Thursday 11 June 2015

Μπιφτέκια στα κάρβουνα


Το ψήσιμο στα κάρβουνα θέλει την δικιά του τεχνική, αυτό το ξέρουν καλά όσοι ασχολούνται με αυτό.
Εδώ και πολύ καιρό έψαχνα να βρω μία πετυχημένη συνταγή για μπιφτέκια σχάρας.
Ήθελα να είναι ζουμερά και να μην διαλύονται κατά τη διάρκεια του ψησίματος, έτσι ώστε να μην τα … τρώνε τα κάρβουνα αντί για εμάς.
Ένα από τα μυστικά της επιτυχίας, είναι το μείγμα του κιμά που θα χρησιμοποιήσουμε.
Αν επιχειρήσουμε να ψήσουμε τα μπιφτέκια μας με την συνταγή μας για μπιφτέκια φούρνου,πιθανόν να μην έχουμε την αναμενόμενη επιτυχία στο ψήσιμο.

Κάποια μέρα είχε έρθει στο μαγαζί μου ο φίλος μου Σάββας Ζαφειρόπουλος, ο οποίος είναι και σεφ, και συζητώντας το θέμα μαζί του, μου υποσχέθηκε να μου δώσει μια πολύ καλή συνταγή για μπιφτέκια σχάρας.
Έψησα τα μπιφτέκια μου με την συνταγή του Σάββα, αλλά δεν άντεξα και την πείραξα σε κάποια σημεία.
Σας δίνω και τις δύο εκδοχές για να διαλέξετε ποια σας ταιριάζει.
Αυτό που μπορώ να σας εγγυηθώ, είναι ότι και με τις δύο θα απολαύσετε υπέροχα, ζουμερά, καλοψημένα μπιφτέκια στα κάρβουνα!

Για τα μπιφτέκια σχάρας τα δικά μου χρειαζόμαστε:
μισό κιλό μοσχαρίσιο κιμά
250 γρ. χοιρινό κιμά
125 γρ. καραμελωμένα κρεμμύδια
25 γρ. δυόσμο ψιλοκομμένο
μείγμα για μπαχαρικά μαζί με αλάτι
50 ml γάλα
1 κουταλιά ρίγανη
3 φρυγανιές τριμμένες
1 αυγό
1 κουταλιά ξύδι με δυόσμο
ελάχιστο λάδι
Για τα μπιφτέκια σχάρας του Σάββα χρειαζόμαστε:
2 κιλά μοσχαρίσιο κιμά
1 κιλό χοιρινό κιμά
500 γρ. κρεμμύδια σωτέ
100 γρ. μαϊντανό ψιλοκομμένο
μισή κουταλιά αλάτι
1,5 κουταλιά μείγμα μπαχαρικών για μπιφτέκια
200 ml γάλα
1 κουταλιά ρίγανη
80 γρ. γαλέτα
3 κουταλιές στακοβούτυρο
Στην πράξη:
Ζητάμε από τον κρεοπώλη μας να κόψει μία φορά τους κιμάδες, όσο πιο χοντροκομμένοι, τόσο το καλύτερο.
Βάζουμε τους κιμάδες σε ένα μπολ και πάνω από αυτούς τα υπόλοιπα υλικά.
Ξεκινάμε να ζυμώνουμε από κάτω προς τα πάνω, για να παίρνει οξυγόνο μέσα το μείγμα.
Ζυμώνουμε απαλά, έτσι ώστε ίσα ίσα να αναμειχθούν τα υλικά. Ενδεχομένως το μείγμα να κολλάει λίγο στα χέρια μας.
Βάζουμε το μπολ στο ψυγείο σκεπασμένο με μία μεμβράνη και το αφήνουμε μέχρι την επόμενη μέρα, που θα ψήσουμε.
Αφού ανάψουμε τα κάρβουνα, βγάζουμε τον κιμά από το ψυγείο και πλάθουμε τα μπιφτέκια.
Μέχρι να ετοιμαστούν τα κάρβουνα βάζουμε τα μπιφτέκια που πλάσαμε στην κατάψυξη σκεπασμένα με σελοφάν και χωρισμένα μεταξύ τους.
Φροντίζουμε η σχάρα που θα ψήσουμε να είναι καθαρή και την αφήνουμε αρκετή ώρα πάνω στη φωτιά για να καίει.
Τοποθετούμε τα μπιφτέκια στην σχάρα και τα ψήνουμε από την μια μεριά.
Όταν ψηθούν, τα γυρίζουμε να ψηθούν και από την άλλη μεριά.
Δεν τα γυρίζουμε συνέχεια, αρκεί μια φορά από την κάθε πλευρά.
Περίπου 6 λεπτά από την μία μεριά και λίγο λιγότερο από την άλλη είναι η δική μου προτίμηση, που αφήνει ροζ τα μπιφτέκια στο εσωτερικό τους.
Αν εσείς τα προτιμάτε πιο ψημένα, αυξήστε λίγο τον χρόνο ψησίματος.
Οι παραπάνω δόσεις μου έδωσαν 6 αρκετά μεγάλα μπιφτέκια, λογικά οι δόσεις του Σάββα δίνουν 24 με 25 μπιφτέκια.
Καλή μας όρεξη!
Αμαλία

18 comments:

Decor Asylum said...

Καιρό έχουμε να φάμε κάτι στα κάρβουνα και μού φαίνεται πως η συνταγή σου είναι ό,τι πρέπει!!!! Την καλημέρα μου :)

Αθηνά said...

Καλημέρα !! Τέλεια η πρότασή σου! Έχω δοκιμάσει σχεδόν τα πάντα στον κιμά όχι όμως γάλα! Πολύ ενδιαφέρον θα το εφαρμόσω ! Ευχαριστούμε για την διπλή συνταγή!

zina said...

οχι δυοσμο παρακαλω!!! κραταω ολα τα υπολοιπα... καθοτι ο δυοσμος με ενοχλει στο στομαχι!

τελειο φαγητακι! παντα αγαπημενο :)

Unknown said...

Dimitra Decorasylum καλημέρα ναι καιρό έχουμε να κάνουμε κάτι με κάρβουνα και έψαχνα πολύ καιρό για το συγκεκριμένο μπιφτέκι που είναι φοβερό..
καλή μας όρεξη λοιπόν

Unknown said...

Αθηνά καλημέρα δοκίμασέ το και πες μας
περιμένουμε νέα

Unknown said...

Zina Z
καλημέρα, μπορείς να διαλέξεις την εκδοχή του Σάββα που έχει μαϊντανό

είναι εξίσου ωραίο...

SpIrToKoYto said...

Δεσποινίς Αμαλίααααααααα...Από την μύτη μας σύρατε με τις μυρωδιές σας...

Κι εδώ,αν μου επιτρέπετε,μία σημείωση:
Στην version του Σάββα,για τα κάρβουνα,εγώ προσθέτω στο μείγμα του κιμά μία ντομάτα στιμμένη...Κάνει τα μπιφτέκια αφράτα και ζουμερά χωρίς να κυριαρχεί...

Καλημέρες και πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας ♥ ♥ ♥

Maria B. said...

Καλημέρα !! Να συμπληρώσω και εγώ ότι το τιπ για τα μπιφτέκια απο την κατάψυξη μην το αμελήσετε !!! είναι αυτό που θα κάνει τα μπιφτεκια σας να μην διαλυθούν και να μην κολλήσουν κατά την διαρκεια του ψησίματος !!!

Πολύ νοστιμες και οι δυο εκδοχές των μπιφτεκιών Αμαλίτσα! δεν εχω βάλει ποτέ βουτυρο στα μπιφτέκια, θα το δοκιμάσω.

φιλια πολλά πολλά

Vasia b. said...

Πολύ νόστιμες και η δυο εκδοχες θα πω κι εγώ!!
Η δική σου εκδοχή Αμαλίτσα μου, μοιάζει αρκετά με την δική μου!!! Η διαφορά είναι ότι εγω απλά λιώνω το κρεμμυδι στο μούλτι ενω εσυ το καραμελώνεις!!Μου αρέσει αυτό και θα το δοκιμάσω !!
Φιλιά πολλά πολλά!!!!

Unknown said...

Πολύ ενδιαφέρουσες και οι δύο εκδοχές!!!
Ανυπομονώ να φάω μπιφτέκια σχάρας!!!!
Καλό απόγευμα!!!
Φιλάκια!!!

alekacraftaholic said...

To σαββατοκύριακο λποιπόν ξέρω τι θα φάμε ...ας είναι καλά ο Φωτάρας με τα ψησίματά του κι εσύ με τη συνταγή σου.Ευχαριστούμε!

Beauty Follower said...

Άλλη γευση οταν εχει ψηθει στα κάρβουνα το μπιφτεκακι!

Καλό βράδυ :)

Marcela Gmd said...

Wow very rich!!! I like your blog!!
Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you!!
Besos, desde España, Marcela♥

Σμαραγδάκι- Ρούλα said...

Μπιφτεκια να ναι κι ότι νάνια.. αλλα της σχάρας..μμμμμμ πολύ καιρο εχουμε να τα φαμε Αμαλια μου οπότε εχουμε διαλέξει ηδη το φαγακι μας για την ε΄πομενη μερα.. και τα δικα σου και του Σαββα πολύ ωραια φαινονται.. κατωχειρώνονται και οι δυο πάραυτα... φιλακιααααα!!

Ειρήνη Ε. said...

Σούπερ αυτά τα μπιφτεκάκια της σχάρας, Αμαλία!! Σούπερ και τα μυστικά για την επιτυχία τους! Θα συμφωνήσω με την Βιβή όσον αφορά την ντομάτα!
Καλό Σαββατοκύριακο.

mgkalafatas said...

Tip : ή σχάρα να είναι πυρωμενη πολύ σωστό αλλά και ή κατάψυξη !!!

Tante Kiki said...

Μμμμμ!!! Και οι δύο συνταγές φαίνονται τέλειες με καταπληκτικά και πεντανόστιμα μπιφτέκια!!! Αυτό το κολπάκι με την κατάψυξη θα το τηρήσω την επόμενη φορά!!!! Βούτυρο βάζει η μαμά μου και πράγματι γίνονται λουκούμια!!!

Anonymous said...

Τελεια. Δεν αντεξα και εγω και εκανα ενα μιξ των δυο συνταγων. Καραμελωσα τα κρεμμυδια εβαλα μαιντανο και δυοσμο γιατι λατρευω τη γευση τους και τα υπολοιπα υλικα και εφτιαξα τα νοστιμοτερα που ριχα κανει ποτε. Ευχαριστω.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...