Thursday 17 December 2009

Κουραμπιέδες νηστίσιμοι


Είμαστε ήδη κοντά στο τέλος της νηστείας των Χριστουγέννων, κοντά στο τέλος της μικρής Σαρακοστής, η οποία δεν είναι τόσο αυστηρή όσο αυτή του Πάσχα και ίσως για αυτό πολλοί από εμάς δεν νηστεύουμε καθόλου και κολάζουμε όλους τους υπόλοιπους που προσπαθούν να αντισταθούν στους πειρασμούς.
Γλυκιά μας Marian σου αφιερώνω αυτή τη συνταγή γιατί πολύ σε ταλαιπωρήσαμε με τις συνταγές μας αυτές τις μέρες!
Μπορείς να φας όσους θέλεις χωρίς τύψεις!!!!
Από αυτούς τους κουραμπιέδες τρώω και εγώ αφού τους ξεσκονίσω από τη ζάχαρη ..εννοείται!!!!!

Χρειαζόμαστε:
3 βιτάμ (250 γρ. το καθένα) σε θερμοκρασία δωματίου
150 γρ. ζάχαρη άχνη
1 φλιτζανάκι του καφέ κονιάκ
350 gr αμύγδαλα ασπρισμένα, κομμένα και καβουρδισμένα
2 βανίλιες
1 φαρίν απ
αλεύρι για όλες τις χρήσεις σαν συμπλήρωμα
ανθόνερο
2 πακέτα ζάχαρη άχνη (400 gr έκαστο) για το πασπάλισμα
ή 1½ κιλό αν θέλουμε να τους τυλίξουμε σε σελοφάν τον κάθε ένα μόνο τους
Τους φτιάχνουμε:
Χτυπάμε στο μίξερ τα 3 βιτάμ με τη ζάχαρη αρκετή ώρα.
Στη συνέχεια προσθέτουμε σιγά σιγά το φαριν απ, τις βανίλιες, το κονιάκ και τα αμύγδαλα.
Συνεχίζουμε για λίγη ώρα ακόμα το χτύπημα και ξεκινάμε να ρίχνουμε το αλεύρι για όλες τις χρήσεις.
Από κάποιο σημείο και έπειτα θα σταματήσουμε το μίξερ και θα πρέπει να ξεκινήσουμε να ζυμώνουμε με το χέρι μιας και το μείγμα μας θα μετατραπεί σε μία μαλακή ζύμη.
Το σημείο στο οποίο θα σταματήσουμε να ρίχνουμε αλεύρι είναι όταν η ζύμη δεν θα κολλάει πια στα χέρια μας ή στα τοιχώματα της λεκάνης.
Παίρνουμε μικρά κομματάκια και τα πλάθουμε ό,τι σχήμα θέλουμε προσέχοντας πάντα να είναι ομοιόμορφα, γιατί διαφορετικά στο ψήσιμο άλλα θα καούν και άλλα δεν θα ψηθούν. Εγώ τα φτιάχνω με τα ειδικά φορμάκια που έχω απλώνοντας κάθε φορά ένα μεγάλο κομμάτι ζύμης και πάνω σε αυτό πιέζω τα φορμάκια και έτσι είναι ο κάθε κουραμπιές μία μικρή μπουκίτσα.
Αν θέλουμε να τα κάνουμε μισοφέγγαρα είναι πολύ απλό με ένα ποτήρι του κρασιού.Η ζύμη αυτή μας δίνει 75 με 80 κομμάτια μικρού μεγέθους, ενώ αν τους κάνουμε λίγο πιο μεγάλους λογικά θα γίνουν γύρω στους 50.
Τους τοποθετούμε σε ταψί που του έχουμε στρώσει λαδόκολλα, προσέχουμε να μην τους κολλήσουμε να έχουν λίγα κενά μεταξύ τους.Ψήνουμε στους 200 βαθμούς κελσίου για 20 με 30 λεπτά μέχρις ότου πάρουν ένα χρυσαφί χρώμα.
Πασπαλίζουμε την πιατέλα που θέλουμε να τους τοποθετήσουμε με ζάχαρη άχνη.Όταν τους βγάλουμε και έχουν πια αρχίσει να κρυώνουν βουτάμε ένα κομμάτι βαμβάκι σε ανθόνερο και παίρνουμε έναν ένα τον κουραμπιέ και τον χαϊδεύουμε γύρω γύρω. Στη συνέχεια τον βουτάμε σε ένα μπολ με ζάχαρη άχνη και μετά τον τοποθετούμε πάνω στη ζάχαρη της πιατέλας.
Αφού φτιάξουμε μία σειρά τους πασπαλίζουμε πάλι με ζάχαρη άχνη περασμένη από σουρωτήρι, τοποθετούμε επόμενη σειρά επάνω σε αυτούς και συνεχίζουμε με την ίδια διαδικασία μέχρι να τελειώσουν οι κουραμπιέδες ή μέχρι να πέσουν από την πιατέλα!!!!
Όσο ανεβαίνουμε προς τα πάνω μειώνεται και η ποσότητα των κουραμπιέδων που τοποθετούμε. Στο τέλος τους πασπαλίζουμε όλους με ζάχαρη για να φαίνονται χιονισμένοι.
Νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες καλοφάγωτοι !!!
Εύχομαι να δεχτούμε με υγεία και αγάπη τις γιορτινές ετούτες ημέρες.
Αμαλία

38 comments:

Marios said...

Καλημέρα.
Παρέα με ζεστό καφέ τα παραδοσιακά γλυκά κουραμπιέδες - μελομακάρονα είναι οτι καλύτερο για αυτές τις μέρες.

Amelie said...

Πολύ λαχταριστοί φαίνονται! Φέτος έχω πέσει σε μεγάλο προβληματισμό με τόσο ωραίες συνταγές, ποια να πρωτοδοκιμάσω! Πάντως η συγκεκριμένη φαίνεται εγγυημένα επιτυχημένη, οπότε, μάλλον θα με κερδίσει! Ειδικά η φωτογραφία με τον ...κουραμπιεδόπυργο είναι υπέροχη!!!

mia maria said...

Τι όμορφα που είναι! Και τα φεγγαράκια με το ποτήρι, τι ωραία ιδέα! Γεια στα χέρια σου!

thumbelina said...

Πολύ νόστιμοι φαίνονται οι κουραμπιέδες σου Αμαλία μου,
και του χρόνου να είσαι καλά:)
καλή σου μέρα!

Amali said...

Καλημέρα Μάριε,
κεράσου και ευχαριστήσου το καφεδάκι σου...

Amali said...

Amelie προσοχή με τον κουραμπιεδοπύργο, να μην σου πέσουν στο στήσιμο...
φιλιά

Amali said...

Ευχαριστώ bigmama μου...
να είσαι καλά
φιλιά

Amali said...

Ευχαριστώ thumbelina ναι και του χρόνου...
μελομακάρονα μόνο να μην ζητήσετε, μάλλον δεν...

φιλιά

eleni said...

Aμαλία,πολύ καλοί!Τους προτιμώ νηστίσιμους,περίπου έτσι φτιάχνω κάθε χρόνο και μόνη τους απολαμβάνω,αφού σε κανέναν άλλο δεν αρέσουν.
Να σου πω,το αμυγδαλάκι το βάζω χωρίς καθάρισμα και παραλείπω το ανθόνερο,δε μ΄αρέσει.
Και του χρόνου,να περάσεις όμορφα!

Αστρο - Συμμορίτες said...

Καλημέρα.
Πέρνα από το μπλογκ να δεις το τραγουδάκι σου στο πάρτυ μας!

γαστεροπλήξ said...

και του χρόνου με υγεία!!!

Amali said...

eleni μου,
άμα έρθεις χαλκίδα άμεσα, πετάξου να σε κεράσω 5 - 6 - 10 κουραμπιεδάκια, που σου αρέσουν, αλλά μην αργήσεις πολύ γιατί το ΣΚ έρχεται ο αδερφός μου και δεν βλέπω να μένουν έως τα Χριστούγεννα...
αλήθεια η ζάχαρη κολλάει χωρίς το ανθόνερο;και εμένα δεν με ενθουσιάζει.. βλακεία που δεν κράτησα μερικούς σκέτους..
ευχαριστώ πολυ
και εσείς με το καλό να σας έρθουν τα κορίτσια

Amali said...

Συμμορίτες με τη βιασύνη του άρτυ, ούτε ένα γλυκάκι δεν κεραστήκατε...
θα στείλουμε την αντιπρόσωπο των p.r.
καλές γιορτές

Amali said...

ευχαριστώ γ. μου και εσείς επίσης

eleni said...

Αμαλία,όσο είναι ζεστοί κολλάει η ζάχαρη,άλλωστε ,όπως και συ,πάντα τη βγάζω.
Αν ανεβείς προς τα μέρη μας,πέρασε να σε γνωρίσω-το όνομά μου είναι στο προφίλ μου,όποιον να ρωτήσεις μας γνωρίζουν.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Επιτέλους κατάφερα να μπω στα σχόλια!
Λέω να μείνω εδώ και να μην το κουνήσω, γιατί ποιος ξέρει πότε θα με ξαναφήσει ο βρωμο-blogger:P
Αμαλίτσα μου και του χρόνου, λαχταριστό γλυκάκι για όσους νηστεύουν.
Εγώ να σου πω την αλήθεια τον κουραμπιέ τον έχω συνδυάσει με την μυρωδιά του φρέσκου βούτυρου (άσε που δεν τινάζω και την ζάχαρη χα χα χα) αλλά η αλήθεια είναι ποτέ δεν τον είχα σκεφτεί σαν νηστίσιμο γλυκό, μας έδωσες ιδέα!!
Φιλιά!

marian said...

Αμαλίτσα μου γλυκιά να είσαι καλά κούκλα μου!!!!
Σ΄ευχαριστώ πολύ πολύ για το όμορφο κέρασμα!!!!!
Και έχω τέτοια αδυναμία στους κουραμπιέδες, άλλο πράγμα!!!!!
Η αλήθεια είναι ότι περίμενω το Σάββατο την κουμπαρούλα μου από τον Βόλο και σκεφτόμουν τι να κάνω για να την κεράσω και να της δώσω και μαζί της!!!!!
Σίγουρα θα τους κάνω και θα σου στείλω και φωτο για να δεις αν τους πέτυχα!!!!!!

Κοίτα να δεις που μου είχαν κέρασμα έκπληξη τα κορίτσια μου!!!!(και σήμερα δεν έμπαινε το σκασμένο στο ίντερνετ!!!!)
αντε βρε με συγκινήσατε πάλι!!!!!!
Αντε βρε σας συγχωρώ για την ..... κιμαδόπιτα!!!!!!!!!!!!!!!!και για το αρνάκι!!!!!(χιχιχι!!!!)
Αμαλίτσα να πάρω όλο το πιατάκι ή τους φάγατε;;;;
Αλήθεια Αμαλίτσα μου γιατί ξεσκονίζεις τους κουραμπιέδες;;;;;;

φιλάκια πολλά πολλά!!!!!και γλυκά!!!!(αντε χωρίς άχνη ζάχαρη!!!!!!)

καλό απόγευμα κοπελάρες μου!!!!!!:))

ΕΛΕΝΑ said...

Marian μου θα σου πω εγώ γιατί τους ξεσκονίζει!
Οχι γιατί την πιάσανε οι προκοπές βέβαια για καθαριότητα, αλλά γιατί ξαναλέμε, είναι ένα σκασμένο.
Μην επαναλαμβανόμεθα:PPP
Φιλάκιααααα!!!!

Maria Tzirita said...

Λοιπόν, να κάτι που έμαθα σήμερα: το βιτάμ είναι νηστίσιμο! Θα ορκιζόμουν πως δεν είναι, αλλά αφού το λες εσύ, το δέχομαι ευχαρίστως! Φιλιά Αμαλία μου!

Amali said...

Το έχω στο μυαλό μου, εννοείται ότι όταν ανέβω πάνω θα κάνω μία στάση να με κεράσεις έναν καφέ (που δεν πίνω) και ένα γλυκό του κουταλιού (που δεν τρώω...χιχιχιχι) αλλά για εσένα θα κάνω μία εξαίρεση...Τώρα με το Νικόλα είναι πιο λίγα δυστυχώς τα ταξίδια μας...!!!
Εμ δεν σε ήξερα παλιότερα που ερχόμουν κάθε μέρα Μαντούδι...μετά ένα πήδημα θα ήταν!
όταν ανέβω πάντως πάνω θα σου σκάσω μύτη...

πολλά φιλιά

Amali said...

φρέσκο βούτυρο εεεε;;;;
Ε τότε αν πάω στο χωριό για τα Χριστούγεννα, μήπως να σου πάρω κανα κουραμπιέ;;;Λαμία και λοιπά έχουν λαμπρή παράδοση...
ή μάλλον όχι το μετάνιωσα γιατί διάβασα πάρακάτω και θα τα πούμε σε λίγο....κάτσε να χαιρετήσω και τη marian
πολλά φιλιά

Amali said...

Εμ βρε marian δεν θα δσου ειχαμε κέρασμα ειδικό, τόση ταλαιπωρία τραβάς για εμάς!!!!!!!Άσε τα πλεχτά, τα σεντόνια, τα τραπεζομάντηλα κ όλα αυτά που πλέκεις καθημερινώς!!!!!!!!
marian και εσύ με πειράζεις εεεε;;Να σου πω την αλήθεια τους ξεσκονίζω για να περισσεύει ζάχαρη και για τη βασιλόπιτα για να κάνω οικονομία και ανακύκλωση....χιχιχιχιχιχι


πολλά φιλιά
και καλό βράδυ...

** εννοείται πω θα τους φτιάξεις τέλειους καλέ...υπάρχει και ρώτημα;;; Μην κολήσεις μόνο και δεν τους ξαναφτιάξεις αλλιώς...

Amali said...

Έλενα ξαναλέω, μήπως να κάτσω σε μία γωνία και να μη μιλάω ξαναρωτάω;;;; Αααα όχι ξέρω τι θα κάνω θα πάρω ένα τετράδιο ένα στυλό και θα ξεκινήσω να γράφω: δεν θα ξαναξεσκονίσω τους κουραμπιέδες και θα τρώω λεμόνια!!!!!!!
δεν θα ξαναξεσκονίσω τους κουραμπιέδες και θα τρώω λεμόνια!!!!!!!
δεν θα ξαναξεσκονίσω τους κουραμπιέδες και θα τρώω λεμόνια!!!!!!!
δεν θα ξαναξεσκονίσω τους κουραμπιέδες και θα τρώω λεμόνια!!!!!!!
δεν θα ξαναξεσκονίσω τους κουραμπιέδες και θα τρώω λεμόνια!!!!!!!
εεε καλά δεν το πάω;;;

πολλά φιλιά
το σκασμένο σας!!!!!!!

Amali said...

Ωωωωωω ναι Μαρία μου είναι φυτικό λίπος...
είναι ωραία να νηστεύεις τελικά...
πολλά φιλιά

Betty's Cuisine said...

Αμαλίτσα, την ιδέα σου με το ποτηράκι για σχέδιο θα την δανειστώ μεθαύριο που θα φτιάξω κι εγώ τους κουραμπιέδες μου...δεν σε πειράζει ε;
φιλιά πολλά

Vasia b. said...

Αμαλία μου πολύ ωραίοι οι νηστίσιμοι κουραμπιέδες σου αλλά και η παρουσίαση επίσης!!!!!!
Εγω θα τους προτιμήσω αρτήσιμους και αξεσκόνιστους!!!!χαχα!!
Νάσαι καλά και του χρόνου με υγεία!!
Πολλά φιλιά!!!!!!!

marian said...

Αχ βρε Αμαλίτσα μου!!!!!
Αχ βρε Αμαλίτσα μου!!!!!
Καλά λένε καλύτερα να σου βγει το μάτι, παρά τ΄όνομα!!!!!!
Ακου σκασμένο, τέτοιο καλό παιδί!!!!!!!!
Μόνο λίγο .... περίεργο, ίσως;;;;;
Κάποιον Μιχαλάκη μου θυμίζει που άκουγα πριν από καιρό, τώρα αφήσαμε τον Μιχαλάκη και πιάσαμε την Αμαλίτσα!!!!!!(χιχιχιχιχι)
Όσο για την τιμωρία,ε όχι και τιμωρία βρε κοπέλα μου!!!!!!
Ειμαστε κατά της σωματικής, πνευματικής και κάθε είδους βίας!!!!

αυτά!!!!!
Υ.Γ Η προίκα που φτιάχνω καλά πάει!!!Ακούτε συμπεθέρες!!!!!Μόλις τέλειωσα κι άλλο κοφτό!!!!

φιλιά πολλά!!!!
Καλό βράδυ σε όλες σας!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Και βέβαια να μου πάρεις κουραμπιέδες από την Λαμία, αλλιώς θα γράψεις 2 φορές τιμωρία!!!!!
Εγώ δεν είμαι σαν την Marian ανωτέρου, κατά της βίας, είπαμε έχω καλή καρδιά... αλλάααααα....
οι κουραμπιέδες μου κοίτα να έχουν και μπόλικο αμυγδαλάκι μέσα!
Καλά καβουρντισμένο το θέλω, αλλά όχι καμμένο;-)
Ααααα και μπόλικη άχνη, κοίτα μην την ξεσκονίσεις:P

Phivos Nicolaides said...

Κουραμπιέδες οι παραδοσιακοί και αχτύπητοι!!

piga said...
This comment has been removed by the author.
piga said...

"...Όταν τους βγάλουμε και έχουν πια αρχίσει να κρυώνουν βουτάμε ένα κομμάτι βαμβάκι σε ανθόνερο και παίρνουμε έναν ένα τον κουραμπιέ και τον χαϊδεύουμε γύρω γύρω..."

Τώρα κατάλαβα γιατί οι κουραμπιέδες της μαμάς εκτός από τραγανοί είναι και 'βαμβακεροί!!

Amali said...

Τι να με πειράζει βρε Μπέττυ, για αυτό τα βάζουμε, για να δανείζεστε και να μας δανείζετε και εσείς τις δικές σας φοβερές ιδέες...

καλή επιτυχία

Amali said...

Βασιάααααααααααααααα
και εσύ τέκνον Βρούτεεεεεεε

δεν πειράζει σας τη χαρίζω τη ζάχαρη, το κάνω για εσάς και δεν εκτιμάτε τίποτα πιά!!!!

καλές γιορτές!!! και πολλά φιλιά

Amali said...

Εεεεεεεεε όχι και Μιχαλάκης βρε marian αυτό πάει πολύ, μέχρι το νέο έτος εγώ δεν ξαναμιλάω...
άντε αφήστε με.....

σνιφ σνιφ και έχει εξαφανιστεί και η Ζ. να με υπερασπιστεί!!!!

πολλά φιλιά

Amali said...

Έλενα δεν σου ξαναμιλάω άσε με!!!!!
τους κουραμπιέδες θα τους φέρω από τη Λαμία όπως ακριβώς τους παρήγγειλες, αλλά θα πρέπει να τους φάς όλους μπροστά μου!!!!!!!!! άντε τώρα, με τη δική μου την εξτρά τη ζάχαρη!!!!!!

πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Φοίβο, άσε τους αχτύπητους και χτύπα έναν τώρα μετά το μεσημεριανό....

Amali said...

Καλά καλά voyager....
και άμα βρεις κουραμπιέδες όταν έρθεις σπίτι θα σου πω εγώ!!!!! Και δεν είναι της μαμάς εγώ τους έφτιαξα!!!!!!!

Γειά τα λέμε το ΣΚ; μπα!!!!
φιλιά

FELITSIA said...

ΑΜΑΛΙΑ ΜΟΥ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΗΣΤΙΣΙΜΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕ .ΞΕΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΡΕΛΛΑΙΝΕΙ.ΑΛΛΑ ΝΗΣΤΕΥΩ ΚΙΟΛΑΣ .ΤΩΡΑ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕΣ ΤΡΕΛΛΗ ΙΔΕΑ .ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΘΟΝΕΡΟ ΑΝ ΤΟΥΣ ΣΚΟΝΙΣΕΙΣ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΟΙ ΜΕ ΑΧΝΗ ΚΟΛΛΑΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ .ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΙΔΕΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΥΟ & ΒΡΟΧΕΡΟ ΒΟΛΟ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...