Wednesday 29 September 2010

Μπιφτέκια γεμιστά με κατίκι

Όταν αποφάσισα να γεμίσω τα μπιφτέκια μου με κατίκι, στην αρχή ήμουν αρκετά δύσπιστη για το αν θα καταλάβω τη γεύση του συγκεκριμένου τυριού.
Πίστευα ότι θα απορροφηθεί και θα χαθεί μέσα στο μπιφτέκι, αλλά έπεσα μακράν έξω.
Σαν βάση συνταγής χρησιμοποίησα τα πασίγνωστα και δοκιμασμένα μπιφτέκια της Έλενας, με κάποιες απαραίτητες για τα γούστα μου διορθώσεις.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι εννοώ:

Τα υλικά μας:
½ κιλό κιμά κοτόπουλο και ½ κιλό μοσχαρίσιο
1 πιπεριά κόκκινη Φλωρίνης και μία κέρατο
1 μεγάλο κρεμμύδι ξερό
2 κουταλιές ξύδι αρωματικό ή μπαλσάμικο
1 ντομάτα ώριμη ξεφλουδισμένη
3 κουταλιές της σούπας cottage cheese
3 κουταλιές της σούπας μουστάρδα
αλάτι, πιπέρι, ρίγανη, δυόσμο
λίγο λάδι
φρυγανιά τριμμένη ή γαλέτα (όσο πάρει)
Για τη γέμιση:
κατίκι Δομοκού
2 περίπου ντομάτες σε φέτες κομμένες στη μέση
Πάμε να τα φτιάξουμε:
Ακολουθώντας την διαδικασία που περιγράφει η Έλενα, χτυπάμε στο μπλέντερ όλα τα υλικά, εκτός από τον κιμά, την γαλέτα και το cottage.
Τα βάζουμε σε ένα μπολ και προσθέτουμε τον κιμά, την γαλέτα και το cottage cheese.
Τα ζυμώνουμε όλα μαζί.
Αφήνουμε τη ζύμη για λίγο στο ψυγείο να ξεκουραστεί και στο μεταξύ κόβουμε τις ντομάτες σε φέτες και καθαρίζουμε τις πατάτες που θα συνοδεύσουν τα μπιφτεκάκια μας.
Αφού λοιπόν ξεκουραστεί η ζύμη μας ξεκινάμε το πλάσιμο.
Παίρνουμε μία ποσότητα κιμά, την ανοίγουμε στη χούφτα μας και βάζουμε ένα κουταλάκι κατίκι, μισή φέτα ντομάτα, πάλι κατίκι και το κλείνουμε προσεκτικά. Συνεχίζουμε μέχρι να τελειώσει ο κιμάς μας.Πάνω από τα μπιφτέκια έβαλα πάλι ντομάτα, γιατί ο κιμάς από κοτόπουλο τα στεγνώνει.Ψήνουμε τα μπιφτεκάκια μας ανάλογα με τον φούρνο μας.
Μπορείτε να τα απολαύσετε με πατατούλες στο φούρνο όπως εγώ, ψητά στη σχάρα, με πατάτες τηγανητές.Κάποιες πληροφορίες και για το πνεύμα ίσως μας φανούν επίσης χρήσιμες:
Το Κατίκι Δομοκού είναι ένα παραδοσιακό τυροκομικό προϊόν της περιοχής Δομοκού και Ξυνιάδος του Νομού Φθιώτιδας, στο οροπέδιο της Όθρης.
Είναι ένα Π.Ο.Π. ελαφρύ τυρί με μόλις 10 έως 14% λιπαρά σε αντίθεση με τη φέτα που μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει τα 25%, λευκό, αλοιφώδες με υπόξινη δροσερή γεύση, που παράγεται παραδοσιακά από αιγοπρόβειο γάλα.
Ό,τι και να θρέψετε πνεύμα ή σώμα καλή σας όρεξη.
Αμαλία

17 comments:

Asteri (Maria) said...

Μπράβο σου!!!! τέλεια τα μπιφτέκια!
Καλημέρα

eva said...

Καταπληκτικά μπιφτέκια!!
Το κατίκι μ αρέσει πάρα πολύ!!!
Συνήθως εγώ τα γεμίζω με κασέρι ή κεφαλοτύρι...θα τα δοκιμάσω!
Φιλάκια πολλά!

cookmania said...

πολύ ωραία η συνταγούλα σου!!θα το δοκιμάσω και εγώ!!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Αμαλία πολύ ωραία τα μπιφτέκια σου.
Τα γεμίζω κι εγώ με διάφορα τυριά, κυρίως φέτα και γίνονται πολύ νόστιμα.
Το κατίκι θα το φοβόμουνα κι εγώ ότι θα χαθεί η γευση του, αλλά αφού λες ότι γίνονται μια χαρά, θα το δοκιμάσω.

eleni said...

Αμαλίτσα,τα μπιφτεκάκια,από τα αγαπημένα μου φαίνονται εξαιρετικά!
Βλέπω έβαλες και cottage,θα έχοπυν μοναδική γεύση.
Μόλις προμηθευτώ κατίκι θα τα φτιάξω-ξέρεις εδώ δεν μπορείς να έχεις τα πάντα τη στιγμή,που τα χρειάζεσαι.
Φιλιά!

Ozlemaki said...

yperoxa fenontai ta mpiftekia!

Maria B. said...

Αμαλιτσα μου γειά σου, όπως κατάλαβες εγώ θα το κεράσω το μερίδιο μου, γιατί είμαι του κλασικού ρεπερτορίου!!! χιχιχιχι


γεια στα χεράκια σου και την φαντασία σου !!!!

φιλια πολλά

mia maria said...

Τα μπιφτέκια της Έλενας είναι θρυλικά αλλά και έτσι θα είναι πεντανόστιμα! Κατίκι δεν έχω συνήθως αλλά και με άλλο τυρί φαντάζομαι μια χαρά θα είναι.

Amali said...

Asteri, eva και cookmania
ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια

Amali said...

Ιουλία μου,
το κατίκι ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη!!!δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς

Ελένη μου είδες δεν κάνω μόνο θαλασσινές συνταγές!!! Τώρα με τις απεργίες θα αργήσεις να βρεις κατίκι, μεχρι και εμείς έχουμε έλλειψη
πολλά φιλιά στο μωρουλίνι

Amali said...

Μαράκι μου γλυκό,
δώσε λίγο νόημα λίγο χρώμα στη ζωή, φάε φέτα και όλα τα τυροκομικά να νιώσεις πιο x-treme!!!άσε τις κλασικούρες

Πολλά πολλά φιλιά

Amali said...

Αν είναι λέει!!! big mama!!!
τέτοιος θρύλος δεν ξεπερνιέται!!
πολλά φιλια

ΕΛΕΝΑ said...

Βρε Αμαλία μου, έχω γίνει πιο κόκκινη και από τις ντομάτες με τις οποίες στόλισες τα μπιφτέκια σου, διότι ως γνωστόν είμαι και μια σεμνή και ταπεινή κόρη;-)
Σούπερ ιδέα μου φαίνεται το κατίκι, εχω γεμίσει τα μπιφτέκια με ότι τυρί θέλεις, νομίζω ήρθε η ώρα του κατικίου!!!
Εχω ήδη ζυμώσει κιμά για μπιφτέκια, μόλις είδα τα δικά σου είπα αυτό τρώμε σήμερα!!
Φιλάκια!

ioanna said...

Tελεια τα βλεπω..και το κατικι ειναι το αγαπημενο μου!!!
Αααααα...θα τα κανω σιγουρα!!!!!!!!!!!!!

manousina said...

Πολύ ωραιο. Θα δοκιμαστεί σίγουρα!!

Betty's Cuisine said...

Κορίτσια τι έγινε;

Σε όποιο blog μπω σήμερα, πέφτω πάνω σε κεφτέδες και μπιφτέκια! :)

Μπα σε καλό σας, με ξελιγώσατε...

Δημιουργία said...

Ζηλευτα τα μπιφτεκακια σου,αλλα και το κατικι νοστιμοτατο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...