Wednesday 28 April 2010

Πάστα φλώρα

ή Pasta frolla κατά το ΙταλικόνΣας αρέσει η πάστα φλώρα;;
Εμένα πάρα πολύ !!
Μια από τις πιο ωραίες που έχω δοκιμάσει είναι αυτή της νύφης μου της Ρένας.
Μας την έφερε κέρασμα πριν λίγες μέρες κι έτσι είπα και εγώ να σας την κεράσω με την σειρά μου!!

Υλικά
½ πακέτο του κιλού, αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φλιτζάνι του τσαγιού μαργαρίνη
½ φλιτζάνι του τσαγιού ζάχαρη
½ φακελάκι μπεικιν πάουντερ
2 αυγά για την ζύμη + 1 αυγό για το άλειμμα των κορδονιών
λίγη μαρμελάδα της αρεσκείας μας
(εμείς προτιμούμε την μαρμελάδα κεράσι ή την φράουλα)
λίγο αμύγδαλο φιλέ
Εκτέλεση
Χτυπάμε καλά το βούτυρο με την ζάχαρη στο μίξερ.
Προσθέτουμε ένα – ένα τ’ αυγά και στην συνέχεια ρίχνουμε το αλεύρι ανακατεμένο με το μπεικιν.
Βγάζουμε την ζύμη από το μίξερ, την βάζουμε σε μια λεκανίτσα και την ζυμώνουμε απαλά – δεν θέλει πολύ ζύμωμα -μέχρι να έχουμε μια μαλακιά ζύμη.
Κρατάμε λίγη από την ζύμη στην άκρη για τα κορδόνια και βουτυρώνουμε καλά μία φόρμα τάρτας ή ένα ταψάκι.
Βάζουμε την ζύμη μέσα στο ταψάκι και απλώνουμε με τα δάχτυλα μας να πάει παντού προσέχοντας να έχει το ίδιο ύψος σε όλη την έκταση.
Τοποθετούμε το ταψάκι στον φούρνο, στην προτελευταία θέση, σε προθερμασμένο φούρνο και ψήνουμε για ένα τέταρτο της ώρας στους 180 –200 βαθμούς.
Την βγάζουμε και αλείφουμε καλά την επιφάνεια με μαρμελάδα – μην ρίξετε πολύ ίσα μια επίστρωση.
Πλάθουμε την υπόλοιπη ζύμη κορδονάκια και σχηματίζουμε με αυτά τετράγωνα επάνω στην επιφάνεια.
Σ’ ένα πιατάκι χτυπάμε ελαφριά ένα αυγό και αλείφουμε τα κορδόνια.
Τέλος ρίχνουμε εάν θέλουμε λίγο αμύγδαλο φιλέ και την ξαναβάζουμε στον φούρνο για ακόμη 20-25 λεπτά.

*Το ΤΙΡ για λίγο ψήσιμο στην αρχή μην το αμελήσετε, με αυτόν τον τρόπο όπως λέει και η Ρένα, γίνεται πιο τραγανή και δεν νοτίζει η μαρμελάδα.
Καλοφάγωτη !!!!!

47 comments:

Χαρά Θεοδωρίτση said...

Πες το μου οτι τοχεις ρίξει στην Ιταλική, να ησυχάσω! (μετά το μπουρδέτο, την πάστα φλώρα,τι;;;)
Κυρία μου μαυρα μάτια κάναμε να σας "δούμε".
Θα δοκιμάσουμε την πάστα φλώρα που μας προτείνετε διότι είναι και δική μας αγαπημένη.Φιλάκια πολλάάά

Maria B. said...

χαχαχαχα!!! γεια σου βρε Χαρουλίνα μου με τα ωραία σου !!!! χάθηκα λιγάκι η αλήθεια να λέγετε, λόγω διαφόρων καταστάσεων αλλά τώρα είμαι εδώ!!! πολύ μου αρέσει η φωτο στο προφίλ σου, δεν μοιάζει με τα καδράκια που έφτιαξα??

πολύ πολύ καλημέρα !!!

φιλιά

Λίνα said...

Μαράκι, καλή γλυκιά σου μέρα.
Υπέροχη η πάστα φλώρα. Και το αμυγδαλάκι από πάνω εμένα με τρελαίνει.
Φιλιά.

SpIrToKoYto said...

άργησες αλλά χτύπησες στο ψαχνό..
τέτοια έκανες και σε χάσαμε μικρή Βου..??
καλημέρες ..και φιλιά..

Betty's Cuisine said...

Μέσα στο μυαλό μου είσαι... πάστα φλώρα έλεγα να φτιάξω το weekend!

μπορούμε μετά να συγκρίνουμε τις συνταγές μας :))

καλή σου μέρα..

Anonymous said...

Ωωωωωω τι ωραίο γλυκάκι κερνάτε πρωί πρωί... μιαμ !
sgr

Asteri (Maria) said...

Γειά σου βρε Μαράκι με τα ωραία σου :)
Πολλά φιλάκια

thumbelina said...

Καλημέρα Μαράκι,
μ'αρέσει η πάστα φλώρα-άσχετο αλλά κάθε φορά που τη βλέπω θυμάμαι τη Μαίρη Αρώνη στο μια τρελή οικογένεια με την Καρέζη-ευκαιρία λοιπόν να τη φτιάξω μια και έχω μαρμελάδα φράουλα...
φιλιά πολλά...

Giorgos Varvakis said...

Μας αρέσει μας αρέσει Μαράκι μου! Υπέροχη, τραγανή, μυρωδάτη!!
Φοβερή έμπνευση το φιλέ :)
Βάζω 2η κούπα καφέ και απολαμβάνω.. (φάτε μάτια Pasta frola!!!)
Φιλιά πολλά
Καλημέρα!!!!!!

eleni said...

Μαράκι,ένα από τα αγαπημένα μου γλυκάκια!
Και μόνο που τη βλέπω...θέλω όλο τα ταψάκι-άντε ένα θα πάρω μόνο.
Είναι από τα ελάχιστα γλυκά,που μου γίνονται καλά,αλλά το tip για το ψήσιμο πολύ καλό,θα εφαρμοστεί.
Φιλιά!

Peter M said...

To favori marmelada gia pasta flora einai apo 'batomoura"....yum!

Z. said...

Μαρί, έξοχη η pasta frola, δεν λέω, απλώς θα σερβιριστώ μαζί και το απίθανο πιατάκι...έτσι;!
:)

Pansofix said...

ειναι γλυκο που τρωγεται ολο το 24ωρο και για πρωινο και για δεκατιανο και για απογευματινο γενικα...ειναι ολα τα λεφτα!!!

Maria B. said...

Λινακι, μάλλον θα κάνω ένα club και θα το ονομάσω το club της πάστα φλώρας !!!!!! οπότε Λινάκι welcome to the club !!! χιχιχιχι
με το αμυγδαλάκι είναι άπαιχτη!!

φιλια και καλό μεσημέρι

Maria B. said...

Βιβάκι μου γλυκό, γιαυτό με χάσατε!... όλη την νύχτα φούρνιζα παστα φλώρες(!) χιχιχιχιχιχι!!!

και συ λάτης της ετσι?? οπότε welcome to the club !!!!!χιχιχι


φιλια πολλά βιβακι μου !!!

Maria B. said...

Μπετούλα περιμένουμε και την δική σου εκδοχή !!!! όταν την φτιάξεις στείλε σε παρακαλώ κανένα κομματακι γιατί η δικιά μας δυστυχώς είναι πια παρελθόν !!!!!

φιλια πολλά

Maria B. said...

sugaritsaaaaaaaaaaaaa μου, που είσαι εσύ κοπελάρα μου ???? ολα καλά ??? παρε κομματάκι για τον καφέ σου Λιζάκι.

φιλια πολλά σ'ολους !!

Maria B. said...

αστεράκι μου, σ'ευχαριστώ πολύ !!!!

θα σου κόψω μεγάαααααλο κομμάτι γιατί είσαι καλό και ήσυχο παιδάκι !!!


φιλια πολλά

Maria B. said...

thumbelina, πιστεψέ με δεν είσαι η μόνη ! και εγώ το ιδιο εργο θυμάμαι!!! αφού έχεις μαρμελαδίτσα μην το σκέφτεσαι καθόλου, βάλε να την φτιάξεις !! περιμένω κέρασμα !!χιχιχι!

φιλια πολλά

Μαριλένα said...

Μαράκι, πολύ μ' αρέσει η παστα Φλώρα
(και η Μαίρη Αρώνη επισης, χαχχ)

φιλιά πολλά
και μπράβο στη νυφη σου τη Ρένα κι απο μας!

Lila Xagorari said...

Μετά τα κουρκουμπίνια με ξαναχτύπησες αλύπητα με αυτή την πάστα φλορα!!!!
Πότε θα πιούμε καφεδάκι μου λες?????

Maria B. said...

Γιώργο μου γλυκιέ μου, το έχουμε ξαναπεί παιδί μου ότι η γενιά μας εχει γούστο !!!!! χιχιχιιχ!!!
φυσικά και μας αρέσει πολύυυυυ η pasta frola !!!!! πάρε μεγάλο κομμάτι Γιώργο για να ευχαριστηθείς το αμυγδαλακι (επίσης λατρεμένο) !!! καλό απόγευμα και πολλά φιλάκια

Maria B. said...

Elenaki μου κι εγώ όλο το ταψάκι θέλω αλλά κανω μεγάλες προσπάθεις να μείνω μακρυά του !!! το τιπ με το λίγο ψήσιμο στην αρχή είναι καταπληκτικό δεν κρατάει καθόλου υγρασία η βάση κάτω απο την μαρμελάδα!!

φιλια πολλά και καλοφάγωτη !!!

marian said...

Μπράβο Μαράκι και θέλω τώρα ένα γλυκάκι !!!!!!!!!!!!!!
Και αυτό φαίνεται σπέσιαλ!!!!
Κάνει η μανούλα μου αλλά η δική σου είναι τέεεεεεεεεεεεεεελεια!!!!
Μ΄αρέσει πολύ!!!!!!!!!
Και η μαρμελάδα λαμποκοπάει, και το αμυγδαλάκι φιλέ από πάνω!!! τέλειο, τέλειο φαίνεται!!!!

φιλάκια πολλά πολλά !!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Τι έγινε?
Σερβιρίστηκαν ολοι??
Για να πάρω το κομμάτι της φωτό μαζί με το πιατάκι και να πάω στην γωνίτσα μου να το απολαύσω;-)
Mαράκι μου από τα αγαπημένα μου γλυκά, εγώ τα ψήνω όλα μαζί, θα δοκιμάσω το τιπάκι με το ψήσιμο την επόμενη φορά, καλά που μας το είπες.
Πολλά πολλά φιλάκια!!

ΕΥΗ ΚΟΥΚ said...

Εγώ συνήθως την φτιάχνω νηστίσιμη και μας αρέσει πολύ!! Φυσικά, η πάστα φλώρα όπως και να ναι, τρώγεται μετά μανίας...
Ελενάκι, όπως βλέπεις εγώ ήρθα τελευταία οπότε παίρνω εγώ το πιατάκι χιχιχιχι
Μαρία κλείσε την πόρτα, μην μπει κανείς άλλος... :Ρ
Φιλάκια :))

Vasia b. said...

Μαράκι μου πολύ αγαπημένο γλυκό η πάστα φλώρα!!Γεια στα χέρια της νυφούλας σου που μας την θύμισε!!
Αφου την έφαγαν όλη και πήραν και το πιατάκι θα περιμένω την επόμενη που θα φτιάξεις!!χαχαχα
Πολλά πολλά φιλιά!!!!!!

Magda^_^ said...

Mμμμμ άπαιχτη!!

Maria Tzirita said...

Αχ, το αγαπημένο μου γλυκό, αναρτημένο και λαχταριστό σε εποχή δίαιτας... Βρε καθόλου δε με λυπάστε;...!!!!
Φιλιά Μαράκι μου!

mia maria said...

Τέτοια ώρα που ήρθα που να μείνει για μένα:(
Μου αρέσει πάρα πολύ και η παρουσίαση!

Μarion, said...

Πολύ ωραία πάστα φλώρα!!
Και με το μυγδαλάκι από πάνω ωραία ιδέα.
Λίγωσα τώρα...:)
Γειά στα χέρια σου!!

Maria B. said...

Πήτερ μου, σίγουρα με βατόμουρο θα είναι τρέλλα !!!!!!!!!!!!!

οταν την φτιάξεις στείλε με courier κανένα κομματάκι και σε μένα !!!!

φιλια πολλά

Maria B. said...

βρε παλιοζαμπακι που το ξεχώρισες το πιατάκι ??? είδες έκανα και ρίμα!!!!

όντως Ζάμπι μου το πιατάκι αυτό είναι καταπληκτικό, εχει ζωγραφιστά λουλουδάκια και γενικά το στύλ του σε παραπέμπει σε αλλες εποχές !! όταν μου έρθεις επισκεψη θα σε κεράσω το γλυκάκι σε αυτό ακριβώς το πιατάκι !!! χιχιχι

φιλια Ζαμπι μου !!!

Maria B. said...

pansofix, μαζί σου και εγώ !! όλα τα λεφτά το γλυκάκι !!!!

φιλια πολλά

Maria B. said...

Marilenaki, και εμεις στην Αρώνη λέμε ναι !!! υπέροχη ηθοποιός και τι στύλ !!
welcome to the club Μαριλενάκι μου !!! χαχααχαχαα

φιλια πολλά και πολλές καλημέρες

Maria B. said...

Λιλακι μου γλυκό σε αποτελείωσα ??? χαχαχααχαχαχ
λοιπον εσύ θα φτιάξεις τις κοτσομούρες και εγώ θα βάλω τα κουρκουμπινια και την πάστα φλώρα!!!! όσο για τον καφέ, χλωμό το βλέπω τώρα που αρχίζουν οι εξετάσεις !!! αστα να πάνε!!!!

εσεις πως πάτε όλα καλά ??

φιλια πολλά πολλά πολλά

Maria B. said...

Marianaki μου είμαι σίγουρη ότι και της μανούλας θα είναι τεεεελεια !!! κανουν τιποτα οι μανούλες που να μην είναι ωραίο ?? όλα τους είναι ωραία και φτιαγμένα με πολύ πολύ αγάπη !!!!

φιλακια πολλά κουκλίτσα μου !!!!

ΜΕΤΗ said...

Καλα πες μου δεν ντρεπεσαι....??????
Αφηνεις την νυφουλα σου να φτιαχνει κορδονια και να παιδεύεται.....??????
Που το εχεις το ειδικο εργαλειο για την παστα φλωρα.....?????

χιχιχιχιχιχι!!!!!!!

Φιλακια Μαρακο μου , καλημερα!!!!

Maria B. said...

Eλενιώ μου το τιπακι με το προ-ψήσιμο είναι το κάτι αλλο, δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις !!!!

φιλεναδίτσα μου έλα εσύ για καφέ και θα σου φτιάξω όλοκληρο ταψάκι !!!

φιλια πολλά

Maria B. said...

Eυάκι μου, τις κλείνω τις κλείνω !!! χαχαχα!!!!

welcome to the club!!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Bασακι μου, γλυκό μου μικρό, σιγά μην σε άφηνα εγώ έτσι, σου έχω κρατήσει καλέ το κομματάκι σου!!!!
χαχαχααχ

φιλια πολλά πολλά !!!

Maria B. said...

Μαγδάκι μου, μαζί σου !!!!!!!!!!!
παρε κομματάκι για τον καφέ σου !!!


φιλια πολλά

Maria B. said...

Μαρακι μου, κοριτσάρα μου όμορφη μολις τελειώσει η δίαιτα μου σφυρίζεις και έεεεεφτασε το ταψάκι σου !!!!!!!!!!!!!!!!!!!χιχιχιχιιχ


καλο απόγευμα μικρό μου

Maria B. said...

big mama μου, μην στεναχωρίεσαι έφτιαξα και αλλο ταψάκι για τους καθυστερημένους !!! χιχιχι

παρα κομματακι για τον καφέ !!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Μαριόν μου του πηγαίνει πολύ το αμυγδαλάκι, δοκιμασέ το και δεν θα χάσεις !!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Μετάκι μου !!! την είχε φτιάξει στο σπίτι της και μας την έφερε, βλέπεις δεν ήξερε ότι υπάρχει ειδικό γκαζετάκι που φτιάχνει το πανω μέρος αντι να κάνουμε κορδόνια!!! και εγώ δεν το ήξερα αλλα το είδα στο μπλοκ της φίλης μας της Βίκυς και έτσι πήγα και το αγόρασα - οχι που δεν θα πήγαινα !
όλα αυτά βέβαια προ οικονομικής κρίσης ! τώρα δεν με βλέπω να ξοδεύομαι σε τετοια γκαζετάκια !!!!

φιλια πολλά μεχρι αυριο !!

ΜΕΤΗ said...

Μαρακι μου ευτυχως εχεις παρει ολα τα γκαζετακια της κουζινας , και οχι μονο , προ οικονομικης κρισης , δεν υπαρχει και τιποτα που να μην το εχεις , καθε φορα που βρισκομαστε στην κουζινα παρεα λεω κατι θα βρω που να μην το εχει, αλλα παντα μου το ξετρυπωνεις απο τα μαγικα σου ντουλαπια .....!!!!!!!

Φιλακια μεχρι το βραδυ!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...