Friday 15 April 2011

Αγκινάρες αλά πολίτα

Ένα από τα πιο νόστιμα λαδερά, που το φτιάχνω πολύ συχνά είτε με φρέσκες, είτε με κατεψυγμένες αγκινάρες.
Με μπόλικο λεμονάκι και συνοδευόμενο με φετούλα και φρέσκο ψωμάκι, είναι σκέτη απόλαυση!

Θα χρειαστούμε:
8-10 αγκινάρες (φρέσκες ή κατεψυγμένες)
2 ξερά κρεμμύδια
5-6 φρέσκα κρεμμυδάκια
5-6 μέτρια καρότα
5-6 πατάτες
¾ κούπας άνηθο ψιλοκομμένο
2-3 λεμόνια (τον χυμό τους)
1 κουταλάκι κορν φλάουρ
ελαιόλαδο
αλάτι-πιπέρι
Πάμε να μαγειρέψουμε:
Αν οι αγκινάρες μας είναι φρέσκες, τις καθαρίζουμε ως εξής:
Φοράμε τα γαντάκια μας για να μην μαυρίσουν τα χεράκια μας.
Κόβουμε το κοτσάνι κρατώντας ένα μικρό μέρος μόνο.
Καθαρίζουμε το κοτσάνι από το εξωτερικό σκληρό περίβλημα.
Αφαιρούμε τα εξωτερικά χοντρά και σκληρά φύλλα της αγκινάρας, μέχρι να φτάσουμε στα εσωτερικά μαλακά.
Κόβουμε τις αγκινάρες κάθετα στη μέση και αφαιρούμε το εσωτερικό χνούδι.
Τις αλείφουμε με χυμό λεμονιού και τις βάζουμε σε λεκανίτσα με νερό και χυμό λεμονιού για να μην μαυρίσουν, μέχρι να τις χρησιμοποιήσουμε.
Αν οι αγκινάρες μας είναι κατεψυγμένες, δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτε από τα παραπάνω, είναι έτοιμες καθαρισμένες.
Στη συνέχεια καθαρίζουμε τις πατάτες και τα καρότα και τα κόβουμε σε μεγαλούτσικα κομμάτια.
Καθαρίζουμε και κόβουμε τα κρεμμύδια σε φετάκια και τα φρέσκα κρεμμυδάκια σε ροδέλες.
Βάζουμε αρκετό ελαιόλαδο στην κατσαρόλα μας και σοτάρουμε τα κρεμμύδια και τα κρεμμυδάκια.
Προσθέτουμε τις αγκινάρες και 1,5 κούπα νερό, αλάτι και πιπέρι, χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε το φαγητό να μαγειρευτεί για 10 λεπτά.
Κατόπιν προσθέτουμε στην κατσαρόλα μας τις πατάτες, τα καρότα και τον άνηθο και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για άλλη μισή ωρίτσα.
Προσέχουμε να ανακινούμε απαλά την κατσαρόλα, ώστε να μην ανακατεύονται έντονα τα λαχανικά.
Όταν το φαγάκι μας είναι έτοιμο, στύβουμε 2-3 λεμόνια και στον χυμό τους προσθέτουμε λίγο ζουμί από το φαγητό και 1 κουταλάκι κορν φλάουρ.
Τα ανακατεύουμε πολύ καλά και περιχύνουμε το φαγητό στην κατσαρόλα.
Αφήνουμε το φαγάκι μας να πάρει άλλη μια βράση και μετά είναι έτοιμο να το απολαύσουμε!
Καλή επιτυχία!

15 comments:

Σοφία Ζ. said...

Αγαπημένο και πεντανόστιμο φαγητό Έλενά μου! Νιώθω ήδη τη γεύση του στον ουρανίσκο! Καλημερούδια!

gwgw said...

Πω πωωωωωωωωωω!!! Ενα απο τα αγαπημενα μας...μας ανοιξες την ορεξη Ελενακι μου πουρνο πουρνο...γεια στα χερακια σου..καλη σου μερα και φιλια πολλα!!!

Anonymous said...

Mmmmmmmmmmm! delicious, I love this vegetarian recipe, soo good! Good weekend for all in Greece from the spain.

Lila Xagorari said...

Λοιπόν μια και σας αρέσουν τόσο πολύ οι αγγινάρες σε κανα εικοσαήμερο θα σας στείλω με το δελφίνι μπόλικες και εσείς θα μου στέλνετε ταπεράκια με μαγειρεμένες πίσω!!!!

Elpiniki said...

Δεν εχω δοκιμασει ποτε αγκιναρα, αλλα κατι δεν με τραβαει... αλλα με τις φωτο που βαζεις ακομα κι αυτο μου φαινεται λαχταριστο!

Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Λενιώ μου!! Κλασσικά λατρεμένο πιάτο !
Ο παππούς μου ο καπταν Γιώργης ήταν ο 1ος που έφερε και φύτεψε στο χωριό αγγιναριές. Δεν ήξεραν όμως πως να τις μαγειρέψουν και τις έβαζαν με τα φύλλα. Μόνο τα έξω έξω έβγαζαν. Το αποτέλεσμα ήταν οδυνηρό για τον μικρό τότε Γιώργο (εμένα). Ευτυχώς με τον καιρό έμαθαν :))
Πολλά φιλιά
Καλό Σαββατοκύριακο !!

eleni said...

Ελενάκι,τι νοστιμιές μας κερνάς σήμερα!
Αγαπημένη γεύση,ανοιξιάτικη!
Φιλιά!

Unknown said...

Παρ' όλη την παραξενιά μου με τα φαγητά αυτό το φαγάκι μ'αρέσει...θα πάρω ένα πιατάκι...

Εφη said...

Λατρεμένο, ανάλογα με τη διάθεση...πότε αβγολέμονο και πότε σκέτο με λεμονάκι σαν το δικό σου!

Δήμητρα said...

Φαίνεται πάρα πολύ λαχταριστό. Και λατρεύω τις αγκινάρες! Η παρουσίαση δε είναι το κάτι άλλο. Μου αρέσει πολύ που τα λαχανικά δεν είναι λιωμένα.

Asteri (Maria) said...

Τρελαίνομαι γι' αυτό το φαγητό!!!!!

mia maria said...

Στείλε μου ένα πιατάκι! Δεν το τρώνε τα σκασμένα μου και μου λείπει!!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

υπέροχο φαγάκι, θα έρθω να με φιλέψεις τα παιδιά μου δεν το τρώνε τα σκασμένα!! αλλά όπου το βρω το τσακίζω, μιαμ, μιαμ!!!

drosostalitsa said...

Το μυρίστηκες οτι είμαι σε "δίαιτα" και το ριξες στις ελαφριές συνταγές! Έτσι μπράβο...!!!! Μακριά οι πειρασμοί...

Φιλάκια ***

Lenia said...

Κλασικό,μα πεντανόστιμο φαγητάκι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...