Monday 18 July 2011

Αυγόφετες

Τις αυγόφετες τις έχω συνδυάσει με τις … κρίσεις υπογλυκαιμίας του μεγάλου μου γιου!!
Όποτε δεν βρίσκει γλυκό στο σπίτι (πράγμα σπάνιο), μου λέει «Δεν φτιάχνεις καμιά αυγόφετα?»
Γλυκάκι εύκολο, που γίνεται γρήγορα και εξαφανίζεται ακόμη πιο γρήγορα!
Τις αυγόφετες έμαθα να τις κάνω από την πεθερούλα μου πριν πολλά χρόνια (δεν σας λέω όμως πόσα ) και από ότι κατάλαβα κάλυπταν επίσης τις κρίσεις υπογλυκαιμίας του γιόκα της και συζύγου μου, κληρονομικό το χάρισμα δηλαδή :P
Πιστεύω όλοι έχετε δοκιμάσει κάποια στιγμή αυγόφετες, αν όχι χάνετε, φτιάξτε τες σήμερα κιόλας!!!

Χρειαζόμαστε:
15 φέτες ψωμί του τοστ
5 αυγά
300 ml γάλα
για το σιρόπι
3 κούπες νερό
1,5 κούπα ζάχαρη
1 κουταλιά χυμό λεμονιού
(η κούπα μου είναι των 200 ml)
Πάμε να τις φτιάξουμε:
Χτυπάμε σε βαθύ μπολ πολύ καλά τα αυγά με το γάλα.
Σε αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε να λιώσει λίγο βούτυρο ή κάποιο ελαφρύ λάδι.
Βουτάμε τις φέτες του ψωμιού στο μείγμα αυγών γάλακτος 4-5 φορές, ώστε να ποτιστούν καλά από το μείγμα.
Κατόπιν της τηγανίζουμε και από τις 2 πλευρές, μέχρι να ροδίσουν.
Αραδιάζουμε τις τηγανισμένες αυγόφετες σε 1 ή 2 ταψιά.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι βράζοντας όλα τα υλικά του για 5 λεπτά.
Κατόπιν σιροπιάζουμε καλά τις αυγόφετες, περιχύνοντας τες με το σιρόπι.
Αφού απορροφήσουν το σιρόπι, είναι έτοιμες να τις απολαύσουμε.

Αν δεν θέλετε να τις σιροπιάσετε μπορείτε να τις περιχύσετε με μέλι, κανέλλα, γλυκό του κουταλιού, ζάχαρη άχνη ή ότι άλλο σας αρέσει.
Εγώ προσωπικά τις σιροπιασμένες δεν τις αλλάζω με τίποτα.
Στην φωτό βλέπετε να έχω προσθέσει και γλυκό κουταλιού κεράσι.
Αυτό το έκανα για να σας κάνω επίδειξη, και να δείτε τι ωραίο μου έγινε κι εμένα το κερασάκι μου;-)
Η συνταγή είναι φυσικά της Μαρίας μας από εδώ, μόνο που δεν χρησιμοποίησα ασβεστόνερο, διότι που να τρέχω με τις γόβες στις οικοδομές να βρω ασβέστη?
Αν κάποιος έχει σχετικές γνωριμίες, παρακαλώ ας μου στείλει λίγο σβησμένο ασβέστη και υπόσχομαι να ξαναφτιάξω γλυκάκι και να του δώσω ολόκληρο βάζο!!
Πάντως και χωρίς ασβεστόνερο, υπέροχο έγινε το κερασάκι, φουσκωτό φουσκωτό!
Τελικά το κόλπο με το κούνημα της κατσαρόλας είναι καταπληκτικό!!
Να έχετε όλοι μιαν όμορφη εβδομάδα!!

29 comments:

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Ελενα μέσα στο θολό μυαλό που λόγω χρόνων υποφέρει από... παύσεις μου θύμησες τις αυγόφετες!
Ανάθρεψαν γενιές...

Οσο για τον ασβέστη στείλε μήνυμα να παραλάβεις το δέμα έτσι για να μη λερώσεις τις γόβες σου!

Καλημέρα και φιλιά!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Προχθές βράδυ τις έκανα επειδή μου εμεινε ψωμί..ήταν και μια φίλη μου και τις τσακίσαμε με μέλι και κανέλλα!

Νίκη said...

Αχ βρε Έλενα ιδέες που μας βάζεις πρωί-πρωί... Να είχα μια για το πρωινό...ας ήταν και δύο!

Betty's Cuisine said...

Κι όμως... μάλλον είμαι από τους λίγους που δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ!!!
Επειδή όμως ποτέ δεν είναι αργά, λέω αυτές τις μέρες που είμαι σε διακοπές, να γουρουνιάσω και να κεράσω τον εαυτό μου ένα τέτοιο πρωϊνό!
Φιλάκια Ελενάκι, καλή βδομάδα...

Giorgos Varvakis said...

Καλημέρα Λενιώ μου!!!! Είχα καιρό να περάσω κι αποζημιώθηκα πλήρως σήμερα. Κερασοζελέ, αυγοφέτες, κερασάκι & βερίκοκο από το Μαράκι μας (θα πάω να ζητιανέψω...), παγωτό, ντακοσαλάτα στο υπέροχο σπίτι σου, μηλοπιτάκια, πετροσωλήνες... Όρεξη νά' χεις :))
Εύχομαι όλο το υπόλοιπο καλοκαίρι να κυλήσει έτσι: υπέροχα, γλυκά & νόστιμα!!!
Φιλιά πολλά

Lila Xagorari said...

Aυγοφέτες για πρωϊνό!!!! Το καλύτερό μου! Τον ασβέστη που ακριβώς να τον στείλω??? Το γλυκό όμως θα μου το παραδώσεις η ίδια!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Έχω άντρα και κουμπάρο Ηπειρώτες κι όταν ακούν για αυγόφετες παθαίνουν τις σχετικές κρίσεις υπογλυκαιμίας!!!!Εγώ δεν τις έχω φτιάξει ποτέ, αλλά είναι μια ωραία ιδέα για να κάνω έκπληξη στο Βασίλη!

Asteri (Maria) said...

Λατρεύω τι αυγόφετεςςςςςςςςς!!!
Φιλιά
Καλή εβδομάδα

Anonymous said...

Ελενα να γιατι βρεθηκες στο ιντερνικο δρομο μου για να μου μαθεις γρηγορες γευστικες γλυκες γευσεις.Ειπαμε στο γλυκο δεν λεω οχι θα το δοκιμασω δεν εχω ξαναφαει.Ποπη

Εφη said...

Τέλειες!!! Εγώ τις κάνω με το ψωμάκι που μας ξεμένει...γιατί στο δικό μας σπίτι ή που θα ξεμένουμε ή που δεν θα το ακουμπάμε...μέση κατάσταση δεν υπάρχει!
Και από πάνω, ζάχαρη ή μέλι, ή ότι γλυκό του κουταλιού κυκλοφορεί..Σουπερ, σουπερ, σουπερ!!

Crazy Tourists said...

Ποτέ δεν έχω δοκιμάσει αλλά ποτέ δεν είναι αργά!! Χιχι!

Τρελοτουρίστρια

manousina said...

Τις έχω συνδυάσει με τα παιδικά μου χρόνια και την κατασκήνωση που πήγαινα...

Tante Kiki said...

Τέλειες! Τις τρώω από τότε που ήμουν μικρή και τις φτιάχνουμε στην ανιψιά μου αλλά... όχι με σιρόπι! Αυτή την εκδοχή, πρώτη φορά την βλέπω, καλή μου Έλενα! Γεια στα χέρια σου!

Maria B. said...

και με σιρόπι και χωρίς σιρόπι είναι το καλύτερό μου !!!!!!!!
Βεβαια το καλυτερότερο είναι αυτό με το γλυκό κεράσι, γιατί μια αδυναμία του έχω !!! γεια στα χεράκια σου φιλεναδίτσα μου, πιστεύω να σου έχει μείνει λίγο κερασάκι για να με φιλέψεις όταν έρθω!!!!


φιλια πολλά πολλά πολλά

ΕΛΕΝΑ said...

Αντιγόνη μου η προσφορά σου δεκτή και ένα μεγάαααλο βαζο για σένα, μόνο και μόνο που σκέφτηκες τις γοβίτσες μου χα χα χαα!
Φιλιά Αντιγονάκι!!

ΕΛΕΝΑ said...

Αχτιδούλα μου είμαι σίγουρη ότι εσύ τις φτιάχνεις και μάλιστα σούπερ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Νίκη μου για πρωινό είναι τέλειες!!!
Δεν μένει ούτε μία όταν τους τις φτιάχνω!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπέτυ αλήθεια δεν τις έχεις φτιάξει ποτέ??
Δοκίμασέ τες μια φορά μονο και θα τις λατρέψεις!!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιώργη μου μας έλειψες, ελπίζω να είσαι καλά και να περνάς τέλεια!!
Φιλιά πολλά, καλό καλοκαίρι!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιλούκο μου έχεις ασβέστη??
Θα έρθω με το γλυκό ανα χείρας να με εφοδιάσεις, διότι η Βου φιλενάδα έχει λέει πολλές συνταγές με ασβέστη να μας δώσει, κι εγώ δεν θάλω να της τον στερήσω;-)
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευγενία μου όπως έλεγα και στην Μπέτυ, χάνεις αν δεν τις δοκιμάσεις!
Είναι και τόσο εύκολες, ειδικά για κορίτσι προκομμένο σαν κι εσένα!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αστεράκι μου πολλά φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη επιβάλλεται να τις φτιάξεις και να τις δοκιμάσεις, θα τις λατρέψεις σίγουρα!!!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι μου ότι και να βάλεις από πάνω, σούπερ είναι!!!!
Με σιρόπι όμως..... οι αγαπημένες μου!!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Τρελοτουρίστρια, ποτέ δεν είναι αργά, συμφωνώ;-)
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μανουσίνα σας φτιάχνανε στην κατασκήνωση?? Τέλεια!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κική μου οι σιροπιασμένες είναι η εκδοχή που προτιμω!!
Να σου πω την αλήθεια, νόμιζα ότι όλοι έτσι τις τρώνε τις αυγόφετες, σιροπιασμένες, μου κάνει μεγάλη εντύπωση που λίγοι τις έχουν δοκιμάσει έτσι!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου συνταγή δικιά σου ήταν δυνατόν να μην μου πετύχει???
Τέλειο έγινε το κερασάκι, τραγανό, τραγανό, σου έχω φυλάξει βαζάκι!!!
Φιλιά πολλά!

Thalassenia said...

Δεν σας προλαβαίνω βρε κορίτσια με τα ωραία σας.
Αυγόφετες από τα παιδικάτα μου μέχρι τα παιδιά μου.

Φιλιά θαλασσένια.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...