !!!!!!!!!!!!!!!!

Λες να δοκιμάσω να φτιάξω μπουζοπούλα εκεί ????????????

χιχιχιχιχι!!!!!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Notoula, μιλάμε για πολύυυυυύ νόστιμες πατάτες και πολύ πολύ εμφανίσιμες, λίγο υπομονή και τέλος του μηνός μετά τις διακοπές μας θα τις βάλουμε !!!!!

σ'ευχαριστούμε για την επίσκεψη !

φιλια πολλά πολλά

Mary said...

Γεια σου Μαράκι μου μερακλίδικο!
Εύκολο και πεντανόστιμο, με τζατζικάκι, πατατούλες και παγωμένη μπύρα! Σλουρπ!

Πολλά πολλά φιλάκια σου στέλνω κοπελάρα μου όμορφη!

Maria B. said...

Σουγκαρίτσα μουυυυυυυυυυυυυ !!!!! που είσαι εσύ κουκλάρα μου όμορφη ??? ε ? ο Μιχαλάκης μας τι κάνει ???? σου έφερε καμμιά νύφη ή ακόμη ???? (χιχιχι)

Οπως είδες Λιζάκι μου είναι πολύ καλή η λύση της γουρουνοπούλας, όσο για την σχάρα που δεν έχεις δεν πειράζει, βεβαίως και μπορείς να βάλεις κλιματόβεργες φρόντισε να είναι αρκετές για να μην ακουμπάει το κρέας κάτω στο ζουμάκι, δηλαδή να τις κάνεις σαν σχαρίτσα. Είμαι σίγουρη ότι θα την απολαύσετε !!!!

καλά να περνάς Λιζάκι μου και σε φιλώ πολύ πολύ πολύ πολύ

Maria B. said...

Ειρηνάκι μου, η πήλινη γάστρα είναι όλα τα λεφτά !!!!!!!! φτιάχτο του αντρούλη σου και θα γλύφει τα δακτυλά του !!! χιχιχιχι!!!

πολλά πολλά πολλά φιλάκια !!!!!

Maria B. said...

censurasigloXXI, σίγουρα είναι καλύτερη η πήλινη!!!! είναι πολύ ωραίο δώρο για τον εαυτό σου!!!!! να την πάρεις και να την δοκιμάσεις με την γουρουνοπούλα !!!!!


σε φιλώ πολύ πολύ

Maria B. said...

γεια σου DIMI μου !!!!!! ονειρεμένη η Καλαμάτα !!! οποιος δεν έχει πάει σίγουρα έχει χάσει !!!

σ'ευχαριστούμε για την επίσκεψη !! φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Γεια σου Λιλάκι!!! απο ότι κατάλαβα τρέχεις και δεν φτάνεις που να προλάβεις λοιπόν να πας και στην Ήπειρο?????? η συνταγή αυτή είναι φοβερή λύση όταν έχουμε πολλά άτομα και δεν εχουμε καθόλου χρόνο για μαγείρεμα, δοκιμασέ το και θα με θυμηθείς !!!

φιλια πολλά και καλό κουράγιο στο τρέξιμο !!!!

Maria B. said...

Mary, Μαιρούλα μου γλυκεια ! σματς σμουτς, μόλις τώρα είδα ότι έβαλες καινουργιο πόστ και φεεεεύγω ! πάω να το διαβάσω !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
θα τα πουμε απο εκεί !!!! φιλια πολλά πολλά

piga said...

Το τραγούδι είναι όλα τα λεφτά! Και στη Ρούμελη παίζει πολύ, όχι μόνο στο Μωριά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...