Friday 3 February 2012

Applesauce

Πριν από πάρα πολλά χρόνια, δοκίμασα στο εξωτερικό ένα ψητό κρέας σερβιρισμένο με σάλτσα μήλου.
Μου άρεσε τόσο πολύ (πάντα μου άρεσε ο συνδυασμός κρεατικών με φρουτένιες γεύσεις) που όταν επέστρεψα στην Ελλάδα έψαξα να βρω αν είχαμε παρόμοια σάλτσα.
Δυστυχώς τότε δεν κυκλοφορούσε πουθενά τέτοιο είδος.
Έτσι ένας φίλος μας ανέλαβε να με προμηθεύει με διάφορα βαζάκια applesauce, που τα φύλαγα σαν θησαυρό και τα χρησιμοποιούσα σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις.
Μετά ήρθανε και στην Ελλάδα!!
Τι χαρά κι αυτή!!!!
Τα ελληνικά Super Markets πλούτισαν με τις απίστευτες ποσότητες applesauce που αγόραζα κάθε βδομάδα, έβγαζα το άχτι μου χα χα χαα!!
Μέχρι που κάποια στιγμή σκέφτηκα «Πόσο δύσκολο είναι να φτιάξω σπιτική applesauce?” και αποφάσισα να το τολμήσω!
Μετά από διάφορες αναζητήσεις σε περιοδικά και στο διαδίκτυο βρήκα την συνταγή που μου ταίριαζε.
Δύσκολο??? Μα δεν υπήρχε πιο εύκολη sauce!!! Μέσα σε ελάχιστο χρόνο, είχα λαχταριστή σπιτική σάλτσα μήλου.
Μοιράζομαι την συνταγή μαζί σας, δείτε και τις σημειώσεις στο τέλος τις συνταγής και απολαύστε υπέροχη σπιτική σάλτσα μήλου!
Θα χρειαστούμε:
1 κιλό μήλα
χυμό ενός ζουμερού λεμονιού
50 γρ. ζάχαρη
50 ml νερό
2 ξύλα κανέλας
Στην πράξη:
Στύβουμε το λεμόνι και ρίχνουμε τον χυμό του σε ένα μπολ.
Καθαρίζουμε τα μήλα και τα κόβουμε σε κυβάκια.
Από κάθε μήλο που καθαρίζουμε, ρίχνουμε τα κυβάκια στο μπολ με το λεμόνι.
Έτσι μέχρι να τελειώσουμε το καθάρισμα όλων των μήλων, τα μήλα μας δεν θα μαυρίσουν και θα είναι άσπρα άσπρα.
Στην συνέχεια ρίχνουμε το περιεχόμενο του μπολ και όλα τα υπόλοιπα υλικά σε μια κατσαρόλα (όχι πολύ μεγάλη) και τα βάζουμε να βράσουν.
Μόλις αρχίσει ο βρασμός, χαμηλώνουμε την φωτιά (με ανώτερο το 9 χαμηλώνουμε στο 4), σκεπάζουμε την κατσαρόλα, και αφήνουμε τα υλικά να βράσουν για 20-25 λεπτά.
Αποσύρουμε από την φωτιά την κατσαρόλα και αφαιρούμε τα ξύλα κανέλας.
Τώρα, εξαρτάται πως σας αρέσει η σάλτσα.
Αν την προτιμάτε με κομματάκια μήλου, τότε λιώνετε το περιεχόμενο της κατσαρόλας με ένα πιρούνι.
Εμάς μας αρέσει χωρίς πολλά κομματάκια, οπότε χτυπάω όλα τα υλικά στο μπλέντερ, σε χαμηλή ταχύτητα.
Βάζουμε την σάλτσα σε αποστειρωμένα βάζα και την φυλάμε στο ψυγείο όπου διατηρείται για αρκετό καιρό.
Επίσης στην κατάψυξη διατηρείται για πάνω από ένα χρόνο, φυλαγμένη σε πλαστικό τάπερ ή δοχείο.
Σημειώσεις:
1) Τα παραπάνω υλικά δίνουν ένα μεγαλούτσικο βαζάκι με νόστιμη σάλτσα μήλου.
Σχεδόν ποτέ δεν κάνω μία δόση, πάντα κάνω διπλή και τριπλή.
2) Το βασικό στην σάλτσα μήλου, είναι η ποιότητα των μήλων που θα διαλέξουμε.
Τα μήλα πρέπει να είναι κόκκινα, σφιχτά και ΓΛΥΚΑ.
Η γλυκύτητα των μήλων θα επηρεάσει και την γλυκύτητα της σάλτσας.
Αν την θέλετε πιο γλυκιά, απλά προσθέστε λίγη ζάχαρη ακόμα στο τέλος, όταν λιώσετε τα μήλα και όσο ακόμα είναι ζεστά.
3) Την σάλτσα μήλου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με ένα σωρό τρόπους.
Όπως είπαμε ταιριάζει υπέροχα πάνω σε ψητά, κυρίως χοιρινό ή γαλοπούλα.
Μπορούμε όμως να την βάλουμε και στην ζύμη κέικ μήλου ή σε μαφινάκια, σε τάρτες, καθώς επίσης να φτιάξουμε πάστα φλώρα αντικαθιστώντας την μαρμελάδα με σάλτσα μήλου.
Ακόμα ταιριάζει υπέροχα πάνω από το γιαουρτάκι μας (ο μικρός μου γιος τρώει έτσι το γιαούρτι του) ή ακόμα και πάνω από παγωτό.
Αλλά και πάνω από φρυγανισμένα ψωμάκια, συνοδεύει το καφεδάκι μας στο πρωινό.
Κατά καιρούς ανακαλύπτω ένα σωρό τρόπους να αξιοποιήσω την αγαπημένη μου σάλτσα μήλου.
Δοκιμάστε την, θα την λατρέψετε!
Καλή επιτυχία!

43 comments:

gwgw said...

Να σου πω την μαυρη αληθεια Ελενακι,δεν εχω τολμησει ποτε να κανω και να φαω τετοιους συνδιασμους γιατι πολυ απλα με την σκεψη και μονο γλυκου με αλμυρου καπως μου ερχεται..επειδη ειδα ομως οτι αυτη η συνταγη ειναι και ευκολη πανω απ'όλα ισως τολμησω και φτιαξω λιγη ποσοτητα ετσι για δοκιμη να μου φυγει απο το μυαλο...και βλεπουμε!!!
Την καλημερα μου και τα φιλια μου,καλο Σ/Κ!!!

Ξανθή said...

Η εκδοχή της μαρμελάδας με λιγότερη ζάχαρη. Αυτή λατρεύει η κόρη μου κι απαγορεύεται να τη φάει άλλος!!χαχαχα
Καλημέρα.

paraxeno pirouni said...

Ναι τη γνωρίζω κι εγώ την applesauce αν και δεν έχω φτιάξει ποτέ σπιτική...
Μάλλον κάτι μεταξύ μαρμελάδας και πουρέ πρέπει να θυμίζει η εκδοχή αυτή και σίγουρα η γεύση θα είναι απαλή, αρωματική και θα κάνει για πολλές χρήσεις!
Καλό Π/Σ/Κ! :)

Effie's Sweet Home Designs said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!ΟΜΟΡΦΟ ΧΡΩΜΑ Η ΣΩΣ!!!!!!!
ΦΙΛΑΚΙΑ!

Tante Kiki said...

Καλημέρα καλή μου Έλενα, κι εγώ λατρεύω τη σάλτσα μήλου και σε ψητά (με χοιρινό ή κοτόπουλο είναι μούρλια) αλλά και σαν μαρμελάδα με λιγότερες θερμίδες. Η δική σου φαίνεται ότι έγινε καταπληκτική!!! Γεια στα χέρια σου!!

Elpiniki said...

Ειδικα το μηλαρακι μ αρεσει και μενα σε συνδυασμο με πολλα κρεατικα! Οντως ειναι ευκολη η σως σου!

Eleni said...

Καλημέρα Έλενά μου, πολύ ωραία και εύκολη σως!Μου αρέσει που χρησιμοποιείται και σε αλμυρά και σε γλυκά!Σούπερ!!!
Φιλάκια πολλά!!!!!!

eleni said...

Έλενα,από σάλτσες δεν τα πάω καλά,ούτε που ήξερα πως υπάρχει η συγκεκριμένη.
Σίγουρα θα είναι υπέροχη-τα μήλα δε μου αρέσουν,αλλά ό,τι έχει μήλο το λατρεύω.
Φιλιά!

eleni said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ...γιατί γενικά δεν πολύ αγαπώ..τα φρούτα με το φαγητό...αλλά γιατί να μην δοκιμάσω;;;;;Πολλά φιλιά!!!Καλή σου μέρα!!!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ said...

ΤΕΛΙΚΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ Η ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΕΣΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΛΕΝΑΚΙ...ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΕΡΗ!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ!!!!ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΚΑΛΟ ΣΚ

mari beika said...

Έχω δει κι εγώ αρκετές συνταγές αλλά δεν επιχείρησα γιατί ξέρω ότι δεν θα την φάει κανείς. Τώρα σε γλυκά ίσως να είναι ενδιαφέρουσα για μας.
Φιλιά πολλά

Ερμιόνη said...

Είναι όντως απίθανη σαλτσούλα και δίνει άλλον αέρα στα κρεατικά μας! Τώρα που έχουμε και σπιτική βερσιόν ποιος μας πιάνει! Φιλάκια πολλά Έλενα!

Vasia b. said...

Αρωματική εύκολη και γρήγορη!!!!
Τι άλλο να ζητήσουμε...Γεια στα χέρια σου Ελενάκι μας!!!!!
Εγώ θα την χρησιμοποιήσω περισσότερο στα γλυκά γιατί έχω και τις παραξενιές μου!!!!χαχα!!
Πολλά πολλά φιλάκια!!!

Maria B. said...

Και εγώ Ελενάκι μου σαν την Βάσια στα φαγητά ΔΕΝ, αλλά στα γλυκά ή σαν μαρμελάδα την βρίσκω καταπληκτική. Οταν ξαναφτιάξεις κρύψε μου pleeeeease ένα μικρό ταπεράκι!!

που πας βρε θηρίο και τ'ανακαλύπτεις όλα τα περίεργα ???


φιλια πολλά πολλά και καλό σ/κ

ΕΛΕΝΑ said...

Γωγούλα μου ο συνδυασμός κρεατικών με φρούτα (μήλα, δαμάσκηνα, βερύκοκκα, βύσσινα, ρόδια κλπ) έχει φανατικούς φίλους, αλλά και πολλούς που δεν τον αγαπούν.
Ολες οι προτιμήσεις σεβαστές βεβαίως!
Εμάς τέτοιοι συνδυασμοί είναι πολύ αγαπημένοι μας και τους μαγειρεύω πολύ συχνά, ίσως γι αυτό τους συνήθισαν και τα παιδιά μου και τους αγαπάνε πολύ!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή η κορούλα σίγουρα θα την έχει συνηθίσει την σάλτσα αυτή, στο Λονδίνο την χρησιμοποιούν πολύ!
Καλό απόγευμα!

ΕΛΕΝΑ said...

Dark Chef γίνεται πραγματικά απλή και αρωματική.
Μαρμελάδα δεν θα την έλεγα, πιο πολύ πουρέ μήλου θα την έλεγα.
Η ελαφρά ξινή γεύση της δένει απίστευτα με ψητά κρεατικά!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Εφάκι σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μου σε ευχαριστώ πολύ!
Με χοιρινό είναι το καλύτερό μου, πλέον όταν φτιάχνω ψητό χοιρινό μόνο με σάλτσα μήλου το συνοδεύουμε, ταιριάζει υπέροχα και με τις ψητές πατατούλες που συνοδεύουν το χοιρινό.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελπινίκη πανεύκολη!
Και πραγματικά το μήλο δένει πολύ όμορφα με το χοιρινό!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου και σε αλμυρά και σε γλυκά μπορείς να την χρησιμοποιήσεις.
Σε αλμυρά μου αρέσει ακόμα περισσότερο, έχει μια ελαφρά ξινή αλλά και γλυκιά ταυτόχρονα γεύση και δένει υπέροχα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι κυκλοφορεί και έτοιμη στα σούπερ μάρκετς, δοκίμασέ την μια φορά πάνω από ψητό κρέας, θα ενθουσιαστείς!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελένη μου ο συνδυασμός των φρούτων με φαγητά, είναι όπως είπα και στην Γωγούλα θέμα γούστου!
Σε κάποιους αρέσει, σε κάποιους όχι!
Επίσης κάποιον συνδυασμό που παλιά απορρίπταμε, κάποια στιγμή μπορεί να τον λατρέψουμε.
Κι εγώ μικρή δεν μπορούσα να διαννοηθώ γλυκό με αλμυρό, τώρα δεν έχω κανένα πρόβλημα να βάλω πάνω από την μαρμελάδα στην φρυγανιά μου μια φέτα καπνιστό ζαμπόν.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι μου η μαγειρική είναι το κόλλημά μου, αφού με ξέρεις χα χα χαα!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Mari σε γλυκά μπορείς να την χρησιμοποιήσεις άνετα, δίνω διάφορες ιδέες παραπάνω.
Αλλά το καλύτερο αυτής της σάλτσας είναι τα ψητά, το ξαναλέω, ταιριάζει υπέροχα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ερμιόνη μου ήμουν σίγουρη ότι σε σένα θα άρεσε!
Πραγματικά δίνει άλλον αέρα όπως λες στα κρεατικά μας!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βασάκι μου όπου και να την χρησιμοποιήσεις θα την ευχαριστηθείς, είναι υπέροχη!
Αν και είχα την εντύπωση ότι εσένα σου αρέσουν οι συνδυασμοί κρεατικών με φρούτα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριώ μου εσύ το ξέρω ότι είσαι ένα σκασμένο, θα έπεφτα πραγματικά από τα σύννεφα αν θα έβαζες ποτέ applesauce στο ψητό σου χα χα χαα!
Δεν είναι περίεργη η σάλτσα μήλου, περίεργη ήταν όταν την πρωτοδοκίμασα πριν από πολλά χρόνια, τότε που ελάχιστοι την ήξεραν, τώρα πλέον είναι πασίγνωστη νομίζω!
Πολλά φιλιά!

Χρυσαυγή said...

χαχαχα!! Μοιάζει με φρουτόκρεμα...
Ωραία λύση.

ΕΛΕΝΑ said...

Χρυσαυγή μου στην γεύση βέβαια δεν έχει καμία σχέση με φρουτόκρεμα, κυριαρχεί το άρωμα του μήλου και της κανέλας, ένας αρωματικός πουρές μήλου είναι!
Καλό απόγευμα!

Zeta Mp said...

ΜΜΜΜ ΛΑΤΡΕΥΩ!! ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΛΕΝΑ ΜΟΥ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!! ΦΙΛΑΚΙΑ Κ ΚΑΛΟ ΣΚ

Vita said...

Από τα αγαπημένα μου γλυκόξινα το χοιρινό με σάλτσα μήλου! Υπέροχη δείχνει η δική σου Έλενα!

SpIrToKoYto said...

μικρή Ελενα,ο Λύκος μου θα σε ευγνωμονεί...λατρεύει αυτούς τους συνδυασμούς στο χοιρινό...
φιλιά και καλό Σ/Κ...-:))

mia said...

Eγώ θα την φάω με το κουτάλι ...'Ελενα μου αρέσει απίστευτα η γεύση της...καλό ΣΚ

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Λοιπόν έχω ένα κάρο συνταγές για applesauce αλλά ποτέ δεν με έλκυσαν αρκετά να για τις δοκιμάσω! Ισως τελικά αλλάξω γνώμη! Φιλιά

ΕΛΕΝΑ said...

Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Ζετάκι μου, σε ευχαριστώ πολύ!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Vita μου σε ευχαριστώ πολύ, πραγματικά ταιριάζει πολύ όμορφα με το χοιρινό η σάλτσα αυτή!
Φιλιά!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβίκα, ο Λύκος ανέβηκε ( κι άλλο) στην εκτίμησή μου χα χα χαα!
Πολλά φιλάκια και στους δυο σας, καλό Σαββατοκύριακο!!

ΕΛΕΝΑ said...

Mia μου, και με το κουτάλι τρώγεται χα χα χαα!
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ευγενία μου σίγουρα αξίζει να την δοκιμάσεις, φτάνει να σου αρέσουν οι συνδυασμοί που συμμετέχει η σάλτσα!
Φιλάκια!

Twinsmomgr said...

Τη δοκίμασα και εκστασιάστηκα! Ποτέ δε φανταζόμουν ότι είναι τόσο εύκολο, και με μηδενικά υλικά! Τη δοκίμασα σε κέικ και ήταν φανταστική! Και η υπόλοιπη φαγώθηκε επί τόπου!

ΕΛΕΝΑ said...

Sosoka πολύ χαίρομαι που την ευχαριστήθηκες!
Είναι πραγματικά πανεύκολη και σε ελάχιστο χρόνο, με λίγα υλικά έχουμε σπιτική σάλτσα μήλου!
Σου προτείνω και αυτά τα κουλουράκια με μήλο και κανέλα, που γίνονται με σπιτική σάλτσα μήλου
http://syntageskardias.blogspot.gr/2012/03/blog-post_05.html
Καλό Σαββατοκύριακο!

Decor Asylum said...

Συμφωνώ κι επαυξάνω για τον συνδυασμό κρεατικών με σάλτσες φρούτων! Γιαμ γιαμ!
Την καλημέρα μου :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...