Thursday 15 December 2011

Μελομακάρονα

Επιτέλους φίλοι μου, έκανα κι εγώ τα γλυκά μου!
Το καθυστερούσα, το καθυστερούσα, να τα κάνω πιο κοντά στα Χριστούγεννα, αλλά η … μουρμούρα στο σπίτι είχε παραγίνει χα χα χαα!!!
Έτσι το πήρα απόφαση, ανασκουμπώθηκα και έκανα μελομακάρονα και κουραμπιέδες.
Θα σας δώσω και τις δύο συνταγές μου οι οποίες είναι πανεύκολες και χωρίς κανένα περιθώριο αποτυχίας.
Να φανταστείτε τα ίδια μελομακάρονα και κουραμπιέδες κάνω εδώ και 25 χρόνια, τόσο πολύ τις έχω βολευτεί αυτές τις συνταγές.
Ακόμα κι αν δοκιμάσω κάτι άλλο, θα κάνω και μια παρτίδα από τα «γνωστά».

Μελομακάρονα βέβαια στο blog μας θα βρείτε πολλά και για όλα τα γούστα.
Έχουμε τα λαχταριστά και μυρωδάτα μελομακάρονα της Μαρίας, με αλεύρι και σιμιγδάλι.
Αν σας αρέσουν τα πολύ μαλακά μελομακάρονα, η Μέτη κερνάει υπέροχα μελομακάρονα με …. μπύρα.
Έχουμε και μελομακάρονα με αλισίβα, μια εξαιρετική πολύ παλιά συνταγή.
Τώρα έχουμε και τα εύκολα δικά μου.

Τα υλικά μας:
770-800 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
230 γρ. ελαιόλαδο
70 γρ. βούτυρο ή μαργαρίνη
180 γρ. ζάχαρη
2 κουταλάκια μπέικιν
2 κοφτά κουταλάκια σόδα
125 ml χυμό πορτοκάλι
ξύσμα από ένα πορτοκάλι
40 ml κονιάκ
Για το σιρόπι
550 γρ. μέλι καλής ποιότητας
380 γρ. ζάχαρη
500 ml νερό
Επιπλέον
80 γρ. καρυδόψιχα
1 γεμάτο κουταλάκι κανέλα
1 γεμάτο κουταλάκι γαρίφαλο σκόνη
Στην πράξη:
Χτυπάμε στο μούλτι τα καρύδια να γίνουν αρκετά ψιλοκομμένα.
Τα αναμειγνύουμε με την κανέλα και το γαρίφαλο, τα βάζουμε σε ένα πιατάκι και τα αφήνουμε στην άκρη.
Σε βαθύ μπολ χτυπάμε το λάδι, το βούτυρο και την ζάχαρη.
Διαλύουμε την σόδα στο κονιάκ και την προσθέτουμε στο μπολ.
Προσθέτουμε επίσης τον χυμό, το μπέικιν και το ξύσμα και ανακατεύουμε πολύ καλά.
Τώρα αρχίζουμε να προσθέτουμε σταδιακά το αλεύρι.
Θέλουμε να πετύχουμε μια ζύμη μαλακή και εύπλαστη.
Πιθανόν να μην χρειαστεί όλο το αλεύρι ή να χρειαστεί λίγο παραπάνω, εμένα συνήθως δεν μου χρειάζεται.
Παίρνουμε ποσότητα από την ζύμη σαν ένα μεγάλο καρύδι και πλάθουμε μελομακάρονα στο σχήμα που θέλουμε.
Τα αραδιάζουμε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί φούρνου.
Κάνουμε στην επιφάνεια τρυπούλες με ένα πιρούνι, ή κάνουμε το κόλπο που κάνει η Μέτη με τον τρίφτη εδώ.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 175-180 βαθμούς, στον αέρα, για 25-30 λεπτά.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι βράζοντας σε μια κατσαρόλα (προτιμείστε βαθιά) όλα τα υλικά του για 4-5 λεπτά.
Θα χρειαστεί να ξαφρίσουμε.
Όταν το σιρόπι μας είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται πλέον ξάφρισμα, αφήνουμε λίγο να κρυώσει και ξεκινάμε να μελώνουμε τα μελομακάρονά μας.
Εγώ τα βουτάω λίγα λίγα μέσα στην κατσαρόλα, τα αφήνω να απορροφήσουν σιρόπι και μετά τα αραδιάζω σε ένα ταψί.
Τα περιχύνω με όσο σιρόπι περίσσεψε και πασπαλίζω την επιφάνειά τους με το μείγμα από το τριμμένο καρύδι που φτιάξαμε στην αρχή.
Όταν κρυώσουν αρκετά, τα μεταφέρω σε μια χριστουγεννιάτικη πιατέλα.
Καλές γιορτές εύχομαι σε όλους, με υγεία!!

65 comments:

gwgw said...

Και του χρονου Ελενακι μου να εισαι καλα να ξαναφτιαξεις..συγνωμη που εχω χαθει αλλα δεν ειμαι στα καλα μου...μην με παρεξηγεις που δεν ερχομαι..καλη σου μερα και πολλα φιλια!!!

Lila Xagorari said...

Καλές γιορτές να έχουμε Ελενάκι μου, υγεία κι ευτυχία στα σπιτικά μας!!!

maria mas. said...

Και του χρόνουυυυυυ!!!!! Με υγεία να μας κεράσεις ξανά μυρωδάτα μελομακάρονα:)

Effie's Sweet Home Designs said...

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΑ!!!!!!!!!!!!!!!
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afroditi Dionysopoulou said...

Καλημέρα!!! και του χρόνου!

Ροδανθη said...

Καλημέρα και του χρόνου να είσαι καλά να ξαναφτιάξεις,ωραιότατα τα μελομακάρονά σου,φιλιά.

Elpiniki said...

Και του χρονου! Τα μελομακαρονα εινια τα αγαπημενα μου και τα δικα σου φαινονται πολυ ωραια!

Maria B. said...

και του χρόνου Λενάκι μου !!! φαίνονται πολύ νόστιμα !!! θέλω πολύ να τα δοκιμάσω, κρύψε μου λοιπόν 2-3 απο τώρα γιατί σε λίγο δεν θα προλάβω τιποτα!!!

σε φιλώ πολύ πολύ σμαααατς!!!

KANTHAR0S said...

Έχω τη δικιά μου συνταγή για μελομακάρονα, αλλά είναι είναι πιο δύσκολη. Η δικιά σου είναι πιο απλή και εύκολη. Υποθέτω ότι το αποτέλεσμα θα είναι ίδιο.

Θα δοκιμάσω τη δικιά σου.

Ευχαριστώ.

Αlex... said...

Και του χρονου με υγεια!!!
Αυτα τα μελομακαρονα θα φτιαξω λοιπον!Σ'ευχαριστω πολυ!:)

Peter M said...

Kai tou xpono Elana, epizo na exeis kanei perisotera Melomakarona giati den tha ftsaoun mia mera! :P

eleni said...

Και του χρόνου,Ελενάκι!
Με τη συνταγή της Μαρίας τα φτιάχνω,αλλά τα κορίτσια τα θέλουν με πολύ σιρόπι.
Τα δικά σου είναι έτσι;
Αλήθεια,όταν σιροπιάζουμε τα μελομακάρονα πρέπει να είναι κρύα ή ζεστά-αυτό ποτέ δεν το κατάλαβα.
Φιλιά!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ...ΕΛΕΝΑΚΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ ΝΑ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ.ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΩΡΑΙΑ!!!ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΦΕΤΟΣ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΜΕΤΗΣ ΜΑΣ.ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ.ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ.ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ.

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Και του χρόνου!!

Ερμιόνη said...

Και του χρόνου με υγεία Έλενα! Για να κάνεις τόσα χρόνια την ίδια συνταγή, πρέπει να είναι εξαιρετικά αυτά τα μελομακάρονα! Και πραγματικά εύκολα! Μπράβο, άντε καλές γιορτές να έχουμε!

eleni said...

Και του χρόνου!!!!!Υπέροχα μελομακάρονα!!!!Καλό απόγευμα!!!

Helen Gr said...

Πολύ ωραία σου έγινανα, Ελενάκι, και του χρόνου με υγεία. Πολλά φιλάκια.

Tante Kiki said...

Και του χρόνου Έλενά μου! Μοσχοβόλισε το σπιτάκι σου κι η μπλογκογειτονιά μας!!! Πρέπει να έγιναν πεντανόστιμα!!! Κερνάς;;;;;
Πολλά φιλάκια και καλά Χριστούγεννα (όχι ότι δεν θα τα ξαναπούμε αλλά έτσι για το καλό!).

Anonymous said...

Καλες γιορτες με την οικογενεια σου Ελενα.Ο γιος σου θα παρει αδεια η φετος Χριστουγεννα στο ναυτικο?Ποπη

ΕΛΕΝΑ said...

Γωγούλα μου σου ομολογώ ότι ανησύχησα λίγο, φοβήθηκα ότι κάτι συμβαίνει!
Ελπίζω να μην είναι κάτι σοβαρό, και όλα τ' άλλα άστα, μην σε απασχολούν.
Φιλάκια, καλές γιορτές σου εύχομαι!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιλάκι μου αμήν, πολλές πολλές ευχές και σε σένα και στην οικογένειά σου!

ΕΛΕΝΑ said...

Και του χρόνου Μαράκι μου, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφακι μου σε ευχαριστούμε όλες από καρδιάς!!
Να σαι καλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αφροδιτούλα μου σε ευχαριστώ!
Καλές γιορτές να έχεις!

ΕΛΕΝΑ said...

Ροδάνθη μου σε ευχαριστώ πολύ, καλές γιορτές με υγεία στο σπιτικό σου!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελπινίκη κοντεύουν να μου τα ... εξαφανίσουν χα χα χαα!
Φιλάκια!

Rena said...

Εγώ τα έφαγα κιόλας χιχι!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου θα σου κρύψω ολόκληρη πιατέλα, αν και έμαθα ότι φτιάξατε καταπληκτικά μελομακάρονα με την Μέτη, μα τι προκομμένες φιλενάδες έχω εγώ, και περιμένω να τα δοκιμάσω!
Πολλά πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κανθαράκο μου είμαι σίγουρη ότι η δικιά σου θα είναι εξαιρετική!!
Η δικιά μου είναι πανεύκολη, δεν έχει κανέναν βαθμό δυσκολίας, αλλά γίνονται πολύ πολύ νόστιμα και όπως τα θέλουμε μελωμένα!
Φιλιά, καλές γιορτές σου εύχομαι!

ΕΛΕΝΑ said...

Alex σε ευχαριστώ πολύ, καλές γιορτές!!
Αν ψάχνεις συνταγή εύκολη και δοκιμασμένη, αυτή θα σε καλύψει απόλυτα πιστεύω!!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter ετοιμάζομαι για δεύτερη δόση χα χα χααα!
Φιλάκια, καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου τα δικά μου είναι πολύ σιροπιασμένα επίσης, αλλά όχι "λιωμένα", θεωρώ ότι έχουν το ιδανικό σιρόπιασμα για μας.
Μαλακά και σιροπιασμένα, αλλά και ελάχιστα τραγανά.

Από ότι ξέρω αλλά και από την πείρα μου, τα μελομακάρονα πρέπει να είναι ζεστά, αλλά όχι καυτά (να τα έχεις αφήσει δηλαδή να "ανασάνουν" 3-4 λεπτά όταν τα βγάλεις από τον φούρνο) και το σιρόπι χλιαρό, όχι καυτό.

Φιλάκια, καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι μου της Μέτης τα μελομακάρονα είναι εξαιρετικά!!
Οποια συνταγή κι αν διαλέξεις, είναι όλες χιλιοδοκιμασμένες, όλες θα σου πετύχουν!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Σε ευχαριστώ Ευγενία μου!
Καλές γιορτές!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου εξαιρετικά δεν ξέρω αν είναι, είναι όμως πολύ νόστιμα και πολύ πολύ εύκολα και τα έχω "βολευτεί" τοσα χρόνια, γιατί αρέσουν πολύ σε όλη την φαμίλια!
Καλές γιορτές και σε σένα εύχομαι!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι σε ευχαριστώ!
Καλό σου απόγευμα!

ΕΛΕΝΑ said...

Και του χρόνου Βάσω μου!
Δοκίμασα και από τα δικά σου, υπέροχα φαίνονται!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελένη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές στο σπιτικό σου!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου εννοείται ότι θα τα ξαναπούμε μέχρι τα Χριστούγεννα χα χα χααα!!!!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη μου ιδέα δεν έχω πότε θα βγει.
Αυτός θέλει Πρωτοχρονιά να είναι έξω, αλλά άλλος αποφασίζει φέτος!
Θα δούμε!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι ναι, χα χα χααα!!!
Ελπίζω να σου άρεσαν!
Φιλάκια!

ΜΕΤΗ said...

Kαι του χρονου Ελενακι μου!!!!!
Φαινονται υπεροχα τα μελομακαρονα σου!!!!!
Εμεις οπως καταλαβες καναμε παραγωγη σε ολες τις εκδοχες και σχεδον τα φαγαμε.....αλλα εχουμε και συνεχεια!!!!
Φιλακια πολλα πολλα!!!

mia said...

Ελενακι και του χρόνου!!!! Εγώ θα τα φτιάξω ΣΚ αν και δουλεύω...αλλά περιμένω το παιδάκι ....και πρέπει να το γλυκάνω!!!!!!Εσένα θα πάρει άδεια να έρθει?

Eri said...

Γεια στα χέρια σου γλυκιά μου Έλενα και του χρόνου! Να δοκιμάσω λες?
Φιλάκια!

Εφη said...

Εγώ ακόμα δεν έχω καταλήξει σε συνταγή...θα σε έχω υπόψη μου όμως ότι και να κάνω γιατί εμάς μία παρτίδα ...δεν μας κάνει...τίποτα..χαχαχαα!!! Γειά στα χέρια σου! Εφη...μας την κοπάνησες τις προάλλες,ε??? γκρρρρ...

Giorgos Varvakis said...

και του χρόνου Λενάκι!!!
Νόστιμα και μυρωδάτα!!!!
Επειδή τα ορέχτηκα που λέει και το τραγούδι, μαζί με αυτά που θα κρατήσεις για τη συμμαθήτριά μου, βάλε και 2-3 για μένα :)
Να είστε καλά!! Καλές Γιορτές σε όλη την παρέα!!
Πολλά φιλιά
Καλημέρα

SpIrToKoYto said...

και του χρόνουυυυυυυ...
μας έσπασες τη μύτη...
κράτα μερικά στη γυναικοσύναξη γιατί αποκλείται να έχει αφήσει μελομακάρονο μέχρι τότε το σκασμένο...
φιλιά σε όλες σας...-:))

eleni said...

Ευχαριστώ πολύ,Έλενα!
Ίσως γι΄αυτό δεν παίρνουν το σιρόπι τα δικά μου,μάλλον κρύα είναι.
Καλό Σ/Κ-φιλιά!

dhmhtra said...

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2012 και αν γίνεται και λίγο πιό πλούσιο!
Πολλά φιλιά.

Conna said...

Ελενα ... και του χρόνου ... να είσαι καλά να τα ξαναφτιάξεις για τους αγαπημένους σου.

Πρέπει να ανασκουμπωθώ και εγώ να ετοιμάσω τα δικά μου ... γιατι είναι αμαρτία να την βγάλουμε με έτοιμα :(

Φιλιά πολλά

Unknown said...

υπέροχα ....καλές γιορτές και του χρόνου με υγεία...

ΕΛΕΝΑ said...

Μετάκι μου έμαθα οτι έγιναν υπέροχα και τα δικά σας, φαγώθηκαν κιόλας?? χα χα χααα!!!
Να σαι καλά να ξαναφτιάξεις!
Για να δούμε, εγώ θα την γλιτώσω με μια φορά??
Χλωμό το βλέπω!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Mia μου γλυκιά, με το καλό να δεχθείς τον κανακάρη σου και να τον γλυκάνεις!
Εγώ ιδέα δεν έχω τι θα γίνει, ακόμα δεν τους έχουν πει τίποτε, περιμένω να δω αν θα τον έχω μαζί μου Χριστούγεννα ή Πρωτοχρονιά!
Θα δούμε!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές στο σπιτικό σου εύχομαι!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι εσύ πρέπει να φουρνίσεις λαμαρίνες για τον λόχο, το ξέρω χα χα χαα!
Καλά να είσαι να τους φτιάξεις πολλά πολλά!!!

Σας την κοπάνισα λόγω ανωτέρας βίας, δεν σου είπε η Μαρία??
Ελπίζω να καταφέρουμε να τα πούμε σύντομα όμως!
Φιλάκια

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές εύχομαι σε σένα και την οικογένειά σου!
Πολλά φιλιά!

mari beika said...

Γεια στα χέρια σου και του χρόνου να είσαι καλά, σίγουρα είναι τέλεια.
Φιλιά πολλά

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβή το σκασμένο έφτιαξε 2-3 δόσεις με την Μέτη και τα εξαφάνισαν κιόλας λένε χα χα χαα!!!
Στην γυναικοσυνάντηση θα κάνουμε κοινωνική κριτική μασουλώντας μελομακάρονα:P
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου καλύτερα όχι κρύα, δοκίμασε να τα μελώσεις ζεστά την επόμενη φορά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Δήμητρά μου από το στόμα σου και στου Θεού τ' αυτί!
Καλές γιορτές και σε σένα εύχομαι!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Conna μου όχι έτοιμα, τόσες νοστιμιές φτιάχνεις, στα μελομακάρονα θα κολλήσεις??
Ασε που άκουσα κάτι εξωφρενικες τιμές σήμερα για τα έτοιμα, δεν συμφέρει με τίποτε.
Εξ άλλου είναι τόσο εύκολα τα σπιτικά, και ξέρεις και τι τρως!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Παναγιώτη μου σε ευχαριστώ και σου εύχομαι καλές γιορτές!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Mari μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλές γιορτές, με υγεία στο σπιτικό σου!
Φιλιά!

Marie said...

Eftiaksa ta melomakarona k eginan polu oraia!!se merika ebala kai pano sokolata kai eginan apla TELIA!!Apla exo mia erotisi otan bazoume to siropi sta melomakarona prepei na einai auta zesta i oxi?prepei na einai k ta duo zesta?euxaristo!!!kales giortes Elena kai tou xronou!!!!:-)))

ΕΛΕΝΑ said...

Marie μου πολύ χαίρομαι που σου πέτυχαν και τα ευχαριστηθήκατε.
Λοιπόν, τα μελομακάρονα πρέπει να είναι ζεστά, αλλά όχι καυτά.
Αφησε να περάσουν 3-4 λεπτά αφότου τα βγάλεις από τον φούρνο, και μετά μέλωσέ τα.
Το σιρόπι πρέπει να είναι χλιαρό και όχι καυτό.
Καλές γιορτές σου εύχομαι, και του χρόνου να είσαι καλά, να ξαναφτιάξεις τα γλυκάκια σου!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...