Thursday 22 April 2010

Πίτα Καισαρείας ή παστουρμαδόπιτα

Μια πολύ νόστιμη και πικάντικη πίτα, που γίνεται στο άψε σβήσε!!
Μια πολίτικη νοστιμιά που θα σας ενθουσιάσει.
Την πίτα αυτή μπορείτε να την φτιάξετε είτε με φύλλο για πίτες, είτε με σφολιάτα.
Εγώ πάντα με σφολιάτα την φτιάχνω, την προτιμάμε έτσι.
Δεν θα δώσω ποσότητες υλικών, είναι ανάλογες με το μέγεθος του ταψιού που θα χρησιμοποιήσετε.

Χρειαζόμαστε
2 φύλλα σφολιάτας κουρού
φέτες κασέρι ή άλλο ανάλατο κίτρινο τυρί
φέτες φρέσκιας ντομάτας
φέτες παστουρμά
λίγο ρίγανη
λίγο κύμινο
1 αυγό χτυπημένο για το άλλειμα
σουσάμι ή μαυροκούκι
Πάμε να την φτιάξουμε
Σε ένα λαδωμένο ταψί ή πυρέξ στρώνουμε το ένα φύλλο σφολιάτας.
Καλύπτουμε όλη την επιφάνεια της σφολιάτας με τις μισές φέτες κασέρι.
Πάνω από το κασέρι αραδιάζουμε τις φέτες του παστουρμά, από τις οποίες έχουμε αφαιρέσει προσεκτικά το τσιμένι.
Πάνω από τον παστουρμά απλώνουμε φέτες φρέσκιας ντομάτας, φροντίζοντας να μην έχουν «υγρά».
Πασπαλίζουμε με ρίγανη και κύμινο.
Τελειώνουμε με τις υπόλοιπες φέτες κασέρι.
Πάνω απ’ όλα τοποθετούμε το δεύτερο φύλο σφολιάτας.
Χαράζουμε σε κομμάτια, αλείφουμε την επιφάνεια της σφολιάτας με ένα χτυπημένο αυγό και πασπαλίζουμε με σουσάμι ή μαυροκούκι.
Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω-κάτω, μέχρι να ροδίσει η πίτα , για 25-30 λεπτά, πάντα βέβαια ανάλογα με τον φούρνο μας.
ΤIPS:
Αν η πίτα σας φαίνεται αλμυρή, δεν φταίει ο παστουρμάς, αλλά το τυρί που χρησιμοποιήσατε.
Αν αντί για σφολιάτα χρησιμοποιήσετε φύλλο, θα χρειαστείτε 6 φύλλα, στρώστε τα μισά στο ταψί λαδώνοντας ενδιάμεσα, τοποθετείστε τα υπόλοιπα υλικά όπως περιγράφονται παραπάνω και καλύψτε με τα άλλα 3 φύλλα.
Καλή επιτυχία!!

54 comments:

Asteri (Maria) said...

Τέλεια Έλενα, μπράβο κοριτσάρα μου.
Εγώ δεν την τρώω αλλά σου βουτάω 2-3 κομματάκια για τον αντρούλη μου, που την τρώει (αλλά δεν του την φτιάχνω χεχε)

Φιλιά
Καλημέρα

Benikos place said...

Φαίνεται πάρα πολύ νόστιμη. Εμείς είχαμε φάει και πίτσα με παστουρμά στην Πόλη κι ενθουσιαστήκαμε. Την καλημέρα μας.

SpIrToKoYto said...

ο παστουρμάς κι εγώ ποτέ δεν είχαμε σχέσεις..έτσι που τη βλέπω όμως σαν μιλφέιγ,με βάζεις σε πειρασμό να τη δοκιμάσω Ελενάκι μου..
Φιλιά και καλημέρες..

BIKY said...

Δεν έχω φάει ποτέ παστουρμά. Είναι νόστιμος?

Καλημέρα

eleni said...

Που τον χάνουμε, που τον βρίσκουμε τον πεθερό μου, στα Αρμένικα από τον Πειραιά να αγοράζει παστουρμά για μια παρόμοια πίτα.... αρέσει σε όλους και τα συστατικά που χρησιμοποίησες (εκτός της κούρου και την ρίγανη) είναι παρόμοια με της πεθεράς μου... μάλλον το κύμινο θα του δίνει χαρακτήρα!!

Lila Xagorari said...

Τέλεια είναι κοριτσάκι, λαχταριστή, λαχταριστή.
Ότι πρέπει για παγωμένα μπιρόνια!!!
Πέρνα από το λιλόσπιτο, σου έχω δωράκι!!!

Peter M said...

Elena, poli oraio apotelesma kai latreuvo to pastourma...elpizo na mou exeis kratisi ena kommati.

ΜΕΤΗ said...

Εγω που δεν μπορω, ουτε να τον μυρισω , ουτε να το δω τον παστουρμα, μπορω να κανω τις αλχημειες μου και να βαλω μπεικον και λιγο σουτζουκι??????
Δεν ξερω απο γευση ,γιατι δεν εχω φαει ποτε παστουρμα, αλλα μυριζει πολυ..........!!!!
Φιλακια καλημερα!!!!!!

mia maria said...

Είχα φτιάξει μια φορά τέτοια πιτούλα, μας αρέσει ο παστουρμάς αλλά δεν τον χρησιμοποιώ συχνα.
Τέλεια η παστουρμαδόπιτα σου, πολύ λαχταριστή! Αχ, τι μου τη θύμισες τώρα!!!

Betty Manousos said...

Παντα μαρεσε η πιτα αυτη, την εχω φαει σε εστιατοριο. Σιγουρα θα τη φτιαξω.
φιλια πολλα!
Μπεττυ

υ.γ. ευχαριστω πολυ για τα καλα σου σχολια.

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Ελενάκι μου η αγαπημένη του μπαμπάκα μου!!
Κι εμείς την φτιάχνουμε με σφολιάτα αλλά δεν έχω βάλει ποτέ κίμινο! Κάνει διαφορά; Δεν γίνεται πιο βαρύ;
Να πούμε βέβαια ότι χρειάζεται να αφαιρέσουμε απο τον παστουρμά το τσιμένι, ε;
Φιλάκια πολλά :)

Ξανθή said...

Με τον παστρουμά ή μάλλον με τη μυρωδιά του δεν έχω καλές σχέσεις, γιαυτό δεν τον έχω αγοράσει ποτέ.
Όμως υπάρχει κάποιος στο σπίτι που θα τρελαινόταν στην ιδέα αυτή δεν στέλνεται κανένα κομματάκι;;;
Καλημέρα!!

Maria B. said...

καλημέρα !! τι είναι καλέ αυτό το τσιμένι ??? όπως καταλάβατε το κομμάτι μου τον κερνάω στον Θανάση τον άντρα της Ξανθής, γιατί υποπτεύομαι ότι σε εκείνον αρέσει η παστουρμαδόπιτα !!!

εχω περιέργεια τι θα πει η Αμαλί !!

καλό μεσημέρι Λενάκι μου και καλά διαβάσματα !!!

Πλεκτο Εγκωμιο said...

Παστουρμα δεν έχω δοκιμάσει ποτέ!! Άλλα αυτη την πίτα τη ζηλευω!Εχω την εντύπωση πως θα είναι πολύ νόστιμη!!

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Θα βάλω την αδελφή μου που μαγειρεύει για ένα τσούρμο κάθε μέρα να δοκιμάσω
Με φύλο σπιτικό γίνεται;
Γιατί η Νότα όταν δεν ανοίξει φύλο δεν αντέχει!
Καλή όρεξη κορίτσι μου!

ΕΛΕΝΑ said...

Αστεράκι μου δεν την φτιάχνεις στον αντρούλη??
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η πίτα θέλει παρείτσα και πολλές μπυρίτσες, δεν τρώγεται από έναν μόνο, είναι πολύ πικάντικη!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Benicos place, έχω δοκιμάσει πίτσα με παστουρμά και έχω ενθουσιαστεί!!
Σκέτο δεν μπορώ να τον φάω τον παστουρμά, αλλά σε πίτες-πίτσες μου αρέσει!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Βιβίκα μου, μην φανταστείς ότι κι εγώ έχω σχέσεις έρωτα με τον παστουρμά (αντίθετα με τον γιο μου και τον άντρα μου), αλλά στην πίτα αυτή τον τρως πολύ ευχάριστα.
Ασε που δεν μυρίζει καθόλου!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Βικάκι αλήθεια το λες??
Πότε???
Εχει πολύ ιδιαίτερη γεύση, και πολλούς φαν, δοκίμασε μια φορά έτσι από περιέργεια!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Eleni μου, πολύ μερακλή τον βρίσκω τον πεθερούλη:))
Κι εγώ νομίζω ότι το κύμινο δίνει ιδιαίτερη γεύση στην πίτα.
Υποθέτω ότι η πεθερούλα την φτιάχνει με φύλλο αντί για κουρού!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιλούκο μου, οσονούπω καταφτάνω στο λιλόσπιτο και σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
(το πρόσεξες το οσονούπω φαντάζομαι;-)
Φιλάκια!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Peter και βέβαια σου έχω κρατήσει, άσε που σε βλέπω να παίρνεις και το κομμάτι της Μαρίας!!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μέτη μου, ο παστουρμάς πράγματι έχει έντονη μυρωδιά αν τον φας σκέτο.
Σε αυτή την πίτα ομως, υπάρχει όλη η νοστιμιά, χωρίς να μυρίζει καθόλου.
Μερικοί πάνω από τον παστουρμά βάζουν ξύσμα λεμονιού, που λένε ότι εξαλείφει τελείως την μυρωδιά.
Και φυσικά μπορείς να κάνεις τις αλχημείες σου και να βγάλεις ένα διαφορετικό αλλά πολύ νόστιμο αποτέλεσμα με άλλα υλικά!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Big mama, με μια παγωμένη μπυρίτσα είναι σούπερ η πίτα αυτή!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπέτυ μου κι εγώ σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, να είσαι καλά!!
Φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Εύη μου του πάει πολύ το κύμινο.
Μην βάλεις καμιά τρελή ποσότητα, λίγο για την γευση, την κάνει πιο ... ανατολίτικη!!!
Το αναφέρω και στην συνταγή, το τσιμένι το αφαιρούμε γιατί αλλιώς η πίτα μας θα γίνει ιδιαίτερα βαριά!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ξανθή μου καλημέρα!!
Ακου λέει?? Οσα κομμάτια θέλεις!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου το τσιμένι είναι το υλικό που καλύπτει εξωτερικά τον παστουρμά!
Η φίλη μας η Αγγελικούλα, η Ελβετίδα, γράφει στο blog της ότι

"Τσιμένι λέγεται το μίγμα από μοσχοσίταρο, πάπρικα, καυτερή πιπεριά, σκόρδο, αλεύρι σίκαλης, καλαμποκέλαιο και νερό, με το οποίο τυλίγουν κρέας μετά από ειδική επεξεργασία για να φτιάξουν παστουρμά."

Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Πλεκτό Εγκώμιο, είναι πραγματικά πολύ νόστιμη, αν σοπυ αρέσουν οι πικάντικες γεύσεις.
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γιαγιά Αντιγόνη και βέβαια γίνεται με σπιτικό φύλλο, εγώ απλά δεν είμαι και πολύ ... του αθλήματος!
Φιλάκια!

Μαριλένα said...

Ελενα, δεν έχω φάει ποτέ παστουρμά, γενικώς τα ..εξωτικά δεν τα έχω πολυδοκιμάσει.
ουτε καν κινέζικο! αν και πολύ θα το 'θελα, δενξερω πως μου έχουν ξεφύγει :))

φιλιά πολλά!

Z. said...

Μμμμ μ΄αρέσει πολύ ο παστουρμάς και σ΄αυτή την πίτα, όπως λες Έλενα, δεν θα είναι ιδιαίτερα έντονο το άρωμα και η γεύση του. Δυστυχώς όμως αποτελώ τη μειοψηφία και...δεν την φτιάχνω ποτέ! :(

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλένα μου όπως φαίνεται δεν είσαι η μόνη που δεν έχεις δοκιμάσει παστουρμά, είναι όμως πολύ πικάντικος και σε πολλούς αρέσει πολύ!
Το κινέζικο το λατρεύω, πρέπει μου φαίνεται να κανονίσουμε να πάμε παρείτσα σε κανένα κινέζικο εστιατόριο, να πάρουμε και την Ζαμπία μαζί μας που επίσης της αρέσει.
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ζαμπάκι μου δεν πειράζει, θα στην φτιάξω εγώ και δεν θα δώσουμε στην ... πλειοψηφία ούτε μπουκίτσα χα χα χαα!!
Φιλάκια!

marilise said...

OYAAAAAOY !!! Λοιπόν την δοκίμασα σε μια θεία πολίτισσα πριν χρόνια και ξετρελλάθηκα , όμως είναι η πρώτη συνταγή που μου φάινεται κατανοητή για να καταπιαστώ . Όσο για τον παστρουμά , νομίζω πως θυμάμαι απο που θα τον αγοράσω !!!!

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!!!! ( για το βραβείο )

marian said...

Ποπο!!!!!! Λενιώ μου τι μου θύμισες τώρα!!!!!!
Παστουρμά έπαιρνε η μητέρα μου κάθε Χριστούγεννα μετά την νηστεία, για το τραπέζι και για τις γιορτινές μέρες!!!
Τρελαινόμασταν όλοι ανεξαιρέτως, αλλά αυτός που του είχε τρελή αδυναμία σε σημείο ... να μαλώνουμε ήταν ο αδερφούλης μου!!!!!
Βέβαια μύριζε όλος ο τόπος και η καημένη η μαμά μου τι τραβούσε μέχρι να ξεμυρίσει το σπίτι!!!!!
Τότε βέβαια δεν ξέραμε πως αν βγάλεις το τσιμένι δεν μυρίζει σχεδόν καθολου και η νοστιμιά, νοστιμιά!!!!
Παίρνω λοιπόν το κομμάτι μου και την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια!!!!
Τώρα αν υπάρχει κάποιος που δεν θέλει το δικό του πολύ ευχαρίστως, να τον ... διευκολύνω!!!!

πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας!!!
καλό απόγευμα!!!

kiki said...

Αχ να είχα λίγο παστουρμα!!!

drosostalitsa said...

Δεν την έχω φάει ποτε αυτη τη πίτα.. πως μου ξέφυγε??!??!

Καλό απόγευμα ***

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

αμαν και άργησα, πρόλαβα κανένα κομματάκι και φυσικά παγωμένη μπυρίτσα, μπόλικη!!!!!!!

Betty's Cuisine said...

Παστουρμά δεν έχω δοκιμάσει ποτέ (ναι, ναι, μην γελάς) με απωθεί η μυρωδιά του.
Δώσε το κομμάτι μου στην Γαστεροπλήξ και άσε για μένα μόνο την μπυρίτσα!
Φιλιά, καλό βράδυ

my little expat kitchen said...

Η πίτα Καισάρειας είναι μια πίτα με την οποία μεγάλωσα. Η οικογένεια της μαμάς μου είναι από την Πόλη οπότε ο παστουρμάς πάντα υπήρχε στο σπίτι! Τέλεια πίτα!
Μάγδα

Amali said...

Ελενάκι μου πολύ ωραία η παρουσίαση σου, αλλά δεν θα πάρω.... αν ήμουν και πάλι η μόνη που δεν έτρωγε θα νόμιζα ότι όντως είμαι σκασμένο, αλλά τελικά όλα καλά!!!!! δεν είμαι!!! χιχιχιχιχι

Βρε Μαρία τι περιέργεια να δεις τι θα πω έχεις, υπήρχε περίπτωση να έλεγα ναι;;;; Εγώ σε αυτά τα περίεργα λέω ΔΕΝ...

ΠΟλλά πολλά φιλιά

Vasia b. said...

Έλενα μου, αν και μου αρέσει πολύ ο παστουρμάς τον αγοράζω σπάνια και ποτέ δεν έχω φτιάξει παστουρμαδόπιτα!!
Τώρα όμως που είδα την ευκολία του πράγματος,νομίζω πως θα το δοκιμάσω!
Πολλά πολλά φιλιά!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Marilise από τις πιο εύκολες πίτες είναι αυτή, στο άψε σβήσε όπως λέω γίνεται!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μarian μου πραγματικά, άμα βγάλεις το τσιμένι δεν μυρίζει πάρα πολύ, πάντως σίγουρα το τσιμένι δεν μπαίνει σε αυτήν την πίτα, θα την κάνει πολύ βαριά και πολύ αλμυρή!
Φιλάκια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα μην μου πεις ότι σε ολόκληρη την Ζάκυνθο δεν κυκλοφορεί παστουρμάς??
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Δροσοσταλίτσα, αν σου αρέσουν τα πικάντικα, δοκίμασέ την, πολύ νόστιμη!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ, εννοείται ότι οι μπύρες θα ρέουν, όπως πάντα!!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπέτυ μου, απίστευτο πόσους άκουσα ότι δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ παστουρμά!
Ποτέ???
Σκέτη την μπυρίτσα?
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

my little expat kitchen
άρα έχεις αναμνήσεις από την νοστιμιά αυτής της πίτας!!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία, ακόμα κι αν όλοι οι φίλοι μας δεν έχουν δοκιμάσει παστουρμά, εσύ παραμένεις σκασμένο, μην κάνεις όνειρα ότι θα χάσεις τον τίτλο:PPP
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Vasia μου όχι απλά εύκολη, ... ευκολότατη!!!
Πολλά πολλά φιλιά!

Giorgos Varvakis said...

Καλησπέρα Λενιώ μου!! Φοβερή πίτα. Στην αγορά που ψωνίζω υπάρχει ένα ονομαστό μαγαζί αλλαντικών που το έχει ένας Αρμένης. θα ψωνίσω παστουρμά και θα τη φτιάξω οπωσδήποτε!!!
Φιλιά πολλά

Menia said...

Very tasty, indeed!
Menia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...