Wednesday 21 April 2010

Εκμέκ κανταΐφι

Στα γενέθλια της αναδεξιμιάς μου, εκτός από την τούρτα είδα και ένα πυρέξ που περιείχε ένα πολύ ενδιαφέρον γλυκό!!!
Χωρίς καθυστέρηση ανακάλυψα ότι η φίλη μου η Μαρία, θεια της αναδεξιμιάς μου, ήταν η ηθική αυτουργός του υπέροχου εγκλήματος !!!!
Είχε φτιάξει εκμέκ κανταΐφι με την συνταγή μιας θείας της.
Όπως πολύ σωστά καταλάβατε, την ξεμονάχιασα για τις λεπτομέρειες και ορίστε
η συνταγή!

Υλικά για ένα μέτριο πυρέξ
500 γρ φύλλο κανταΐφι
125 γρ βιταμ λιωμένο
1 κουτί σαντιγί μόρφατ
τρούφα ή ξηρούς καρπούς για το γαρνίρισμα
για το σιρόπι
2 κούπες του νες καφέ νερό
2 κούπες του νες καφέ ζάχαρη
1 φλούδα από 1 λεμόνι
για την κρέμα
1 λίτρο γάλα φρέσκο
1 ποτήρι του νερού ζάχαρη
1/2 ποτήρι νερού σιμιγδάλι ψιλό
4 κρόκους αβγών
1 βούτυρο Κερκύρας 125 gr.
4 βανίλιες
Πάμε να το φτιάξουμε κι εμείς:
Φτιάχνουμε πρώτα από όλα το σιρόπι, βράζοντας όλα τα υλικά μαζί μέχρι να δέσουν, περίπου 8-10 λεπτά από την ώρα που θα πάρει βράση και το αφήνουμε στην άκρη για να κρυώσει.
Το σιρόπι πρέπει να είναι κρύο όταν το ρίξουμε στο κανταΐφι.
Ξαίνουμε το κανταΐφι καλά και το ραντίζουμε με το λιωμένο βούτυρο.
Το ψήνουμε στους 200 βαθμούς μέχρι να ροδίσει.
Όταν ροδίσει από πάνω, το γυρίζουμε ανάποδα, ώστε να έρθει η κάτω πλευρά του κανταϊφιού από πάνω.
Ψήνουμε πάλι μέχρι να ροδίσει.
Συνολικό ψήσιμο 20 με 30 λεπτά, ανάλογα πάντα με τον φούρνο μας.
Μόλις ψηθεί το βγάζουμε από το φούρνο και με ένα πιρούνι, σπάμε όσο μπορούμε περισσότερο τις κλωστές του ώστε να γίνει πιο αφράτο το κανταΐφι.
Όσο είναι ζεστό του ρίχνουμε προσεκτικά με μια κουτάλα το σιρόπι και το αφήνουμε να κρυώσει.
Ξεκινάμε να φτιάξουμε την κρέμα.
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα την ζάχαρη και το γάλα (κρατάμε 2 κουταλιές της σούπας από το γάλα για να χτυπήσουμε τους κρόκους ) ,σε πάρα πολύ σιγανή φωτιά ανακατεύοντας.
Στην συνέχεια ρίχνουμε το σιμιγδάλι και ανακατεύουμε καλά.
Χτυπάμε τους κρόκους με τις 2 κουταλιές από το γάλα που έχουμε κρατήσει και τους ρίχνουμε στην κατσαρόλα.
Τέλος προσθέτουμε το βούτυρο και τις βανίλιες ανακατεύοντας.
Επειδή η κρέμα βράζει σε πολύ σιγανή φωτιά θα χρειαστεί πολύ ώρα για να πήξει, όσο χαμηλότερη είναι η φωτιά τόσο το καλύτερο, η κρέμα μας δεν θέλει συνέχεια ανακάτεμα , περισσότερο ανακάτεμα θέλει την ώρα που αρχίζει να πήζει για να μην μας κολλήσει.
Όταν είναι έτοιμη την ρίχνουμε στο κρύο κανταΐφι και τα βάζουμε στο ψυγείο.
Καλό είναι να τα φτιάξουμε από το βράδυ και να τα βάλουμε στο ψυγείο για να μπορέσει η κρέμα να σταθεί καλά.
Όταν η κρέμα παγώσει καλά, χτυπάμε την μόρφατ ώσπου να γίνει μια αφράτη σαντιγί και την απλώνουμε πάνω στην κρέμα.
Ξαναβάζουμε το ταψάκι στο ψυγείο για 1-2 ώρες .
Τέλος γαρνίρουμε με τρούφα σοκολάτας η με τριμμένους ξηρούς καρπούς.
ΤΙΡ : Τριμμένους ξηρούς καρπούς μπορούμε να βάλουμε και στο κανταΐφι όταν το σιροπιάσουμε πριν του ρίξουμε την κρέμα, για έξτρα γεύση.
Mέτη

49 comments:

Μarion, said...

Mέτη φαίνεται πολύ ωραίο το εκμεκ.
Και η κρεμούλα του και η σαντιγύ..
Γειά στα χέρια σου.

Athina(Sugar Buzz) said...

Δεν το συζητώ!! Από τα αγαπημένα μου! Άλλες φορες βάζω τρούφα σοκολάτας κι άλλες φυστίκι αιγίνης!

Lila Xagorari said...

Γειά σου βρε Μέτη με τα ωραία σου!!!
Τρελλαίνομαι για εκμέκ όλων των ειδών!
Φιλιά!

Un par de neuronas... said...

Αύριο είναι η επέτειος μας από το πρώτο μας ραντεβού, 13 χρόνια!
Γιορτάζουμε τα πάντα! καλά, ΟΚ, εγώ τα θυμάμαι, εγώ τα μαγειρεύω και ο άντρας μου τρώει, χα, χα.
Kαταιφι βρήκα σε ένα κατάστημα μόνο και θα κάνω την τούρτα, αν δεν μπορώ ωα το βρω, τι μπορώ να βάλω στη βάση δεδομένων; Μια συμβουλή παρακαλώ ...

Φιλάκια, φίλη μου.

Maria B. said...

VERONICA, αν κατάλαβα καλά δεν μπορείς να βρείς φύλλο κανταιφιού ετσι δεν είναι?? σε αυτήν την περίπτωση ή κόβεις φέτες τσουρεκιού τις οποίες ξεροψήνεις λίγο στον φούρνο (σαν παξιμαδάκια) και μετά τις σιροπιάζεις ή βάζεις ένα δίσκο απο παντεσπάνι έτοιμο ή σπιτικό, το οποίο επίσης σιροπιάζεις !! καλή επιτυχία !!

Maria B. said...

Μετάκο μου πολύ πολύ ωραία η συνταγή !! φαντάζομαι ότι το τρύκ που κάνει η Μαρία σπάζοντας στο τέλος το ψημένο φύλλο θα του δίνει μια πολύ αναλαφρη γεύση και δεν θα είναι το κανταίφι σαν κοτσίδες !!!

ευχαριστούμε πολύ την Μαρία και εσένα για ωραία παρουσίαση !!!


φιλια και πολλές καλημέρες !!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Aγαπημένο γλυκό. Τελευταία μου το προσέφεραν σερβιρισμένο σε ποτήρι και ομολογώ πως ήταν εντυπωσιακότερο.
Ειναι προφανές, πως το βουτυρωμένο καταϊφι ψήνεται μόνο του, η κρέμα γέμισης και η σαντιγύ γίνονται χώρια και σερβίρεται στην τελευταία στιγμή.

Καλή και γλυκιά μέρα,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Ξανθή said...

Είναι από τα λίγα γλυκά ταψιού που δοκιμάζω γιαυτό θα κεραστώ!!
Καλημέρα!!

Πλεκτο Εγκωμιο said...

Ένα απο τα καλύτερα σιροπιαστά!!! Πω πω κλωτσάει και η μπέμπα στην κοιλιά!! Ζήλεψε μάλλον!! Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια!

elen said...

Το λατρεύω το εκμέκ!!!! και στη φώτο φαίνεται φανταστικό!!! κράτησα τη συνταγή σου θα φτιαχτεί οπωσδήποτε.

ΙΟΥΛΙΑ said...

Από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά το εκμέκ είναι.
Ομως ήθελα να ρωτήσω, την μόρφατ χωρίς ζάχαρη την βάζουμε?
Γιατί η μόρφατ είναι τελείως άγλυκη, μηπως να την χτυπάγαμε με λίγη ζαχαρίτσα?

ΜΕΤΗ said...

Μarion αν και το εκμεκ δεν το εφτιαξα εγω, παντως το δοκιμασα και ειναι υπεροχο γλυκο.
Καλη σου μερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Athina συνηθως σε αυτα τα γλυκα βαζουμε ξηρους καρπους αλλα και με την τρουφα σοκολατας που το δοκιμασα ειναι πολυ ωραιο!!!!
Καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

Λιλουκοοοοο που εισαι εσυ????
Προσπαθω μερες να γραψω στο blog σου και δεν μπορω να μπω στα σχόλια.
Εσυ που εισαι χρυσοχερα φτιαξτο αυτο το εκμεκ ειναι φοβερο!!!!
Φιλακια πολλα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

VERÓNICA MARSÁ να τα εκατοστησετε τα χρονια που ειστε μαζι!!!!!!
Οσο για τα υπολοιπα σου απαντησε η Μαρια μας λιγο πιο πανω, εγω μονο να προσθεσω οτι μια ευκολη λυση ειναι και το κεικ.
Φιλακια καλημερα!!!!!

Vasia b. said...

Μετάκι μου τέλειοοοοοοοοο!!!!!
Αγαπημένο γλυκό και η συνταγή σου πάρα πολύ καλή!!!
Πολύ θα ήθελα να είχα τώρα ένα κομμάτι!!!
Πολλά φιλιά!!!

ΜΕΤΗ said...

Μαρακι μου ειναι πραγματικα πολυ νοστιμο γλυκο, και το κανταιφι κατω πολυ αναλαφρο, το κακο ειναι οτι δεν σταματας στο ενα μονο κομματι.....!!!!
Φιλακια πολλα πολλα!!!!

ΜΕΤΗ said...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ σε ποτηρι σιγουρα θα ειναι πολυ εντυπωσιακο , παντως η σε πυρεξ ή σε ποτηρι ειναι πολυ νοστιμο!!!!!!
Φιλια καλημερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Ξανθή παρε κομματακι ειναι πολυ νοστιμο το εκμεδακι μας!!!!!
Καλημερα!!!!

ΜΕΤΗ said...

elen φτιαξτο και στειλε μας φωτογραφια , ειναι πραγματικα φανταστικο!!!!
Καλη σου μερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Πλεκτο Εγκωμιο με το καλο να ερθει η μπεμπα σου!!!!!!
Εσυ παρε δυο κομματακια , ενα για σενα και ενα για την μπεμπα!!!
Φιλια ,καλημερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

ΙΟΥΛΙΑ λογω του σιροπιου και της αρκετης ζαχαρης στην κρεμα ειναι αρκετα γλυκο το εκμεκ, τωρα αν εσυ θελεις μπορεις να ριξεις λιγο ζαχαρη αχνη στην σαντιγι και να το κανεις ακομα πιο γλυκο, δοκιμασε το και πες μας!!!!
Φιλια καλημερα!!!

ΜΕΤΗ said...

Βασια μου ειναι πραγματικα πολυ ωραιο γλυκο και σχετικα ευκολο στο να γινει , απλα θελει αρκετο χρονο, εγω που το βρηκα ετοιμο το τσακισα κανονικοτατα!!!!!!!
Φιλακια πολλα, καλημερα!!!!!!!

Μαριλένα said...

φαίνεται υπέροχο!
χίλια μπράβο :))

(ο αδερφός΄μου τρελλαίνεται γι' αυτό.
λες να επιχειρήσω να του φτιάξω ένα, για έκπληξη; :))

ΜΕΤΗ said...

Μαριλενα ειναι πολυ ευκολο γλυκο, απλα θελει αρκετο χρονο για να παγωσει, παντως του αδερφουλη σου φτιαξτο θα του αρεσει σιγουρα!!!!
Φιλια καλημερα!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Τι θεσπέσιο πράγμα είναι αυτό που βλέπουν τα ματάκια μου!!!
Ε ναι λοιπόν, θα φάω και της Αμαλίας σήμερα.
Εχει γούστο να το τρώει και να μην μου το δώσει:PPP
Μετάκι μου τέλειο και λαχταριστό!!
Φιλάκια!

Magda^_^ said...

Απαπαπα τι νοστιμιά είναι αυτή?? Σούπερ!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

μια μεριδούλα επειγόντως και σε μένα, υπογλυκαιμία με χτύπησε!!!!!

marian said...

Ααααααααααα!!!!!!!!!!!!!
Ποποποπο!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μούρλια!!! Μπράβο Μέτη!!!!
Τέλειο!!!!
Ότι είναι "εκμέκ" μ΄αρέσει πολύ!!!!
και το σιροπιαστό από κάτω μούρλια!!!
Και η κρέμα από πάνω κόλαση!!!!
Και ποτέ δεν λέω όχι για γλυκό!!!!
Και επειδή οι .... ρίζες μου έχουν σχέση μ΄αυτό το υπέροχο γλυκάκι παίρνω δύο και τρία κομμάτια και οποιος δεν θέλει και το δικό του, το παίρνω κι αυτό, και πάω για καφεδάκι!!!!!

φιλάκια πολλά και γλυκά σε όλες σας!!!!!

Irini said...

Μπορώ να έχω ένα κομμάτι παρακαλώ? Μου τρέχουν τα σάλια τι ονειρικό γλυκό,ααααχ....πως θα διώξω εγώ τα κιλά μου λες?
χαχαχααχαχαχαχαχαχαχαχα.....
Την Καλησπέρα μου!!!

ΜΕΤΗ said...

Ελενακι μου φαε οσο θελεις, φαε και της Αμαλιας που δεν... τα γλυκα!!!!!
φιλακια καλο βραδυ!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Magda ειναι πραγματικα σουπερ γλυκακι!!!!!!
καλο βραδυ!!!!!

ΜΕΤΗ said...

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ παρε κομματακιγρηγορα για την υπογλυκαιμία σου!!!!!!!
καλο βραδυ!!!!!

ΜΕΤΗ said...

marian κανεις μας δεν λεει οχι στα γλυκακια , και σε τετοια νοστιμα γλυκακια!!!!!!!
Παρε κομματακια οσα θελεις για το καφεδακι σου!!!!!!
Φιλια καλο βραδυ!!!!!

ΜΕΤΗ said...

irini παρε κομματακι οσο υπαρχει ακομα, οσο για τα κιλα .....απο Δευτερα , τωρα, μεγαλη θα ειναι, καθαρη θα ειναι.........!!!!!!!
Καλο βραδυ!!!!!!!

thumbelina said...

Πω πω τέλειο το γλυκάκι, εγώ τη κρέμα δεν τη φτιάχνω με σιμιγδαλι αλλά την επόμενη φορά θα το φτιάξω έτσι,
φιλιά!!!!

Un par de neuronas... said...

Μετη, Μαρία Β!!! Το έκανα με το κείκ της κυριακίς, μου έμηνε το μισό και το κράτησα, λες να σας περίμενα; Έγηνε θαύμα!!! Νοστιμότατο... απόμπάνο έβαλα κουκουνάρια που έβαλα πολύ λίγο στο φουρνο!!!

Σας ευχαριστώ γιατί εδώ στην Ισπανία δεν βρίσκω εύκολα ελληνικά προιωντα. Φιλάκια, φίλες.

Α, από το κεικ σας δεν περίσεψε τίποτα!!!

ΜΕΤΗ said...

thumbelina φτιαξτο και ετσι και πες μας πως σου βγηκε καλυτερο!!!!
Φιλια καλο βραδυ!!!!

ΜΕΤΗ said...

VERÓNICA MARSÁ χαρηκα πολυ που βοηθησαμε και σου εγινε ωραιο το γλυκο.
Ελπιζω ο καλος σου να το ευχαριστηθηκε!!!!!!!!
Οτι αλλο θελεις σχετικα με τις ελληνικες συνταγες εδω ειμαστε ολες για να βοηθησουμε!!!!!
Καλο βραδυ!!!!!!!

Amali said...

Λοιπόν εμένα σήμερα αυτό το κομμάτι κάτι μου έκανε, αλλά μην ανησυχέις Έλενά μου δεν μπορώ να το φαω ολόκληρω μιά κουταλίτσα θα πάρω ίσα να δοκιμάσω γιατί λιγουριάζω με το παραπάνω....

Οπότε το κομμάτι σου θα είναι απλώς σαν να το έχει τσιμπίσει ένα ποντικάκι

Πολλά πολλά φιλιά
άντε και έρχεται η παρά-Παρασκευή που είναι παραΣάββατο!!!!

ΜΕΤΗ said...

Αμαλια ημουν σιγουρη οτι γλυκακι εσυ δεν....
και δεν νομιζω να προλαβες ουτε την κουταλιτσα για να δοκιμασεις....
το κομματι σου το ειχε καβατζωσει η Ελενα απο πολυ νωρις.....!!!!!!

Αντε βρε σου δινω το δικο μου κομματι απο την σημερινη πιτα της Ελενας με τον παστουρμα για να μην παραπονιεσαι.......!!!!!!!!

Φιλακια καλημερα!!!!!

Betty's Cuisine said...

Α πα πααα....κόλαση!

Το δικό μου με παγωτάκι παρακαλώ!

SpIrToKoYto said...

αουτς..αουτς..τώρα το είδα...τί σιροπιαστό ποίημα είναι αυτό Μετάκι..??
κι έχω καιρό να φτιάξω εκμέκ..
Με παγωτάκι του ονείρου θα είναι ..
Χρόνια Πολλά και Καλά στο κουκλί σου επί τη ευκαιρία κοριτσάκι..

ΜΕΤΗ said...

Betty's Cuisine εφτασεεεεεεεεε!!!!!!!!!!!!!
Καλημερα!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Βιβακι μου σε ευχαριστω πολυ!!!!
Καλημερα!!!!

Δέσποινα Γιαννάκου said...

καλησπέρα!!!
Διάβασα τις συνταγές σας!!! η μια καλύτερη από την άλλη !!
Εφτιαξα λοιπόν το υπέροχο εκμεκ ...
έγινε πεντανόστημο !!
Ομως ήθελα να παρατηρήσω κάτι..
το σιρόπι ήταν λίγο και δεν έγινε πολύ σιροπιαστό το φύλλο .. ήταν στεγνό..
Ισως να ήθελε περισσότερο νερό και ζάχαρη.. μάλλον την διπλάσια ποσότητα !!
καλό βράδυ !! ευχαριστώ !!

ΜΕΤΗ said...

Δέσποινα Γιαννάκου καλωσηρθες στην παρεα μας!!!!
Η δοση για το εκμεκ ειναι για ενα μετριο πυρεξ , αρα το κανταιφι ειναι λιγο σε ποσοτητα και οταν το ψησουμε το σπαμε με το πιρουνι και μετα ριχνουμε το σιροπι, πιστευω πως μιαμιση κουπα σιροπι ειναι αρκετη , αν τωρα εσυ το θες πιο σιροπιαστο βαλε την διπλη ποσοτητα σιροπιου και περιμενω να μου πεις τα αποτελεσματα.
Φιλια!!!! καλη σου μερα!!!!

μαρια said...

κοριτσια οταν βαζουμε τη κρεμα στο κανταιφι πρεπει να ειναι κρυα η ζεστη΄΄΄΄έυχαριστω πολυ φιλια

ΜΕΤΗ said...

μαρια δεν παιζει κανενα ρολο αν η κρεμα ειναι κρυα η ζεστη , καλο ειναι να εχει κρυωσει λιγο για να παγωσει πιο ευκολα και για να μην βαλεις ζεστο το γλυκο στο ψυγειο .
Καλη επιτυχια!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...