Wednesday 23 March 2011

Σκορδαλιά με σησαμέλαιο

25η Μαρτίου μεθαύριο και από το τραπέζι μας σχεδόν ποτέ δεν λείπει μπακαλιάρος και σκορδαλιά.
Έχουμε ήδη δώσει δυο προτάσεις για σκορδαλιά, η μία με ψωμί και καρύδια και η άλλη με πατάτα.
Με πατάτα και η δική μου σκορδαλιά, αλλά η διαφορά είναι στο λάδι.
Είχα ακούσει από καιρό για τις ευεργετικές ιδιότητες του σησαμέλαιου και την ξεχωριστή γεύση του, αλλά δεν είχε τύχει να το δοκιμάσω σε κάποια συνταγή μου.
Μίαν ωραία πρωία λοιπόν πήγα στο σούπερ και εφοδιάστηκα με το κατάλληλο ελληνικό λάδι από σουσάμι.
Πραγματικά είναι ένα λάδι με πολύ ξεχωριστή γεύση και άρωμα.
Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε σκορδαλιά με σησαμέλαιο.

Χρειαζόμαστε:
2 περίπου σκελίδες σκόρδο (στο σόι του άντρα μου βάζουν πάνω από 5 σκελίδες, ο καθένας λοιπόν ανάλογα με τα γούστα του..)
2 με 3 πατάτες μέτριες βραστές
1 κούπα σησαμέλαιο (ή μισή κούπα σησαμέλαιο και μισή ελαιόλαδο)
2 - 3 κουταλιές της σούπας ξύδι
αλάτι
Για να την φτιάξουμε:
Καθαρίζουμε τα σκόρδα, τα βάζουμε στο γουδί μαζί με λίγο λάδι, λίγο ξύδι και το αλάτι και τα χτυπάμε μέχρι να λιώσουν και να γίνουν ένας πολτός.
Στη συνέχεια ρίχνουμε μισή πατάτα και λίγο λάδι - ξύδι και χτυπάμε πολύ καλά στο γουδί πιέζοντας και κυκλικά με το γουδοχέρι.
Συνεχίζουμε μέχρι να τελειώσουν τα υλικά και το μείγμα μας να ομογενοποιηθεί και να αφρατέψει.
Ελέγχουμε και με το μάτι την ποσότητα του λαδιού που θα ρίξουμε, ώστε να μην το παρακάνουμε και κόψει η σκορδαλιά.
Η σκορδαλιά θέλει αρκετό χτύπημα, γι αυτό όσοι έχουν πρόβλημα με τα χέρια τους καλό είναι να αποφύγουν την συγκεκριμένη συνταγή ή να ζητήσουν βοήθεια για την παρασκευή της.
Καλή σας όρεξη.
Με υγεία και φέτος και του χρόνου ακόμα καλύτερα!
Αμαλία

19 comments:

Unknown said...

Καλημέρα!!
η διαφορά είναι αισθητή σε σχέση με την κλασσική συνταγή?

Helen Gr said...

Καλημέρα Αμαλία, κι εγώ αγαπώ το σησαμέλαιο αλλά το χρησιμοποιώ στα Κινέζικα φαγητά μόνο. Για το αποτέλεσμα , δε λέω, ωραίο και ξεχωριστό αλλά η ποσότητα του σησαμέλαιου μου φαίνεται μεγάλη και προβξηματίζομαι. Οι Ασιάτες είναι φειδωλοί διότι έχει δυνατή γεύση. Τι λες κι εσύ;

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα μου το σησαμέλαιο κι εγώ μέχρι τώρα το χρησιμοποιούσα μόνο στα κινέζικα.
Μια φίλη μου το χρησιμοποιεί και σε κάποια μη κινέζικα φαγάκια που φτιάχνει, για το ιδιαίτερο άρωμα που δίνει.
Σίγουρα αυτή είναι μια ξεχωριστή σκορδαλιά, ακριβώς λόγω του σησαμέλαιου, αλλά κι εμένα σαν την Ελένη με προβληματίζει η ποσότητα.
Θα το έβαζα μισό μισό με ελαιόλαδο, όπως προτείνεις εναλλακτικά.
Καλά να περάσουμε όλοι και φέτος το τριήμερο που μας έρχεται!
Πολλά φιλιά!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Τι παρεξηγημένη που είναι η σκορδαλιά!!Τόσο γευστική, ειδικά με την πατατούλα είναι τόσο βελούδινη!!

Unknown said...

Καλημέρα...πραγματικά φαίνεται μια διαφορετική συνταγή...κι εμένα θα με ενδιέφερε να μάθω άν διαφέρει πολύ από την κλασική σκορδαλιά...

Lenia said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ το σησαμέλαιο!Λατρεύω τη σκορδαλιά, οπότε ευκαιρία να τη δοκιμάσω με τη δική σου πρόταση!Καλή σου μέρα!

paraxeno pirouni said...

Δεν είναι φοβερό υλικό το ελληνικό σησαμέλαιο? Πιο πολύ εγώ λόγω του ωραίου του γλυκού αρώματος, το χρησιμοποιώ στη ζαχαροπλαστική.
Αλλά στη σκορδαλιά που προτείνετε θα δίνει κάτι το ιδιαίτερο! Χμμ, ωραία ιδέα!

Αν δεν κάνω λάθος, η διαφορά του από το ασιατικό είναι πως αυτό παράγεται από μη καβουρδισμένο σουσάμι, γι' αυτό και είναι πιο απαλό και ελαφρύ.
Εύχομαι από τώρα καλό τριήμερο! :)

manousina said...

Λατρεμένη σκορδαλιά, ανυπομωνώ να φτιάξω την Παρασκευή!!!! Θα δοκιμαστεί και έτσι..

Betty's Cuisine said...

Tο σησαμέλαιο μόνο σε κινέζικα το έχω χρησιμοποιήσει...
λες να δοκιμάσω την πρότασή σου μεθαύριο;
έχει μεγάλη διαφορά;

Vasia b. said...

Ενδιαφέρον η πρόταση σου Αμαλίτσα μου για το σησαμέλαιο!
Πάντα 25η Μαρτίου τρώμε τον μπακαλιάρο με την κλασική σκορδαλιά απο τα χέρια της μαμάς μου, μια και είναι η γιορτή της!
Θα της πω να το δοκιμάσουμε μισό μισό όμως γιατί με τις αλλάγες οι μεγάλοι έχουν ένα θεματάκι!!
Πολλά φιλιά και καλό τριήμερο να έχουμε!!!!!

mia maria said...

Φαντάζομαι θα έχει διαφορετικό άρωμα! Πρωτότυπη η πρόταση σου!
Το σόι του άντρα σου να κάνει παρέα με τον πατέρα μου! 5 μόνο; Λίγες είναι:)

Amali said...

Λοιπόν να πω ότι στην αρχή και εγώ ήμουν προβληματισμένη με τη γεύση και για αυτό την έφτιαξα με λάδι μισό μισό...Κυρίως για το λόγο που ανέφερε η Βάσια, οι πιο μεγάλη στις έντονες αλλαγές τσινάνε λίγο!!!
Βέβαια τελικά μου αρέσει εξίσου με το ελαιόλαδο και η εκδοχή με σκέτο σησαμέλαιο, τώρα περί ορέξεως....

Η διαφορά που εντοπίζει η dark chef στα 2 λάδια είναι ακριβώς αυτή, και νομίζω πως το ελληνικό είναι και πιο διακριτικό σε άρωμα..
Προτείνω πείραμα με μισή ποσότητα σε σησαμέλαιο και μετά σε επόμενη φορά αν αρέσει όλο...

καλό βράδυ σε όλους

Amali said...

Μαράκι ναι ξεχάστηκα...
5 το λιγότερο, μη σου πω ότι αν τους αφήναν θα έτρωγαν 5 κεφάλια!!!!!!

simonmad said...

Το πόσο μου αρέσει η σκορδαλιά δε λέγεται, αν και την αποφεύγω τελείως λόγω δουλειάς. Με σησαμέλαιο δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά σησαμέλαιο έχω χρησιμοποιήσει σε άλλες συνταγές και μου αρέσει το άρωμά του. Καταγράφεται η πρότασή σου...

Vita said...

Μόνο σε γλυκά έχω χρησιμοποιήσει σησαμέλαιο και σε κάποια ντρέσινγς. Ενδιαφέρων ο συνδυασμός σου

χρυσάνθη said...

Την καταχώρησα στα αγαπημένα μου !!Μου αρέσει το σουσάμι και ότι έχει σχέση με αυτό!!Λατρεύω το ταχίνι!!Σησαμέλαιο δεν έτυχε να αγοράσω ποτέ!!Χρησιμοποιώ μόνο ελαιόλαδο!Ευκαιρία να το δοκιμάσω!!!Νάμαστε καλά όλες μας!!!!

piga said...

Καλημέρα! Πάλι μας φτιαξατε... σήμερα περιμένω τη συνταγή για το μπακαλιάρο. Μην αναρτήσετε κάτι άλλο!!!

kiki said...

Και του χρόνου!

Anonymous said...

Λατρευω το σησαμελαιο και το χρησιμοποιω οταν κανω κινεζικες συνταγες.
Εχω διαβασει οτι ειναι η καλυτερη επιλογη λαδιου οταν θελουμε να το "ψησουμε"Δινει απιστετυη γευση σε καποια φαγητα...Το εχω δοκιμασει σε καποια παραδοσιακα ελληνικα και ειναι φανταστικο....αλλα στην σκορδαλια δεν το ειχα σκεφτει!!!Θα το δοκιμασω ....!!!!ΦιλιαΧ2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...