Tuesday 12 April 2011

Γίγαντες με σπανάκι

Η φίλη μου η Τασούλα μας στέλνει μια σούπερ συνταγή για ένα νόστιμο και νηστίσιμο πιάτο.

Υλικά
500 γρ. γίγαντες
1 κιλό καθαρισμένο σπανάκι
1 κρεμμύδι ξερό
μια συσκευασία σάλτσας πουμαρό των 500 γρ.
1 ποτήρι του νερού ελαιόλαδο
μια πρέζα γλυκό μπούκοβο
αλάτι- πιπέρι
Πάμε να τους φτιάξουμε:
Βάζουμε τους γίγαντες από το βράδυ σ’ ένα λεκανάκι με νερό.
Την άλλη μέρα τους ξεβγάζουμε και τους βάζουμε να βράσουν με καινούριο νερό.
Μόλις είναι έτοιμοι (όχι όμως λιωμένοι) τους σουρώνουμε και κρατάμε στην άκρη το νερό τους.
Τους βάζουμε σ’ ένα ταψί, προσθέτουμε το κρεμμύδι τριμμένο, το αλάτι, το πιπέρι, το μπούκοβο και το πουμαρό.
Ανακατεύουμε ώστε να πάνε τα υλικά παντού.
Παίρνουμε με την βαθιά κουτάλα 2-3 δόσεις από το νερό που έχουμε κρατήσει και το ρίχνουμε επάνω στους γίγαντες.
Προσθέτουμε και ζεστό νερό, τόσο όσο να σκεπαστεί το φαγητό.
Προσθέτουμε το λάδι και βάζουμε το ταψί στον φούρνο στους 200 βαθμούς, πάνω κάτω φωτιά για περίπου μια ώρα.
Ίσως χρειασθεί να προσθέσουμε λίγο ζεστό νεράκι στην πορεία.
Βάζουμε μια κατσαρόλα στην φωτιά και βράζουμε αρκετό νερό.
Καθαρίζουμε και κόβουμε το σπανάκι σε 2 ή 3 κομμάτια – ανάλογα με το μέγεθός του.
Το πλένουμε πολύ καλά και το βουτάμε στο νερό που βράζει – ίσα να ζεματισθεί.
Το βγάζουμε και το σουρώνουμε.
Μόλις είναι σχεδόν έτοιμοι οι γίγαντες , βγάζουμε το ταψί από τον φούρνο και ανασηκώνοντας τους λιγάκι βάζουμε από κάτω τους το σπανάκι.
Προσπαθούμε όσο μπορούμε να είναι το σπανάκι από κάτω, για να το προστατεύει η σάλτσα και να μην ξεραθεί ή καεί.
Όταν βάλουμε όλο το σπανάκι στο ταψί, το ξαναβάζουμε στον φούρνο και συνεχίζουμε το ψήσιμο για περίπου ένα τέταρτο, ώστε να ενώσουν όλα τα υλικά μεταξύ τους.
Δοκιμάστε το και δεν θα χάσετε! Είναι πολύ νόστιμο πιάτο και τραβάει και κρασάκι !!!!!
Καλή επιτυχία!

18 comments:

Benikos place said...

Πολυ καλη ιδέα!!! Ειναι σιγουρα πεντανοστιμο και υγειινο!!! Θα δοκιμαστει συντομα.Την καλημέρα μας.

Afroditi Dionysopoulou said...

Πεντανόστιμο φαγητό , δεν το έχω φτιάξει ποτέ , αλλά το φτιάχνει συνχά η πεθερά μου και παραλαμβάνω το μπολάκι μου! καλημέρα :)

Ξανθή said...

Καλημέρα! Έφτιαξα πρόσφατα με διάφορα μυρωδικά χόρτα!!Είναι υπέροχο φαγητό.

eleni said...

Μαράκι,ωραίος συνδυασμός!
Δεν τον έχω δοκιμάσει,ούτε γνώριζα ότι μπορούν να μαγειρευτούν έτσι.
Φιλιά!

simonmad said...

Εξαιρετική ιδέα! Δεν ήξερα το συγκεκριμένο συνδυασμό, αλλά δεδομένου ότι μου αρέσουν και οι γίγαντες και το σπανάκι, θα το δοκιμάσω άμεσα!

ΕΛΕΝΑ said...

Mαράκι μου ευχαρίστησε την Τασούλα για την πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή που μας έστειλε!
Ωραιότατη παραλλαγή για τους γίγαντες την βρίσκω, πιστεύω θα μας αρέσει σίγουρα!
Φιλάκια πολλά!

Σοφία Ζ. said...

Μαρία μου θα το δοκιμάσω γιατί ο συνδυασμός μου κέντρισε τη προσοχή και δεν μπορώ να φανταστώ το αποτέλεσμα της γεύσης. Πολλά φιλιά!!!

Unknown said...

δεν έχω δοκιμάσει κάτι τέτοιο
αν και δεν ξέρω αν θα μου αρέσουν οι γεύσεις

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

τέλειο φαγάκι, από τα πιο αγαπημένα της οικογένειας όταν πρόκειται για όσπρια κι ένας τρόπος για να μπορώ να ανέχομαι τα όσπρια εγώ που έχω πρόβλημα, με τη συνοδεία πράσινων λαχανικών μπορώ και τρώω λιγάκι οπότε τα προτιμώ!!

Vasia b. said...

Πολύ νόστιμο το πάντρεμα!!!
Δεν το έχω κάνει ποτέ αλλά αφου και το σπανάκι και οι γίγαντες είναι αγαπημένα γιατί όχι και ο γάμος τους!!!χαχα!!
Ευχαριστούμε την Τασούλα για την ωραία συνταγή της!!!
Πολλά φιλιά!!!!!

manousina said...

Το σπανάκι στους γίγαντες ήταν ο λόγος που τους έφαγα!!!! Για σήμερα ετοίμαζα και εγώ να τους ανεβάσω αλλά με κέρδισαν οι ντολμάδες. Το συστήνω λοιπόν ανεπιφύλκτα αφού έφαγα εγώ γίγαντες (η περίεργη!!!) είναι λουκούμι.
Φιλάκια

mia maria said...

Ωραίο φαγάκι! Πολύ πρωτότυπος συνδιασμός για μένα. Δεν το έχω φάει ποτέ! Φυσικά το αντιγράφω:)

Tante Kiki said...

Ελενά μου, υπέροχο το φαγάκι σου, γειά στα χέρια σου, καλή μου!!!
Πολλά φιλιά!

Νίκη said...

Ασυνήθιστος συνδυασμός αλλά πρέπει να είναι ωραίος!
Εμείς εδώ συνηθίζουμε να μαγειρευουμε σπανάκι και άλλα "γλυκά" χόρτα με μαυρομάτικα φασόλια, όπως το σπανακόρυζο.Είναι πολύ νόστιμο κι έχουν μάθει και τα παιδιά και το τρώνε!

Helen Gr said...

Πάρα πολύ ωραίος συνδυασμός. Τα φαγητά φούρνου είναι η αδυναμία μου. Παίρνω μια μεριδούλα για σήμερα!!! καλήμέρα.

Yiota said...

Πολύ ωραίο το φαγητό!Το έφτιαξα χθες,λες και το ήξερες και το ανέβασες την κατάλληλη στιγμή!

donkey and the carrot said...

Μόλις το έκανα copy-paste-print!!!

Maria B. said...

καλησπέρα παιδιά, τώρα τελευταία μπορώ και μπαίνω μόνο πολύ αργά λόγω φόρτου εργασίας και διαφόρων υποχρεώσεων, πιστεύω σε λίγο να ξαναγυρίσω στους ρυθμούς μου και να μπορέσω να ξεκουραστώ λιγάκι.
οσο για το φαγάκι μας, χαίρομαι που σας άρεσε και εύχομαι καλοφάγωτο σε όσους θα το φτιάξουν. οσο για εκείνους που το έφτιαξαν ήδη είμαι σίγουρη ότι θα το βάλετε στην λίστα με τα αγαπημένα σας !!!

σας φιλώ πολύ πολύ και εύχομαι όνειρα γλυκά!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...