Tuesday 1 March 2011

Τυρομπουκίτσες γλυκές και αλμυρές

Έχουμε ήδη μπει στην Τυρινή εβδομάδα, όπου συνηθίζουμε να τρώμε φαγάκια με τυροκομικά και ζυμαρικά.
Τυρόπιτες γλυκές ή αλμυρές χωρίς φύλλο, ρυζόγαλο, γαλατόπιτες, ζυμαρικά, τυρομπαλάκια και πολλούς άλλους μεζέδες με τυρί, που συνηθίζονται αυτές τις μέρες, θα βρείτε στις διάφορες Κατηγορίες μας.
Έφτιαξα λοιπόν κι εγώ για να σας κεράσω διάφορα τυρομεζεδάκια.

Χρειαζόμαστε:
500γρ ανθότυρο
50γρ μανούρι
150 – 200γρ γιαούρτι στραγγιστό
Επιπλέον
για τις γλυκές τυρομπουκίτσες:
150 – 200γρ κεφαλοτύρι γλυκό (εγώ προτιμώ Ελασσόνας)
μέλι
για τις αλμυρές τυρομπουκίτσες:
πιπεριές έγχρωμες κομμένες σε μικρά κυβάκια ( ¼ από κάθε πιπεριά)
λίγο λάδι
250γρ παρμεζάνα τριμμένη
λίγη πάπρικα γλυκιά
πιπέρια έγχρωμα

Πάμε να τα φτιάξουμε:
Βάζουμε σε ένα μπολάκι το ανθότυρο, το μανούρι και το γιαούρτι και ανακατεύουμε πολύ καλά μέχρι να πετύχουμε ένα ομοιογενές μείγμα.
Το βάζουμε στο ψυγείο να σφίξει για περίπου μία ώρα.
Χωρίζουμε το μείγμα στα δύο.
Με το μισό θα φτιάξουμε τις γλυκές και με το άλλο μισό τις αλμυρές τυρομπουκίτσες.
Για τις γλυκές:
Η ιδέα μου ήρθε από το κέρασμα που μας έδιναν πολλές φορές στην Κρήτη, αφού είχαμε τελειώσει το φαγητό μας, που δεν είναι άλλο από ανθότυρο με μέλι.
Η πιο κλασική πρόταση, αλλά και τόσο γευστική.
Εμπλούτισα λίγο τις γεύσεις, τις έκανα πιο πικάντικες και πάμε να δούμε
Tρίβουμε το κεφαλοτύρι στον τρίφτη στο πολύ λεπτό.
Για το τρίψιμο αποφεύγουμε την καρδιά που είναι πιο μαλακή και θα μας παιδέψει, το γύρω γύρω που είναι σκληρό βολεύει καλύτερα.
Απλώνουμε το τριμμένο τυρί σε ένα δισκάκι.
Παίρνουμε το μείγμα των τυριών από το ψυγείο (το μισό όπως είπαμε) και με 2 κουτάλια της σούπας φτιάχνουμε μπαλάκια, που ένα ένα τα βάζουμε μέσα στο δισκάκι με το κεφαλοτύρι.
Κουνάμε το πιάτο γύρω γύρω ώστε το τυρομπαλάκι μας να πάρει από όλες τις μεριές κεφαλοτύρι.
Με τον ίδιο τρόπο συνεχίζουμε και φτιάχνουμε και τα υπόλοιπα.
Τα τοποθετούμε σε ένα πιάτο και τα περιχύνουμε με μέλι.
Μπορείτε να πλάσετε τα μπαλάκια και με τα χέρια αντί να χρησιμοποιήσετε τα κουτάλια, αλλά ίσως σας δυσκολέψουν λίγο.
Για τις αλμυρές τυρομπουκίτσες:Στο υπόλοιπο μισό από το μείγμα των τυριών, προσθέτουμε όλα τα υλικά και 50γρ παρμεζάνας –προσοχή όχι όλη– και ανακατεύουμε.
Η διαδικασία είναι η ίδια με τις γλυκές τυρομπουκίτσες, μόνο που γύρω γύρω τις καλύπτουμε με 200γρ τριμμένης παρμεζάνας αντί για κεφαλοτύρι.
Καλή επιτυχία, Καλό μήνα, Καλές Απόκριες!!
Αμαλία

27 comments:

Helen Gr said...

καλημέρα και καλό μήνα! Τώρα έφτιαξα καφέ, παίρνω πρώτη ό τι θέλω και φεύγω, η πονηρούλα! Πολλά φιλιά!

gwgw said...

Εγω θα προτιμησω τις αλμυρες τυρομπουκιτσες,παιρνω κι εγω μερικες και φευγω...γεια στα χερακια σου Αμαλιτσα νοστιμοτατες..καλο μηνα να εχεις και μια υπεροχη μερα..φιλια!!!

Xara said...

Φαινονται λαχταριστές!!!όλες!
Μπράβο!

EVAGELIA VRETTOU said...

καλημέρα και καλό μήνα! Επιβάλλονται τα τυροκομικά, καλά λέτε. Μου αρέσουν και οι δύο ιδέες πολύ! Ταιριάζουν και για μπουφέ, αλλά κι αν έρθουν φίλοι σπίτι για μεζεδάκι!

love2love said...

εχεις κερδισει στον διαγωνισμο μου στειλε με μειλ τα στοιχεια σου αν θες

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Τις τυρομπουκίτσες μη ξεχάσω!
Σήμερα βαρούν οι κατσαρόλες έχουμε υποδοχές!
Το Γιαννιώτικο, ήδη έγινε!
Καλό μήνα κορίτσια μου!!!!!!!

mari beika said...

Καλό μήνα, λαχταριστές είναι οι τυρομπουκίτσες και οι γλυκές και οι αλμυρές. Να κεραστώ κι από τις δύο; ευχαριστώ.

Katerina said...

καλό μήνα!!

παίρνω από μία και φεύγωωωω

georgiaxara said...

ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΕΛΕΙΕΣ!!!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!!

mia maria said...

Νόστιμες και εύκολες!
Καλό μήνα:)

Χαρά Θεοδωρίτση said...

Μ ΑΡΈΣΕΙ Η ΛΈΞΗ "ΜΠΟΥΚΙΤΣΕΣ"!!!
ΚΑΤΣΑΡΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ,ΧΑΧΑΧΑ
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΟΡΙΤΣΑΡΟΙ!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Όλα..όλα...όλα..μου αρέσουν Παναγία μου..πεινάω και ο Δημήτρης μαγείρεψε λάχανο με χοιρινό που αγαπά κι εγω δεν τρελλαίνομαι πολύ..

paraxeno pirouni said...

Α, ο συνδυασμός τυριού και μελιού όντως συνηθίζεται στην Κρήτη και είναι πολύ ταιριαστός!
Ωραία τα τυρομπαλάκια κι εύκολα, αν και στην αρχή μου θύμισαν στο μάτι φοντανάκια με καρύδα! -ή απλώς είναι η ώρα μου για γλυκό :))
Καλό μήνα, με το καλό και οι Απόκριες!

eleni said...

Αμαλία,τυρί και μέλι μ΄αρέσει πολύ!
Το ανθότυρο με μέλι είναι το καλύτερό μου!
Καλέ,εύκολες είναι,ούτε ψήσιμο δε χρειάζονται.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λαχταριστές και οι δυο τυρομπουκίτσες Αμαλίτσα, αλλά από αυτήν με το ανθότυρο θα πάρω διπλή μερίδα!!!
Φιλάκια, καλές Απόκριες!!

Maria B. said...

γεια σου βρε Αμαλίτσα μου με τα ωραία σου !!! οτι έπρεπε η παρουσίασή σου με το λουλουδι σήμερα την πρώτη μέρα της ανοιξης !!!!

καλό μήνα να έχουμε !!!!!

Vasia b. said...

Αμαλίτσα μου υπέροχες οι τυρομπουκίτσες σου γλυκές και αλμυρές!!!Τώρα που έχω ανοίξει επαφές με την Κρήτη με κέρασαν πιτούλα με ανθότυρο και μέλιτο καλοκαίρι στα Χανιά!!Φίνος συνδιασμός!!

Πολλά φιλιά και καλό μήνα!!!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Αυτή η εβδομάδα είναι το κάτι άλλο και θα έπρεπε να διαρκεί περισσότερο, για να νομιμοποιείται η επιδρομή μου σε τυριά και μακαρόνια!!!!!Κόλαση οι συνταγές σας!!!

Lenia said...

Καλό μήνα!Καλά, μιλάμε για αποθέωση του τυριού!Τις θέλω όλες τις μπουκίτσες,αλμυρές και γλυκιές!

manousina said...

Καλό μήνα. Ένα φιλί στην Έλενα με την ευχή να πήγαν όλα καλά.

Rena said...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!!

Σοφία Ζ. said...

Θεϊκές οι τυρομπουκίτσες και ένα ποτήρι κρασί να τις συνοδεύσει, ό,τι πρέπει.

Tante Kiki said...

Καλό μήνα γλυκειά μου Έλενα. Η φωτογραφία και οι τυρομπουκίτσες είναι καταπληκτικά!!!!

Amali said...

Ευχαριστω πολύ όλους σας που γράψατε έναν καλό λόγο για τις μπουκίτσες μου....

Καλό μήνα να έχουμε

Εφη said...

Αμαλίτσα, κέντησες πάλι!
Λιχουδιά οι μπουκίτσες!
Καλό μήνα κορίτσια!

Vita said...

Απλές και λαχταριστές όλες οι ποικιλίες σου για την Τυρινή.Καλημέρα!

piga said...

Κράτα και για μας καμία...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...