Wednesday 16 March 2011

Χταπόδι λαδορίγανη σε ξύδι

Την συνταγή αυτή, μου την έδωσε η φίλη μου η Κατερίνα Β.
Στην αρχή δίστασα λίγο να την φτιάξω.
Ο λόγος ήταν ότι το χταπόδι το βράζουμε στην κατσαρόλα χωρίς ΚΑΝΕΝΑ υγρό, βράζει μόνο με τα δικά του.
Η μαμά της λέει ότι με αυτόν τον τρόπο το χταπόδι βγάζει όλη την «κόλλα» και όντως τελικά έτσι πρέπει να είναι, τις παλιές νοικοκυρές πρέπει να τις ακούμε.
Το τόλμησα λοιπόν να το φτιάξω και δικαιώθηκα!!!
Τολμήστε το και εσείς και δεν θα χάσετε!

Χρειαζόμαστε:
1 χταπόδι περίπου 1,5 κιλό
ελαιόλαδο
ξύδι
πιπέρι και ρίγανη
Πάμε να το φτιάξουμε:
Πλένουμε και καθαρίζουμε πάρα πολύ καλά το χταπόδι βγάζοντας όση περισσότερη από την πέτσα μπορούμε.
Κόβουμε τα πλοκάμια του, ξανά ξεπλένουμε και το βάζουμε σε ένα τρυπητό να στραγγίσει.
Βάζουμε την κατσαρόλα μας στο μάτι της κουζίνας στην πιο δυνατή θερμοκρασία. Βάζουμε μέσα το χταπόδι -μην το φοβηθείτε- να βγάλει τα υγρά του σκεπασμένο.
Το αφήνουμε 10 με 15 λεπτά έτσι (εξαρτάται πάντα από την εστία μας), ελέγχοντάς το τακτικά, για να μην απορροφηθούν όλα τα υγρά του και κολλήσει.
Το βγάζουμε από την κατσαρόλα και το τοποθετούμε σε ένα πιάτο.
Κατόπιν το βάζουμε σε μιαν άλλη κατσαρόλα και προσθέτουμε τόσο νερό ώστε ίσα που να το σκεπάζει.
Το αφήνουμε να βράσει σε μέτρια φωτιά ώστε να μαλακώσει και να τρώγεται.
( Η Κατερίνα προς το τέλος βάζει και λίγο αλάτι, εγώ όχι, εσείς πράξτε ανάλογα με τα γούστα σας).
Όταν πια είναι έτοιμο, το βγάζουμε από την κατσαρόλα - ας έχει νερό μέσα δεν μας πειράζει - και το βάζουμε σε ένα πιάτο να κρυώσει..
Το κόβουμε σε λοξές φετούλες και το βάζουμε σε ένα βάζο που κλείνει καλά.
(χρησιμοποίησα ένα βάζο χωρητικότητας 720 ml)
Από πάνω ρίχνουμε ρίγανη, πιπέρι, λάδι μέχρι τα 2/3 του βάζου και το υπόλοιπο ξύδι.Το αφήνουμε 5 με 6 ώρες ώστε να αναμειχθούν οι γεύσεις και η συνέχεια είναι νομίζω γνωστή σε όλους!!!!
Καλή επιτυχία!Αμαλία

33 comments:

moments collector said...

μιαμ,μιαμ....και ένα τσίπουρο από δίπλα και έκλεισε η συνταγή!!!

Helen Gr said...

Μπράβο κι εγώ έτσι το βράζω το χταπόδι! Τώρα που δεν έχω να πάρω από το δικό σου το λαχταριστό; Καλημέρα, πολλά φιλιά.

Benikos place said...

Το τέλειο μεζεδακι για όλο το χρονο!!! Την καλημερα μας.

thalassamov said...

φαίνεται τέλειο!

Αν είναι για μερικές ώρες, και θα το σερβίρουμε για πολλά άτομα, μπορούμε να το κλείσουμε σε κάποια κούπα;

Νίκη said...

Αγαπημένο μεζεδάκι, ευχαριστούμε για τη συνταγή!

Κωνσταντίνα said...

Τέλεια! Κι εγώ έτσι κάνω...το αφήνω και βράζει στο ζουμί του...χιχιχι... μετά όμως επειδή ο αντρας μου ειναι αλλεργικός στο ξύδι, συνεχίζω το βράσιμο ρίχνοντας κοκκινο κρασί , όχι νερό!! Και όταν το κόψω σε πιατέλα ρίχνω λεμόνι λαδορίγανη!!γιαμ γιαμ! (τις περισσότερες φορές το περνάω και μια βόλτα απο την ψησταριά πριν το σερβίρω)!!Μας τρέχουν τα σάλια πρωί πρωί!!!

Vasia b. said...

Αμαλία μου το κόλπο με το βράσιμο του χταποδιού αρχικά στα υγρά του θα δοκιμαστεί σύντομα!!
Ετσι όπως το βλέπω στην φωτο σου με προδιαθέτει για παρείτσα και ουζάκι!!!!!
Καλημέρα με πολλά φιλιά!!!!!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

λιποθυμώ, ήπια το ουζάκι μου κι ήρθα για το μεζεδάκι μου, ε, ρε γλέντια!!!
τέλειο

Amali said...

Nandia Helengr και Benikos place
ευχαριαστώ πολύ και καλό μεσημέρι...

Amali said...

θάλασσα μωβ, το έβαλα σε βαζάκι για να μπορώ να το αναποδογυρίζω για να πάει παντού το ξύδι να το "πιάσει" αν είναι σε κούπα φρόντισε να το ανακατεύεις τακτικά
καλο μεσημέρι

Amali said...

Νίκη σε ευχαριστω πολύ
καλο σου μεσημέρι

Amali said...

Κωνσταντίνα και εγω παλιά έτσι το έκανα, αλλά τώρα μου φαίνεται πιο ωραίο σκέτο με το νερό
φιλιά

Amali said...

Βάσια δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις...
Πάρε παρέα και τη γ. που έχει εφοδιαστεί με μπόλικο ούζο και οινοπνεύματα...

πολλά φιλιά και στις 2 σας
καλό μεσημέρι

KANTHAR0S said...

Άμολάς και δυο φετούμπες ψωμί για παπάρα και είσαι ο πρώτος του χωριού.

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία τι εννοείς "η συνέχεια γνωστή???"
Φέρε το χταποδάκι, φέρε και τα ούζα της Γαστεροπλήξ και έλα να μου το εξηγήσεις, γιατί δεν καταλαβαίνω;-)
Εχω και ερώτηση.
Τα πρώτα 10-15 λεπτά που βράζει το χταπόδι, χαμηλώνεις καθόλου την φωτιά??
Η βράζει όλο αυτό το διάσυημα σε δυνατή φωτιά???
Αυτάαααα!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

διασυημα = διάστημα

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Ως νησιώτισσα τρελλαίνομαι για πάσης φύσεως θαλασσινά και το χταποδάκι είναι μια από τις αδυναμίες μου. Τέλεια ιδέα!

Maria B. said...

Ελενα = ξανθιά !!!!!

Maria B. said...

Αμαλάκι μου θα είναι πεντανόστιμο έτσι το χταπόδι, ο γιός μου το λατρεύει, θα πάρω λοιπόν μεζεδάκι για όλους μας στο σπίτι αλλά και εξτρα για το καμάρι μου!!! δεν σε πειράζει γιατί βλέπω ότι έχεις φτιάξει αρκετές μερίδες !!!

Να έχεις το νού σου τώρα που θα έρθει η γαστεροπλήξ και θα αρχίσουνε τα ουζα με την Ελενα και την Βασια. Βλέπεις τι λέει το Λενάκι μας χωρίς να εχει πιεί, φαντάσου να πιεί κιολας, θα αρχίσει να μας κακομιλάει και μάλιστα στα Γαλλικά !!!!!!!! χιχιχιιχιχιχιχι!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλέ Μαρία δεν φταίει η ρίζα μου χα χα χααα!
Την δε Γαλλικήν την ομιλώ απταίστως, όπως και άλλες 3 γλώσσες!!
Είδες η ξανθιά μόρφωση???

Vita said...

Παρόμοια συνταγή μου είχε δώσει παλιότερα η μάνα ενός ψαρά. Καλά που μας το θυμήσατε. Γίνεται πραγματικά πεντανόστιμο!

Amali said...

Κάνθαρε πρώτος και της πόλης και της πρωτεύουσας και της ελλάδας όλης!!!

Amali said...

έλενα μήπως να στο πω Γαλλικά μπας και καταλάβεις;;; Γιατί από ότι δείχνει τα ελληνικά δεν τα πας καλά...
Λοιπόν ναι καθόλου δεν χαμηλώνεις τη φωτιά, αλλά μην το παρατήσεις και φύγεις, να το ελέγχεις συνέχεια μην σου κολήσει!!!

Άντε καλέ που είστε και περιμένω σαν τον Ορέστη Μακρή με τη μπουκάλα του τσίπουρου ανά χείρας!!!

Amali said...

Ευγενία ευχαριστώ πολύ

χρυσάνθη said...

Μέχρι τώρα χρησιμοποίησα πολλές συνταγές σας !!!Από σήμερα και αναγνώστριά σας !!Καλώς σας βρήκα!!!Φιλάκια!!!
Θα με βρείτε στο http://www.chrysanthisart.blogspot.com/

Amali said...

Μαράκι μου να πάρεις όσο θες!!!!
όσο για την έλενα και τις άλλες τσούπρες είμαι εδώ πόση ώρα και μάλλον με έστησαν και τα πίνουν μόνες...
Ααα και θυμίσου η διαγωγή της Έλενας δεν της επιτρέπει ακόμα και αν έχει πιει να κακομιλάει.. άλλοι έχουν τέτοια ειδικότητα!!!

πολλά φιλιά

Amali said...

Vita όντως γίνεται
καλό απόγευμα

Amali said...

Χρυσάνθη καλως ήρθες
καλό απόγευμα

cook said...

πολυαγαπημενη ελληνικη συνταγη...κι εγω χωρις καθολου νερο το βραζω,μα του βαζω μαζι κοκκους πιπερικι ενα ριγανοξυλο,ή αλλιώς δαφνοφυλλο και μπαχαρια(αναλογα πως θα το μαγειρεψω μετα..)

Ξανθή said...

Δεν πιστεύω να ήπιατε όλο το ούζο τώρα που ήρθα εγώ!!
Στο χταπόδι δεν βάζω ποτέ νερό το μαγειρεύω με αυτό που βγάζει σε χαμηλή φωτιά.
Αυτός ο μεζές όμως είναι εξαιρετικός!

Signorina Christina said...

kai den eimai kai kamia mageirissa tis prokophs... alla toso wraia blogs gia th mageirikh exw arxisei kai deleazomai na dokimasw diafora!!!! :D:D:D:D:D

SignorinaTina

Μarion, said...

Αυτό που δεν βαζουμε νερό το άκουσα τωρα τελευταια κι εγώ.
Σίγουρα γίνεται πολύ καλό.
Για φέρε το βαζάκι προς εδώ..:)

Καλό βράδυ

Ελευθερία said...

περνα απο το blog μου να... παιξουμε!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...