Thursday 31 March 2011

Γαλατόπιτα

Μετά από μια αλλεργία της κόρης μου και αφού της απαγορεύτηκε η σοκολάτα, είπα να φτιάξω ένα γλυκάκι χωρίς σοκολάτα.
Πολύ δύσκολο για μένα, όπως θα έχετε καταλάβει, αλλά τελικά έφτιαξα μια πολύ εύκολη γαλατόπιτα, με συνταγή που έχω εδώ και πολλά χρόνια από την μαμά μου.
Η κόρη μου όταν είδε την γαλατόπιτα, μου είπε ότι έφτιαξα γλυκό χωρίς γλυκό, αλλά όταν δοκίμασε ....εξαφάνισε όλο το ταψάκι σε χρόνο μηδέν!

Τα υλικά είναι για ένα μέτριο πυρέξ.
4 ποτήρια γάλα χλιαρό
8 κουταλιές αλεύρι για όλες τις χρήσεις
4 κουταλιές ζάχαρη
2 αβγά
2 βανίλιες
ξύσμα λεμονιού
2 κουταλιές βούτυρο η βιτάμ
καστανή ζάχαρη για το πασπάλισμα
κανέλα
Πάμε να την φτιάξουμε:
Κοσκινίζουμε το αλεύρι.
Βάζουμε το γάλα σε κατσαρόλα να ζεσταθεί, και όταν γίνει χλιαρό, ρίχνουμε το αλεύρι και ανακατεύουμε πολύ καλά.
Αν σβολιάσει δεν πειράζει, θα φτιάξει αργότερα με το ανακάτεμα.
Συνεχίζουμε να ανακατεύουμε και όταν πήξει το κατεβάζουμε από την φωτιά και προσθέτουμε την βανίλια, το ξύσμα λεμονιού και την ζάχαρη ,ενώ συνεχίζουμε το ανακάτεμα.
Αφήνουμε το μείγμα μας να κρυώσει καλά και μετά ρίχνουμε τα αβγά χτυπημένα . Ανακατεύουμε πολύ καλά και το αδειάζουμε σε βουτυρωμένο ταψάκι.
Πασπαλίζουμε με ζάχαρη (εγώ βάζω καστανή αλλά σκουραίνει το χρώμα της, μπορείτε να βάλετε και άσπρη).
Κόβουμε το βούτυρο σε μικρά κυβακια και το ρίχνουμε πάνω στο μείγμα.
Ψήνουμε την πίτα μας στους 220 βαθμούς, για 30 λεπτά.
Αφήνουμε να κρυώσει πολύ καλά για να σφίξει, πριν την κόψουμε σε κομμάτια.
Όταν κρυώσει, την πασπαλίζουμε με μπόλικη κανέλα.
TIP: αν θέλετε μπορείτε αντί να πασπαλίσετε με ζάχαρη, να χτυπήσετε ένα αβγό με την ζάχαρη, την κανέλα και το βούτυρο και να περιχύσετε με αυτό το μείγμα, θα δημιουργήσει μιαν υπέροχη κρούστα όταν ψηθεί.
Καλή επιτυχία!
Μέτη

54 comments:

simonmad said...

Ακούγεται πανεύκολη και φαίνεται πεντανόστιμη! θα πάρω ένα κομματάκι με κρούστα πλιιιιζ!
Την καλημέρα μου!

Ξανθή said...

Ωραία πίτα την φτιάχνω με αυτή τη γέμιση αλλά και φύλλα από κάτω, αυτή είναι και πιο εύκολη!!
Καλημέρα.

Σοφία Ζ. said...

Προ αμνημονεύτων ετών είχα επισκεφθεί φίλους σε χωριό της ορεινής Ναυπακτίας πριν ακόμη αυτή γίνει της "μοδός" και είχαν φτιάξει γαλατόπιτα όπως την περιγράφεις. Ακόμη θυμάμαι τη γεύση παρότι ποτέ άλλοτε δεν την έχω ξαναφάει. Ευχαριστώ πολύ για την ανάσυρση των αναμνήσεων, ευκαιρία να τη φτιάξω με την συνταγή που δίνεις.

gwgw said...

Και φαινεται και ειναι νοστιμοτατη η γαλατοπιτα σου Μετη..γεια στα χερακια σου..καλη σου μερα φιλια!!!

Giorgos Varvakis said...

Πολύ απλή & όμορφη συνταγή!!!!
Φωτό SUPER!!!!
φιλιά
Καλημέρα Μέτη :)

mari beika said...

Τέλεια η γαλατόπιτα, θα κεραστώ μόνη μου ένα κομματάκι.
Φιλια

Εφη said...

Μία παρόμοια σε εμφάνιση, για υλικά δεν ξέρω, έφτιαχνε η μανούλα μου!!!!
Υπέροχη πιτούλα Μέτη μου! Σιγά μην την άφηνε η μικρή...περαστικά της!

Καλημερούδια!

Afroditi Dionysopoulou said...

Πραγματικά πολύ νόστιμο γλυκό! εύκολο κ γρήγορο, την φτιάχνω με σιμιγδάλι αντί για αλεύρι.

καλημέρα Μέτη , περαστικά με την αλεργία της κόρης σου :)

love2love said...

θα την πω στην μαμα μου να την κανει

Magdalene B. said...

Καλημέρα!η γιαγιά μου φτιάχνει γαλατόπιτα με παραδοσιακή θεσσαλική συνταγή, και αντί για αλέυρι βάζει σιμιγδάλι . Αν θες μπορείς να δοκιμάσεις και αυτό!πολύ νόστιμη πιτούλα!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

υπέροχο γλυκάκι κι ας μην είναι πολύ γλυκό

Vasia b. said...

Μετάκι μου το γλυκό χωρις γλυκό που λέει και το Γωγουλίνι και θα συμφωνήσουν οι γιοί μου εμένα μου αρέσει πολύ!!Αλλά μάλλον θα το φάω μόνη μου όταν το φτιάξω!!!!
Περαστικά στην όμορφη!!!
Φιλιά πολλά πολλά!!!

Maria B. said...

Αγαπημένο γλυκάκι του γιου μου Μετάκι μου!!! θα του πάρω 2 κομματάκια μια και στέκουν έτσι ομορφούλια !!!!!! χιχιχι


γεια στα χεράκια σου φιλεναδίτσα !!!

φιλια πολλά πολλά

Νίκη said...

Η γαλατόπιτα είναι αγαπημένο παραδοσιακό γλυκό και της Αρκαδίας και μάλιστα πασχαλινό, καθώς αυτή την εποχή υπήρχε άφθονο γάλα από τα ζώα που γενούσαν το προηγούμενο διάστημα. Η μόνη διαφορά είναι ότι εδώ τη φτιάχνουμε με σιμιγδάλι κι όχι με αλευρι.
Να σας πω επίσης ότι η κρέμα πριν μπει στο φούρνο είναι νοστιμότατη και τρώγεται ωραιότατα,ειδικά από τα παιδιά.

drosostalitsa said...

Απλό και λαχταριστό!

Unknown said...

Μ' αρέσει πολύ η γαλατόπιτα...γιατί περιέχει πάρα πολύ γάλα που μ' αρέσει πάρα πολύ επίσης...μπορώ να πάρω όλο το ταψάκι????

manousina said...

Ελπίζω η απαγόρευση της σοκολάτας να μην κρατήσει πολύ...
Ένας φίλος που έχασε πρόσφατα την μαμά του, έλεγε για την γαλατόπιτα που έφτιαχνε χωρίς φύλλο και ήθελα μια τέτοια συνταγή, ευχαριστώ!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μετάκι μου περαστικά στο Γωγουλίνι!!
Λαχταριστή η γαλατόπιτά σου, αφήνουμε αυτό το πυρέξ στην Γωγούλα και άρχισε να ετοιμάζεις το επόμενο για μας χα χα χαα!!
Φιλάκια πολλά πολλά!

Rena said...

Καζάν ντιπι μου θυμίζει όπως το βλέπω στη φωτογραφία στη γεύση βέβαια δε ξέρω αλλά όπως και να έχει ότι έχει σχέση με γάλα μας αρέσει!!

SpIrToKoYto said...

τη γαλατόπιτα προχθές μου έδωσε εντολή ο αφέντης μου και του την έφτιαξα...και με διέταξε να τη σοροπιάσω κι όλας...αν ήθελα ας έκανα κι αλλιώς...
σορόπι...σορόπι...τί να κανα...??
φιλιά πολλά και περαστικούλια στο μικρούλι μας...-:))

georgiaxara said...

ΤΕΛΕΙΑ Η ΓΑΛΑΤΟΠΙΤΑ!!!
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΑ!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!

"ζαχαρούλα.." said...

αλεργία στην σοκολάτα???? θανατική ποινή είναι αυτό..χαχα!!!

γαλατόπιτα αγαπημένη!!!!!!!

φιλάκιααααααααααααααααααααα

Konstantina said...

Πολύ καλή η πιτούλα σου και είναι ελαφρύ γλυκό.Θα το κάνω:))

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

Aγαπημενο γλυκοοοοοοοο!!!!!!!!!!!!

Καλό μήνα Απρίλη απο αυριο.
Να έχουμε έναν υπέροχο ανοιξιάτικο μήνα
γεμάτο υγεια χρώματα κι αρώματα λουλουδιών!
Ενα μήνα με διάθεση χαρούμενη και σκέψεις αισιόδοξες!!!

ΜΕΤΗ said...

simonmad καλημερα, καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ξανθή καμια φορα βαζω και εγω φυλλα, αλλα γινεται σαν γαλακτομπουρεκο και την προτιμω σκετη!
καλημερα , καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

Σοφία Ζ φτιαξτην μια φορα και θα την φτιαχνεις συνεχεια ειναι πολυ ευκολη συνταγη!!!!
Καλημερα , καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

gwgoyla ευχαριστω πολυ!!!!
Φιλια καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Γιωργο καλη σου μερα , καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

ΜΑΡΙΑ ΠΙΟΥΚΑ παρε 2 κομματακια!!!
Καλη σου ημερα!!!

ΜΕΤΗ said...

Εφη ευκαιρια να την φτιαξεις και εσυ , ειναι πολυ ευκολη!!!!
Φιλια , καλημερα!!!

ΜΕΤΗ said...

Afroditi πολυ ευκολο και νοστιμο γλυκο!!!!
Με σιμιγδαλι εχει φτιαξει υπεροχη γαλατοπιτα η Ελενα μας!!!
καλημερα καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

love2love γιατι η μαμα σου?
ειναι πολυ ευκολη συνταγη, φτιαξτη μονη σου και πηγαινε στην μαμα σου ενα κομματακι.....!!!
καλη σου μερα!!!

ΜΕΤΗ said...

Magdalene B. οπως ειπα και πιο πανω εχει φτιαξει υπεροχη γαλατοπιτα με σιμιγδαλι η Ελενα μας!!!!!
http://syntageskardias.blogspot.com/2009/02/blog-post_09.html
καλημερα , καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ για το σπιτι μας οτι δεν εχει σοκολατα ειναι γλυκο χωρις γλυκο.....!!!!
καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

Βασια μου η κορη μου βρηκε το κολπο...
θα την τρωει την γαλατοπιτα μου ειπε, με παγωτο σοκολατα.....!!!!!
Φιλακια , καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Μαρακι μου αρεσει του γαμπρουλη μου η γαλατοπιτα...?????
Τρεχω να βαλω το γαλα να βρασειιιι....!!!!!!
Φιλακια πολλα πολλα , καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

Νίκη πολλοι την φτιαχνουν με σιμιγδαλι, εχει φτιαξει μια υπεροχη η Ελενα μας!!!!!
http://syntageskardias.blogspot.com/2009/02/blog-post_09.html
καλημερα καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

drosostalitsa καλη σου μερα καλο μηνα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Eva μου δικο σου ολο το ταψακι!!!!!
Φιλα πολλα , καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

manousina ευτυχως την αλλεργια την ξεπερασε ευκολα και τρωει σοκολατα κανονικα.....!!!
Η συνταγη ειναι πολυ ευκολη , φτιαξτην και θα δεις!!!!
καλο μηνα , καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ελενακι πιο πυρεξ....?
3 ταψια θα φτιαξω....το ενα για τον γαμπρουλη μου που του αρεσει , και αλλα δυο για εμας τους υπολοιπους....θα φτασουν λες?!!!
Φιλακια πολλα , καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

rena εχει περισοτερο γευση, της κρεμας του γαλακτομπουρεκου!!!!
Καλημερα καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Βιβικα μου γαλακτομπουρεκο χωρις φυλλο σε εβαλε να φτιαξεις.....που ειναι το περιεργο?
οτι θελει ο αφεντης σου........!!!
Φιλακια πολλα πολλα, καλο μηνα!!!!

ΜΕΤΗ said...

georgiaxara καλη σου μερα, καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

"ζαχαρούλα.." ευτυχως δεν ηταν αλλεργια στην σοκολατα, απλα δεν επρεπε να φαει για λιγες μερες σοκολατα , ψαρι κλπ κα εφαγε ωραιοτατα την γαλατοπιτα...!!!!
Φιλια πολλα, καλο μηνα!!!

ΜΕΤΗ said...

KONSTANTINA φτιαξτο και ευκολο και νοστιμο γλυκακι!!!!!
καλη σου ημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

SΚΡΟΥΤΖΑΚΟ καλη σου ημερα , καλο μηνα να εχουμε και ....προσοχη σε ολους σημερα πρωταπριλια!!!

KANTHAR0S said...

Δηλώνω ευθαρσώς ότι η γαλατόπιτα είναι άκρως υποτιμημένο γλυκό. Ίσως στο εγγύς μέλλον τη δοκιμάσω τη συνταγή.

Unknown said...

πεντανoστιμη!!!!καλησπερα !!

Gio said...

Την έφτιαξα σήμερα γιατί είχα ένα μπουκάλι γάλα που θα έληγε, και παρότι δεν έβαλα ξύσμα λεμονιού βγήκε υπέροχη και με μόνο 4 κουταλιές ζάχαρη μέσα και περίπου μία στην επιφάνεια δεν έχει και τρελές θερμίδες! Ελπίζω ν αρέσει και στον άντρα μου που είναι αφενός περίεργος στα γλυκά αφετέρου σε δίαιτα και δεν πολυ τρώει.
Θα πάω κομμάτι στη γλυκατζού μαμά μου και θα σας πω και απο κει εντυπώσεις.

Anonymous said...

Την εφτιαξα μολις τωρα.Υπεροχη γευση! Ψεκασα στο τελος με ανθονερο απλα καταπληκτικο♡ομως εσενα πως σου έγινε τόσο ψηλο? Το εβαλα σε οβαλ πυρεξ!

ΜΕΤΗ said...

Ανώνυμη φίλη μας, (γράψε μας και το όνομα σου στο επόμενο σχόλιο σου) χαίρομαι που σου έγινε καλή η γαλατόπιτα σου. Και η δική μου γαλατόπιτα έχει πάχος απλά είναι φωτογραφημένη από την πάνω πλευρά και δεν φαίνεται όλο το πάχος της.
Το ανθόνερο που έβαλες είναι πολύ ωραία ιδέα , θα το δοκιμάσω και εγώ την επόμενη φορά που θα την φτιάξω!!!

Ioanna G said...

Έψαχνα μια συνταγή χωρίς φύλλο και σιμιγδάλι, κοινώς με ό,τι έχω στο ψυγείο μου, πολύ χάρηκα που τη βρήκα! Μόλις την έβαλα στο φούρνο, ελπίζω να πετύχει :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...