Wednesday 8 February 2012

Τάρτα με σπανάκι ..... και δυο βραβεία

Αυτή η τάρτα γίνεται νόστιμη και «πλούσια».
Φρέσκο σπανάκι με μπόλικα μυρωδικά και από πάνω βελούδινη μπεσαμέλ.
Δύσκολο να σταματήσεις στο ένα κομμάτι αν την δοκιμάσεις.
Απολαύστε την με ένα ποτήρι παγωμένο κρασάκι και καλή παρέα.

Τα υλικά μας:
1 βάση τάρτας όπως περιγράφεται εδώ ή ένα έτοιμο φύλλο σφολιάτας
200 γρ. σπανάκι
1 κρεμμύδι ξερό
4 κρεμμυδάκια φρέσκα
μισή κούπα μαϊντανό
μισή κούπα άνηθο
1 κουταλάκι δυόσμο ξερό
1 κουταλάκι εστραγκόν (προαιρετικά)
λίγο πιπέρι
100 γρ. φέτα
1 αυγό
50 ml γάλα
Για την μπεσαμέλ
70 γρ. βούτυρο
55 γρ. αλεύρι
500 ml γάλα
1 κρόκος αυγού
ελάχιστο αλάτι
Στην πράξη:
Ψιλοκόβουμε τα κρεμμύδια και τα κρεμμυδάκια και τα σοτάρουμε σε ελαιόλαδο.
Προσθέτουμε το σπανάκι κομμένο σε μικρότερα κομμάτια, τα μυρωδικά όλα, ρίχνουμε και ελάχιστο νεράκι και τα αφήνουμε για 4-5 λεπτά σε μέτρια φωτιά.
Αφού κρυώσουν λίγο, προσθέτουμε το αυγό χτυπημένο, την φέτα χοντροτριμένη και το γάλα.
Παίρνουμε μια ταρτιέρα 22 εκ. και στρώνουμε σε αυτήν την ζύμη της τάρτας ή την σφολιάτα, έτσι ώστε να καλύψει την βάση και τα τοιχώματα της ταρτιέρας.
Απλώνουμε το μείγμα με το σπανάκι πάνω στην ζύμη.
Ετοιμάζουμε την μπεσαμέλ.
Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι το βούτυρο και το αλεύρι και ζεσταίνουμε μέχρι να λιώσει το βούτυρο.
Απομακρύνουμε από την φωτιά και ρίχνουμε το γάλα μονομιάς.
Ανακατεύουμε καλά με το σύρμα ώστε να γίνει η κρέμα ομοιογενής.
Ξαναβάζουμε το κατσαρολάκι στην φωτιά, χαμηλώνουμε την θερμοκρασία στο μισό και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε με το σύρμα μέχρι να πήξει η μπεσαμέλ.
Αποσύρουμε από την φωτιά την κατσαρόλα και προσθέτουμε στην μπεσαμέλ έναν κρόκο αυγού και λίγο αλατάκι.
Ανακατεύουμε καλά.
Απλώνουμε την μπεσαμέλ κουταλιά κουταλιά πάνω στην γέμιση με το σπανάκι.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, αντιστάσεις πάνω κάτω, για περίπου 40 λεπτά, μέχρι να ροδίσει η μπεσαμέλ.
Αφήνουμε να κρυώσει και να «ανασάνει» λίγο η τάρτα, πριν την κόψουμε σε κομμάτια.
Καλή επιτυχία!

Πήραμε και καινούρια βραβεία!
Για να μην χρονίσω πάλι μέχρι να τα αναρτήσω, είπα αυτή τη φορά να βιαστώ;-)
Ένα πολύ όμορφο λουλούδι, ένα kiku από την αγαπημένη μας Thalassenia, που μας ταξίδεψε μαγικά τον τελευταίο καιρό με τα ταξίδια της!
Thalassenia μου σε ευχαριστούμε από καρδιάς!!!!

Ένα πολύ πολύ όμορφο βραβείο από το Σοφάκι και το πανέμορφο blog της, Sophie’s Paradise αλλά και από την Κικίτσα μας και το αγαπημένο Tante Kiki
Το βραβείο αυτό δεν κρύβει κάποιο παιχνίδι, πρέπει όμως να το δώσουμε με την σειρά μας σε άλλους 10 bloggers.
Ξέρετε ότι τα βραβεία μας συνήθως τα δίνουμε σε όλη την μπλογκο-γειτονιά, γιατί όλοι είσαστε μοναδικοί και αγαπημένοι για μας, κανέναν δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε.
Όμως αυτό το βραβείο θα θέλαμε πολύ να ανακυκλωθεί και να κυκλοφορήσει σε όλους, γιατί κρύβει και έναν πολύ όμορφο συμβολισμό.
Συμβολίζει την οικογένεια, την παρέα και το δέντρο της ζωής.
Παραβιάζοντας τους κανόνες (συγγνώμη!!), το δίνουμε όχι σε 10, αλλά σε 20 bloggers, και ευχόμαστε να το δούμε να κυκλοφορεί σύντομα σε όλα τα blogs.
Στην Μαριλένα και την Ισημερία της
Στην Λίλα και τα λιλά της
Στην Βιβίκα και το Άρωμα Γυναίκας
Στην Εφη, την Μάνα του Λόχου
Στην Εύα και το Live the Life
Στην Ερμιόνη και το The one with all the tastes
Στην Ερη και το Captain Cook
Στην Κική και το Tante Kiki
Στην Γωγούλα και τις Νόστιμες Συνταγές της
Στην Helengr και τα Ταξίδια της
Στην Mari Plateau
Στην Thalassenia
Στην παρέα του Να λείπει το βύσσινο
Στην Ελένη και το Μαγειρική με Φαντασία
Στην Ελπινίκη και την Μαγειρική της
Στην Έλενα και το Cook with Elena
Στην Betty και το Betty’s Cuisine
Στην παρέα του Cook the Book
Στις Pela – Sofi και το That’s Eat
Στην Ροδούλα
Καλή και όμορφη μέρα σε όλους σας!

57 comments:

Leviathan said...

Καλημέρα!!! Υπέροχη η συνταγή! Πολλα μπραβο για τα βραβεία!!!!

gwgw said...

Τελεια η ταρτα..φανταστικη,μου τρεχουν τα σαλια..!!
Μπραβο βρε Ελενακι γεια στα χερια σου!!!
Συγχαρητηρια για αλλη μια φορα για τα βραβεια σας,και σε ευχαριστω απο καρδιας που τα προσφερες και σε μενα,να σας εχει ο θεος καλα!!!
Καλημερα πολλα φιλακια!!!

Anonymous said...

καλημερα Ελενα ωραια τα βραβεια συνχαρητηρια και μπραβο σου που παραβιασες τους κανονες και τα εδωσες με τη σειρα σου σε περισσοτερους.Για το φαγητο τι να πω μην το ακουμπησει κανεις θα το φαω μονη μου.Αλλα τωρα που το σκεπτομαι τι ειπα πριν?Πρεπει να μοιραζομαστε, αλλα παλι τα βραβεια δεν ειπα για φαγητο.(γελα σε βλεπω).Ποπη

Tante Kiki said...

Ελενάκι μου καλημέρα!!! Υπέροχη η τάρτα...με ξελίγωσε πρωί πρωί!
Όσο για τα βραβεία συγχαρητήρια αλλά πέρασε να το πάρεις κι από μένα που σου το χάρισα εχθές βράδυ!!!!!!!!!! Νομίζω ότι ΑΝΤΑΛΛΑΞΑΜΕ το ίδιο βραβείο!!! χαχαχα Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι σκεφτήκαμε η μία την άλλη και ότι με τιμάς με την απονομή σου!!! Πολλά φιλιά και καλημέρα!!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Αυτο φοβαμαι κοριτσια,οτι μετα το πρωτο κομματι δε θα σταματω!

Eleni said...

Καλημέρα, συγχαρητήρια για τα βραβεία!!!Ευχαριστώ πολύ Ελενά μου που με σκεφτήκατε με τιμά ιδιαίτερα!!!Η τάρτα είναι φανταστική και οπωσδήποτε θα πάρω το κομματάκι μου!!!Σε φιλώ,καλή συνέχεια!!!

mari beika said...

Καλημέρα Έλενα, πολλά συγχαρητήρια για τα βραβεία και σε ευχαριστώ πάρα πολύ που μου χάρισες αυτό το πολύ όμορφο βραβείο.
Η τάρτα μου αρέσει πολύ, γιατί το σπανάκι και η μπεσαμέλ είναι αγαπημένα υλικά για μένα.
Φιλιά πολλά.

Effie's Sweet Home Designs said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΕΝΑ!!!!!!!!
ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΣΟΥ ΤΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΠΑΛΙ;
ΜΜΜΜΜ!!!!!!ΑΠΙΘΑΝΗ ΤΑΡΤΑ!!!!!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!

dimitra said...

Σ'ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σου αλλά και για τις εξηγήσεις με την λεκτική επαλήθευση απλώς δεν μπόρεσα να κάνω μάλλον κάτι. ο λόγος είναι πως ο blogger που χρησιμοποιώ είναι στα Ελληνικά και δεν έχει κάτι τέτοιο για να το αλλάξω.Τι να κάνω????αγχώθηκα από τότε που μου το είπατε.

Ερμιόνη said...

Πολύ καλή σας μέρα!! Τι ωραία πράγματα μας σερβίρετε σήμερα! Και τάρτα υπέροχη και βραβείο πολύ γλυκό και συμβολικό! Τιμή μου που με σκέφτηκες! Πολλά πολλά φιλάκια!

Elpiniki said...

Καλημερα κι απο δω! Συγχαρητηρια για το βραβειο, σιγουρα το αξιζετε!! Και σας ευχαριστω πολυ πολυ για την... απονομη!
Καλημερα!

ΕΛΕΝΑ said...

Leviathan μου σε ευχαριστώ πολύ!
Καλημέρα και σε σένα!

ΕΛΕΝΑ said...

Γωγούλα μου εγώ σε ευχαριστώ πολύ για την αγαπημένη παρεούλα σου!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Πόπη..... γελάω χα χα χααα!
Οι κανόνες είναι για να παραβιάζονται, σωστά??
Σε ευχαριστώ πολύ Ποπάκι, και μην ανησυχείς, δεν θα αφήσω κανέναν να πλησιάσει το κομμάτι σου;-)
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κοκίτσα, δεν φτάνει που ανταλλάξαμε το ίδιο βραβείο, φτιάξαμε και οι δυο τις πίτες μας ταυτόχρονα χα χα χαα!
Σε ευχαριστώ πολύ Κικίτσα μου, πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευγενία κι εγώ το ίδιο, εκ πείρας μιλάω:PPP
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ, μην πάρεις μόνο ένα κομμάτι ... κανείς δεν σταματά στο ένα είπαμε;-)
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου δένουν πολύ όμορφα το σπανάκι με την μπεσαμέλ είναι η αλήθεια!
Σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι κόπιασε στο τραπέζι μας!
Φιλιά, καλή σου μέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Δήμητρά μου δεν έχει καμιά σημασία που ο blogger σου είναι στα ελληνικά, το ίδιο πράγμα είναι.
Δεν βρίσκω μέιλ στο blog σου για να σου στείλω μνμ, αν θέλεις γράψε στο δικό μας να σου πω τι ακριβώς να κάνεις!
Φιλάκια!

Helen Gr said...

Καλημέρα Έλενάκι.
Αγαπώ πάρα πολύ τις τάρτες και τις πίτες, ειδικά όταν περιέχουν χορταρικά. Η δικη είναι εξαιρετική, καλοφτιαγμένη και με πολλά χόρτα. Μπράβο!

Τι να πω, ευχαριστώ πάαααρα πολύ για το πανέμορφο βραβείο με τους συμβολισμούς. Το λάτρευσα!
Φιλάκια πολλά.

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιονάκι μου σε ευχαριστώ πολύ, να σαι καλά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελπινίκη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Να έχεις μιαν όμορφη μέρα!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
Κι εμένα μου άρεσαν πάρα πολύ οι συμβολισμοί αυτού του βραβείου!
Φιλάκια, καλή σου μέρα!

cook said...

κατ'αρχήν η συνταγή μου έκανε κλικ λόγω εστραγκον,σπανακι με εστραγκον,που πολύ μου αρέσει, δε δοκιμασα ποτε,σημειώνεται κι αυτη!
κατα δευτερον πολύ πολύ ευχαριστούμε για το γλυκό,ξεχωριστο βραβείο :)

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

Kαλημέρα Ελενάκι μου!! συγχαρητήρια για τα βραβειάκια και σε ευχαριστούμε πολύ πολύ πολύ που μας σκέφτηκες!! η τάρτα τα σπάει!! παίρνω το κομμάτι μου και σε φιλώ σβουρηχτά σμουτσ!!

Suzanna M said...

Αχ τι υπέροχη τάρτα είναι αυτή, μου άνοιξε την όρεξη!!

SpIrToKoYto said...

πού είναι καλέ το βραβείο...???
ζαλίστηκα από τη μυρωδιά της τάρτας σου και έχασα το μπούσουλα...
αχ...νάτο...το βουτάω και πάω να το κοτσάρω στον τοίχο του εγωισμού μου με πολλές πολλές ευχαριστίες...-:))

( να πάρω και το κομματάκι μου ε...???...βραβευμένη γυναίκα,μη μου πέσει κι όλας...)

Lila Xagorari said...

Ειχα παει στο μποστανι να μαζεψω σπανακι που τωρα ξερω τι θα το κανω, φυσικα ταρτουλα! Με περιμενε και βραβειακι οποτε τι αλλο να ζητησω?

Betty's Cuisine said...

Αχ αυτή η τάρτα σας κορίτσια... μου έσπασε τη μύτη και μου θύμισε ότι έχω αρκετό καιρό να φτιάξω!

Το βραβειάκι με τιμά και σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως που δεν με ξεχνάτε αν και εγώ (ντρέπομαι) είμαι συνεπής στις επισκέψεις αλλά όχι και στα σχόλια :(

Φιλιά πολλά και ευχαριστώωωωωωωω!!!

Unknown said...

Ωραία η τάρτα Ελενάκι μου...νοστιμότατη φαίνεται. Συγχαρητήρια και για τα βραβεία..πολύ ωραία και σίγουρα τα αξίζετε..όλες σας.
Σας ευχαριστώ κορίτσια από μέσα από την καρδιά μου που με διαλέξατε να τα πάρω κι εγώ...φιλάκια πολλά..

ΕΛΕΝΑ said...

Αναστασία μου το εστραγκόν (που εγώ το χρησιμοποιώ πολύ) έδεσε πολύ όμορφα με το σπανάκι αλλά και με όλα τα υπόλοιπα υλικά!
Το έβαλα προαιρετικό, γιατί κάποιοι φίλοι μας δυσκολεύονται να το βρούνε, αν κι εγώ το βρίσκω σχεδόν σε όλα τα ΣΜ
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πέλα εννοείται μαζί με το βραβείο σου να μην ξεχάσεις και το κομμάτι σου;-)
Φιλιάαααα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Σουζάνα καλώς όρισες:))
Σε ευχαριστώ πολύ!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβίκα βραβευμένη και δαφνοστεφανωμένη, να το πάρεις καλό μου και να το κοτσάρεις όπου θέλεις, δικό σου είναι κάντο ότι θες;-)
Φιλιά πολλά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα δεν ξέρω τι άλλο να ζητήσεις, αλλά εγώ όταν έρθω στο μποστάνι ξέρω καλά τι θα ζητήσω χα χα χαα!!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπέτυ μου δεν θέλω να στεναχωριέσαι με τέτοια, ξέρεις πολύ καλά ότι εμείς δεν μετράμε τις φιλίες μας με την ποσότητα των σχολίων!
Μην κοιτάς εμένα που όπου γάμος και χαρά η Βασίλω πρώτη:P (η Βασίλω είμαι εγώ)
Φιλάκια, καλή σου μέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευάκι μου έμαθα ότι θα βρεθούμε το Σαββάτο και καταχάρηκα.
Αντε να χαρώ κι εγώ λίγο που δεν θα τα καταφέρω να είμαι μαζί σας την Κυριακή και έχω σκάαααασει!!
Πολλά φιλιά!

eleni said...

Έλενα μου...είναι μεγάλη μου τιμή που με σκέφτηκες και μου πρόσφερες αυτό το βραβείο,που μιας και είδα και τι συμβολίζει,σ'ευχαριστώ ακόμη πιο πολύ γι'αυτό το βραβείο!!!!!Για την τάρτα σου,δεν χρειάζεται να πω πολλά..εχώ ξαναπεί ότι τρελαίνομαι τις τάρτες και επίσης για την δική σου.....μου αρέσει πολύ!!!Πολλά φιλιά!!!!!

Αlex... said...

Φανταστικη συνταγη!!!Παω τωρα να τη φτιαξω!!!;)
Σέυχαριστουμε Ελενα!

mia said...

Tάρτες και πίτες Ελενα είναι οι αγαπημένες μου...και τούτη είναι ..πειρασμός!!!φιλιά

Thalassenia said...

Ααααααα κι εγώ στα αγαπημένα!!!!!

Ευχαριστώ κορίτσια με σκλαβώνετε.
Είστε πολύ γλυκιές και αξίζετε τα καλύτερα.

Φιλιά θαλασσένια.

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι είδες τι όμορφος συμβολισμός!
Σε ευχαριστώ πολύ, φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Alex μου περιμένουμε εντυπώσεις!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Mia μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Θαλασσένια μου χαρισμένο με πολλή αγάπη!
Φιλάκια!

Ροδάνθη said...

Έλενά μου τέλεια η τάρτα σου θα γραφτεί στο τεφτέρι μου και θα φτιαχτεί σύντομα όσο για το βραβείο σου να είσαι καλά πάντα τέτοια και σ΄ευχαριστούμε πολύ που μας σκέφτηκες αλλά εγώ έχω ένα θέμα μ΄αυτά, είμαι σχετικά νέα στο blog δεν έχω ασχοληθεί με τα βραβεία(ως πρός το τί πρέπει να κάνω για να τα παραλάβω),ασχολείται η Σοφία μ΄αυτό οπότε μόλις βρεί χρόνο θα το παραλάβει εκείνη ή εκτός αν μάθω σύντομα και το παραλάβω εγώ.Να είσαι καλά φιλιά.

Eri said...

Συγχαρητήρια για τα βραβεία! Μου τρέχουν τα σάλια με την τάρτα σου πρωί πρωί! Σ'ευχαριστώ πολύ Ελενά μου που με σκέφτηκες!

Vasia b. said...

Ελενά μου υπέροχη η τάρτα και με πολύ αγαπημένα υλικά!!!!

Ευχαριστούμε από καρδιάς για τα βραβεία που μας έδωσαν οι φίλες Thalassenia και Σοφία!!!!!

Φιλιά!!!!!!
Καλό βράδυ!!!

Maria B. said...

Ελενάκι μου γλυκό τι θα σε κάνουμε εσένα με τις υπέροχες τάρτες σου ??? θα σε ονομάσουμε ''η Ελενα η ταρτού'' !!!!! χιχιχιχι! θα μου φέρεςι ένα ταψακι στο σ/κ????

Ευχαριστούμε πολύ πολύ πολύ για τα βραβεία !!!!!!!!

συγχαρητήρια και στα άλλα μπλοκς που τα πήρανε !!!!!

φιλια πολλά πολλά

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Ενώ το σπανακόρυζο δεν μου αρέσει καθόλου, λατρεύω το σπανάκι με ζαμπόν, τυρια, κρέμες γάλακτος, μπεσαμελ και σε διάφορες άλλες παραλαγές!

Giorgos Varvakis said...

Αριστούργημα Ελενάκι!!!!
Γεια στα χέρια σου :)
Πολλά φιλιά
Καλό βράδυ

Rena said...

Μ' αρέσει που έχει και μπεσαμέλ!!!!!
Καλό βράδυ!!!

Katrina said...

Ελενακι πολυ πολυ νοστιμη συνταγη!!!!Λιγουρευομαι!!!Φιλια!!

ΜΕΤΗ said...

Ελενακι... ''ταρτού''.... το σαββατο κρατα κανα δυο ταψακια ταρτα μαζι σου για τις φιλεναδες σου που θα φουρνιζουν ολη μερα γλυκα......!!!
φιλακια , καληνυχτα!!!!!!

Μαριλένα said...

Ελενα!!! ευχαριστώ πολύ!! το παίρνω το βραβείο μου και τρέχω να το στολίσω, αμέ!!
τώρα είδα το σχόλιο σου, τρέχω τόσο πολύ αυτές τις μερες, που ούτε στο βλογ μου δεν είχα μπει..
φιλιά πολλά πολλά!!
κι ευχαριστώ΄ξανά!! :)))

Εφη said...

Κοριτσάκια μου σας ευχαριστώ πολύ για την απονομή! χαχαχα!! Μεγάλη μου τιμή! Οπως βλέπετε, το αποδέχθηκα ήδη το πανέμορφο βραβείο αλλά η νερομυαλισμένη δεν γύρισα να πω merci.... Η τάρτα αστέρι είναι, μπαίνει στα προσεχώς! Φιλιά και τα λέμε την Κυριακή!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...