Tuesday 19 July 2011

Καρπούζι, γλυκό του κουταλιού

Οχι καλέ! Δεν είμαι τόσο προκομμένη!
Δεν το έφτιαξα εγώ το γλυκό καρπούζι, αλλά η φίλη μου η Δέσποινα με τον Δημήτρη!!
Πεντανόστιμο κέρασμα λοιπόν από τα δύο αδελφάκια !!

Υλικά
Την φλούδα από ένα χοντροφλουδο καρπούζι περίπου 5 κιλών
(ζητήστε βοήθεια από τον πωλητή, εκείνοι ξέρουν τι να σας δώσουν)
1 κιλό ζάχαρη
2 ποτήρια νερό
ένα κλαράκι αρμπαρόριζα
1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού
Εκτέλεση
Αφού φάμε ωραία ωραία το καρπούζι μας και το απολαύσουμε, κρατάμε την φλούδα του και το καθαρίζουμε κρατώντας μόνο το κομμάτι που βρίσκεται ανάμεσα στο πράσινο περίβλημα και στην κόκκινη σάρκα.
Δηλαδή κρατάμε αυτό που είναι άσπρο.
Το κόβουμε σε τετράγωνα κομμάτια και το βάζουμε σε ασβεστόνερο για 3-4 ώρες σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουμε εδώ
Ξεβγάζουμε πολύ καλά, τουλάχιστον 8-10 χέρια και το βάζουμε σε μια κατσαρόλα με νερό.
Μόλις πάρει μια βράση το σουρώνουμε και βάζουμε καινούργιο νερό στην κατσαρόλα και το αφήνουμε να πάρει πάλι μια βράση.
Επαναλαμβάνουμε.
Αυτό γίνεται 3 φορές.
Όταν τελειώσουμε με τις βράσεις και τα ξεβγάλματα, βάζουμε όλα τα υλικά στην κατσαρόλα μαζί με το καρπούζι και δένουμε το γλυκό.
Το αφήνουμε ξεσκέπαστο (ώσπου να κρυώσει) στην κατσαρόλα μέχρι την επόμενη που ξανα-δένουμε το σιρόπι μέχρι να φύγουν τα υγρά που άφησε το φρούτο – εννοείται βέβαια ότι ο χρόνος βρασμού του αυτή την φορά θα είναι πολύ λίγος. Γεμίζουμε αποστειρωμένα βαζάκια και τσακίζουμε το γλυκό σε τακτά χρονικά διαστήματα για να μην ξεχνάμε την υπέροχη γεύση του !!!!
Καλή επιτυχία!

25 comments:

Εφη said...

Καλοφάγωτο!!!
Δηλαδή παίρνω τον ασβέστη της οικοδομής, τον διαλύω στο ανάλογο νερό και αυτό είναι??? τον έχω και κάθεται γιατί δεν είμαι σίγουρη για τη διαδικασία...

mari beika said...

πω πω!! λαχταριστό λαχταριστό!! να είχα λιγουλάκι!!

Asteri (Maria) said...

To λατρεύωωωωωωωωω αλλά δεν το έχω φτιάξει ποτέ μου
Φιλιά

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

λατρεμένο! καλοφάγωτο!!!!

Anonymous said...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.ΧΡΟΝΙΑ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΒΡΩ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ.ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΕΣΑ,ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ.ΙΣΩΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΘΗΣΩ ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΩ.ΦΙΛΙΑΑΑΑ.....ΚΑΤΕΡΙΝΑ.

Maria B. said...

Εφάκι μου, όπως τα λες είναι !! παίρνεις τον ασβέστη της οικοδομής και τσουπ μέσα στο καρπουζάκι !!!! χιχιχι!!!

καλοφάγωτο αμα το φτιάξεις !


φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Μαρακι μου έλα να σου δώσω, μου έφεραν ένα ολοκληρο βάζο τα παιδιά, αν ήξερες πόσο τραγανό και νόστιμο είναι θα είχες έρθει παραυτα !!!!! χιχιι!!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Αστερακι μου ξεκίνα και δεν θα χάσεις, εσύ που τα καταφερνεις τόσο καλά με τις ζύμες, αυτό θα είναι παιχνιδάκι για σένα!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

γαστεροπλήξ, είμαι σίγουρη ότι το φτιάχνεις υπέροχα, όταν κατέβεις ή όταν ανέβουμε προς τα μέρη μας περιμένουμε να μας κεράσεις και επειδή έχω καταλάβει ότι δεν είσαι τσιγγούνικο παιδί περιμένω ένα μεεεεγάλο βάζο !!!!!!!

πολλές φιλούπες !!

Maria B. said...

Φτιάξτο Κατερινάκι μου και πες μας τα αποτελέσματα.
καλή επιτυχία!!!!

πολλά πολλά φιλιά

Anonymous said...

Εγω που δεν θελω ασβεστη πειραζει να βαλω ολα τα αλλα και να το φτιαξω?Ποπη

ΕΛΕΝΑ said...

Οποιος δεν έχει δοκιμάσει αυτό το γλυκό κουταλιού χάνει!!
Το λατρεύω, από τα αγαπημένα μου!!
Φιλενάδα με ξεσήκωσες να το φτιάξω!!

Πόπη εγώ χωρίς ασβέστη το φτιάχνω, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω δοκιμάσει ποτέ με ασβέστη, κάτι παραπάνω θα ξέρει η Μαρία που τον χρησιμοποιεί.
Πάντως και χωρίς, μια χαρά γίνεται!

Μαράκι μου φιλάκια πολλά!

Vita said...

Άλλο ένα γλυκό του κουταλιού! Μαρία μου για να μας τρελάνεις πας :-)

Effie's Sweet Home Designs said...

ΕΔΩΣΑ ΣΤΗΝ ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΡΑΣΙ . ΕΓΙΝΕ ΥΠΕΡΟΧΟ !!!! ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΔΕΣΤΕ ΤΟ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!!

Tante Kiki said...

Λατρεύω το συγκεκριμένο γλυκό αν και δεν το έχω φτιάξει! Μπαίνει όμως στα προσεχώς!!

mia maria said...

Πόσα πράγματα γίνονται με το καρπούζι τελικά! Δεν το ξέρω καθόλου αυτό το γλυκάκι αλλά φαίνεται νοστιμότατο!

Sugar flowers creations said...

Μαρία μου υπέροχο φαίνεται το γλυκάκι Ωραίο χρώμα και σίγουρα θα είναι και τραγανό !!!
Πολλά φιλιά

Μουσική προ-ΠΑΙΔΕΙΑ ''Η Ροδούλα και τα μουσικά της αστεράκια'' said...

Μμμμμ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ!!!
Δεν έχω φτιάξει όμως ποτέ. Σίγουρα δε θα τους δηλητηριάσω με τον ασβέστη; χαχαχα
Πολλά φιλιά Μαρία μου, και σε σένα Ελενάκι μου!!!

Pela Sofi said...

Μπραβο κορίτσια, πανέμορφο το ιστολόγιό σας! επειδή κ γω θέλω να φτιάξω το γλυκό, αυτό με τον ασβέστη δεν είναι λίγο...επίφοβο?!

ΕΛΕΝΑ said...

Pela Sofi να σου απαντήσω εγώ γιατί η Μαρία μας λείπει και θα επιστρέψει αύριο το βράδυ!

Μπορείς να το φτιάξεις χωρίς τον ασβέστη, εγώ δεν βάζω ποτέ, γιατί δεν βρίσκω.
Αν όμως εύρισκα, θα τον χρησιμοποιούσα, κάνει το γλυκό πιο "τραγανό".
Δεν είναι καθόλου επίφοβο, αρκεί να ακολουθήσεις τις οδηγίες που δίνει η Μαρία και να το ξεβγάλεις πολύ καλά.
Εξ άλλου ασβέστη στα γλυκά κουταλιου χρησιμοποιούσαν εδώ και πολλά χρόνια οι μανούλες μας και οι γιαγιούλες μας, δεν είναι κάποια καινούρια τακτική!
Αν όμως σε προβληματίζει, απλά παρέλειψέ το!

Voula said...

Πολύ ωραίο γλυκό και ωραία συνταγή. Καλό είναι να παίρνουμε άσβεστο ασβέστη από τα καταστήματα χημικών γιατί είναι φυσικός και δεν έχει προσμίξεις όπως ο οικοδομικός. Ευχαριστώ για την ωραία συνταγή!

Maria B. said...

Voula, ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Επίσης ευχαριστούμε παααάρα πολύ για την πληροφορια που μας έδωσες σχετικά με τον ασβέστη. Κι ότι έλεγα οτι μου τελείωνε αυτός που είχα και επρεπε να ψάξω να βρω!! Εχω κοντα μου κατάστημα με χημικά οπότε μια χαρά !!!!!!!!!!!!!


φιλια πολλά και να σε βλέπουμε συχνά !!

Anonymous said...

Να ρωτησω κατι;;;μου πηρε ο καλος μου ο αντρουλης καρπουζακι...ομως δεν γινεται να το φαμε ολο σε μια μερα...να το ξεφλουδιζω λιγο την φορα κ να το βαλω σε σακουλα τυλιγμενο στο ψυγειο μεχρι να το κανω;;;;

Maria B. said...

Ανωνυμε καλό σου μεσημέρι, δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ με αυτόν τον τρόπο. Αφού φατε το καρπουζάκι σας δοκιμασε να βάλεις τις φέτες στο ψυγείο μεσα σε ένα πολυμπακ χωρίς να τις καθαρίσεις. Οταν μαζέψεις την ποσότητα που θέλεις τότε καθάρισε καλά τις φλουδες και πιστεύω δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Στην απο πάνω μεριά της φλούδας άφηνε και λίγο φαγάκι (το κόκκινο) για να ζαρώσει μόνο αυτό και όχι το μέσα μέρος της φλούδας.

Εαν το φτιάξεις ενημέρωσε μας και πες μας τι έκανες και τα αποτελέσματα !!!

φιλια πολλά πολλά και ευχαριστούμε για την επισκεψή σου !!!

Maria Pirgianaki said...

Έχω ακούσει για καρπουζοπιτα αλλά με την φλούδα του ποτέ το καρπούζι να γίνεται γλυκό.Φαίνεται ότι χάνω στην γεύση τελικά κορίτσια. Μπράβο στην προσπάθεια και την ιδέα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...