Monday 19 December 2011

Κουραμπιέδες

Να και η συνταγή μου για κουραμπιέδες που σας υποσχέθηκα την περασμένη εβδομάδα.
Συνταγή πανεύκολη, σε λιγότερο από μία ώρα (μαζί με το ψήσιμο) έχετε έτοιμους λαχταριστούς βουτυράτους, μυρωδάτους, χιονισμένους κουραμπιέδες.
Μην ξεχνάτε και τις υπόλοιπες επιλογές που έχετε, κουραμπιέδες φτιαγμένους με βάση μια πολύ παλιά συνταγή, κουραμπιέδες με αλισίβα, ακόμα και νηστίσιμους κουραμπιέδες που θα κάνουν πιο γλυκές τις μέρες των φίλων μας που νηστεύουν.

Τα υλικά μας:
500-540 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
230 γρ. βούτυρο γάλακτος
100 γρ. βιτάμ
50 γρ. ζάχαρη άχνη
2 βανίλιες άρωμα
2 κουταλάκια μπέικιν
μισή κούπα αμύγδαλα ασπρισμένα
Επιπλέον
ανθόνερο
ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα
Πάμε να τους φτιάξουμε:
Κόβουμε τα αμύγδαλα σε 3-4 κομμάτια.
Τα βάζουμε σε αντικολλητικό τηγανάκι με ελάχιστο βούτυρο ή κάποιο ελαφρύ λάδι και τα καβουρντίζουμε προσεχτικά (ίσα να αλλάξουν χρώμα, μην μας μαυρίσουν).
Σε βαθύ μπολ χτυπάμε πολύ καλά το βούτυρο, το βιτάμ, την ζάχαρη, το μπέικιν και τις βανίλιες.
Προσθέτουμε τα αμύγδαλα.
Αρχίζουμε να προσθέτουμε σταδιακά το αλεύρι, μέχρι να πετύχουμε μία ζύμη μαλακιά και εύπλαστη.
Πλάθουμε με την ζύμη κουραμπιέδες σε όποιο σχήμα μας αρέσει.
Εγώ συνήθως τους κάνω μισοφέγγαρα (δείτε το κόλπο της Αμαλίας εδώ, πως κάνει μισοφέγγαρα με ένα ποτήρι).
Μπορείτε ακόμα να τους κάνετε στρογγυλούς ή να κόψετε με κουπ πατ αστεράκια ή άλλα χριστουγεννιάτικα σχήματα.
Αραδιάζουμε τους κουραμπιέδες σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί φούρνου.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 175-180 βαθμούς στον αέρα, για 25-30 λεπτά.
Προσοχή!! Σε αντίθεση με τα μελομακάρονα που πρέπει να ψηθούν καλά, οι κουραμπιέδες δεν πρέπει να μας αρπάξουν, αρκεί να ροδίσουν και να αλλάξουν χρώμα.
Όταν τους βγάλουμε από τον φούρνο, αφήνουμε λίγο να κρυώσουν και τους ραντίζουμε με ανθόνερο.
Τους τοποθετούμε σε κρύο ταψί που την βάση του έχουμε καλύψει με ζάχαρη άχνη.
Από πάνω πασπαλίζουμε με σουρωτήρι ή αχνορίχτη μπόλικη ζάχαρη άχνη.
Αφήνουμε να κρυώσουν καλά, και τους μεταφέρουμε σε πιατέλα τοποθετημένους σε στρώσεις.
Ξαναπασπαλίζουμε αν θέλουμε με λίγη άχνη ακόμα.
Καλή επιτυχία, να έχετε μιαν όμορφη, γιορτινή εβδομάδα!

52 comments:

Effie's Sweet Home Designs said...

ΩΩΩΩΩΩ!!!!!! ΤΙ ΒΛΕΠΩ !!!!!! ΩΡΑΙΟΥΣ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ!!!!!ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΟΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΙΣΙΒΑ!
ΕΓΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΕΦΤΙΑΞΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΑΝΑΕΠΙΧΕΙΡΩ. Η ΑΜΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ Ε; Ε ΚΑΛΑ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΠΡΩΤΕΣ!!!!!!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Καλημέρα και του χρόνου! Αυτό το γλυκό δεν μπορεί να λείπει από κανένα σπίτι τέτοιες μέρες. Κι εμεις παραδοσιακά με αλισίβα τους φτιάχνουμε!!

Elpiniki said...

Γεια στα χερια σου!
Και του χρονου!

Anonymous said...

καλημερα Ελενα και του χρονου.Καλη εβδομαδα να εχουμε.Εγω στους κουραμπιεδες μαζι με τα αμυγδαλα βαζω και καρυδια λιγοτερα απο τα αμυγδαλα.Ποπη

SpIrToKoYto said...

μα τί βλογ με ποικιλία είστε...
δεν έχω λόγους...
και του χρόνου καλονοικοκυράδες...-:))

ΑΧΤΙΔΑ said...

Τρελλάινομαι μα θα αρχίσω να φτιάχνω πρλώτα τα μελομακαρονα κσαι μετ΄ααυτούς..να πάρω 1..2..3...για την όρεξη;

eleni said...

Πριν ήμουνα στις Ελπινίκης και πήρα μερικούς και τώρα θα πάρω και από εδώ μερικούς και θα φύγω!!!!Μμμμμιάμ....Καλό μεσημέρι!!!!

Ερμιόνη said...

Και του χρόνου Έλενα!! Πάντα με υγεία και χαρά! Εύκολοι και νοστιμότατοι οι κουραμπιέδες σου!!

KANTHAR0S said...

Άν πάτε να φάτε κουραμπιέ και δείτε την πιατέλα άδεια, να ξέρετε ότι δεν ήμουν εγώ.

paraxeno pirouni said...

Οι κουραμπιέδες θα έλεγα ότι είναι από τα πιο εύκολα γιορτινά γλυκά. Μετά από μερικές φορές, ψάχνοντας και δοκιμάζοντας ο καθένας βρίσκει τη συνταγή που του κάνει. Βούτυρο και βιτάμ μαζί δεν έχω ξαναδεί νομίζω, να που όλο νέα κολπάκια κι ιδέες μαθαίνουμε!
Καλή βδομάδα, καλές προετοιμασίες! :)

Giorgos Varvakis said...

Λενάκι μου γεια στα χέρια σου!!! Υπέροχοι λαχταριστοί και μοσχομυρισμένοι !!!!
πολλά φιλιά
και του χρόνου

Vasia b. said...

Λαχταριστοί οι κουραμπιέδες σου Ελενά μου!!!
Και του χρόνου με υγεία!!!!!
Πολλά φιλάκια!!!!

Anonymous said...

Elena delicious, delicious! a perfect cookies for christmas. Have a happy and sweet chritsmas, dear Elena!

donkey and the carrot said...

Και του χρόνου!!!! Μπράβο 'γεια στα χέρια σου!

georgiaxara said...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΕΛΕΝΑ ΜΟΥ,
ΤΙ ΩΡΑΙΟΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ!!!
ΘΑ ΠΑΡΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ!ΧΑΧΑ!!
ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!

Tante Kiki said...

Γεια στα χέρια σου Έλενά μου, και του χρόνου με υγεία και χαρά!!! Πωπωωωωω, μοσχομύρισαν ως εδώ και είναι υπέροχοι!!!!

Unknown said...

Μπράβο Ελενάκι...ωραίοι κουραμπιέδες...και του χρόνου με υγεία, ευτυχία και χαρά...Θα πάρω κι εγώ ένα δύο...Φιλάκια

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι μου γιατί δεν ξανα-επιχειρείς?
Δεν σου είχαν πετύχει?
Αυτη η συνταγή είναι τόσο εύκολη, δεν έχει το παραμικρό περιθώριο αποτυχίας!
Και γίνονται υπέροχοι!
Και με αλισίβα γίνονται καταπληκτικοί!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευγενία μου αλήθεια?
Μα αλισίβα τους κάνεις?
Κάποια χρονιά, πρέπει να τους επιχειρήσω κι εγώ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ πολύ Ελπινίκη μου, καλές γιορτές να έχεις!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη μου καρύδια βάζω στα μελομακάρονα, δεν έχω βάλει ποτέ σε κουραμπιέδες!
Ωραία τους πηγαίνουν??
Καλές γιορτές σου εύχομαι, φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή ναι, είδες τι προκομμένες είμαστε??
Οχι απλά προκομμένες, διαθέτουμε και πλούσια γκάμα κουραμπιέδων, χαίρομαι που το πρόσεξες χα χα χααα!!!
Φιλιάαααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτιδούλα μου να πάρεις όσους θέλεις!
Με το καλό να φτιάξεις τα γλυκάκια σου!
Φιλάκια, καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι έτσι, έτσι!
Επιβάλλεται να δοκιμάσεις από όλα!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου πανεύκολοι!
Και τόσο νόστιμοι και μυρωδάτοι!
Καλές γιορτές να έχεις!

ΕΛΕΝΑ said...

Κανθαράκο δεν παίζεσαι χα χα χααα!!!
Εσένα βρε σου έχω φυλάξει ολόκληρη πιατέλα!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Dark Chef, οι κουραμπιέδες μου αρέσουν βουτυράτοι και μυρωδάτοι.
Βάζω και λίγο βιτάμ για να σπάει λίγο το βούτυρο, αυτό όμως δεν επηρεάζει καθόλου την γεύση και το βουτυράτο άρωμά τους!
Φιλιά, καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργο μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές να έχουμε, με υγεία!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου σε ευχαριστώ πολύ κουκλίτσα!
Καλές γιορτές!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Odile, thank you very much!!
I wish you enjoy the christmas days:))

ΕΛΕΝΑ said...

Φοίβη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές σου εύχομαι!

ΕΛΕΝΑ said...

Γεωργία μου καλές γιορτές, με υγειά και αγάπη στο σπιτικό σου!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου να σαι καλά, σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές να έχουμε!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευάκι μου εσύ να έρθεις να σε κεράσω από κοντά χα χα χαα!!
Φιλάκια πολλά!

eleni said...

Ελενάκι,τι όμορφοι-και του χρόνου!
Στο σπίτι μόνο εγώ τους τρώω και μάλλον δε θα φτιάξω,μου δίνει η φίλη μου.
Για τα μελομακάρονα σε συμβουλεύτηκα στο σιρόπιασμα και έγιναν πήραν αρκετό-έφτιαξα σαν τη συνταγή της Μαρίας.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
Εγώ δεν τολμάω να μην φτιάξω στο σπίτι, τους τρώνε πιο πολύ και από τα μελομακάρονα.
Χαίρομαι που σου σιροπιάστηκαν όμορφα τα μελομακάρονα, καλοφάγωτα, και του χρόνου!
Φιλάκια!

mia said...

Aγαπημένε μου κουραμπιέ!!!!! σε λατρεύω!!!!! καλησπέρα Ελενα

Anonymous said...

Ενα μυστικό για το ζαχάρωμα των κουραμπιέδων είναι να τους αφήσουμε να κρυώσουν καλά,να τους βάλουμε μετά σε ταψί και να τους ζαχαρώσουμε καλά. Τους αφήνουμε έτσι 5-6 ώρες να τραβήξουν άχνη και τους μεταφέρουμε σε πιατέλα.Τέλειοι!

Μarion, said...

Ελενα και του χρόνου να σαι καλά.
Πολύ ωραίοι οι κουραμπιέδες σου και γίνονται γρήγορα.

Φιλιά

Rosita Vargas said...

Luce muy exquisito le deseo una feliz navidad y muchas bendiciones,abrazos y abrazos.

Εφη said...

Και του χρόνου να είσαι καλά Ελενα!
Υπέροχοι οι κουραμπιέδες και εδώ μέσα βρίσκεις τόσες εναλλακτικές! Θα τους έχω υπόψη γιατί εδώ μέσα με μία δόση δεν γίνεται δουλειά...χχαχαχα!

mari beika said...

Μοσχομυρίζει το σπίτι με τους κουραμπιέδες, αλλά λέω να μην φτιάξω φέτος, έχουν πολλές θερμίδες.
Αυτό το λεω μέχρι να το μετανιώσω, βλέποντας τους νόστιμους κουραμπιέδες σου.
Και του χρόνου, εύχομαι καλές γιορτές.
Φιλιά

Marie said...

Tis eftiaksa molis tora!!Kai einai apla TELEIA!!!!Einai polu eukolo!!!Den eixa ksana ftiaksei pote kourampiedes kai m eginan para polu oraia!!!S'euxaristo Elena!!Kai tou xronou!!!:-)))

ΕΛΕΝΑ said...

Mia μου οι γιοι μου τους προτιμάνε από τα μελομακάρονα να φανταστείς!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ανώνυμε/η σε ευχαριστούμε και σου ευχόμαστε καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Marion σε ευχαριστώ!
Καλές γιορτές εύχομαι, καλά Χριστούγεννα!

ΕΛΕΝΑ said...

Rosita thank you!!
Feliz Navidad!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι μου το φαντάζομαι, εδώ δεν γίνεται σε μας δουλειά με μια δόση χα χα χαα!
Φιλάκια, καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Mari μου εγώ δεν τολμώ να μην φτιάξω, έστω και λίγους για το καλό!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Marie μου χαίρομαι πάρα πολύ που σου πέτυχαν και τους ευχαριστηθήκατε!!
Καλές γιορτές, και του χρόνου να είσαι καλά να τους ξαναφτιάξεις!!!

Margarita said...

Χρονια σας Πολλα!
Φετος για πρωτη φορα εφτιαξα κουραμπιεδες χωρις αυγα και ηταν καλυτεροι απο καθε αλλη φορα!
Καλες γιορτες!

ΕΛΕΝΑ said...

Mαργαρίτα μου, χαίρομαι πολύ που τους ευχαριστηθήκατε!!
Και του χρόνου!
Καλές γιορτές σου εύχομαι, με αγάπη και υγεία!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...