Thursday 21 July 2011

Μοσχαράκι με μελιτζάνες

Ένα από τα πιο νόστιμα καλοκαιρινά φαγητά!
Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να σας ζητήσω συγγνώμη, γιατί εδώ και 3 χρόνια που μαγειρεύουμε παρέα, δεν έχω αναρτήσει την συνταγή αυτή, από τις πιο γνωστές και παραδοσιακές του τόπου μου!
Διότι τι τσακώνισσα είμαι, αν περίμενα 3 χρόνια για να σας μαγειρέψω μοσχαράκι με μελιτζάνες? Επειδή όμως ποτέ δεν είναι αργά, πάμε να το φτιάξουμε!
Φροντίστε να εφοδιαστείτε με γνήσιες τσακώνικες μελιτζάνες.
Αυτό είναι και το πιο «δύσκολο σημείο» του φαγητού, γιατί συνήθως οι μελιτζάνες που κυκλοφορούν στις λαϊκές και στα μανάβικα, είναι «τύπου τσακώνικες» και όχι αυθεντικές.
Η τσακώνικη μελιτζάνα ξεχωρίζει από την άσπρη ρίγα της.
Έχει λεία και γυαλιστερή μωβ επιφάνεια, και ελάχιστη καμπυλότητα.
Είναι τόσο γλυκιά, που δεν χρειάζεται καθόλου ξεπίκρισμα!!!
Οι Λεωνιδιώτες λένε (και έχουν δίκιο) ότι αυτό που κάνει την τσακώνικη μελιτζάνα ξεχωριστή, είναι το χώμα και το κλίμα, και όχι ο σπόρος.
Οπουδήποτε αλλού κι αν φυτευτεί ο σπόρος, το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο.
Αν λοιπόν πετύχετε γνήσιες τσακώνικες μελιτζάνες, μην τις προσπεράσετε!
Θα διαπιστώσετε ότι είναι σκέτο «γλύκισμα»!!!
Τα υλικά μας:
1,5 κιλό μοσχαράκι τρυφερό, κομμένο σε μερίδες
1,5 κιλό τσακώνικες μελιτζάνες
2 μεγάλα κρεμμύδια
7-8 σκελίδες σκόρδο
αρκετό μαϊντανό ψιλοκομμένο
4-5 ώριμες ντομάτες ή 1 κουτί ψιλοκομμένα ντοματάκια (κονκασέ)
1 φλιτζάνι Pumaro συμπυκνωμένο ή 1 κουταλιά πελτέ διαλυμένη σε λίγο νερό
αλάτι, πιπέρι
Στην πράξη:
Κόψτε τις μελιτζάνες σε ροδέλες με πάχος 2 δάχτυλα.
Αν θέλουν ξεπίκρισμα, βάλτε τες σε νερό που να τις καλύπτει και αλλάξτε το νερό κατά διαστήματα, μέχρι να μην είναι πλέον κίτρινο, αλλά διαυγές.
Αν έχετε γνήσιες τσακώνικες μελιτζάνες, δεν χρειάζονται καθόλου ξεπίκρισμα, το πολύ ένα νεράκι.
Αφού ξεπικρίσουν οι μελιτζάνες, στεγνώστε τες σκουπίζοντας τες με μια καθαρή πετσέτα ή με απορροφητικό χαρτί κουζίνας και τηγανίστε τες σε κάποιο ελαφρύ λάδι, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά και να μαλακώσουν λίγο.
Φυλάξτε τες στην άκρη.
Σοτάρετε σε ελαιόλαδο τα κρεμμύδια και τα σκόρδα κομμένα σε φετάκια.
Το φαγάκι αυτό θέλει μπόλικο κρεμμυδάκι, σκορδάκι και μαϊντανό, μην τα τσιγκουνευτείτε!
Προσθέστε τις μερίδες του κρέατος και σοτάρετέ τες μέχρι να ροδίσουν.
Στην συνέχεια προσθέστε τις ντομάτες πολύ ψιλοκομμένες (ή το κονκασέ), το pumaro (ή τον πελτέ), αλάτι, πιπέρι και νεράκι ώστε να σκεπάζει λίγο το φαγάκι.
Χαμηλώστε την φωτιά και αφήστε το φαγητό να μαγειρευτεί.
Μισή ώρα πριν ολοκληρωθεί το μαγείρεμα, προσθέστε τις μελιτζάνες και τον ψιλοκομμένο μαϊντανό.
Το φαγάκι μας πρέπει να μείνει με την σαλτσούλα του, η οποία επιδέχεται τις γνωστές κλασσικές βουτίτσες με φρέσκο ζυμωτό ψωμάκι.
Καλή επιτυχία!!!

19 comments:

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Με αυτό το πιάτο με πήγες στα Κυριακάτικα μεσημέρια μακρινών καλοκαιριών!
Που οι πιτσιρικαρία δεν εκτιμούσε ακόμα τη νοστιμιά αυτού του φαγητού!
Με μια συνταγή με ταξίδεψες...
με μελιτζάνες Αιγινίτικες από το μποστάνι της γιαγιάς.... και τις ντομάτες που σούρωνε στο "τρυπητό"..
Ωχ, σε ζάλισα Ελενα, αλλά φταίει η πρόταση σου!

Φιλιά πολλά στα κορίτσια μου!

Vita said...

Έχεις απόλυτο δίκιο για το κλίμα και το έδαφος. Έχει σημασία και ο σπόρος, αλλά και όλα τα άλλα.
Το φαγάκι σου σήμερα από τα πιο αγαπημένα μου και σπεσιαλιτέ της πεθεράς μου. Μ' αυτό μας περίμενε η συχωρεμένη όταν την επισκεπτόμαστε...

Anonymous said...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΦΑΓΑΚΙ,ΕΓΩ ΤΙΣ ΚΑΝΩ ΙΜΑΜ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΤΙΣ ΜΕΓΕΙΡΕΨΩ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΛΕΣ .ΑΛΩΣΤΕ ΟΛΕΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΙΑ ΠΟΣΟ ΩΡΑΙΑ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙΣ.ΚΑΤΕΡΙΝΑ

Εφη said...

Από τα αγαπημένα μου, το ευχαριστιέμαι σπάνια πια...λόγω της πολλής μελιτζάνας...θα φάνε μόνο το μοσχάρι....άντε και καμιά πηρουνιά μελιτζανούλα...ενώ στα άλλα φαγάκια που τους κάνω ...την χάνουν κάπως..χαχαχα!!! Θα το φτιάξω για μένα όμως και για το κουνιαδάκι!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

τέλειο φαγάκι, σλουρπ!!!

Lila Xagorari said...

Από τα αγαπημένα μας φαγάκια....μόνο που εμείς βάζουμε τις μελιτζάνες του κήπου μας......!

Thalassenia said...

Συγχωρεμένη... :-)
Το συνηθίζαμε στο πατρικό μου και μου άρεσε πολύ. Αργότερα ο σύζυγος δεν το προτιμούσε, αλλά τώρα δεν το αρνείται.
Καλοκαιρινό και πιο υγιεινό αν ψήσεις και όχι τηγανίσεις τις μελιτζάνες.
Γίνεται το ίδιο πεντανόστιμο.

Φιλιά θαλασσένια.

Peter M said...

Blepo Tsakonikes melitzanes...kai mono tous einai mia xara. Mou lipei to Leonidio kai h kali parea.

manousina said...

Υπέροχος, πεντανόστιμος, ελληνικός συνδυασμός!!!
Σε συγχωρούμε....
φιλάκια

Helen Gr said...

Ελενάκι, καταπληκτικό φαγάκι από τα αγαπημένα μου. Κι επειδή στους άλλους εδώ δεν αρέσει. . . θα σερβιριστώ μια γενναία μεριδούλα! Πολλά φιλιά.

Anonymous said...

Ελενα δεν το εχω φτιαξει ποτε ετσι και επειδη εχω δοκιμασει αλλα φαγητα που εχεις ανεβασει θα σε εμπιστευτω και σ αυτο.Ποσα κιλα θα παρω εξαιτιας σας δεν με λυπαστε?Ποπη

spoon_n_love said...

Πόσο μ αρέσουν οι μελιτζανούλες...ήθελα να χα . . .. όλο το φαγάκι αυτό με το μοσχαράκι φαίνεται λαχταριστό

Tante Kiki said...

Έλενά μου, για το φαγάκι σου δεν έχω καμμία αμφιβολία ότι είναι πεντανόστιμο... είναι και από τα αγαπημένα μου! Μια επίσκεψη στο Tantekiki.blogspot.com θα σου δώσει ένα ακόμη βραβείο!

ιρινι said...

Τόπες και τόκανες με τις ωραίες τσακώνικες μελιτζάνες!!!!!(για το σχόλιο σου στην ανάρτηση μου με τις μελιτζάνες αναφέρομαι)..
Αν δει την ανάρτηση σου σήμερα ο ανδρας μου, πάλι μελιτζάνες θα μου ζητάει!!!!Πεντανόστιμο φαγητό!!!

thalassamov said...

Νόστιμο,νοστιμότατο,Ελενάτο :))))))))
Χμ, τελικά μια Κυριακή θα φτιαχτεί η πρόταση σου και μια της Ριρής.
Φέτος,τσακώνικες μελιτζάνες δεν είδα ακόμη,ούτως ή άλλως στην Παγόχωρα τις βρίσκω μόνο στο τούρκικο μπακάλικο.Θα τις φτιάξω με τις συνηθισμένες και αργότερα με τσακώνικες.

θα δοκιμάσω και το παγωτό σου, μόλις τελειώσει η συνταγή που μου πρότεινε η Αγγελική μας.

φιλιά πολλά πολλά

mia maria said...

Αχ Ελενάκι, μου τρέχουν τα σάλια και μόνο που τις βλέπω! Τι μαρτύριο και αυτό σε αυτό το σπίτι, παίρνω τη μανούλα μου να φτιάξει κάτι με μελιτζάνες να μου δώσει:))
Καλό ΣΚ!

mari beika said...

Τέλεια συνταγή Έλενα!! οι μελιτζάνες μου αρέσουν πολύ όπως κι αν είναι μαγειρεμένες.
Φιλιά πολλά.

mara said...

Τώρα που ξεκίνησε ο μπαξές μου να αποδίδει θα φτιάξω έστω και μια μερίδα.Το λατρεύω αυτό το φαγητό.
Καλή Κυριακή!

ΕΛΕΝΑ said...

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια, αλλά και που με ... συγχωρέσατε για την καθυστερημένη ανάρτηση χα χα χαα!
Φιλιά, καλή βδομάδα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...