Wednesday 2 March 2011

Μαυρομάτικα φασόλια σαλάτα

Όσο έμενα στο πατρικό μου, δεν θυμάμαι να έλειπε ποτέ αυτή η σαλάτα από το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας!
Στο δικό μου το σπίτι ομολογώ όμως, ότι σπάνια έμπαινε.
Και όποτε συνέβαινε αυτό, αντιμετώπιζα κάτι περίεργα μούτρα, κυρίως από τον γιο μου τον μεγάλο, που είναι και ο «δύσκολος» της οικογένειας, δηλαδή μέχρι τώρα με παιδεύει.
Αυτά όλα συνέβαιναν μέχρι πέρυσι την Καθαρά Δευτέρα, που η Μαρία μας κάλεσε στο εξοχικό της για να περάσουμε παρείτσα την μέρα μας.
Γνωρίζοντας τι … σκασμένο παιδί έχω, σκοτώθηκε να τον περιποιηθεί.
Αφού λοιπόν του σερβίρισε απ’ όλα, του έβαλε και λίγα μαυρομάτικα στο πιάτο του.
Ο γιος μου τα κοίταξε απελπισμένα, αλλά από ευγένεια (σκασμένο μεν… ευγενικό σκασμένο δε) δοκίμασε μια πηρουνίτσα.
Αυτό ήταν!!
Από την ώρα εκείνη, πήρε την γαβάθα που βλέπετε μπροστά του και δεν την άφηνε με τίποτα.
Μάλιστα αγριοκοίταζε και όποιον άπλωνε χέρι για να σερβιριστεί (ξέχασε και τις ευγένειές του:P)
Μέσα σε ένα χρόνο, έχω φτιάξει πιστεύω πιο πολλές φορές μαυρομάτικα, από όσο η Μαρία σε όλη της την ζωή.
Γι αυτό, η φωτογραφία είναι της Μαρίας, η εκτέλεση της Μαρίας, αλλά … οικειοποιούμαι την συνταγή (λέτε να με κατηγορήσει για copy paste?) και την παρουσιάζω ως δική μου!
Υλικά για 3-4 μερίδες ή για μια σαλατιέρα
1 πακέτο του μισού κιλού μαυρομάτικα φασόλια
μισό ματσάκι μαϊντανό (η Μαρία το βάζει χοντροκομμένο, εγώ ψιλοκομμένο)
1-2 ξερά κρεμμύδια κομμένα μακρόστενα
ελαιόλαδο
ξύδι
αλάτι - πιπέρι
Εκτέλεση
Σε μια κατσαρολίτσα ζεσταίνουμε νερό και ρίχνουμε τα φασόλια, τ’ αφήνουμε να πάρουν μια-δυο βράσεις (όχι περισσότερο) .
Μόλις μαυρίσει το νερό τα βγάζουμε και τα σουρώνουμε.
Έχουμε ήδη ζεστάνει κι άλλο νερό και το ρίχνουμε εκ νέου στην κατσαρόλα μαζί με τα σουρωμένα φασόλια και τ’ αφήνουμε να βράσουν.
Λίγο πριν το τέλος ρίχνουμε λίγο αλάτι.
Όταν είναι έτοιμα τα σουρώνουμε και τα βάζουμε σε μια σαλατιέρα.
Ρίχνουμε το λάδι, το ξύδι , τον μαϊντανό, το κρεμμύδι, το πιπέρι και ανακατεύουμε καλά,αλλά απαλά ώστε να ενωθούν όλα τα υλικά.
Δοκιμάζουμε και προσθέτουμε εάν χρειάζεται λίγο ακόμη αλάτι ή ξύδι.
Τώρα είναι έτοιμα να τα απολαύσουμε, ζεστά ή κρύα.

Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε την φίλη μας Μάγδα (Magdalene B.) για το πολύ όμορφο βραβείο που μας χάρισε!
Μαγδάκι σε ευχαριστούμε από καρδιάς!
Χαρισμένο σε όλους του φίλους μας bloggers, με πολλή πολλή αγάπη!!
UPDATE:
Με μεγάλη μας χαρά είδαμε ότι σήμερα υπάρχει παρουσίαση του blog μας στα Top Blogs.
Θα την βρείτε εδώ!
Ευχαριστούμε από καρδιάς τους διαχειριστές των Top Blogs!

43 comments:

gwgw said...

Ελενακι μου,πιστευω απο κανενα σπιτι δεν λειπει αυτη η σαλατα(θελω να πιστευω)παντως απο το δικο μας δεν λειπει ποτε,τον αντρα μου δεν τον προλαβαινω μιας και ειναι λατρης των οσπριων,και φυσικα την δευτερα θα εχει πρωτη θεση στο τραπεζι η σαλατα...καλη σου μερα και φιλακια πολλα!!!

Ξανθή said...

Αχ Έλενα γέλασα για το γιο, εμένα δεν τα ήθελαν γιατί τους τα έφτιαχναν κατακαλόκαιρο στην κατασκήνωση και τα είχαν μισήσει.
Καλή Αποκριά.

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

εμείς αντιθέτως τα αγαπάμε όλοι!!!!
οπότε θα πάρω κι εγώ μια κουταλίτσα!!!!

Afroditi Dionysopoulou said...

Έλενα να πω την αλήθεια και στο δικό μας τραπέζι της Κ.Δευτέρας , μόνο φασόλια γίγαντες θυμάμαι απο όσπρια!

Τα μαυρομάτικά μου αρέσουν! Φέτος λοιπόν θα δοκιμάσω την συνταγή σας!

καλημέρα στην παρέα σας :-)

love2love said...

μπλιαχ τα φασολια

Vasia b. said...

Αγαπημένα τα μαυρομάτικα απο όποια πλευρα και αν το δω!!(γεύση και όνομα)
Συνηθίζουμε να το τρώμε συχνά στο σπίτι γιατι αρέσουν σε όλους!!
Τώρα τελευταία τα εμπλούτισα και με άλλα υλικά που τα κάνουν ακόμη πιο νόστιμα!!!
Καλήμέρα με πολλά φιλιά!!!

Unknown said...

Ωραία τα μαυρομάτικα όταν δέν έχεις σκασμένα παιδιά που δεν τα τρώνε με τίποτα..και βέβαια ακολουθεί και ο μπαμπάς...οπότε τι μένει... να πάρω λίγα από το πιάτο σας να δοκιμάσω γιατί ούτε και αυτή την Καθαρή Δευτέρα θα τα φάω...

Benikos place said...

Θαυμάσιο και αγαπημένο φαγητό, και οπως πάμε θα γινει και Μόδα, χεχεχε!!!

eleni said...

Eλενάκι,έτσι είναι τα παιδιά!Κι οι δικές μου τα περιφρονούσαν,ώσπου κάπου τα δοκίμασαν και τώρα έγινε αγαπημένη σαλατίτσα και κυρίως πιάτο μπορώ να πω.Την εμπλουτίζουν και με ρόκα,τους πάει πολύ.
Όσο για μένα,πολύ μ΄αρέσουν!
Φιλιά!

Unknown said...

Καλό Μήνα!!!

Σοφία Ζ. said...

Πολύ ωραία η σαλάτα με τα μαυρομάτικα. Εμένα ο γιός μου δεν λέει να τη δοκιμάσει. Βλέποντας το πιάτο στη φωτογραφία, δεν του ταιριάζει έτσι ένα ουζάκι, λίγο χταποδάκι ψητό, θέα στη θάλασσα και ... ήλιος δε με νοιάζει. Μια το κρασί με τις τυρομπουκίτσες μια το ούζο τώρα, θα καταντήσω αλκοολική. Καλή σας μέρα!!!!

moments collector said...

θα φτιάξω σίγουρα αυτή τη σαλάτα και όχι μόνο την Κ.Δευτέρα αλλά και όλη τη Σαρακοστή...όπως και τους γίγαντες στο φούρνο από παλαιότερη ανάρτηση....φοβερά όλα!!!!

Peter M said...

Blepo oti etoimazeis gia Sarakosti me ta mavromatkia...oti prepei gia Katheri Deutera. Bravo "Top Blog"!

Εφη said...

Και εμείς την Καθαρά Δευτέρα την φτιάχνουμε ανελλειπώς, απλά προσθέτω μερικές ελίτσες και ψιλ/νο αγγουράκι τουρσί μέσα!
Είναι πεντανόστιμη!
Είδες ο γιος??? Ποτέ δεν ξέρεις!

Μπράβο στη Μαρία που του άλλαξε τα μυαλά!χαχαχα!! Μαράκι να σου φέρω το Διονυσάκη κάποια μέρα???

Taste Advisor said...

Εξαιρετική σαλάτα!
Και μεις την φτιάχνουμε όλη τη Σαρακοστή.

Vita said...

Κλασική σαλάτα των ημερών. Νόστιμη και υγιεινή!

Asteri (Maria) said...

Υπέροχα! τα λατρεύω!
Φιλάκια

mia maria said...

Τα μούτρα θα τα έχω και εγώ αλλά Καθαρή Δευτέρα χωρίς τέτοια φασόλια δεν γίνεται:)

ElenaG said...

Ωραία ιδέα!
Στη Κύπρο τα συνηθίζουμε πολύ τα μαυρομάτικα βραστά με σέσκουλα
και λαδολέμονο στο τέλος
Θα δοκιμάσω όμως και τη σαλάτα σας...
να δούμε πως θα περάσουν 50 μέρες!
Όλες οι ιδέες ευπρόσδεκτες!:-)

Anonymous said...

thalassamov writing

Ψες είχαμε κι εμείς μαυρομμάτικη σαλάτα! Ένα από τα αγαπημένα μου ανοιξιάτικα πιάτα, που τα τρως χλιαρά με ό,τι λαχανικό θες.

Όπως έγραψε και η ΈλεναΤζι, στην Κύπρο τα μαυρομμάτικα (το λουβί)τα συνηθίζουμε πολύ με σέσκουλα (λάχανα) και λαδολέμονο αλλά και ως σαλάτα, όπως την έγραψες Έλενα μου, συν ντομάτα και τόννο.
Χθες την έκανα με ψιλοκομμένο σέλινο, κρεμμυδάκι,τριμμένο καρότο, μπόοοοοοοοοολικο μαϊντανό, ντοματάκια, τόννο και φυσικά λεμονάκι και λάδι.

Καλή μας νύχτα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Γωγούλα μου την έχουμε πλέον καθιερώσει σαν αγαπημένη μας σαλάτα και φυσικά την Καθαρά Δευτέρα δεν θα λείπει από το τραπέζι μας!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή μου ευτυχώς τώρα πλέον του αρέσουν πολύ, δεν ξέρω πως τον κατάφερε η Μαρία χα χα χαα!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ πάρε μπόλικες κουταλίτσες, πλέον φτιάχνουμε ποσότητα!

ΕΛΕΝΑ said...

Αφροδίτη μου γενικά τα όσπρια έχουν την τιμητική τους στο σαρακοστιανό τραπέζι!
Αφού σου αρέσουν τα μαυρομάτικα, φτιάξε και αυτήν την σαλατούλα, σίγουρα χαμένη δεν θα πάει!

ΕΛΕΝΑ said...

love2love, έτσι ακριβώς έλεγε και ο γιος μου πριν τα δοκιμάσει!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου το ξέρω ότι μας ετοιμάζεις πεντανόστιμη συνταγή εμπλουτισμένη, την περιμένουμε πως και πως.
Είπα σήμερα να δώσυμε την αυθεντική σαρακοστιανή!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευάκι μου εσύ έχεις και ... μπαμπά σκασμένο?? χα χα χαα!!!
Ελα να σε κεράσουμε εμείς!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Benicos place, είδες??
Μες την μόδα θα είμαστε χα χα χαα!
Καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μπορούμε να την εμπλουτισουμε με διάφορα αυτήν την σαλατούλα, όρεξη και φαντασία να χουμε!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Chris καλό μήνα και σε σένα:)

ΕΛΕΝΑ said...

Σοφάκι αχ τι μου κάνεις, τι μου κάνεις!!
Μου θυμίζεις καλοκαιράκι, που δυστυχώς αργεί!
Αλλά που θα πάει??
Θα ρθει και θα τα απολαύσουμε όλα αυτά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Νάντια μου όλη την Σαρακοστή μπορούμε να απολαύσουμε αυτήν την σαλάτα και όχι μόνο!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter ετοιμαζόμαστε, ετοιμαζόμαστε!
Καλή Καθαροδευτέρα να χουμε!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι να της τον φέρεις, να της τον φέρεις!!!
Ούτε που κατάλαβα πως κατάφερε τον γιο μου χα χα χαα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Vita, συμφωνώ απόλυτα!
Φιλιά, καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Αστεράκι κι εσύ?
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι εγώ ευτυχώς γλίτωσα από τα μούτρα χα χα χαα!
Τώρα την έχουμε στάνταρ στο τραπέζι μας!

ΕΛΕΝΑ said...

Elena G, θα νηστέψεις όλες τις μέρες??
Μπράβο σου και χαρά στο κουράγιο σου!
Νηστίσιμες συνταγές έχουμε πολλές, θα βάλουμε κι άλλες, αλλά θα βάλουμε και αρκετές μη νηστίσιμες για όσους φίλους δεν νηστεύουν.
Καλή Σαρακοστή να χουμε!

ΕΛΕΝΑ said...

Thalassamov με ότι θέλουμε μπορούμε να την εμπλουτίσουμε είναι η αλήθεια!
Η Vasia μας ετοιμάζει συνταγή με μαυρομάτικα και σπανάκι, πιστεύω κι έτσι θα είναι πολύ νόστιμα.
Είπα να δώσω την απλή κλασσική σαρακοστιανή εκδοχή, αλλά και εμπλουτίζοντάς την προκύπτουν πολύ νόστιμα αποτελέσματα!
Φιλάκια, καλό βράδυ!

Θεανώ said...

Κορίτσια καλησπέρα. Βλέπω ετοιμαστήκατε για την Καθαρή Δευτέρα! Θα δοκιμάσω και εγώ την σαλάτα αυτή μήπως και τα παιδιά μου αλλάξουν γνώμη για τα φασόλια. Ο πεντάχρονος γιός μου δεν νομίζω όμως να φιλοτιμηθεί από ευγενικές προσφορές και ντροπές!!!

Ευη said...

Ωραία η συνταγη σου! Γράψε άλλες με όσπρια

ΕΛΕΝΑ said...

Εύη δες την Κατηγορία μας με τα όσπρια, θα βρεις πολλές συνταγές εκεί!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...