Thursday 16 February 2012

Κιμαδοπιτάκια

Η τελευταία φορά που θυμάμαι να έχω βγει Τσικνοπέμπτη για φαγητό, ήταν όταν ήμουν έγκυος στον μικρό μου γιο, δηλαδή πριν από 20 χρόνια.
Μετά την απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσα, και αφού γλίτωσα τον κίνδυνο να γεννήσω μέσα στην ταβέρνα, στριμωγμένη με άλλους …. δεν θυμάμαι πόσους, είπα never again!!
Τις Τσικνοπέμπτες λοιπόν μαζευόμαστε στο σπίτι μου ή σε σπίτια φίλων, ψήνουμε στην βεράντα ή στο τζάκι ανάλογα με τον καιρό, κρατάμε και το έθιμο του τσικνίσματος και περνάμε μια χαρά!
Και μιας και οι μέρες είναι δύσκολες, τι το καλύτερο από το να βρεθούμε τέτοια μέρα με φίλους ή συγγενείς και όλοι να συμμετέχουμε με το κάτι τις μας?
Στην αδελφούλα μου θα τσικνίσουμε σήμερα, γι αυτό της έφτιαξα 2-3 μεζεδάκια για να συνοδεύσουν τα τσικνίσματα.
Τα κιμαδοπιτάκια είναι ένα από αυτά.
Μικρούλικα αλλά χορταστικά πιττάκια, γεμισμένα με κιμά, φέτα και μυρωδικά!
Ελπίζω να τους αρέσουν!
Τα υλικά μας:
8-10 φύλλα κρούστας
250 γρ. κιμά
2-3 φρέσκα κρεμμυδάκια
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι
2 κουταλιές άνηθο ψιλοκομμένο
2 κουταλιές φρέσκο δυόσμο ψιλοκομμένο (τα φυλλαράκια) ή ένα κουταλάκι ξερό
μισό φλιτζανάκι κρασί
μισό φλιτζανάκι νερό
1 φλιτζανάκι γάλα εβαπορέ αδιάλυτο
1 αυγό
120 γρ. φέτα χοντροτριμμένη
πιπεράκι
Επιπλέον
1 κρόκο αυγού αραιωμένο με ελάχιστο νεράκι
λίγο σουσάμι
Πως τα φτιάχνουμε:
Σοτάρουμε σε ελαιόλαδο τα φρέσκα κρεμμυδάκια και το κρεμμύδι ψιλοκομμένα.
Προσθέτουμε τον κιμά και τον φέρνουμε μερικές βόλτες να ροδίσει.
Στην συνέχεια προσθέτουμε το κρασί, τον άνηθο, τον δυόσμο, πιπεράκι και μισό φλιτζανάκι νερό.
Αλάτι δεν βάζουμε καθόλου.
Χαμηλώνουμε αρκετά την φωτιά, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε τον κιμά να μαγειρευτεί για 10-15 λεπτά.
Κατόπιν αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε τον κιμά να κρυώσει λίγο.
Μετά του προσθέτουμε το αυγό χτυπημένο, το εβαπορέ και την φέτα.
Ανακατεύουμε καλά.
Στον πάγκο εργασίας μας απλώνουμε ένα φύλλο.
Βουτυρώνουμε ή λαδώνουμε το μισό και το διπλώνουμε στην μέση από την ΜΑΚΡΙΑ πλευρά.
Με ένα κοφτερό μαχαίρι το κόβουμε στην μέση ώστε να έχουμε 2 λωρίδες.
Βάζουμε στο πάνω μέρος της κάθε λωρίδας μια γεμάτη κουταλιά από την γέμιση του κιμά και αρχίζουμε να διπλώνουμε σε τρίγωνο, φέρνοντας την κορυφή του τριγώνου μια δεξιά μια αριστερά, μέχρι να τελειώσει η λωρίδα.
Αραδιάζουμε τα τριγωνάκια σε λαδωμένο ταψί και τα αλείφουμε με τον κρόκο του αυγού αραιωμένο με πολύ λίγο νεράκι.
Πασπαλίζουμε την επιφάνειά τους με λίγο σουσάμι.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, αντιστάσεις πάνω κάτω, μέχρι να χρυσίσει το φύλλο και να γίνει τραγανό (δεν θέλουν πολύ ώρα)
TIP: Αν δεν θέλετε να τα ψήσετε αμέσως, πριν τα αλείψετε με αυγό, μπορείτε να τα φυλάξετε στην κατάψυξη άψητα.
Όποτε αποφασίσετε να τα ψήσετε, τα ξεπαγώνετε, τα αλείφετε με αυγό, τα πασπαλίζετε με σουσάμι και τα ψήνετε.
Καλή επιτυχία!

Εάν τελικά για οποιονδήποτε λόγο δεν θέλετε να τσικνίσετε αλλά προτιμάτε τον φούρνο της κουζίνας σας, να μερικές νόστιμες ιδέες που πιστεύουμε θα σας καλύψουν:
Σουβλάκια σπιτικά, η εύκολη και γρήγορη λύση
Κατσικάκι με πατατούλες στη γάστρα
Τα αγαπημένα σας μπιφτεκάκια με πατάτες στον φούρνο
Μπιφτέκια γεμιστά με κατίκι
Κεφτέδες φούρνου με γιαούρτι
Γκιούλμπασι
Μπριζόλες κρασάτες
Μπούτι χοιρινό στη λαδόκολλα
και ένα σωρό άλλες νοστιμιές που μπορείτε να βρείτε στην Κατηγορία με τα Κρεατικά-κιμάδες
Καλή Τσικνοπέμπτη!!

50 comments:

Effie's Sweet Home Designs said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΕΝΑ!
ΠΟΤΕ ΕΦΤΑΣΕ Η ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ;
ΒΛΕΠΩ ΘΑ ΠΑΣ ΣΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΥΛΑ ΣΟΥ ΩΡΑΙΑ ΠΙΤΑΚΙΑ!!!!!!!
ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΟΜΟΡΦΑ!!!!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Έλενα και χρόνια πολλά για την ημέρα!
Προσωπικά προτιμώ να περνώ την Τσικνοπέμπτη σε σπίτι, είτε στο δικό μας είτε σε κάποιο οικογενειακό/φιλικό... η ατμόσφαιρα είναι πιο ευχάριστη και όλο αυτό το νταβαντούρι που γίνεται μέχρι να ετοιμαστούν τα κρέατα και να ξεκινήσει και επίσημα το φαγητό, δεν μπορεί να βρεθεί κάπου έξω...
Πολύ ωραία η πρότασή σου για σήμερα! Είμαι βέβαιη ότι θα τα τιμήσετε δεόντως αυτά τα πιτάκια!
Πολλά φιλιά και να περάσετε όμορφα!

valia said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Κ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΟ ΚΕΦΙ,Κ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΠΑΡΕΟΥΛΑΣ...ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΝΟΣΤΙΜΙΕΣ ΣΑΣ!!
ΑΣ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΑ ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΦΑΓΟΠΙΝΟΝΤΑΣ!!
ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΚΙΜΑΔΟΠΙΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΜΕΖΕΔΑΚΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ,ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ!!

Notoula said...

Καλημέρα
Ευκαιρία για συγκέντρωση με φίλους σήμερα. Μια διαφορετική Πέμπτη.
Τα κάνω και εγώ αυτά τα κιμαδοπιτάκια, αλλά σε ρολάκια.
Φιλιά και καλά να περάσετε

Unknown said...

Καλημέρα Χρόνια πολλά για την μέρα...και βρε παιδάκι μου τι είναι όλα αυτά? Μοσχομυρίζει απ΄όλα εδώ που κάθομαι...Θα πάρω απ' όλα...φιλάκια...

Un par de neuronas... said...

Για να δω εαν ετοιμάζω σήμερα τα μπιφτεκάκια με πατάτες στον φούρνο...

θα σου πω!!!

Φιλιά πολλά!

Πατρινό καρναβάλι για πάντα... χαχαχαχα!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ said...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!ΤΕΛΕΙΑ ΤΑ ΠΙΤΑΚΙΑ ΣΟΥ ΕΛΕΝΑ .ΕΡΩΤΗΣΗ! ΜΕ ΦΥΛΛΟ ΚΟΥΡΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ; ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ.

Eleni said...

Καταπληκτικά τα πιτάκια Έλενά μου, τυχερή η αδερφούλα σήμερα!!!Πολύ όμορφα όλα τα πιάτα σας!Και μεις στο σπίτι μαζευόμαστε με φίλους συνήθως τα τελευταία χρόνια!Να περάσετε καλά!!!Φιλιά πολλά!

Ξανθή said...

Για καθίστε καλά και πεινάω!!!
Α Έλενα κι εγώ το ίδιο έχω πει περισσότερα χρόνια πριν.
Καλά να περάσετε!!

Elpiniki said...

Τελεια τα κιμαδοπιτακια, οπως και ολα τα καλουδια που ακολουθουν! Γεια στα χερια σου!
Καλη τσικοπεμπτη!

eleni said...

Καλέ σταμάτα!!!!Τι είναι όλα αυτά;;;;τα θέλω όλα....αλλά όλα όμως!!!Παίρνω ταπεράκια και έρχομαι!!Χρόνια πολλά και πολλά φιλιά!!!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Η τελευταία φορά που βγήκαμε Τσικνοπέμπτη ήταν πριν πολλά χρόνια και επειδή δεν βρήκαμε πουθενά να κάτσουμε καταλήξαμε στα Goody's.
Τα κιμαδοπιτάκια τέλεια. Ο άντρας μου θα τα λατρέψει όταν τα φτιάξω!

Maria B. said...

Να ερθω και εγώ στην αδελφούλα Λενάκι μου? όχι ότι θέλω να φάω το φαγητό σας αλλά έτσι βρε αδελφέ θα έρθω για να δοκιμάσω τα πιτάκια σου. Δικαίως εγώ σε ονόμασα ''πιτού και ταρτού'' τα καταφέρνεις υπέροχα !!!!

και του χρόνου Λενάκι μου να μας ξανακεράσεις !!!


ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!!!!!!!!!!

φιλια πολλά πολλά

Eri said...

Το έχω πάρει απόφαση πλέον δεν πρόκειται να δω προκοπή στο θέμα δίαιτας... Ελενά μου, πριν αυτη την δημοσίευση σου δεν είχα σκοπό να κάνω τίποτα σήμερα.. Αλλά τώρα αναθεώρησα.. θα το τσικνίσω και εγώ στο σπίτι μου.. Τα πιτάκια θα τα κάνω σε λίγο κιολας!
Να περάσετε τέλεια!

Helen Gr said...

Όλα υπέροχα, Ελενάκι, όσα προτείνεις για τη σημερινή μέρα, καλομαγειρεμένα και νοστιμότατα.
Εκείνα, όμως, τα κιμαδοπιτάκια ελκυστικότατα! Εύκολα και νόστιμα και η δέμισή τους πολύ ενδιαφέρουσα!
Να περάσετε όμορφα, να διασκεδάσετε και . . . καλό τσίκνισμα!
Φιλιά

Unknown said...

εγω καθε μερα τσικνοπέμπτη έχω...σημερα με βλέπω για μακαροναδα...χαχα..πολύ ωραία όμως οτι μας ετοίμασες....να σαι καλά και του χρόνου

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι μου κι εγώ σου ομολογώ ότι ούτε που το κατάλαβα πότε έφτασε!
Σε ευχαριστώ πολύ, κι εσύ να περάσεις πολύ όμορφα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου κι εγω αυτό το παρείστικο κλίμα απολαμβάνω, τις προετοιμασίες κλπ!
Σε ευχαριστώ πολύ, κι εσύ να περάσεις όμορφα σήμερα!
Καλή Τσικνοπέμπτη!

ΕΛΕΝΑ said...

Αγγελάκι νομίζω τώρα τις έχουμε πιο πολύ ανάγκη από ποτέ τέτοιες συνευρέσεις, θα μάθουμε να περνάμε καλά έστω και με λίγα, που όμως η παρέα των αγαπημένων μας θα τα κανει να φαντάζουν πολλά!
Καλή Τσικνοπέμπτη, φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Νοτούλα μου και σε ρολάκια γίνονται όμορφα, τα τριγωνάκια με βολεύουν γιατι τυλίγονται καλά και δεν έχω .... διαρροές χα χα χαα!
Φιλιά, καλά να περάσεις!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευάκι μου εννοείται απ' όλα!
Καλή Τσικνοπέμπτη, χρόνια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βερονικούλα μου να τα φτιαξεις!
Καλή Τσικνοπέμπτη, καλές Απόκριες!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι μου μπορείς και με κουρού, φρόντισε η γέμιση μόνο να μην έχει πολλά υγρά!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου να περάσεις κι εσύ πολύ όμορφα με την παρείτσα σου!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή μου σ' ευχαριστώ!
Να περάσεις κι εσύ πολύ όμορφα!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλή Τσικνοπέμπτη Ελπινίκη μου, σε ευχαριστώ πολύ!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι φέρε πολλά ταπεράκια, έτσι?
Φιλιά, καλή Τσικνοπέμπτη!

ΕΛΕΝΑ said...

Βάσω να τα φτιάξεις του αντρούλη σου, είναι και πανεύκολα!
Φιλιά, καλή Τσικνοπέμπτη!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι έρχεσαι??
Αλλο που δεν θα θέλει η αδελφούλα μου, πετάει τη σκούφια της για κόσμο στο σπίτι της!!
Σε λίγο φεύγω, αν το αποφασίσεις πάρε τηλέφωνο!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερη μου είναι τόσο εύκολα, στο τσάκα τσάκα γίνονται!
Να τσικνίσετε, όμορφα ειναι κάποιες μέρες να τις απολαμβάνουμε λίγο περισσότερο και να σπάνε την μονοτονία και την κατάθλιψη των ημερών!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
Κι εσύ να περάσεις πολύ πολύ όμορφα!
Καλή Τσικνοπέμπτη!

ΕΛΕΝΑ said...

Παναγιώτη εσύ θα πρωτοτυπήσεις σήμερα χα χα χαα!
Να περάσεις πολύ όμορφα!
Φιλιά!

Ειρήνη από Πειραιά said...

Το γουρουνάκι με μέλι και σόγια ψήθηκε και φαγώθηκε το μεσημέρι, με την προσθήκη κυδωνιού. Το λεμόνι αντικαταστάθηκε από το ξύσμα και το χυμό 1/2 περγαμόντου. 'Αρωμα!!! Αφήνω στη φαντασία σας τη συνέχεια! Ωραία συνταγή. Και του χρόνου!!!!!!

Selcouth said...

Nα περάσεις πολύ πολύ όμορφα Έλενά μου! Ήδη μελετάω τις συνταγές που βλέπω και κρατάω τους τύπους να μη γλύψω την οθόνη, καθώς είμαι στη δουλειά και θα γίνω ρεζίλι!

Καλή Τσικνοπέμπτη σε όλους!

Δημιουργία said...

Και του χρονου Ελενα με υγεια, να εισαι καλα.Τα κιμαδοπιτακια θα δοκιμαστουν συντομα.

ΜΕΤΗ said...

Υπεροχα τα κιμαδοπιτακια σου φιλεναδα!!!
Καλη τσικνοπεμπτη , καλα να περασετε , και του χρονου!!!!
Φιλακια!!!!

para-kelsoscooks said...

Πολύ νόστιμα τα πιάτα που πτοτείνεις και επίκαιρα λογω ημέρας.Και του χρόνου να είσαι καλά. Πιστεύω να περάσατε ωραία. Φιλιά.

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Αυτές οι μικρές μπουκιές είναι σκέτος πειρασμος!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρήνη μου η φαντασία μου μου λέει ότι το γουρουνάκι σου έγινε ονειρεμένο, το περγαμόντο πρέπει να του έδωσε εκπληκτικό άρωμα!!!!
Θα κάνω update τις προσθήκες σου, εγώ είναι σίγουρο ότι θα τις δοκιμάσω την επόμενη φορά!
Φιλιά και σε ευχαριστούμε!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Selcouth μα τι προκομμένο κορίτσι είσαι εσύ!!!!
Επαθα πλάκα με τις προκοπές σου, δεν το συζητώ!!!
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Δημιουργία μου ελπίζω να πέρασες όμορφη Τσικνοπέμπτη!
Και του χρόνου!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μετάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!
Ομορφα περάσαμε, είδα και τις αδελφούλες μου που έχω καταντήσει να τις βλέπω αραιά και που με τις υποχρεώσεις που μας κυνηγάνε όλες!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Σωσώκα μου περάσαμε πολύ όμορφα, ελπίζω κι εσύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευγενία μου είναι, είναι!
Τα τιμήσανε πάντως και με το παραπάνω!
Φιλάκια!

Μουσική προ-ΠΑΙΔΕΙΑ ''Η Ροδούλα και τα μουσικά της αστεράκια'' said...

Εκτύπωσα κιόλας τους κεφτέδες φούρνου με γυαούρτι, για να το έχω. Θέλω πολύ να το δοκιμάσω.
Πολλά φιλάκια Έλενά μου!

Ειρήνη από Πειραιά said...

Κορίτσια, δεν είναι πράγματα αυτά!!! Θα με κάνετε να ξαναπάρω τα κιλά που έχασα. Κάθε μέρα σχεδόν φτιάχνω και από μια καινούργια συνταγή. Την Κυριακή, αν θέλει ο Θεός, λέω να μαγειρέψω τους κεφτέδες με το γιαούρτι Ηπείρου, και για γλυκό γαλακτομπούρεκο με φύλλο καταίφι, να τους τρελάνω γευστικά, βέβαια!!!!!

Tante Kiki said...

Ααααααχχχχ!!! Αυτά τα πιτάκια σου με ...σκότωσαν Έλενά μου... και ξέρεις ότι λατρεύω τα πιτάκια και τις πίτες!!!! Αλλά και το χοιρινό στη λαδόκολλα... με σκότωσεεεεεε!!!! Καλό βράδυ!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ροδούλα μου οι κεφτέδες αυτοί είναι από τους αγαπημένους μας!
Θέλουν όμως μπόλικο κρεμμυδάκι, μην μειώσεις τις ποσότητες που αναφέρω στην συνταγή!
Φιλιά, καλή επιτυχία!

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρήνη μου είμαι σίγουρη ότι θα τους τρελάνεις όλους;-)
Δες τι γράφω στην Ροδούλα ακριβώς από πάνω, οι κεφτέδες με το γιαούρτι είναι εξαιρετική και πολύ ιδιαίτερη συνταγή, αλλά η επιτυχία τους στηρίζεται στο πολύ κρεμμυδάκι, μην μειώσεις καθόλου τις ποσότητες!
Καλή επιτυχία, φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα χρυσοχέρα μου σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια!
Φιλάκια, καλό βράδυ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...