Wednesday 8 September 2010

Ραβανί

Όταν ο καλός μου εξέφρασε την επιθυμία του να φτιάξουμε φούρνο με ξύλα στο χωριό, στην αρχή τα έχασα.
Λατρεύω το χωριουδάκι μου, αλλά πώς να το κάνουμε?? Είμαι γέννημα θρέμμα της πόλης.
Μια χαρά έχω βολευτεί τον ηλεκτρικό μου φούρνο, δεν είχα καμιάν απολύτως επιθυμία να ψήσω στα ξύλα.
Όμως εκείνος μου υποσχέθηκε ότι η συμμετοχή μου θα ήταν μόνο να ετοιμάσω το ταψί που θα έμπαινε στον φούρνο και όλα τα υπόλοιπα θα τα έκανε ο ίδιος.
Έτσι λοιπόν αποκτήσαμε τον πολυπόθητο φούρνο.Ολο το χωριό μαζεύτηκε για να μας εξηγήσει πότε καταλαβαίνουμε ότι «έκαψε» σωστά ο φούρνος, πως θα πρέπει πριν βάλουμε το ταψί να έχουν «ασπρίσει τα χείλη», πως θα τον καθαρίζουμε με την πανιάρα, και διάφορα άλλα τέτοια που στην αρχή μου φαινόντουσαν κινέζικα, αλλά πλέον έχω εξοικειωθεί με τις εν λόγω ορολογίες.Για μερικούς μήνες, απλά τον καμαρώναμε τον φούρνο μας.
Μετά μια μέρα δειλά δειλά, αποφασίσαμε να βάλουμε ένα ταψί με πατάτες, μυρωδικά και μπύρα (συνταγή του καλού μου).
Έγιναν απλά υπέροχες!!!! Τόσο νόστιμες πατάτες δεν είχα ξαναδοκιμάσει.
Μετά προσθέσαμε και κρέας, το οποίο έγινε λουκούμι.
(το πρώτο πληθυντικό που χρησιμοποιώ, είπαμε, είναι για την συμμετοχή μου το ταψί να φτάσει στον φούρνο… ως εκεί!)
Μετά φτιάξαμε ένα κατσικάκι με κριθαράκι, χάαααλια έγινε, αφού δεν με αφήσανε ούτε να το φωτογραφίσω, όπως βλέπετε το μισό έμεινε, το…. κατασπαράξανε!!!Ε, κι αφού γίναμε … εξπέρ στα φαγητά, ήρθε η ώρα του γλυκού.
Να δοκιμάζαμε να ψήσουμε και ένα γλυκάκι??
Καρυδόπιτα ή ραβανί?? Ραβανί που είναι το αγαπημένο του καλού μου!!
Έγινε «θεϊκό»!!!! Το απολαύσαμε με μπόλικο σιρόπι και το συνοδεύσαμε με παγωτάκι.
Για όσους δεν διαθέτουν φούρνο με ξύλα, η συνταγή που θα σας δώσω είναι χιλιοδοκιμασμένη και στον ηλεκτρικό μου φούρνο, κανένα πρόβλημα.
Αν πάλι επιμένετε να το δοκιμάσετε ψημένο στον φούρνο με τα ξύλα, το Σαββατοκύριακο θα είμαι στο χωριουδάκι μου και θα το ξαναφτιάξω!
Κοπιάστε!!!!

Τα υλικά μας:
200 γρ. σιμιγδάλι ψιλό
150 γρ. αλεύρι φαρίνα
260 γρ. ζάχαρη
8 αυγά
50 ml γάλα
1 γεμάτο κουταλάκι μπέικιν
3 βανίλιες άρωμα
Για το σιρόπι
3 κούπες ζάχαρη
2.5 κούπες νερό
2 βανίλιες άρωμα
χυμό μισού λεμονιού
1 φλιτζανάκι του καφέ φρέσκο βούτυρο
Πάμε να το φτιάξουμε:
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα στερεά υλικά, αλεύρι, σιμιγδάλι, βανίλιες, μπέικιν.
Σε άλλο μπολ χτυπάμε πολύ καλά τα αυγά με την ζάχαρη και το γάλα.
Ενώνουμε τα στερεά υλικά με το μείγμα των αυγών και ανακατεύουμε καλά να ομογενοποιηθεί το μείγμα μας.
Αδειάζουμε σε βουτυρωμένο ταψί και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170 βαθμούς, στον αέρα, για 30-40 λεπτά.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι βράζοντας για 5 λεπτά όλα τα υλικά μαζί, εκτός από το βούτυρο που θα το προσθέσουμε στο τέλος να πάρει κι αυτό μια βράση.
Όταν το γλυκό μας κρυώσει αρκετά, το χαράζουμε σε κομμάτια και το περιχύνουμε με το σιρόπι που πρέπει να είναι ζεστό.
Φτιάξτε το και απολαύστε ένα ραβανί που μοσχοβολάει βανίλια και φρέσκο βούτυρο!
Καλή επιτυχία!!(και μια φωτό από το λιμανάκι του χωριού μας, την Σαμπατική)

10 comments:

ΑΧΤΙΔΑ said...

Καλημέρα, είναι το αγαπημένο γλυκό του άνδρα μου!

Asteri (Maria) said...

Πωπωπωωωω ξυλόφουρνος εεεε;;;; ωραία πράγματα!!!!!!!!!!!
Και επίσης μου θύμισες ότι έχω πολύ καιρό να φτιάξω ραβανί.
Φιλάκιααααααααααααα

Betty's Cuisine said...

Καλημερούδια Ελενάκι!
Δεν συγκρίνεται το φαγητό στον ξυλόφουρνο, απίστευτη νοστιμιά, τέλειο το αποτέλεσμα!
Τον θυμόμουν από την γιαγιά μου, τον ξανασυνάντησα στην πεθερά μου και ήταν από τα πρώτα πράγματα που φτιάξαμε στο εξοχικό!
Από ψωμί μέχρι ότι φαγάκι φανταστείς, ιδιαίτερα όταν μαζευόμαστε με φίλους...
Φιλάκια!

Lila Xagorari said...

Ξυλόφουρνο έχουμε, δεν θέλεις να σου πω πόοοοοσα φαγητά κάψαμε, τώρα πήραμε θερμόμετρο και ησυχάσαμε! Το ραβανί αγαπημένο γλυκάκι και με παγωτό πιο ωραίο ακόμα!

manousina said...

Ο μπαμπας μου αγαπάει πολύ το ραβανί. όσο για τον ξυλόφουρνο κάνει τα φαγητά λουκούμι, πέρσυ φτιάξαμε bbq στον κήπο και πιστεύω (ελπίζω) μέχρι του χρόνου να κάνουμε και τον ξυλόφουρνο.

ΜΕΤΗ said...

Εγω μπορω να παρω την Σαμπατικη και να φυγω......????????????
Φιλακια!!!!

Anonymous said...

Το ραβανί δεν το αγαπώ ιδιαίτερα αλλά οι φωτος σου με ξετρέλλαναν. Τι να πω. Για τον υπέροχο ξυλόφουρνο ? (δεν έχω φάει ποτέ κάτι από ξυλόφουρνο), για το κατσικάκι γιουβέτσι που είναι όπως ακριβώς το θέλω και μου τρέξανε τα σάλια? για το υπέροχο σπίτι ? ή για το λιμανάκι του χωριού σας ?
Τέλεια όλα και φαντάζομαι φυσικά και το ραβανί (αφού είναι από τα χεράκια σου.
sgr

SpIrToKoYto said...

Εδώ,δεν έχω στη βεράντα ΚΑΙ ξυλόφουρνο...ευελπιστώ όμως σύντομα να τον έχω στα Ισθμια..
Εχω ψήσει άπειρα φαγητά στον ξυλοφουρνο της Εμμας- η μοσχαροκεφαλή ήταν το κάτι άλλο - και η γεύση του φαγητού δεν έχει καμία σχέση με του ηλεκτρικού...

μας κόλασες πάλι..και ραβανί..και παγωτό...και ξυλόφουρνο...γκρρρρρ
φιλιά πολλά πολλά.-:))

Μαριλένα said...

ωραίο και το ραβανί, αυτή τη συνταγουλα όμως με τις πατατούλες και τη μπυρα μπορώ να την έχω;
:)))

υπέροχος φαινεται ο φούρνος σας Ελενα μου, να είστε καλα πάντα να ψήνετε πολλά πολλά φαγητά και γλυκάκια!

φιλιά πολλά!

Maria B. said...

Αχ!Αχ!Αχ! και πάλι αχ !!!!
Αχ και να ήμουν εκεί!! στον κήπο σας, στην βεράντα σας στην Σαμπατική και σ'ολα αυτά !!!!!

Δεν σχολιάζω τίποτα αλλο γιατι θα φανεί πολύ μικρό το σχολιο μου !!!!!!!

είναι όλα υπέροχα!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...