Thursday 27 November 2014

Η καρυδόπαστα της Μαμάς μου


Ξεκινάμε από σήμερα τις γιορτινές αναρτήσεις μας!
Έχουμε ετοιμάσει τόσες πολλές νοστιμιές για τις όμορφες μέρες που έρχονται και θέλουμε να τις μοιραστούμε όλες μαζί σας!
Εκτός από τις νοστιμιές μας, θα μοιραστούμε και όμορφες και πρωτότυπες ιδέες διακόσμησης που πιστεύουμε θα σας ενθουσιάσουν!
Και φυσικά στην Κατηγορία μας με τα "Χριστουγεννιάτικα" θα βρείτε όλες τις μέχρι σήμερα προτάσεις μας για τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων!
Σήμερα ήθελα να ξεκινήσω με ένα πολύ ιδιαίτερο για μένα γλυκό, την καρυδόπαστα της μανούλας μου.
Το γλυκό αυτό το έχω συνδέσει με δυο πολύ όμορφες στιγμές.
Την γιορτή του πατερούλη μου και τα Χριστούγεννα.
Γιατί πάντα η μαμά στην γιορτή του πατέρα μου κερνούσε καρυδόπαστα, αλλά και Χριστούγεννα χωρίς να υπάρχει αυτό το γλυκό στο τραπέζι μας δεν μπορούσαμε να φανταστούμε!
Όπως καταλαβαίνετε είναι ένα γλυκό γεμάτο από όμορφες αναμνήσεις, τις αναμνήσεις των παιδικών μου χρόνων!
Δεν έχω αλλάξει τίποτα στην συνταγή της μητέρας μου, σας την δίνω όπως ακριβώς την έχει δώσει και σε μένα!

Υλικά για ένα μέτριο ταψί:
Για το κέικ:
4 αυγά
1 ποτήρι νερού ζάχαρη
2 ποτήρια νερού αλεύρι
1 ποτήρι καρύδια ψιλοκομμένα
170 γρ. μαργαρίνη
1 κοφτό κουταλάκι κανέλα μαζί με λίγο γαρύφαλλο
2 κουταλάκια γεμάτα μπέικιν πάουντερ
Για το σιρόπι:
3 ποτήρια νερού ζάχαρη
2 ½ ποτήρια νερού, νερό
λίγες σταγόνες από 1 λεμόνι
Για την επικάλυψη:
250 γρ. κουβερτούρα σοκολάτα
1 κούπα τσαγιού ζάχαρη άχνη
2 κουταλιές γάλα
1 κουταλιά ελαιόλαδο
100 γρ. μαργαρίνη ή βούτυρο
Στην πράξη:
Βάζουμε σε ένα μπολ την μαργαρίνη και την ζάχαρη και τα χτυπάμε για λίγο με μίξερ χειρός.
Προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά, στην συνέχεια το αλεύρι, το μπέικιν, τα μπαχαρικά και τέλος τα καρύδια.
Βουτυρώνουμε ελαφρώς ένα ταψί και αδειάζουμε εκεί το μείγμα.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 180 βαθμούς, για 25-30 λεπτά περίπου.
Βάζουμε όλα τα υλικά για το σιρόπι σε μια κατσαρολίτσα και τα αφήνουμε να βράσουν μέχρι να δέσει το σιρόπι.
Όταν σιροπιάσουμε το γλυκό, θα πρέπει ή το γλυκό να είναι κρύο και το σιρόπι ζεστό, ή το σιρόπι κρύο και το γλυκό ζεστό.
Αφού σιροπιάσουμε το γλυκό μας, ετοιμάζουμε την επικάλυψη σοκολάτας.
Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι όλα τα υλικά για την επικάλυψη και τα ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά.
Ανακατεύουμε συνεχώς και μόλις το μείγμα αρχίζει να πήζει αποσύρουμε το κατσαρολάκι από την φωτιά.
Προσέχουμε το μείγμα της επικάλυψης να μην μας καεί, γιατί θα χαλάσει η υφή του.
Αφού το γλυκό «πιει» όλο το σιρόπι και αφού έχει κρυώσει λιγάκι η σοκολάτα της επικάλυψης, την περιχύνουμε προσεκτικά επάνω από γλυκό μας.
Αφήνουμε να περάσουν τουλάχιστον 4 ώρες πριν σερβίρουμε, ώστε να σφίξει η σοκολάτα.
Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

13 comments:

zina said...

τελεια! η καρυδοπιτα της μαμας σου θα γινει και δικη μου, καθως το λατρευω το γλυκο αυτο!!!

sun kiriaki said...

...και η δικη μουη μαμα εχει ενα 'κολλημα" με την καρυδοπιτα..λες να να ειναιτο γλυκο των μαμαδων?!@!#!@#!@#Την συνταγη της μαμας σου θα την δωσω στη μαμα μου και ειμαι σιγουρη οτι θα την φτιαξει αμεσα!!!!!
φιλια πολλα!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ενα γλυκό που κουβαλάει τόσες όμορφες αναμνήσεις, είναι δυνατόν να μην είναι νόστιμο??
Ευχαριστούμε και σένα Ελενάκι και την μανούλα που μοιραστήκατε μαζί μας αυτήν την συνταγή!
Φιλιά πολλά πολλά!

ΜΕΤΗ said...

Την λατρεύω την καρυδόπιτα!!!!
Τα χριστούγεννα μάλλον το γλυκό θα είναι η καρυδόπιτα της μαμάς σου....
Φιλάκια πολλά Ελενάκι μου!!!

DIMI said...

Τέλεια η καρυδόπιτα τής μανούλας σου Ελένη μου!Υπέροχη συνταγή!!Δέν τήν ήξερα!Θά τήν δοκιμάσω τίς ημέρες τών γιορτών!!Καλό μεσημέρι!!Φιλάκια!

Silena said...

Λατρεύω την καρυδόπιτα για τις αναμνήσεις που μου ξυπνά!!! Υπέροχη η καρυδόπιτα της μαμάς!!!! Καλή απόλαυση!!!
Φιλιά!

Maria B. said...

Η καρυδόπιττα είναι από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά και αυτή της μανούλας φαίνεται ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ !!! οικογενειακό το ταλέντο !!!!!
τα φιλιά μου στην μανούλα μαζί με τις ευχαριστίες μας !!!


φιλια πολλά πολλά

Ειρήνη Ε. said...

Τι ωραία η καρυδόπαστά σου Ελένη μου! Γίνεται ακόμα πιο νόστιμη, όταν συνδέεται με όμορφες αναμνήσεις από αγαπημένες οικογενειακές στιγμές! Ευχαριστούμε την μανούλα σου που μας παραχώρησε την συνταγή της!
Καλό βράδυ.

Beauty Follower said...

Δυναμίτης!

Unknown said...

Αυτό είναι γλυκό από τα λίγα Ελένη! Χρυσοχέρα η μαμά, και φυσικά και η κόρη!

- spoonstories- said...

Της μαμάς μας τα γλυκά πάντα είναι τα καλύτερα!!Μπράβο στη μαμά και στη κόρη φυσικά<3

evi@thehealthycook said...

αγαπημένο γλυκό η καρυδόπιτα!!
χρυσοχέρες μαμά και κόρη!!
καλό σ/κ!

Mary said...

Όνειρο η καρυδόπαστα της μανούλας σου!
Εύχομαι να γλυκαίνει πολλές πολλές χαρούμενες και γιορτινές μέρες σας!

Φιλάκια πολλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...