Friday 7 November 2014

Γλυκό του κουταλιού κολοκύθα


Η κολοκύθα δίνει ένα από τα ωραιότερα γλυκά του κουταλιού!
Νόστιμο και τραγανό, ένα γλυκό σκέτη απόλαυση!
Μιας και οι κολοκύθες έχουν την τιμητική τους αυτήν την εποχή, ευκαιρία να το φτιάξουμε!
Εξάλλου τα γλυκά του κουταλιού είναι διαχρονικά, κλασσικά και αγαπημένα και αν φτιαχτούν και συντηρηθούν σωστά, αντέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι πιο κατάλληλες κολοκύθες για γλυκό του κουταλιού, είναι οι άσπρες, που είναι και πιο σκληρές.
Το σπειροειδές σχήμα που βλέπετε να έχει το γλυκάκι μου, το πέτυχα χρησιμοποιώντας ένα ειδικό εργαλείο, την αρίδα. Το εργαλείο αυτό μπορείτε να το βρείτε πολύ εύκολα σε καταστήματα με είδη κουζίνας ακόμη και σε σούπερ μάρκετ.
Η αρίδα «βιδώνει» μέσα στην σάρκα της κολοκύθας, και δίνει στα κομμάτια της κολοκύθας αυτό το όμορφο σπειροειδές σχήμα.
Αν δεν το έχετε ή δεν το βρείτε, κανένα πρόβλημα! Μπορείτε να κόψετε τη κολοκύθα σε μπαστουνάκια με ένα μαχαίρι ή να βγάλετε μπαλίτσες με το εργαλείο που χρησιμοποιούμε και στις πατάτες.

Θα χρειαστούμε:
1 κιλό σάρκα κολοκύθας είτε σε σπείρες, είτε σε μπαλίτσες, είτε σε μπαστουνάκια
3-4 κουταλιές πολτό ασβέστη (θα τον βρείτε σε καταστήματα πώλησης οικοδομικών υλικών)
1 κουταλάκι ξινό (θα το βρείτε στα ράφια των σούπερ μάρκετς, εκεί που πωλούν τα μπαχαρικά)
Για το σιρόπι:
1300 γρ. ζάχαρη
3 μασουράκια βανίλια
3 ποτήρια νερό
3-4 σταγόνες χυμό λεμονιού
2-3 κουταλιές γλυκόζη
Στην πράξη:
Καθαρίζουμε με προσοχή την κολοκύθα από την φλούδα, τους σπόρους και τις ίνες που βρίσκονται στο εσωτερικό της.
Την κόβουμε σε μπαστουνάκια ή σε σπείρες με την αρίδα ή σε μπαλίτσες με το ειδικό εργαλείο.
Θα ξαναπώ εδώ, ότι 1 κιλό θα πρέπει να ζυγίζουν είτε οι σπείρες, είτε οι μπαλίτσες, είτε τα μπαστουνάκια
Σε μια λεκάνη διαλύουμε τον πολτό του ασβέστη σε 3 λίτρα νερό. Ρίχνουμε μέσα στο νερό αυτό τα κομμάτια της κολοκύθας και τα αφήνουμε να μείνουν για 4 ώρες.
Κατόπιν σουρώνουμε τα κομμάτια της κολοκύθας και τα ξεπλένουμε πάρα πολύ καλά, με μπόλικο νερό.
Βάζουμε μπόλικο νερό στην κατσαρόλα μας, προσθέτουμε την κολοκύθα και αφήνουμε να βράσει το νερό. Μόλις πάρει 3-4 βράσεις, αδειάζουμε το νερό, σουρώνουμε την κολοκύθα και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία άλλες 2 φορές.
Συνολικά δηλαδή ζεματάμε την κολοκύθα 3 φορές.
Αφού τελειώσουμε με αυτήν την διαδικασία, γεμίζουμε μια λεκάνη με νερό βρύσης, προσθέτουμε το ξινό, ανακατεύουμε καλά να διαλυθεί και ρίχνουμε μέσα τα κομμάτια της κολοκύθας. Τα αφήνουμε στο ξινό για μια ώρα.
Κατόπιν τα αδειάζουμε σε σουρωτήρι ώστε να στραγγίξουν τα πολλά νερά
Ετοιμάζουμε το σιρόπι.
Βάζουμε να ζεσταθούν σε μια κατσαρόλα και σε μέτρια φωτιά, το νερό, τις βανίλιες, τον χυμό λεμονιού και τη ζάχαρη. Ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να λιώσει η ζάχαρη.
Προσθέτουμε τα κομμάτια της κολοκύθας μέσα στο σιρόπι και βράζουμε σε σιγανή προς μέτρια φωτιά για 30-40 λεπτά.
Για να είναι το γλυκό μας πιο γυαλιστερό, πριν αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά προσθέτουμε τη γλυκόζη, ανακατεύοντας με προσοχή μέχρι να διαλυθεί τελείως η γλυκόζη.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε το γλυκό μέσα στη κατσαρόλα με το σιρόπι, μέχρι να κρυώσει τελείως.
Κατόπιν το μοιράζουμε σε αποστειρωμένα βάζα και το φυλάμε στο ψυγείο.
Αν το σιρόπι μας φανεί αραιό, μπορείτε να το δέσουμε την επόμενη μέρα.
Επίσης αντί για βανίλια, μπορούμε να αρωματίσουμε το γλυκό μας προσθέτοντας στο σιρόπι 1-2 κλωναράκια αρμπαρόριζα ή 2 ξυλαράκια κανέλας με 2-3 καρφάκια γαρύφαλλο.
Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

13 comments:

Ειρήνη Ε. said...

Υπέροχο το γλυκό κολοκύθα, Ελένη μου! Το έφτιαξες εκπληκτικό!! Χρώμα, σχήμα, φανταστικά!! Για την γεύση είμαι σίγουρη ότι ακολουθεί την εμφάνιση! Από τα πιο ωραία και καλοφτιαγμένα γλυκά του κουταλιού, που έχω δει τελευταία!! Καλοφάγωτο!
Καλή μας ημέρα.

sun kiriaki said...

καλημερα Ελενη,

τα γλυκα του κουταλιου πολυ μου αρεσουν,περιεργως δεν εχω δοκιμασει ποτε κολοκυθα και ξαφνιαζομαιγιατι λες οτι ειναι απο τα καλυτερα γλυκα του κουταλιου!!!!!μμμμμμμ πρεπει να το δοκιμασω και συντομα μαλιστα!!!!
καλο σου κου και φιλια!!!!

alekacraftaholic said...

Το πιο αγαπημένο γλυκό του κουταλιού.Μπελαλίδικο ,αλλά αξίζει τον κόπο!

Ξανθή said...

Δεν το έχω τολμήσει ποτέ, το σχήμα του με την αρίδα με ξετρελαίνει!!
Μπράβο Ελένη

DIMI said...

Υπέροχο τό γλυκάκι σου Ελένη μου!!Καί σού έγινε τόσο διάφανο!Δέν έχω δοκιμάσει ποτέ γλυκό κολοκύθα καί τό ζήλεψα!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

mm_skg said...

Τελειο Ελενη μου!!!
Και καλοφτιαγμενο, διαφανο και σιγουρα τραγανο!

ΕΛΕΝΑ said...

Δεν μου λες μικρούλι μας, θα περιμένω πολύ ακόμα το βαζάκι μου??
Μα τι υπέροχο που δείχνει!
Όμορφο και να το βλέπεις, όμορφο και να το γεύεσαι!
Πολλά πολλά μπράβο σου!
Φιλάκια!

SpIrToKoYto said...

καλά...Δεν έχω λόγια...!!!
Μετέτρεψες μια ταπεινή κολοκύθα σε έργο τέχνης...♥

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

Πολύ ενδιαφέρον το γλυκάκι!! δεν έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά δε θα έλεγα όχι!!

Unknown said...

Το γλυκάκι σου φαίνεται τόσο διάφανο και όμορφο!!! Δεν έχω δοκιμάσει γλυκό κολοκύθα, έτσι όπως το βλέπω φαίνεται πολύ όμορφο!!!
Καλό σ/κ
Φιλάκια

Μarion, said...

Τί ωραίο Ελένη!
Μου αρέσει πολύ το σχήμα που έδωσες.
Γεια στα χέρια σου.
Πολύ θα ήθελα να το δοκιμάσω.

Φιλιά

Mary said...

Υπέροχο!
Καλοφτιαγμένο και λαχταριστό, μπράβο γλυκό μας κορίτσι!

Φιλάκια πολλά, καλή εβδομάδα!

Maria B. said...

Tόσο λαμπερή και τόσο υπέροχη !!!!
Απαστραπτουσα η αριδο-κολοκύθα σου Λενάκι μου !!!!! γεια στα χεράκια σου !!

φιλια πολλά πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...